Stalker 2 konsol-kompromissar inte

Robot
Stalker 2 konsol-kompromissar inte

Utvecklarna lovar att till fullo dra nytta av datorernas kraft och möjligheter.

#stalker-2, #gsc-game-world


Medlem
Stalker 2 konsol-kompromissar inte

Jag är mer orolig över bugs. De tidigare spelen gick ju knappt att spela pga. just det.

Medlem

VIktigt att höra! Även om det blivit ett obligatoriskt pressmeddelande bland utvecklare som ger upp PC-exklusiviteten. Litar dock på att GSC gör det bra.

Medlem

Till fullo utnyttjar utan vettig optimering, som vanligt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ny motor låter läskigt. Frågan är om spelet kommer att ha samma känsla.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag är mer orolig över bugs. De tidigare spelen gick ju knappt att spela pga. just det.

Får hoppas att de skärpt sig. Annars är det väl bara att göra som förut, dvs vänta tills efter 4-5 patchar innan det blir riktigt spelbart...

Medlem

kanske lättare till konsoll då man inte måste få spelet att funka till en miljon pc konfigurationer eller nåt.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

kanske lättare till konsoll då man inte måste få spelet att funka till en miljon pc konfigurationer eller nåt.

Klart att det är lättare att utveckla till konsoll, men då hålls man tillbaka av gammal teknik.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Stalker och clear sky va fruktansvärt buggiga till en början, däremot så va ju call of pripyat betydlig bättre på den fronten. Så tror att GSC lärt sig nu, ser sjukt mycket framemot stalker 2..

Medlem

Låter underbart! Älskar också följande:
"[...]Det bygger på en helt ny och egenutvecklad spelmotor med stöd för DirectX 11. [...]"
Vilket betyder att man kan vara rätt säkert på att STALKER 2 också kommer ge samma grymma atmosfär som föregångarna. Kan man bli annat än glad i hjärtat?

tfp
Medlem
Skrivet av DeSStroyer:

Stalker och clear sky va fruktansvärt buggiga till en början, däremot så va ju call of pripyat betydlig bättre på den fronten. Så tror att GSC lärt sig nu, ser sjukt mycket framemot stalker 2..

Håller med. Inför att jag installerade Call of Pripyat letade jag efter en patch, men det fanns faktiskt ingen. När jag väl började spela spelet tyckte jag inte att det behövdes någon.

Första spelet var riktigt buggigt, andra lite bugigt.

Call of pripyat hade dessutom löst vapenuppgraderingar på ett mycket bra sätt.

Det jag hoppas mest på är att det inte blir som vanligt vad gäller multiplattform. Man säger mycket, men det slutar i en konsollport / grov förenkling.

AW8
Medlem

Så ska det gå till, gör de spelet främst till PC och sedan till konsol så blir PC-spelarna nöjda, konsolspelarna blir nöjda över att de får spela spelet, och framförallt så tjänar de in en massa mer pengar.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Åh vad trevligt. Har precis givit mig på Shadow of Chernobyl, Gott im Himmel vad trevligt det är. Så himla mycket atmosfär. Goda nyheter! (Y)

Medlem

Ett av världens mest försenade spel (6 år) med 4 olika release datum.. och när det väl ,kom, så var det mediokert.. well fuck you guys. Not getting my money.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

in yo face consolboiz

Medlem

Underbart. Det blir att vänta minst 1-2 år som med de andra STALKER spelen så buggarna har fixats eventuellt lite fina mods.

Medlem
Skrivet av Newguy:

in yo face consolboiz

In your face PC-fanboys

Får helt enkelt hoppas att de inte bara försöker få bra publicitet utan är ärliga, kontrollmetoder och HUD bör anpassas efetr respektive plattform.
Ser gärna att de utvecklar separata versioner med samam innehåll (grund) men med olika utförande beroende på plattform, ger en bättre spelupplevelse för alla
Usch för portningar, från PC till konsol eller tvärt om, bara vidrigt

Medlem
Skrivet av bent toe:

Ett av världens mest försenade spel (6 år) med 4 olika release datum.. och när det väl ,kom, så var det mediokert.. well fuck you guys. Not getting my money.

Om man helt skiter i att ta hänsyn till att det va ett team på 6-7 personer i ett ruckel utanför Kiev som snickrat ihop Stalker kanske det hade funnits någon som helst grund i ditt dravel.

X-Ray 2 eller vad den kan tänkas kallas kommer säkerligen leverera. Zonerna i Pripyat var relativt stora så jag får anta att dom bjuder på mer av det goda.

Ryktas om allt från Co-op till MMO så nyfiken blir man.

Medlem

Jag tror på GSC. De har alltid varit grafikkåta och velat ha det senaste till deras spel. Tyvärr försenades första S.T.L.K.E.R så enormt så det var lagom grafiskt sett när det kom ut. Men innan dess skröt de och hade våta drömmar om grafiken de tänkte använda i deras spel.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv

mmo suger fett... inget mmo till stalker 2 så är iaf jag nöjd... inte ska alla spel som släpps idag vara mmo'n! jag spelar inte mmo spel o kommer aldrig att göra det...

Inaktiv

eftersom detta kommer till konsol så kan jag köra det på min tre år gamla burk... hårdvaru-utvecklarna tycker inte heller om konsoler

1
Skriv svar