Blizzard: "Vi undersöker Diablo till konsol"

Robot
Blizzard: "Vi undersöker Diablo till konsol"

I höstas sökte Blizzard ny personal för en eventuell Diablo-satsning till konsolerna. Sedan dess har det varit locket på, men nu väljer Blizzards VD att bekräfta att undersökningen är i full gång.

#diablo-iii


Medlem
Blizzard: "Vi undersöker Diablo till konsol"

Nej punkt slut!

Inaktiv

Nog kan det funka, bara det inte påverkar PC versionen på något sätt. Tror dock att Blizzard kan klara av det!

Medlem

Ett enkelt ord.
Nej

Medlem

varför inte? baldurs gate dark alliance och de hack n slashen i den stilen fungerar ju grymt bra på konsoll? jag spelar det helst på pc, men jag hade nog föredragit att spela den typen av hack n slash på konsoll än fps t.ex.

Medlem

Nej nej nej nej nej :S

Medlem

jag säger inte NEJ direkt. jag säger såhär : det får göras, så länge det inte påverkar PC-versionen. men eftersom dom "undersöker" diablo till konsol så tror jag inte att PC-versionen kommer påverkas, eftersom utvecklandet sker på sidan av D3. samt att utvecklingen kanske inte ens börjat än.

Medlem

usch ännu ett försök att mjölka pengar


signatur

Styrelseledamot i Aesir Online Community Gaming
(Svensk/Norsk Spelförening) besök gärna oss på www.aoc-gaming.se

Medlem
Skrivet av Znax:

usch ännu ett försök att mjölka pengar

För dom släpper inte spelet till PC för att tjäna pengar.

Medlem
Skrivet av Znax:

usch ännu ett försök att mjölka pengar

Ånej ännu ett av dessa lömska försök att som företag tjäna pengar på oss stackars kunder. Att nå ut till flera kunder. Att ge folk möjligheten att få en produkt på ännu ett system. Nästa steg vore väll nästan att tvinga oss köpa det!

(ganska tragiskt att jag här också får lägga till att detta är ironi, tänkte det skulle bespara mig ett inlägg.)


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

varför säger folk nej? varför inte? så länge inte PC versionen inte förändras så förstår jag
inte vad problemet är... ju mer som kan köpa det desto mer pengar får dom, så det är klart dom vill få
ut det till konsol. ett företag är alltid ett företag.

Medlem

Så folk har glömt bort att första diablo kom till PS1 och att baldurs gate dark alliance också kom till ps2.
Samt att Dungeon siege 3 kommer till konsol.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Skulle inte tro att blizzard gör 2 versioner av diablo 3 , och då blir det ett problem för alla som vill spela pc versionen.
DVS grafiken och menyer kommer isåfall anpassas till konsollerna så att pc inte får det lika fint. sedan kan man ju fråga sig om konsoll och pc kommer spela i samma multiplayer spel.

Så nej tack till Diablo 3 på konsoll.

Inaktiv

Blizzard, ni håller PCn i liv... döda den inte nu genom att släppa era spel på konsol också!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Vad har Dark Alliance med någonting att göra?

Jag hoppas Blizzard håller sig ifrån konsol-marknaden så länge som möjligt.

Medlem

gött för oss med musarm hehe
klart det kan släppas till konsol med. Blizzard skulle aldrig göra pc versionen sämre förstår ni väl. och de skulle ju aldrig heller "döda" pc spelandet som herren ovan mig skriver. Det är ju på Pc de tjänar mest pengar...

Medlem

Om det påverkar pc-utgåvan det minsta så ett klart NEJ, om inte så har jag inga invändningar! Vi pc-fantaster har fått vänta alldeles för länge för att Blizzard i sista stund ska vänta "lite till", och ge ut en konsolversion

Men som sagt, påverkar det INTE pc-utgåvan så gör det inget...


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Gnäll mycket? Det gör väl inget om dom släpper det till konsol också.

Medlem

Sacred 2 (Diablo klon) vart enligt mig bättre till konsol än PC, trots att det portades sent och av ett litet team.
Kontrollen på konsol vart helt enkelt smidigare och skönare, ha alla spells/skills snabbt tillgängliga utan att flytta fingrarna etc. A-RPG fungerar grymt på konsol, så länge kontrollen är bra.
Det bästa är att det går bra att porta från PC till konsol, man behöver inte göra tvärt om

Medlem

Förstår inte varför människor klagar för att populära spel försöker nå så mycket publik som möjligt...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

YES YES YES! Detta skulle innebära att jag slipper lägga flera tusen på en ny dator!
)-<
go blizzard, go blizzard! \o/

Sluta va så förbannat skrajja för konsolsläpp! ;P löjligt ju.

krävdes jädrari tre edits för att få smileyn rätt

Medlem

Dom får gärna släppa det till konsol för min del, så länge det inte påverkar PC versionen. Däremot tycker jag det ultimata vore om de hade 2 online-nät, ett för både PC och konsol och ett för bara konsol. Problemet som jag har sett med t.ex TF2 som släpptes till både konsol och PC är att det inte är många som spelar TF2 online på Xbox Live (vet inte hur det är med PSN) och det är ju synd. Då önskar man att man kunde connecta sig mot PC-spelare med, så att man kunde få njuta lite av online läget.

Om man har 2 nät som jag skrev så kan ju dom som tycker att PC spelarna har stor fördel få spela på sitt eget nät där dom bara möter andra med samma förutsättningar (konsol) men samtidigt kunde man ha möjligheten att spela mot folk som sitter med PC också, så att det finns flera att spela mot/med. Nu kanske någon tänker att en konsolspelare då eventuellt drar ner ett bra party, men det är väl inte värre än någon med dålig internuppkoppling / gammal PC.

Medlem

Kan nog funka, inte direkt för att jag skulle skaffa det till konsol men det finns andra rollspel som har funkat bra på konsol.

Sacred 2 fick hyffsad feedback.

Blizzard har ju även aldrig gjort en besviken innan så man får väll ta o se hur det går
Sen så får man hoppas att Activision inte sprider sina buggar in till Blizzards rum

Medlem

Hm .. om man tar bort musen och gör så att göbben springer som man rör joysticken .. så skulle det nog funka bra .. Hm kan dock bli svårt att aima Kanse en lock liknande funktion som zelda hade 64 (har ej spelat senare Zelda 3D spel)

Men så länge de gör klart spelet te PC först och inte uppehåller det , så är jag nöjd !


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Hoppas på en ny svenskdubbning i så fall.

Medlem

Jag tänker inte spela på konsol men varför inte? Diablo 1 var rätt nice på PS2an plus att ju fler som spelar = mer pengar till blizzard = mer patchar och mer expansioner .... Så varför inte?

Inaktiv

Hell yeah. Diablo funkade på Playstation (trots den taskiga dubbningen), Dark Alliance funkade klockrent likaså. Blizzard vet vad dom sysslar med och kommer det ett Diablo 3 till konsol så kommer även det att funka alldeles utmärkt.

In yo' face pc fuckers.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

HELL NOOO!!! Tummen ner för de! Kommer bara söla ner projeket ännu mer om de ska hålla på trammsa med sånt skitt! Gör klart å släpp spelet redan nu till PC!! :evil:

Medlem

Detta var ju inte bra. Det är ju kul för konsolägarna, grattis till er men för oss som vill spela det på PC så tror jag det blir en 6-12 månaders försening på grund av detta. Spelutvecklarna brukar ju vilja släppa spelen samtidigt på alla plattformar, ibland lite senare på PC än på konsolerna


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv
Skrivet av Avtr:

Vad har Dark Alliance med någonting att göra?

Ganska mycket om man nu inte är för korkad för se potentialen i ett Diablo 3 på konsol då Dark Alliance-spelen var klockrena.

Men det verkar inte som PC-fanboysen tycker att Blizzard förtjänar extra intäkter på ett konsolspel.


signatur

You must construct additional pylons.

Skriv svar