Might & Magic: Heroes VI
Heroes of Might & Magic-serien har haft sina toppar och dalar. Nu hoppas Black Hole att de ska nå högre än någonsin. Vi har provspelat.
#new-world-computing, #3do, #black-hole-entertainment, #heroes-of-might-and-magic-iii-the-restoration-of-erathia, #might-magic-heroes-vi-1
Älskar den här serien även om de senaste spelen inte fått lika mycket speltid som del 2, 3 och 4... Det jag saknat mest i serien är levling-systemet från 4an där man genom att kombinera olika skills fick en helt egen custom-class på sin hjälte, det var fränt
Your Forum Community reputation has increased by 1.
4:an var väl den där hjälten kunde döda en arme själv, bara skjuta lite pilar så dog allt. Inte mycket till strategi i det. 5:an var snyggt men tyckte inte om att man var tvungen att göra exakt på ett viss sätt för att klara vissa banor, för lite valfrihet.
Får väl se vad 6:an erbjuder.
När har någonsin storyn varit centralt för HOMM? Musiken och grafiken har ju alltid varit mysig, men det som får mig att gå tillbaka till HOMM 3 varje gång är för att spelet inte tar år och dagar på sig för att ladda mellan turer, animationer, slumpgenererad kartor osv. Det är helt enkelt mycket mer tillgängligt!
När har någonsin storyn varit centralt för HOMM? Musiken och grafiken har ju alltid varit mysig, men det som får mig att gå tillbaka till HOMM 3 varje gång är för att spelet inte tar år och dagar på sig för att ladda mellan turer, animationer, slumpgenererad kartor osv. Det är helt enkelt mycket mer tillgängligt!
+1
The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.
Jag håller på med en genomspelning av trean igen nu, för säkert femte gången, och jag vet inte riktigt vad det är, men det är något visst med trean. det är väldigt mysigt, lätt att förstå sig på, oerhört svårt att bemästra, osv osv, det är magiskt på något sätt och jag kan inte sätta fingret på vad det är. men det finns såklart en del dåliga saker med, men de utvägs av de bra delarna utan problem.
jag har svårt att tro att sexan skulle komma i närheten av trean, men jag vill ju gärna tro att det kan det. det skulle vara trevligt med ett spel i samma klass igen. vi får väl se.
Hatar att ni aldrig skriver release date =/ Inte för att det är svårt att ta reda på, eller tar allt för länge heller, men man tappar lite tråden när man måste gå bort från artikeln för att hitta informationen.
Kan faktiskt hålla med dekker hade varit soft om man får ut release date någonstans på artiklarna
Godspeed
Det spelar ingen roll hur snyggt eller hur bra det är i singleplayer. HoMM för mig har alltid handlat om att spela CO-OP med en polare sittande vid samma burk och snacka skit under tiden.
I HoMM5 så va nått fel på AI'n så efter ett tags spelande så började AI'n ta 5-10min för varje datorspelare att göra sina drag, oavsett hur snabb dator du än har. Då är det helt och hållet ospelbart och ett värdelöst spel oavsett hur snyggt eller bra det är i singleplayer.
När har någonsin storyn varit centralt för HOMM? Musiken och grafiken har ju alltid varit mysig, men det som får mig att gå tillbaka till HOMM 3 varje gång är för att spelet inte tar år och dagar på sig för att ladda mellan turer, animationer, slumpgenererad kartor osv. Det är helt enkelt mycket mer tillgängligt!
Men så länge det inte sker på bekostnad av något annat så gillar jag en rejäl story. Och jag är rätt övertygad om att spelet är i goda händer, efter att ha träffat teamet. Sedan kan de ju alltid klanta sig, men det är en annan sak - det verkar i alla fall fatta vad Heroes handlar om.
Och för de som snackar om trean: Det här spelet är helt klart inspirerat främst av den, och alla verkade överens om att trean var idealet de strävade mot.
2an GOLD > 3an > 4an > 5an
1an har jag knpt spelet så där låter jag det vara o sagt .
Men enligt mig har serien bara gått utför -_-
Dock är det övervägande om inte 3an ska ta 2ans plats . Men 2an har man som minne bland de första PC spel man har lirat .. Det tillsammans med Outlaws och RA2 .. Sigh ! Saknar den tiden : )
Kan ej skriva åäö