Vilken smartphone ska man köpa?

Medlem
Vilken smartphone ska man köpa?

Hej,

Det känns som att jag är den enda i hela världen utan en smartphone, så nu känner jag att det är dags att införskaffa en. Problemet är att jag inte kan välja vilken jag vill ha. Där kommer ni in.

Jag har en budget på runt 5000 kr, så håll er till det priset. Jag vill naturligtvis ha den bästa telefonen för pengarna. Just nu lutar det mest åt en HTC Desire HD. Finns det någon som är bättre? Eller ska jag vänta på någon ny modell som är på G?

Tack på förhand!
/Walter


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Jag har en HTC Desire HD, och funderar allvarligt på att köpa en till innan de geggar till det. Telefonen är snabb, kraschar aldrig och är helt underbar att ha ute på "fält", man kollar mailen snabbt, man Twittrar, kollar YouTube, skriver blogginlägg osv. Jag tror inte det finns någon bättre mobil, men det finns andra som säkert är lika bra.HTC Desire HD ligger runt 4600:- nu om jag inte minns fel. Kolla Komplett.se


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har en Desire HD. Dom är riktigt grymma! Dom är riktigt snabba med sinna 768 MB minne.
Cpu'n ligger på 1GHz men du kan få upp den till ca 1.5 GHz utan att mobilen tar skada. Xda is u friend!

En bra hemsida att spana in är http://www.mobil.se/ .


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag har en HTC Desire HD, och funderar allvarligt på att köpa en till innan de geggar till det. Telefonen är snabb, kraschar aldrig och är helt underbar att ha ute på "fält", man kollar mailen snabbt, man Twittrar, kollar YouTube, skriver blogginlägg osv. Jag tror inte det finns någon bättre mobil, men det finns andra som säkert är lika bra.HTC Desire HD ligger runt 4600:- nu om jag inte minns fel. Kolla Komplett.se

1+ rep!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Personligen tycker jag att HTC DHD är på tok för stor, nästan som en tablet ju! Själv har jag en HTC Legend och älskar den, perfekt format och superb byggkvalité. Dock står den ju sig inte mot dagens smartphones rent hårdvarumässigt, så jag antar att det inte är en Legend du söker.

Du har ju Google Nexus S som ser ut att vara riktigt trevlig. Bygger på Samsung Galaxy S bara att det står Google på istället, vilket innebär att du får Androiduppdateringar först av alla.
Sen har du ju alltid iPhone 4 som är en grym telefon utan tvekan, men jag föredrar open source Android alla dagar i veckan.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Achronos:

Personligen tycker jag att HTC DHD är på tok för stor, nästan som en tablet ju! Själv har jag en HTC Legend och älskar den, perfekt format och superb byggkvalité. Dock står den ju sig inte mot dagens smartphones rent hårdvarumässigt, så jag antar att det inte är en Legend du söker.

Du har ju Google Nexus S som ser ut att vara riktigt trevlig. Bygger på Samsung Galaxy S bara att det står Google på istället, vilket innebär att du får Androiduppdateringar först av alla.
Sen har du ju alltid iPhone 4 som är en grym telefon utan tvekan, men jag föredrar open source Android alla dagar i veckan.

Rätt skönt med en stor skärm. Asså det spelar ju roll vad du håller på med. Pluggar du är den ju riktigt nice. Jobbar du tex med byggbranschen eller något liknande så är det ju väl lite värre.

Jag håller på med flyttningar. ( flyttar folk från hus A till hus B ) . Jag hade en Htc hd2 förut. Fick jag med en riktigt snygg skin fodral. Men den tog jag nu till min DHD och den pasade perfekt. Råder dig att köpa ett fodral! Riktigt nice att ha.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Jag har en iphone 4 och jag gråter varje gång jag känner på en HTC Desire HD och tänker att jag kunde haft den istället för iphonen. Jag hatar min iphone efter att ha använt mig av Desire HD och jag hatar apple och jag hatar itunes. Så nu ska ja sluta lipa.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag har en iphone 4 och jag gråter varje gång jag känner på en HTC Desire HD och tänker att jag kunde haft den istället för iphonen. Jag hatar min iphone efter att ha använt mig av Desire HD och jag hatar apple och jag hatar itunes. Så nu ska ja sluta lipa.

Har en Ipod.. gråter bara över den.. Rätt irriterande att använda ett program som itunes


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

jag skulle aldrig klara mig utan mitt fysiska tangentbord mini pron men det kommer ju en del smaskiga lite dyrare nallar med tangentbord snart

Medlem
Skrivet av pippen1001:

jag skulle aldrig klara mig utan mitt fysiska tangentbord mini pron men det kommer ju en del smaskiga lite dyrare nallar med tangentbord snart

Så sa jag med när jag hade min Htc Touch pro. men sen fick jag för mig att testa hd2. och jag älskade det! Skriver nästan fortare på touch Men jag vill gärna ha en stor skärm om det ska vara touch tangentbord!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Tack för svaren hörrni!

Hur är det med kommande HTC mobiler? Kommer det någonting intressant snart?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Tack för svaren hörrni!

Hur är det med kommande HTC mobiler? Kommer det någonting intressant snart?

Windows mobile mobiler tror jag. sen med tangentbord.
Troligen dubbel cpu också.

Men man kan aldrig vänta på något nytt. för efter det kommer något nytt så kommer det något nytt efter det också


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av WaltX:

Tack för svaren hörrni!

Hur är det med kommande HTC mobiler? Kommer det någonting intressant snart?

Windows mobile mobiler tror jag. sen med tangentbord.
Troligen dubbel cpu också.

Men man kan aldrig vänta på något nytt. för efter det kommer något nytt så kommer det något nytt efter det också

Jojo, det stämmer, men man vill ju känna att sina prylar är det senaste på marknaden så länge som möjligt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av WaltX:

Tack för svaren hörrni!

Hur är det med kommande HTC mobiler? Kommer det någonting intressant snart?

Windows mobile mobiler tror jag. sen med tangentbord.
Troligen dubbel cpu också.

Men man kan aldrig vänta på något nytt. för efter det kommer något nytt så kommer det något nytt efter det också

Jojo, det stämmer, men man vill ju känna att sina prylar är det senaste på marknaden så länge som möjligt.

Jo men det är ju klart Det vill väl alla Men du kan ju göra riktigt mycket roligt med DHD! om du rootar den


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av WaltX:

Tack för svaren hörrni!

Hur är det med kommande HTC mobiler? Kommer det någonting intressant snart?

Windows mobile mobiler tror jag. sen med tangentbord.
Troligen dubbel cpu också.

Men man kan aldrig vänta på något nytt. för efter det kommer något nytt så kommer det något nytt efter det också

Jojo, det stämmer, men man vill ju känna att sina prylar är det senaste på marknaden så länge som möjligt.

Jo men det är ju klart Det vill väl alla Men du kan ju göra riktigt mycket roligt med DHD! om du rootar den

Vad innebär det att "roota"?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Pushar för iphone, utan tvekan mest gedigen, samsung galaxy är helt ok men njae.

itunes använder man för att göra en säkerhets backup , ladda ner kör man via telefonen.
Synka musik samt spellistor gör man i copytrans manager vilken är helt gratis, finns även andra händiga tools men dom kostar.

Allt beror på användningsområdet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

ZTE Blade är en otroligt prisvärd smartphone. Jag köpte min för ett par veckor sedan, fick den för 1200 kr på Telia för att jag knöt mig 24 månader. Annars kostar den 1700 kr.

5.3 tums pekskärm och bättre processor är htc:s medelklasslurar. Det enda som går att klaga på är 3.2 mega pixels kameran, men eftersom jag aldrig använder mobilkamera så är det inget jag bryr mig om.

Den är värd att kolla upp!


signatur

Think of a future without Bush!
No one to blame for the World War 3.

Medlem

Galaxy S är trevlig lur specielt i med andro 2.2 släpptes mycke snabbare än den har varit med 2.1 och som sagt till skillnad från iphone behöver du inga itunes eller nått sånt onödig skräp på din dator, ba plugga in o kör


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Roota betyder att du gör en grej för att komma in i hela android systemet. När du väl har rootat telefon så kan du göra allt. Lägga in äldre/ nyare android , Ren android eller med Htc sense, Clocka cpu'n, mm.

Vad yrar du om?

ZTE Blade

Skärmstorlek 3,5 tum

Processorhastighet 600 MHz (Vadå bättre än Htc medelklass? alla htc lurar som är ute nu är ju nästan bara 1GHz+)

Taget från Prisjakt.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Om du har pengar till det så är nog Desire HD som sagt ett av de bättre valen när det gäller smartphones. Snabb, effektiv och snygg.

Skrivet av andreashal91:

1+ rep!

Snälla du, sluta med det där löjliga skräpet.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Om du har pengar till det så är nog Desire HD som sagt ett av de bättre valen när det gäller smartphones. Snabb, effektiv och snygg.

Skrivet av andreashal91:

1+ rep!

Snälla du, sluta med det där löjliga skräpet.

Och jag ska lyssna på dig?
1- rep


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Skägg.
10 Chambers

Såså, var snälla mot varandra. Flyttade även tråden till mobil-forumet.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Såså, var snälla mot varandra. Flyttade även tråden till mobil-forumet.

Bra gjort


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Visst är HTC Desire HD som en tablet, i miniformat, det är därför jag gillar den.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Visst är HTC Desire HD som en tablet, i miniformat, det är därför jag gillar den.

Enligt min åsikt så är "mobil" telefoner mobila så länge de får plats i byxfickan. Gör den inte det kan man lika väl köpa en Ipad


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av walter_iego:

Visst är HTC Desire HD som en tablet, i miniformat, det är därför jag gillar den.

Enligt min åsikt så är "mobil" telefoner mobila så länge de får plats i byxfickan. Gör den inte det kan man lika väl köpa en Ipad

Passar asbra i en ficka. Men går man o köper tjej jeans så får man skylla sig själv.. Eller... Du får knappt ner en penna i tjej jeans.. --.--


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av walter_iego:

Visst är HTC Desire HD som en tablet, i miniformat, det är därför jag gillar den.

Enligt min åsikt så är "mobil" telefoner mobila så länge de får plats i byxfickan. Gör den inte det kan man lika väl köpa en Ipad

Passar asbra i en ficka. Men går man o köper tjej jeans så får man skylla sig själv.. Eller... Du får knappt ner en penna i tjej jeans.. --.--

Som sagt det beror ju på klädstil, men i mina jeans får den inte plats och därför köpte jag inte den. Nått att ta med i beräkningarna.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Håller med där.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ska du skaffa en så se till att den har tangentbord. Fattar inte hur jag har klarat mig utan det förut? Kanske är jag den enda i världen som inte gillar t9...

Medlem

När du säger tangentbord, syftar du på fysiska sådana? Har inte typ alla smartphones ett helt tangentbord om så på touchscreenen? Kör någon på T9?


signatur

Videomupp

12
Skriv svar