Hett gameplay från Guild Wars 2
Spana in hur rasen Norn och klasserna Guardian och Thief fungerar tillsammans i en härlig session gameplay - från GDC.
Det ser ruskigt snyggt ut ^^
Vet inte vad det är men GW känns inte som ett riktigt MMO, det verkar va så nerbantat. Kanske därför det inte finns nån månadskostnad. Men det blir nog köp ändå!
Vet inte vad det är men GW känns inte som ett riktigt MMO, det verkar va så nerbantat. Kanske därför det inte finns nån månadskostnad. Men det blir nog köp ändå!
Det är det som är så bra. De har skalat bort allt onödigt så du slipper stirra dig blind på skadesiffror och vilka buffs som håller på att timea ut. Och som de säger i videon, istället för att förlora exp och bli tvungen att springa en massa när du dör så är det lättare att ta sig upp och komma in i fighten igen, och det är ingen penalty ens om du skulle vara tvungen att respawna. De kan trots allt göra sådana saker när det inte finns någon månadskostnad involverad. Blizzard, SOE, CCP och alla andra gör ju levlandet och gameplayet långsamt för att folk ska behöva betala för fler månader. Som alla som säger om WoW att "spelet börjar när du når 80". Det är bara bullcrap att det ska behöva vara så. GW2 verkar vara en rolig resa från 0 till maxlevel, med personal storyn, npcer med voiceovers och uppmanande till samarbete istället för konkurrans mellan spelarna. /end rant
Efter att ha spelat DCO så försvann mitt sug efter detta spelet. Att dodga och hoppa för att undvika skada är inte fel i säg, men det gör sig oerhört mycket bättre på konsol. Vidare kan Sailormoon tänkas vara en raidboss i detta spelet tro?
The world is not enough - the PC is!
Efter att ha spelat DCO så försvann mitt sug efter detta spelet. Att dodga och hoppa för att undvika skada är inte fel i säg, men det gör sig oerhört mycket bättre på konsol. Vidare kan Sailormoon tänkas vara en raidboss i detta spelet tro?
Tror inte DCO var det bästa exemplet för spel i denna subgenre av MMOn. Vad jag ser så verkar systemet funka finfint, blir nog bättre när man får prova själv.
Och va? Sailormoon? Du får någon gång elaborera.
Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.
Efter att ha spelat DCO så försvann mitt sug efter detta spelet. Att dodga och hoppa för att undvika skada är inte fel i säg, men det gör sig oerhört mycket bättre på konsol. Vidare kan Sailormoon tänkas vara en raidboss i detta spelet tro?
Antar du syftar på att spelet känns lite asiatiskt med överdriva spell effekter för varenda attack och att gubbar studsar runt som muppar hela tiden. Dodgar typ 10 meter etc.
Hela spelet kändes väldigt fladdrigt och sladdrigt, samt inget nytt under solen nånstans. Same old same old mmo helt enkelt.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Efter att ha spelat DCO så försvann mitt sug efter detta spelet. Att dodga och hoppa för att undvika skada är inte fel i säg, men det gör sig oerhört mycket bättre på konsol. Vidare kan Sailormoon tänkas vara en raidboss i detta spelet tro?
Antar du syftar på att spelet känns lite asiatiskt med överdriva spell effekter för varenda attack och att gubbar studsar runt som muppar hela tiden. Dodgar typ 10 meter etc.
Hela spelet kändes väldigt fladdrigt och sladdrigt, samt inget nytt under solen nånstans. Same old same old mmo helt enkelt.
Kan inte hålla med dig riktigt om "överdrivna" spell effekter, det finns en väldigt stor skillnad på extremt subtila (Rift) eller överdrivna (vilket koreanskt MMO som helst nästan). Spel som Guild Wars och WoW gör mellansaken som gör spell effekter mer informativa. Samt att till Guild Wars 2 tänker ArenaNet göra något intressant med att se till att du kan i PvP se ordentligt vem som magierna tillhör, fienden eller allierade.
Sen så studsar gubben runt här rätt mycket för att hon som spelar är ärligt talat väldigt, väldigt dålig på att spela. Vilket är inte nödvändigt när man spelar, men rörelse och positionering har en mycket större betydelse på spelet eftersom att trycka på "Attack" kommer inte automatiskt få din karaktär att närma sig fienden, utan du måste själv stå inom anfalls avstånd för att attackerna ska träffa.
"Inget nytt under solen nånstans", du får gärna förklara dig lite, för jag ser saker som den förändrade gruppdynamiken pågrund av bortgången av Tanks, DPS eller Healers; den totala bortgången av quests som ersätts med dynamiska event; att alla kan reviva varandra, down systemet med mera, detta känns väldigt nytt inom MMO spelen.
Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.