CryEngine kontrar Unreal Engine
Var gulligt :3
men jag tror inte att någon vanlig konsument där hemma eller gamer kommer använda sig av det här
kanske någon som är lite mer seriös
frågan är
kommer det vara gratis?
om.
då skulle dom förlora ganska mycket på det, för antalet personer som är "Up for it" är ganska få kan jag tro.
Men fortfarande nice.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Fantastiskt duktia de där som bygger mjukvaran.
Precis som med UE3-filmen så är detta otroligt vackert. Det man dock måste komma ihåg är att i slutändan så spelar inte motorn så stor roll om inte utvecklarna (programmerare, grafiker, m.fl.) inte är kompetenta nog att nyttja den till fullo. UE3 vinner mycket på att vem som helst kan ladda ner och använda det i sina spel och slippa royalities tills de tjänat sina första miljoner, Crytek bör nog fundera på en liknande modell om de vill ha råd att hålla sig på top med sin motor.
/ LordDaimos
Hahaha and the winner is... CryEngine 3. Det var liksom ingen match alls för Crytek. Dom är helt enkelt bäst när det gäller grafikmotorer.
ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD
"Det börjar likna kärlek bannemej" =D CryEngine / Unreal Engine... Det är ungefär som att välja mellan två supergoda måltider. Vilken man än väljer, så kommer man bli mätt och belåten samtidigt som man kommer önska att man hade fått smaka av den andra!
Ett angenämt problem m.a.o
"Allt blir bättre med Italo Disco"
Hahaha and the winner is... CryEngine 3. Det var liksom ingen match alls för Crytek. Dom är helt enkelt bäst när det gäller grafikmotorer.
De har fanboys så de klarar sig iaf.
haha crytek är ju bakåtsträvare nft. jag menar med deras nya directx 9 spel
bara jag som tycker att det är tråkigt att det här högst troligen enbart kommer användas till en handfull generiska FPS spel designade för xbox 360/ps3 med multiplayer?
tänk vad fantastiskt om det istället användes till att göra säg mer spel i stuk med Heavy Rain / Farenheit. eller något helt nytt som man inte sett förut?
// Bacon <3
cryEngine kan ta sig någonstans IMO,,, Unreal for life + physx stödet är ju bara ett stort +++
Vad sega FZ är på att skriva om sånt här? Har varit ute sen i fredags.. Jaja
Detta är ju inget demo för gamer-verktyg, utan de visar upp att man med snabbare teknik kan använda detta för TV och film. Alltås, istället för att vänta 15 minuter på en renderad bild behöver man bara en kraftig PC för att se resultatet direkt. Uppskattas nog mycket av dem som håller på med sånt.
De säger ju heller inte vad de är för masking som kör de här. Men är de en highend PC tycker jag detta är sjukt imponerande. Men att jämnföra UDK/UT3 med Cryengine 3 rakt av funkar inte. De siktar mot två olika saker.
Unreal demot hade väldigt många fler tunga avancerade shaders i sin demo. Den här har långt ifrån lika mycket krävnade teknik i användning.
Men att ser hur träden skuggar marken och ger den där härliga oranga färgen tycker jag är jävligt imponerande.
Noterar bristen på tesselation. Märkligt. Det blir iaf till att pilla i ini-filer sen i Crysis 2 för att uppnå fetast möjliga grafik Om nu min dator klarar det
Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz
Noterar bristen på tesselation. Märkligt. Det blir iaf till att pilla i ini-filer sen i Crysis 2 för att uppnå fetast möjliga grafik Om nu min dator klarar det
Än så länge klarar den väll bara DX11...
CryEngine 3 ser ut att ha rätt mycke fysik inbyggt (spela crysis 2 demot) så physx behövs nog inte
Noterar bristen på tesselation. Märkligt. Det blir iaf till att pilla i ini-filer sen i Crysis 2 för att uppnå fetast möjliga grafik Om nu min dator klarar det
Men LOL, vad ska du med tesselation till? störde du dig på några segmenterade lopolymodeller? Tesselation är inget genombrott, bara något som folk har hakat upp sig på i bristen på betydelsefulla nya features i DX11.
Noterar bristen på tesselation. Märkligt. Det blir iaf till att pilla i ini-filer sen i Crysis 2 för att uppnå fetast möjliga grafik Om nu min dator klarar det
Men LOL, vad ska du med tesselation till? störde du dig på några segmenterade lopolymodeller? Tesselation är inget genombrott, bara något som folk har hakat upp sig på i bristen på betydelsefulla nya features i DX11.
Det är väl rätt uppenbart att du inte vet vad DX11 innebär mer än att 11 är bättre än 10.
/facepalm
Det är väl rätt uppenbart att du inte vet vad DX11 innebär mer än att 11 är bättre än 10.
/facepalm
Jo, det mest intressanta i DX11 är hur det öppnar upp för att lättare arbeta med GPGPU.
Men du som vet så mycket kan ju upplysa mig och vad hajpen runt tesseleringen handlar om...
Detta är ju inget demo för gamer-verktyg, utan de visar upp att man med snabbare teknik kan använda detta för TV och film. Alltås, istället för att vänta 15 minuter på en renderad bild behöver man bara en kraftig PC för att se resultatet direkt. Uppskattas nog mycket av dem som håller på med sånt.
Undrar om det verkligen är fallet. Jag har en känsla om att "sandbox får cinema" snarare är säljsnack och att det handlar om cutscenes i spel. Ska du använda materialet för TV och film så vill man ha ut många separata pass som man sen kan sätta ihop i ett compositingprogram, och det nämndes inget om sådana features i filmen. Allt tycks vara fokuserat runt att realtidsritad grafik är slutpprodukten.
Båda motorerna är jävligt nice helt klart men vinnaren för mig är den som lyckas optimera den bäst.
Nu vet jag ju inte direkt vilken motor Bulletstorm använder av UE men det flöt för jävla bra på mitt gamla sletna HD 5770. Fast o andra sidan så flöt ju MP demot av Crysis 2 helt okay det med så ja, framtiden får avgöra.
AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch