Angry Birds nedladdat 100 miljoner gånger

Robot
Angry Birds nedladdat 100 miljoner gånger

Rovio bjuder på intressanta fakta om tidernas mest populära fågelspel. Hur mycket spelas egentligen Angry Birds - per dag?

#rovio, #angry-birds


Medlem
Angry Birds nedladdat 100 miljoner gånger

Förstår inte hur spelat kan blivit ned laddat så mycket. känns som ett helt vanligt webb spel men som man lagt ner 2 timmar extra på

Det är ganska kul... ibland.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja, fattar inte heller varför det är så många som tankat hem det. Det räcker med att se en video på spelet så blir man less på det.

Medlem

Har inte själv spelat det utan bara sett kompisen göra det och visst verkar det vara ett spel som man lätt kan ägna en hel del tid åt, när man inte har något bättre att göra vill säga. Men att spel som Angry Birds kan konkurrera med konsolspel finner jag föga troligt då jag tror att många som spelar mobilspel gör det som tidfördriv på bussen eller liknande.

Medlem

Tänk på att spelet endast kostar några få kronor och inte några hundra som ett konsolspel gör. Lätt att lära sig, folk som ofta inte spelar på konsol spelar kanske hellre det på telefonen.

Skrivet av d2004:

Förstår inte hur spelat kan blivit ned laddat så mycket. känns som ett helt vanligt webb spel men som man lagt ner 2 timmar extra på

Jag tycker inte det är så svårt att förstå. Iphone och Andriod som spelplattform når ut till otroligt många nya kunder. sen när man nått en kritisk massa rullar det bara på. Jag har också laddat ner Angry Birds (men kräktes på hur dåligt det var efter typ tredje banan)

Medlem

Antalet välpolerade spel till Android går att räkna på en hand. Detta är ett av dem, även om jag personligen tycker att det är rätt tråkigt.

Medlem

Haha det var ett citat av Peter som kommer gå till historien, inte för att det är sant, utan mer för att det är så långt ifrån verkligheten man kan komma. Ungefär som Microsofts citat om hur mycket minne man behöver. ^^


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Här har vi folk som inte gillar Angry Birds... rekommenderad OTROLIGT sjuk läsning:

http://www.landoverbaptist.net/showthread.php?t=57335


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Har spelat sådana här Flash spel i flera år!, varför är Angry birds så populärt?..är det för att det finns på Iphone?.
det är väll inget giltligt skäl.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Lättsätt att bli rik idag = klona valfritt populärt flashspel som Castle Crusher, Gemcraft, YYYville och släpp till mobilerna. Bristen på bra spel är skrämmande, och då många mobiler saknar flash kommer dessa spel som "nyheter" för kunderna, som då köper som besatta.
Kom ihåg barn, så länge du är spelutvecklare så får du kopiera andra spel fritt -_-

Medlem

Ja det är sorgligt tyvärr att spel som Farmville och liknande kan inbringa så otroligt mycket pengar. Hur mycket hjälper det att det inte ens är deras egna spel utan att de tagit olika delar av andra populära spel när de ändå kan betala de böterna och trots detta få en rejäl vinst. Företag som Zynga är en skam för spelbranschen, skulle aldrig stödja ett sådant företag.

Inaktiv

Mycket bra spel! Snart kommer nästa Angry Birds spel!

Medlem
Skrivet av Herbert:

Haha det var ett citat av Peter som kommer gå till historien, inte för att det är sant, utan mer för att det är så långt ifrån verkligheten man kan komma. Ungefär som Microsofts citat om hur mycket minne man behöver. ^^

Vem är Peter?
btw
http://www.wired.com/politics/law/news/1997/01/1484

Medlem

Billigt + simpelt + mobilt + kul + beroendeframkallande = Lyckat spel.
Jag har iaf lagt ner Många timmar på detta!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Lite nyfiken på vinsten, detta måste ju vara det mest lukrativa du kan syssla med idag som spel tillverkare.
Skippa pirat pc mång miljon projekt som Max Payne och istället sälja lite amatör kodade små fåglar som på betal plattformar som Apple och PS3. Gissar på ett par rika finnar over there... perkele!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Varje gång det skrivs om ett spel så laddas det ned fler gånger. Även om spelet är tråkigt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Står ju inget om det är KÖPT 100 milj. ggr eller bara nedladdat ? Jag har själv haft 3 iPhone's och med tanke på att de kan gå sönder/återställningar osv så har jag säkert laddat ner det själv 8-10 ggr.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Står ju inget om det är KÖPT 100 milj. ggr eller bara nedladdat ? Jag har själv haft 3 iPhone's och med tanke på att de kan gå sönder/återställningar osv så har jag säkert laddat ner det själv 8-10 ggr.

"Lite" är kanske inräknat också


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Herbert:

Haha det var ett citat av Peter som kommer gå till historien, inte för att det är sant, utan mer för att det är så långt ifrån verkligheten man kan komma. Ungefär som Microsofts citat om hur mycket minne man behöver. ^^

Vem är Peter?
btw
http://www.wired.com/politics/law/news/1997/01/1484

Läs artikeln så vet du vem Peter är.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

1
Skriv svar