Crytek: Crysis 2 likvärdigt på PS3 & 360
Testade Crysis2 igår på PS3. Det finns ett oerhört stort FPS-problem. Det gick riktigt riktigt segt. Sen så är det grymt mycket fulare än till PC, även fast det är DX9 anpassat. Det kändes som mycket lägre upplösning också med tanke på texten i spelet.
Här har Crytek gjort något helt galet.
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
PC gameplay såg betydligt bättre ut än på 360 filmat av samma snubbe. Men PS3 versionen ser ju ut som skit i jämförelse med PC.
http://www.youtube.com/watch?v=U89TrAcaTl8
Xd
Jag tyckte PS3 versionen av demot ser lika bra ut, bara små fps-drops men inte mer. Upplösningsmässigt så ser jag ingen skillnad heller från 360 demot jag spelade från början.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
http://www.youtube.com/watch?v=OAvwioAx0nE
Här är min compare, 360 , ps3 och pc.
[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz
Jag tyckte PS3 versionen av demot ser lika bra ut, bara små fps-drops men inte mer. Upplösningsmässigt så ser jag ingen skillnad heller från 360 demot jag spelade från början.
Rätt skönt att inte vara en sifferryttare ellerhur, utan bara kunna ha kul och spela.
| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |
Jag tyckte PS3 versionen av demot ser lika bra ut, bara små fps-drops men inte mer. Upplösningsmässigt så ser jag ingen skillnad heller från 360 demot jag spelade från början.
Rätt skönt att inte vara en sifferryttare ellerhur, utan bara kunna ha kul och spela.
Jupp, såvida du inte var sarkastisk.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
http://www.youtube.com/watch?v=OAvwioAx0nE
Här är min compare, 360 , ps3 och pc.
Starkt jobbat! Måste kollas in
PS3 demot är pre-gold kod, chansen finns att dom dumpar vaselinfiltret och får det att se ut som annat än en PS2 konvertering men jag är skeptisk.
Förresten så kanske dom testar på CRT skärmar. Isåfall ser 360 och PS3 ganska likvärdiga ut.
Jag är numera långhårig enbart i sinnet.
http://www.youtube.com/watch?v=OAvwioAx0nE
Här är min compare, 360 , ps3 och pc.
Starkt jobbat! Måste kollas in
Jämför 8 sek (Ps3) med 11 sek (xbox 360), hur lampan reflekteras i vattnet på 360 versionen men alltså INTE på ps3 versionen. SKIT PS3
Enligt Robbaz jämförelse är ju ljus och skuggor bra mycket bättre på PS3 jämfört med 360! View Distance med för den delen.
Lite konstigt dock det där med vatteneffekterna?!
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Tyvärr är Ps3 versionen återigen grafiskt underlägsen 360, mycket spännande då det snackade som Ps3 som lead platform och att spelet skulle maxa Ps3. Men det är väl vad man får som straff för cell-arkitekturen, dålig version av allt som inte är exklusivt...
Utom typ Homefront, där har de utvecklat en likvärdig Ps3 version (och Pc versionen stödjer DirectX 11)
Tyvärr är Ps3 versionen återigen grafiskt underlägsen 360, mycket spännande då det snackade som Ps3 som lead platform och att spelet skulle maxa Ps3. Men det är väl vad man får som straff för cell-arkitekturen, dålig version av allt som inte är exklusivt...
Utom typ Homefront, där har de utvecklat en likvärdig Ps3 version (och Pc versionen stödjer DirectX 11)
Kolla mellan 0:20 och 0:30 på Robbaz klipp, tycker då PS3 ser bra mycket bättre ut än 360!
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Tyvärr är Ps3 versionen återigen grafiskt underlägsen 360, mycket spännande då det snackade som Ps3 som lead platform och att spelet skulle maxa Ps3. Men det är väl vad man får som straff för cell-arkitekturen, dålig version av allt som inte är exklusivt...
Utom typ Homefront, där har de utvecklat en likvärdig Ps3 version (och Pc versionen stödjer DirectX 11)
Eller också fulstålar av Microsoft under bordet (rejäla), för att få Xbox verran att se bättre ut än övriga. Det som inte går att lösa med teknik går att lösa med ett fläskigt bankkonto,
Jag har kollat på jämförelsefilmerna nu, gemensamt för PS3 och PC verkar vara att de är "mörkare" medans Xboxen är ljusare. Man ser det enklast på vapnet som (iaf på min skärm) var svart på PS3 och PC ofta men var väldigt mörkt eller dassigt svart på 360:n.
Jag såg också att det inte var vatten på golvet i PS3:versionen så det fanns inget att spegla sig i, medans det fanns det på PC och 360 versionen. På samma sätt som det inte fanns något rinnande vatten på väggen i 360:n medans detta fanns på PS3 och PC.
Så länge som upplösningen och FPS:en är densamma på 360 och PS3 så tror jag det kvittar vilken konsol man spelar det på.
Bara för att ett spel presterar bättre på 360 betyder det inte att PS3-versionen är ett halvdant jobb...I fallet med Crysis 2 har jag inga tvivel om att 360 har en stor fördel med minnet
Sedan är fallet med spel på multiplattform att de ska vara så lika varandra som möjligt, Crytek har inte samma möjligheter som Sonys gossar att de kan ta bort varje effekt som belastar hårdvaran för mycket