Crytek: Crysis 2 likvärdigt på PS3 & 360

Robot
Crytek: Crysis 2 likvärdigt på PS3 & 360

PS3-versionen anklagas för lägre upplösning och sämre bilduppdatering. "NEIN STIMMER NICHT", säger utvecklarna.

#crytek


Medlem
Crytek: Crysis 2 likvärdigt på PS3 & 360

Testade Crysis2 igår på PS3. Det finns ett oerhört stort FPS-problem. Det gick riktigt riktigt segt. Sen så är det grymt mycket fulare än till PC, även fast det är DX9 anpassat. Det kändes som mycket lägre upplösning också med tanke på texten i spelet.

Här har Crytek gjort något helt galet.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

/me skriver ner mailaddy till Nathan*

Helt övertygad om att skillnaderna kommer vara där. Har det fan varit i varenda jävla spel, oavsett uttalanden som dessa innan släpp.

Medlem

PC gameplay såg betydligt bättre ut än på 360 filmat av samma snubbe. Men PS3 versionen ser ju ut som skit i jämförelse med PC.
http://www.youtube.com/watch?v=U89TrAcaTl8


signatur

Xd

Medlem

Jag tyckte PS3 versionen av demot ser lika bra ut, bara små fps-drops men inte mer. Upplösningsmässigt så ser jag ingen skillnad heller från 360 demot jag spelade från början.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Inaktiv

http://www.youtube.com/watch?v=OAvwioAx0nE

Här är min compare, 360 , ps3 och pc.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av ohem:

Jag tyckte PS3 versionen av demot ser lika bra ut, bara små fps-drops men inte mer. Upplösningsmässigt så ser jag ingen skillnad heller från 360 demot jag spelade från början.

Rätt skönt att inte vara en sifferryttare ellerhur, utan bara kunna ha kul och spela.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av ohem:

Jag tyckte PS3 versionen av demot ser lika bra ut, bara små fps-drops men inte mer. Upplösningsmässigt så ser jag ingen skillnad heller från 360 demot jag spelade från början.

Rätt skönt att inte vara en sifferryttare ellerhur, utan bara kunna ha kul och spela.

Jupp, såvida du inte var sarkastisk.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

http://www.youtube.com/watch?v=OAvwioAx0nE

Här är min compare, 360 , ps3 och pc.

Starkt jobbat! Måste kollas in

Medlem

PS3 demot är pre-gold kod, chansen finns att dom dumpar vaselinfiltret och får det att se ut som annat än en PS2 konvertering men jag är skeptisk.

Förresten så kanske dom testar på CRT skärmar. Isåfall ser 360 och PS3 ganska likvärdiga ut.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

Enda problemet jag hadde med PS3 demot var den riktigt sugiga bilduppdateringen som dök ner alldeles för ofta.

Annars är det ett ypperligt bra MP spel, har mitt förbokat redan så det ska bli kul.

Medlem

Blir väl kanske att testa det på min relativt nya pc innan jag säljer den. Sen lär det väl bli på ps3 jag kommer spela det. Brukar inte vara så kräsen, så för mig spelar det nog inte så stor roll, så länge det flyter på på ps3.

Medlem

Låga fps och en viss seghet.. men annrs ser det fantastiskt ut


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Inte konstigt, klart det är lika kasst på konsollerna men det är inte särskilt bra på PC heller. Crytek försökte göra en CoD wannabe bara för att Activision tjänar massor på den titeln.

Medlem

"NEIN STIMMER NICHT", yeeaaah right. Dumma jävla tyskjävlar, PS3 versionen är sjukt dåligt optimerad. 360 såg bättre ut, och hade inga fps drops till 10 fps då och då som ps3 versionen hade. Riktig jävla skit säger jag, fy skäms!

Medlem
Skrivet av XybeX:
Skrivet av RobbazSweC:

http://www.youtube.com/watch?v=OAvwioAx0nE

Här är min compare, 360 , ps3 och pc.

Starkt jobbat! Måste kollas in

Jämför 8 sek (Ps3) med 11 sek (xbox 360), hur lampan reflekteras i vattnet på 360 versionen men alltså INTE på ps3 versionen. SKIT PS3

Medlem

Crysis är mest känd för grafik. Om Crytek av nån anledning sabbar det så är det körd för Crysis.

Medlem

Kolla på 0:37 PS3 och PC versionen har rinande vatten på väggen. Det har inte 360 versionen Shitbox 360.

Medlem

Enligt Robbaz jämförelse är ju ljus och skuggor bra mycket bättre på PS3 jämfört med 360! View Distance med för den delen.

Lite konstigt dock det där med vatteneffekterna?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

en skillnad jag ser direkt är att minimappen hänger med i spelarens rörelser på ps3 precis som på pcn men inte på xbox360

Medlem

Tyvärr är Ps3 versionen återigen grafiskt underlägsen 360, mycket spännande då det snackade som Ps3 som lead platform och att spelet skulle maxa Ps3. Men det är väl vad man får som straff för cell-arkitekturen, dålig version av allt som inte är exklusivt...
Utom typ Homefront, där har de utvecklat en likvärdig Ps3 version (och Pc versionen stödjer DirectX 11)

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tyvärr är Ps3 versionen återigen grafiskt underlägsen 360, mycket spännande då det snackade som Ps3 som lead platform och att spelet skulle maxa Ps3. Men det är väl vad man får som straff för cell-arkitekturen, dålig version av allt som inte är exklusivt...
Utom typ Homefront, där har de utvecklat en likvärdig Ps3 version (och Pc versionen stödjer DirectX 11)

Kolla mellan 0:20 och 0:30 på Robbaz klipp, tycker då PS3 ser bra mycket bättre ut än 360!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tyvärr är Ps3 versionen återigen grafiskt underlägsen 360, mycket spännande då det snackade som Ps3 som lead platform och att spelet skulle maxa Ps3. Men det är väl vad man får som straff för cell-arkitekturen, dålig version av allt som inte är exklusivt...
Utom typ Homefront, där har de utvecklat en likvärdig Ps3 version (och Pc versionen stödjer DirectX 11)

Eller också fulstålar av Microsoft under bordet (rejäla), för att få Xbox verran att se bättre ut än övriga. Det som inte går att lösa med teknik går att lösa med ett fläskigt bankkonto,

Medlem

jag har ladda ner Crysis 2 demot till min ps3.a och 360 och ser fan ingen skilnad, men kommer dock skaffa det till min 360 på grund av enklare comiunity, för att 360.n har cross chat och alla mina vänner inte kommer att köpa Crysis2.

Medlem

Ungefär som att lyssna på vilken av två telefoner har bäst grafik.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag har kollat på jämförelsefilmerna nu, gemensamt för PS3 och PC verkar vara att de är "mörkare" medans Xboxen är ljusare. Man ser det enklast på vapnet som (iaf på min skärm) var svart på PS3 och PC ofta men var väldigt mörkt eller dassigt svart på 360:n.

Jag såg också att det inte var vatten på golvet i PS3:versionen så det fanns inget att spegla sig i, medans det fanns det på PC och 360 versionen. På samma sätt som det inte fanns något rinnande vatten på väggen i 360:n medans detta fanns på PS3 och PC.

Så länge som upplösningen och FPS:en är densamma på 360 och PS3 så tror jag det kvittar vilken konsol man spelar det på.

Medlem

Bara för att ett spel presterar bättre på 360 betyder det inte att PS3-versionen är ett halvdant jobb...I fallet med Crysis 2 har jag inga tvivel om att 360 har en stor fördel med minnet

Sedan är fallet med spel på multiplattform att de ska vara så lika varandra som möjligt, Crytek har inte samma möjligheter som Sonys gossar att de kan ta bort varje effekt som belastar hårdvaran för mycket

Medlem

vissa påstår att det är små fpsdrops. Jag ser enormt stora screentearings och sjukt mycket fpsdrops....nästan likt fail ops!

1
Skriv svar