Blizzard: Diablo 3 kan sno World of Warcraft-spelare

Robot
Blizzard: Diablo 3 kan sno World of Warcraft-spelare

Grundaren Frank Pearce tror att klickfesten kan få World of Warcraft-prenumeranter att byta spel.

#blizzard, #diablo-iii, #starcraft-2-heart-of-the-swarm


Medlem
Blizzard: Diablo 3 kan sno World of Warcraft-spelare

Vilket slag för Blizzard ifall spelare går från WoW till D3!

De två olika spelföretagen bakom D3 respektive WoW verkar vilja ta kål på varann.

...vänta nu...

Inaktiv

Ja, här har vi en som kommer att byta omgående. Med en liten dotter blir det svårt att engagera sig i World of Warcraft i den utrsträckning som behövs, men med Diablo kan man spela lite då och då som det passar. Sen är det ju en helt annan typ av spel också...smaken avgör nog vad det är för spel man vill spela.

Medlem

Jasså :O! de menar ni inte, ganska självklart när wow är ett föråldrat skräp som borde höra hemma på konsoll. 2011 och folk lever som på 90 talet och tror spel som wow e bra för en gång i tiden fanns det inte så mycket att välja på så man var bara glad det kom ut något nytt utan att ifråga sätta vad det är för BÖS. Återstår att se om diablo 3 blir en succe då. Men det tror jag inte, blizzard är blizzard, specielt nu när activision å ea står på blizzards tröskel med piskorna.

Medlem

Påminner diablo3 om wow? jaha men då är D3 inget att bry sig om mao .. blizzard börjar tappa i kvalitet

Medlem

Det dom "förlorar" är väl månadskostnaden för de som går över till D3. Sen finns det nog de som spelar både WoW och D3 samtidigt.

Tror nog de har gott om pengar för att inte oroa sig om några spelare går över till Diablo 3 helt och hållet. ;p

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av HataMoto_:

Påminner diablo3 om wow? jaha men då är D3 inget att bry sig om mao .. blizzard börjar tappa i kvalitet

Diablo var väldigt mycket en förlöpare till WoW. Spelare igenom tvåan för något år sedan och kände hela tiden att det var Warcraft Offline, mer eller mindre. Levla karaktär, grinda, ta uppdrag från uttropstecken osv.


signatur
Medlem

Ordet du söker är incest.

Det är sant!

- Amen

Medlem

Får ändå känslan av att om D3 inte kostar att spela så kommer de flesta behålla sitt WoW-konto, men det kommer väl alltid bli något tapp. Men det blev det säkert till SC2 med.

Medlem

Föredrar Diablo framför WoW alla dagar i veckan, men det är nog bara jag

Medlem

Dom kan ju inte tro att man kan leva på skräp i så många år nån gång måste det ta slut. sen varför skulle inte folk bytta till diablo 3 :S sänk inte diablo till wow,s nivå

Medlem
Skrivet av snusprillan:

Återstår att se om diablo 3 blir en succe då. Men det tror jag inte, blizzard är blizzard.

du råkade nog få med ett "inte" här.

Annars bör du jobba lite på din slutledningsförmåga. All spel Blizzard har gjort de senaste 15 åren har blivit suceer. De snittar ungefär 91 på metacritics de senaste 10 åren och de har inget spel under 87.

Har du tagit något preparat som gör dig resistent mot fakta, eller är du bara lite allmänt bakom flötet?

Medlem

Spelare som är trötta på wow kanske går till diablo... då behåller de ju dessa spelare.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av HataMoto_:

Påminner diablo3 om wow? jaha men då är D3 inget att bry sig om mao .. blizzard börjar tappa i kvalitet

Diablo var väldigt mycket en förlöpare till WoW. Spelare igenom tvåan för något år sedan och kände hela tiden att det var Warcraft Offline, mer eller mindre. Levla karaktär, grinda, ta uppdrag från uttropstecken osv.

Jovisst har titlarna en hel del gemensamt, men Diablo 1/2 hade iaf en stämning som inte uppnåddes i wow ... Jag kände att det var lättare att leva sig in i uppdragen eftersom de kändes knutna till ett större main quest. Böckerna som gick att läsa i ettan, de som gav en föraning till vad som komma skulle, var i min mening helt underbara.

Nu tycks det ju som om Diablo3 även ser ut och låter som wow, vilket jag tycker är förbannat synd. Diablo 1/2 gav intrycket av en mörk medeltid som var långt mycket mer oförlåtlig än i wow.

Medlem

skälvklart kommer dom gå över från det insnöade wow som skulle ha blivit avlivat för ett tag sedan tycker jag och dom skulle satsa allt på dibbe 3 =D men dom är väl också rätt att det inte ska klinga in lika mycket cash i kistan för dom varje månad,, speciellt kanske dom 2 eller 3 första månaderna av dibbe 3 innan folk kanske saknar wow.. Personligen slutade jag spela wow några veckor efter release av cata, ångrar mig inte en dag och väntar helt enkelt på dibbe.

Medlem

Jag hoppas fan att de inte ska börja ta betalt för Diablo 3 för då överväger jag faktiskt att inte spela det. Räcker att de tar såpass mycket betalt för WoW...

Medlem

Det vore ju rent dåligt för Blizzard eftersom WoW har en månadskostnad men inte D3. Det vore roligt om det slutar med att dom förlorar pengar på D3. Inte omöjligt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

att det dröjer så länge kan också betyda att de förlorar vissa spelare, vem har tid för D3 efter BF3 kommer ut ?

Medlem

Det man lär göra är att man spelar både D3 och BF3. Tröttnar man på FPS, så kör man lite RPG och vice versa! Think like a geek

Medlem

Battlefield 3 lär nog komma ut långt innan Diablo 3 så du hinner nog tröttna på det.

Medlem

haha, Endast blizzard som kan döda wow och för dem är det skitsamma vilket spel som ligger på topp, pengarna rullar oavsett in för dem, så länge det är ett av deras egna spel som slaktar wow. men jag hoppas på att wow försvinner helt o hållet, det skulle vara bäst av allt. (waiting for wownerdstodislike.)

Medlem

Har väntat på Diablo 2 nu i tio år....har provat WoW....dock inget för mig. Diablo däremot har jag kört sen första spelet.... och är helt klart mer spel för mig.

Jag ser fram emot att det kommer.....hoppas att det kommer i år....men men....vi får la se...


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem
Skrivet av drsnap:

Har väntat på Diablo 2 nu i tio år....har provat WoW....dock inget för mig. Diablo däremot har jag kört sen första spelet.... och är helt klart mer spel för mig.

Jag ser fram emot att det kommer.....hoppas att det kommer i år....men men....vi får la se...

Vänta inte längre! Beställ spelet här:

http://www.webhallen.com/spel/pc/26052-diablo_2_lord_of_destr...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Precis som jag misstänkte då, WoWablo. Diablo blir en förenklad och färgglad WoW kopia som går utmärkt att porta som flashspel för Facebook, försäöjningsucée till casual-publiken, fullt stöd för Wii/kinect/Move och 75 expansioner samt ingen AA eller DirectX 11
Det värsta är att hälften av det där mycket väl kan blir sant

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Precis som jag misstänkte då, WoWablo. Diablo blir en förenklad och färgglad WoW kopia som går utmärkt att porta som flashspel för Facebook, försäöjningsucée till casual-publiken, fullt stöd för Wii/kinect/Move och 75 expansioner samt ingen AA eller DirectX 11
Det värsta är att hälften av det där mycket väl kan blir sant

what are ye smoking my friend? i want some of that.
diablo kan aldrig bli en wow clon, som sagt så är diablo föregångaren till wow..
och sedan att dom ska börja konsol porta det tänker jag inte kommentera.

*mumel mumel activison*

Medlem

Kan dem inte bara släppa ett releasedatum till Diablo III snart? Jag börjar bli äckligt otålig nu.

Medlem

Dumt tänkt tycker jag.

Visst, Diablo 3 kanske tar spelare från wow men hur många spelare kommer diablo 3 ta från andra spel? Säkerligen fler än vad som lämnar wow för d3.

Bara för att det är fantasyspel så betyder inte det att alla potentiella d3 kunder spelar wow för tillfället.

SIgh!

Medlem

dom borde oroa sig mer för SWTOR o Guild wars2 de 2 spelen kommer dra in en jäkla massa spelare!

Inaktiv

Som en gammal WoW räv så kommer jag absolut gå över till Diablo 3 när detta släpps! WoW känns så otroligt mättat oavsett de expansioner/patchar som släpps. Tror dessutom att många fler som lirar WoW i dagsläget kommer gå över till D3.

Medlem

Jag spelar WoW och har gjort det sedan release, men skulle gladligen byta över till D3 om det var tillgängligt i dagsläget. Har inte tid att raida, och WoW utan raiding är enligt mig ganska tråkigt. D3 antar jag kommer vara ett spel man kan spela lite när man hinner..

12
Skriv svar