Köp Team Fortress-hattar - stöd Japan

Robot
Köp Team Fortress-hattar - stöd Japan

Valve erbjuder tre Team Fortress 2-hattar i olika prisklasser. Vinsten går till amerikanska Röda korsets hjälpinsatser i Japan.

#valve, #half-life, #team-fortress-2


Medlem
Köp Team Fortress-hattar - stöd Japan

Snällt! Spela med gott sammvete


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

S2 Games har valt att göra samma sak i Heroes of Newerth, väldigt bra initiativ!

Medlem

varför inte, får lite ingame saker och hjälper samtidigt: )


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Hur drar valve sitt strå till stacken? De har skapat 3 hattar som tar ett par timmar för en valve anställd att göra. "Du betalar vi får cred"

Skrivet av DAoG:

Hur drar valve sitt strå till stacken? De har skapat 3 hattar som tar ett par timmar för en valve anställd att göra. "Du betalar vi får cred"

Jaja det är ju bättre än att ta pengarna själv eller inte göra nåt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

AW8
Medlem
Skrivet av DAoG:

Hur drar valve sitt strå till stacken? De har skapat 3 hattar som tar ett par timmar för en valve anställd att göra. "Du betalar vi får cred"

Snarare så ger dem dig en hatt när du donerar pengar till Japan.
Mycket snällt måste jag säga.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

inte direkt nåra snygga hattar då men...

Inaktiv

Inte för att håna någon.. men vem fan litar på dessa "Stöd/skänk" pengar. Pengarna åker rätt ner som en lönecheck precis som allt annat. Kan inte lita på någon organisation. Det bästa är att åka ner med pengarna själv. Folk blir lurade imo.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Inte för att håna någon.. men vem fan litar på dessa "Stöd/skänk" pengar. Pengarna åker rätt ner som en lönecheck precis som allt annat. Kan inte lita på någon organisation. Det bästa är att åka ner med pengarna själv. Folk blir lurade imo.

Tur att inte din åsikt är samma sak som fakta då. Ger du till "rätt" kontrollerade organisationer kan du garanteras att en viss % går direkt till det ändamål du nu har skänkt till. Sen är det självklart att en viss del av en biståndsorganisations pengar måste gå till olika former av personalutgifter. Det är dock inte samma sak som att ge miljonbonusar till chefer. Att åka till Japan nu på egen hand med en tusenlapp skulle varken göra till eller ifrån.

Medlem

Man kan stödja japan utan att konsumera.
Så jobbigt när folk försöker utnyttja situationer jämnt.
De enda som tjänar på de är hattillverkarna.
Inte Japan.

Medlem
Skrivet av lang:

Man kan stödja japan utan att konsumera.
Så jobbigt när folk försöker utnyttja situationer jämnt.
De enda som tjänar på de är hattillverkarna.
Inte Japan.

Nå jag anser att om en enda krona till går till Japan på grund av det här är det väl en bra sak? Sen är det självklart bra PR också, men tror inte att man ska underskatta att folk ibland kanske vill få något mer än ett gott samvete av att skänka pengar

Medlem
Skrivet av DAoG:

Hur drar valve sitt strå till stacken? De har skapat 3 hattar som tar ett par timmar för en valve anställd att göra. "Du betalar vi får cred"

Helt fel av Valve. De borde uppenbarligen gjort några andra hattar eller dylikt och tagit profiten själva. (...)

Folk köper hattar oavsett, de vet Valve. Men skulle de donera pengar?
Varför inte locka dom?
Nice deal av Valve


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Förstår inte kritiken här, ni menar alltså att de försöker sno åt sig en del av "skänkar"-kakan? Jag tror snarare att det lockar till att fler skänker pengar när de får något i gengäld. Valve har integritet nog att faktiskt genomföra detta på rätt sätt.

Medlem

Förihelvete; skärp er. Att Valve väljer att ge dig en hatt som tack för att du donerar pengar till Röda Korsets arbete i Japan finns det inte ett enda fel med. Bra initiativ av Valve för att få folk som kanske inte skulle gjort det annars att skänka en slant.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Själv gav jag 40kr till japan genom psn utan att kräva något tillbaka..............

Medlem

Pengar är knappast som behövs i världens tredje rikaste land. Däremot kanske experthjälp och ett handtag. Skicka stålarna till Libyen eller något mer väl valt ställe va?
Fast de gör ju inte Valve hattar till... för då tar de antagligen ett parti i en politisk konflikt. Och en mördarapparat kontra försvarslös befolkning är inte helt lätt att ta ställning till för eller emot vem. Till skillnad från rikt land kontra jordbävning.

Medlem
Skrivet av QueloR:
Skrivet av DAoG:

Hur drar valve sitt strå till stacken? De har skapat 3 hattar som tar ett par timmar för en valve anställd att göra. "Du betalar vi får cred"

Helt fel av Valve. De borde uppenbarligen gjort några andra hattar eller dylikt och tagit profiten själva. (...)

Folk köper hattar oavsett, de vet Valve. Men skulle de donera pengar?
Varför inte locka dom?
Nice deal av Valve

Instämmer med hur du ser på saken. Många som inte skulle donerat pengar om de inte fick något för det, tyvärr.
Jag är nog en utav dom, delvis för att jag inte är ekonomiskt stabil för att donera pengar(eller "köpa" hattar för den delen).

Tycker det är en bra deal. Beror hur man ser på det förmodar jag.

Medlem

Förstår inte hur folk i den här tråden kan påstå att detta är negativt? Själv gav jag pengar direkt till Röda Korset. Man kan även göra det via PSN, men det kanske också har ondskefulla undertoner som Valves hattar?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Toppen idé!


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Lite missvisande är det ju allt, hela beloppet går till Japan, inte bara vinsterna.
Sen kan man ju diskutera vad för utgifter 3 hattar har, men det är en annan femma.

Bra initiativ av Valve. Jag skulle aldrig köpa en hatt i TF2, men de finns de som gör det, och då är det skönt att de skänks pengar.

Inaktiv

Ser hellre att Valve behåller pengarna och släpper Hl 3 eller nått. Pengarna sätts ändå in på ett konto i slutet av nästa månad. Litar inte ett dugg på dessa "bad word' organisationer och tiggare överallt.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ser hellre att Valve behåller pengarna och släpper Hl 3 eller nått. Pengarna sätts ändå in på ett konto i slutet av nästa månad. Litar inte ett dugg på dessa "bad word' organisationer och tiggare överallt.

Ok, så det är viktigare att du får ett jävla spel än att folk som dör får hjälp?
Visst, du är paranoid och litar inte på nån. Det får du gärna vara, men du kan väl i alla fall testa att LÄSA PÅ lite om saker. Googla t.ex. Röda Korset, tror du ett så stort organisation skulle kunna bara ta pengarna själva och skita i att göra vad de sagt att de ska göra? Visst, inte alla pengar kommer fram men det är ju för att det KOSTAR att driva organisationen med.

Och oavsett om det så bara vore 0.00001% av pengarna som kommer fram så gör båda Valve och Röda Korset mer än du uppenbarligen nånsin skulle kunna tänka dig att göra. Nästa gång får väl Valve släppa HL3 och infoga en funktion att varje headshot skänker 1 dollar till fattiga barn men då skulle väl du bara skjuta folk i benen och gnälla över att pengarna borde gå till att utveckla mer spel för din nöjes skull.

Medlem

Bra initiativ, hade jag haft TF2 så hade jag helt klart övervägt detta, the naysayers kan ta sig, det enda ni lyckas åstadkomma med ert gnäll är en tråkig miljö på FZ.

Medlem

Tycker Valve borde hålla sig ur politik, för det är precis vad det är. Inte fan har dom gjort såhär för någon annat folk/land i kris, och det gäller inte bara dom.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Tycker Valve borde hålla sig ur politik, för det är precis vad det är. Inte fan har dom gjort såhär för någon annat folk/land i kris, och det gäller inte bara dom.

men wtf? Nån gång måste ju vara det första?
Om man hade tänkt som du så hade man aldrig fått hjälpa andra människor med nånting, för det finns alltid ett tidigare tillfälle då man inte gjorde det.

Kul se att det alltid finns folk som bara ser det negativa med allt, när företag hjälper folk. Kvittar vad de gör, så får de skit ändå

Påminnner mig om när Blizzard uppfyllde en stackars döende pojkes önskan i WoW och gav honom ett specialgjort vapen som ingen annan i spelet kunde få; blev ett jävla gnäll på många att Blizzard är snåla skitstövlar som inte skänker allt de äger till cancerforskning istället.

Gör nån nåt gott, uppmuntra det; istället för att alltid klaga på att de minsann inte gjorde nåt förut, eller att de hade kunnat göra mer osv osv.

Varenda en av oss i Sverige kunde ju t.ex. utan problem skänka 1000kr till välgörenhet. Och nej, det räknas inte som att du inte har råd om du inte sitter på gatan och svälter.
Men gör vi det, nej. Vi vill hellre köpa en ny ännu större HDTV och ny dator och låtsas som inget när folk dör.

Men kan vi inte då i alla fall vara glada att NÅGON ANNAN gör nånting?

Medlem

NCSOFT har sänkt sjukt mycket pengar

"NCsoft sends its most heart-felt condolences to the victims and people of Japan. As such, NCsoft will donate 500 million Yen (approx 4.5 million Euros/3.9 million GBP/6.3 million USD) to restoration of damages in the region. Our thoughts and prayers are with the people of Japan. "

(Ncsoft har Gjort Aion / Linage / Linage 2 / Guild Wars mm )

Tycker det är jäkla snällt av dem med tanke på att dessa pengar verkligen kommer till nytta !

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Tycker Valve borde hålla sig ur politik, för det är precis vad det är. Inte fan har dom gjort såhär för någon annat folk/land i kris, och det gäller inte bara dom.

Så om man aldrig gjort det förut så är det lika bra att låta bli?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

"Nån gång måste vara de första", nej det måste det inte, valve behöver definitivt inte lägga sig i även om tanken är god, och när man väljer att stödja ett land men inte krisen i ett annat (typ Libyen) så är det precis som med resten av världen ren favorisering.

Att hjälpa folk är aldrig en dålig sak, men det behövs inte göras på detta vis, i bästa fall upplyser det fler folk om vad som händer i världen och mer om den saken har jag inte att säga.

Medlem

Att tjäna pengar på att folk får gott samvete är lågt, Valve!

12
Skriv svar