Xbox 720 och Playstation 4 först 2014

Medlem

Nej jag är inte så intresserad utav nya konsoler heller. PC:n funkar för dem som vill ha Crysis 2 på högsta. Det finns nog inget som är drygare än nya konsoler.

Man köper dem direkt så finns där inga spel och så som åren går så tvingas man nästan att köpa "nästa stora blockbuster" bara för att alternativen är så få. Nu har det gått typ 5 år(?) sen xbox360n kom och det är först nu jag känner att det finns ett helt hav utav möljigheter. Jag kan faktiskt köpa BARA spel som jag är intresserad av och ändå ha typ 30 spel.

Wii2 lär ju ändå inte vara något powerhouse i grafik om det kommer snart...

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Nej jag är inte så intresserad utav nya konsoler heller. PC:n funkar för dem som vill ha Crysis 2 på högsta. Det finns nog inget som är drygare än nya konsoler.

Man köper dem direkt så finns där inga spel och så som åren går så tvingas man nästan att köpa "nästa stora blockbuster" bara för att alternativen är så få. Nu har det gått typ 5 år(?) sen xbox360n kom och det är först nu jag känner att det finns ett helt hav utav möljigheter. Jag kan faktiskt köpa BARA spel som jag är intresserad av och ändå ha typ 30 spel.

Wii2 lär ju ändå inte vara något powerhouse i grafik om det kommer snart...

+ att tekniken reda är gammal efter 6 månader.

Medlem

Precis vad jag sagt hela tiden.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Bra! Stressa inte, jag har inte bråttom, klarar mig med min PS3 ett tag till.

Medlem

2013 på hösten tror jag på(eu ps4).

Medlem

Ps det kommer hela tiden skit bra spel till ps3an(tycker jag)som nu portal2 & mortal kombat å i juni RFArmageddon & infamus2.

Medlem
Skrivet av Preed:

Dom får gärna ta tid på sig. Det är spelen som är det viktiga och det kommer säkert komma dom mest fantastiska spelen nu när utvecklarna kan tekniken. I can wait.

Håller med dig!

Plus att jag ser gärna att nästa generation har bra 3D-TV-stöd och givetvis utan krav på några 3D-glasögon. Tekniken finns ju redan men behöver mogna i några år till innan det blir realistiskt för fetskärmen i vardagsrummet, så även därför väntar jag gärna.

Skrivet av Hannu87:

+ att tekniken reda är gammal efter 6 månader.

Det blir så uppenbart att du bara är ett troll när du kommer med såna här idiotiska faktafel. Ta Xbox 360 som exempel. Den motsvarade en riktigt bra PC när den släpptes. Motsvarande grafikkort till PC släpptes ETT ÅR EFTER xbox 360.

Är det inte dags att någon bannar dig snart? Så här står det i forumreglerna:

"Vi ser allvarligt på spam, det vill säga alla typer av skräpinlägg ... meningslösa eller off topic-inlägg som skrivs för att irritera eller förstöra för andra"

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Hannu87:

+ att tekniken reda är gammal efter 6 månader.

Det blir så uppenbart att du bara är ett troll när du kommer med såna här idiotiska faktafel. Ta Xbox 360 som exempel. Den motsvarade en riktigt bra PC när den släpptes. Motsvarande grafikkort till PC släpptes ETT ÅR EFTER xbox 360.

Är det inte dags att någon bannar dig snart? Så här står det i forumreglerna:

"Vi ser allvarligt på spam, det vill säga alla typer av skräpinlägg ... meningslösa eller off topic-inlägg som skrivs för att irritera eller förstöra för andra"

+1

Låt killen vara bara.. man ska aldrig födda trollare. They love it!

Medlem

Kom ihåg att Hannu87 troligen är just ca24år=gammal som gatan ha ha själv har jag spelat pc/konsol så länge....ok då 22år men nästan.

Testpilot
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Hannu87:

+ att tekniken reda är gammal efter 6 månader.

Det blir så uppenbart att du bara är ett troll när du kommer med såna här idiotiska faktafel. Ta Xbox 360 som exempel. Den motsvarade en riktigt bra PC när den släpptes. Motsvarande grafikkort till PC släpptes ETT ÅR EFTER xbox 360.

Är det inte dags att någon bannar dig snart? Så här står det i forumreglerna:

"Vi ser allvarligt på spam, det vill säga alla typer av skräpinlägg ... meningslösa eller off topic-inlägg som skrivs för att irritera eller förstöra för andra"

Jag måste nitpicka: Då boxen släpptes så fanns det redan lika snabba kort dvs Geforce7800 resp Radeon X1800/1900
Ett år senare kom Radeon 8xxx korten som är betydligt snabbare kort.

Inaktiv

PC tar över spelmarknaden mer o mer i o med konsolernas ålder. vilket jag gillar skarpt. så för mig får konsolerna försöka leva i tio år o sen när de kommer med en ny konsol vill ingen gå tbx från PC

Inaktiv

Äh, spelar väl ingen roll vilken konsol generation det är eller vad konsollerna heter så länge jag får dom spel jag vill ha. Det enda jag hoppas på det nya generationen är BAKÅTKOMPATIBILITET!

Börjar bli stökigt framför teven då jag fortfarande spelar spel från äldre generationer konsoller.

Skrivet av Harakiri:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Hannu87:

+ att tekniken reda är gammal efter 6 månader.

Det blir så uppenbart att du bara är ett troll när du kommer med såna här idiotiska faktafel. Ta Xbox 360 som exempel. Den motsvarade en riktigt bra PC när den släpptes. Motsvarande grafikkort till PC släpptes ETT ÅR EFTER xbox 360.

Är det inte dags att någon bannar dig snart? Så här står det i forumreglerna:

"Vi ser allvarligt på spam, det vill säga alla typer av skräpinlägg ... meningslösa eller off topic-inlägg som skrivs för att irritera eller förstöra för andra"

Jag måste nitpicka: Då boxen släpptes så fanns det redan lika snabba kort dvs Geforce7800 resp Radeon X1800/1900
Ett år senare kom Radeon 8xxx korten som är betydligt snabbare kort.

wikipedia säger "[xenos is] very similar to an ATI Radeon X1900 PC graphics card (The Radeon X1950 GT to be exact) as far as features and performance are concerned"
X1900-serien släpptes ett år efter X360.

Jag säger: Xenos har unified shader architecture. Det är en enorm prestandavinst och ett kliv framåt i teknologi som PC-ägarna inte fick tillgång till förrän DX10-korten kom ut på marknaden.

Testpilot
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Harakiri:

Jag måste nitpicka: Då boxen släpptes så fanns det redan lika snabba kort dvs Geforce7800 resp Radeon X1800/1900
Ett år senare kom Radeon 8xxx korten som är betydligt snabbare kort.

wikipedia säger "[xenos is] very similar to an ATI Radeon X1900 PC graphics card (The Radeon X1950 GT to be exact) as far as features and performance are concerned"
X1900-serien släpptes ett år efter X360.

Jag säger: Xenos har unified shader architecture. Det är en enorm prestandavinst och ett kliv framåt i teknologi som PC-ägarna inte fick tillgång till förrän DX10-korten kom ut på marknaden.

Nyckelordet är "Very similar" - det jag ville påpeka är att hårdvarutillverkarna tillverkar inte magiskt nåt som ligger åratal före teknologi och släpper det till konsoll o sen väntar åratal för att släppa det på PC.

Det är ju styrkan & svagheten med PC till skillnad mot konsoller , en PC kan du alltid uppgradera.
En konsoll har sin hårdvaru-guldperiod några månader och sen faller de bakom PC.

Skrivet av Harakiri:

Nyckelordet är "Very similar" - det jag ville påpeka är att hårdvarutillverkarna tillverkar inte magiskt nåt som ligger åratal före teknologi och släpper det till konsoll o sen väntar åratal för att släppa det på PC.

Om du tar bort ordet "magiskt", så jovisst gör dom det.
Läs på om unified shader architecture, var det introducerades först, när det kom till PC och vilka prestandavinster det ger.

En PC kan du uppgradera och en konsoll kan du köpa en ny. Skillnaden är att PC'n går i kortare iterationer. Tillbaka till utgångspunkten - att alla konsoller skulle ha gammal teknologi redan efter ett halvår är bullshit.

Testpilot
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Harakiri:

Nyckelordet är "Very similar" - det jag ville påpeka är att hårdvarutillverkarna tillverkar inte magiskt nåt som ligger åratal före teknologi och släpper det till konsoll o sen väntar åratal för att släppa det på PC.

Om du tar bort ordet "magiskt", så jovisst gör dom det.
Läs på om unified shader architecture, var det introducerades först, när det kom till PC och vilka prestandavinster det ger.

En PC kan du uppgradera och en konsoll kan du köpa en ny. Skillnaden är att PC'n går i kortare iterationer. Tillbaka till utgångspunkten - att alla konsoller skulle ha gammal teknologi redan efter ett halvår är bullshit.

Håller inte med dig , men håller med dig om att 6 månader är för kort period så jag håller inte med Hannu87 där.
Jag är mer inne på att en konsoll har bra hårdvara det första året och en bit in på år 2 då den släpps , sen är dom körda rent hårdvarumässigt.

För att återgå till denna tråds topic så hoppas jag att de tar så lång tid innan nästa generation kommer , då kommer många att komma tillbaka till PC då de tröttnat på den sega hårdvaran i konsollerna.

123
Skriv svar