PSN-krisen – håll koll på ditt bankkonto

Medlem
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av LoA.:

Sony bryr sig bara om pengar.

http://www.youtube.com/watch?v=0GzPAa9YrTo

Anonymous har hackat PSN och Sony, dom protesterar mot sonys äckliga stil. Ända sen PS3 kom ut så har inte Sony accepterat någon form av moddande överhuvudtaget. Linux kom, linux blockerades. jailbreak kom, jailbreak blockerades och han som skapade detta underbara hack fick gå till rätten med Sony.

Jävla svin, kolla och läs beskrivningen på filmen jag länkade. Sony har TVINGAT sidor som facebook och youtube att ge Sony ip-adresser av dom som kollat på geohots (den/dom som skapade PS3 Jailbreak) videos osv.

$ony är jävla svin, jag hoppas PSN ligger nere i flera år.

hahah du köper verkligen det här

...och varför skulle man inte blockera jailbreak?
Gud. Gud. Du är knas.

Första gången ute på nätet?

Finns många fördelar och det finns google om du inte visste det....

Kan dra en här:

Du kan med hjälp av det så kallade "hacket" lägga in alla din spel på hårddisken.
Du slipper då byta alternativt plocka fram och tillbaka mellan skivor när du byter spel.
Du får också kortare laddningstider.

Hårddisken kan bytas och sony rekommenderar nästan att du byter den.

Vad är nackdelen och vad i detta bör vara olagligt menar du?

Jag ser hur din oerfarenhet lyser igenom!!
"Sony rekommenderar nästan att du byter den" Vadå nästan?

Se det enkla, några har gjort intrång, och snart kommer det att lösa sig!
Och nej, man kan inte lägga över alla spel i en hårddisk och lästiden blir inte snabbare om du har 43 ps3 spel i en sata hårddisk som ska ladda varje gång, ser du hur du skriver?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sony har ingen rätt till att bli hackade och när folk hackar så är det mest vi som drabbas inte Sony. Var inte så trång synta. Sony har all rätt att skydda sitt material och inte vill att piratkopieringen ska påverka Sony. Är det så konstigt? Det har lätt till att många spelföretag satsar på Spel till Playstation och spelskaparna har också ett liv att försörja. Är min åsikt vill jag tillägga..

Medlem
Skrivet av CentraX:
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av LoA.:

Sony bryr sig bara om pengar.

http://www.youtube.com/watch?v=0GzPAa9YrTo

Anonymous har hackat PSN och Sony, dom protesterar mot sonys äckliga stil. Ända sen PS3 kom ut så har inte Sony accepterat någon form av moddande överhuvudtaget. Linux kom, linux blockerades. jailbreak kom, jailbreak blockerades och han som skapade detta underbara hack fick gå till rätten med Sony.

Jävla svin, kolla och läs beskrivningen på filmen jag länkade. Sony har TVINGAT sidor som facebook och youtube att ge Sony ip-adresser av dom som kollat på geohots (den/dom som skapade PS3 Jailbreak) videos osv.

$ony är jävla svin, jag hoppas PSN ligger nere i flera år.

hahah du köper verkligen det här

...och varför skulle man inte blockera jailbreak?
Gud. Gud. Du är knas.

Första gången ute på nätet?

Finns många fördelar och det finns google om du inte visste det....

Kan dra en här:

Du kan med hjälp av det så kallade "hacket" lägga in alla din spel på hårddisken.
Du slipper då byta alternativt plocka fram och tillbaka mellan skivor när du byter spel.
Du får också kortare laddningstider.

Hårddisken kan bytas och sony rekommenderar nästan att du byter den.

Vad är nackdelen och vad i detta bör vara olagligt menar du?

Jag ser hur din oerfarenhet lyser igenom!!
"Sony rekommenderar nästan att du byter den" Vadå nästan?

Se det enkla, några har gjort intrång, och snart kommer det att lösa sig!
Och nej, man kan inte lägga över alla spel i en hårddisk och lästiden blir inte snabbare om du har 43 ps3 spel i en sata hårddisk som ska ladda varje gång, ser du hur du skriver?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sony har ingen rätt till att bli hackade och när folk hackar så är det mest vi som drabbas inte Sony. Var inte så trång synta. Sony har all rätt att skydda sitt material och inte vill att piratkopieringen ska påverka Sony. Är det så konstigt? Det har lätt till att många spelföretag satsar på Spel till Playstation och spelskaparna har också ett liv att försörja. Är min åsikt vill jag tillägga..

Har du ens tänkt innan du skrivit?

Det står klart och tydligt hur man byter och att det är tillåtet att byta hddn så det är nästan rekommenderat svar ja.

Eftersom Sony tjänar på att folk har större hdd och att dom skriver klart och tydligt att man får göra det så kan man nästan säga att dom "nästan" rekommenderar det.

Och vart har du fått att laddningstiden skulle vara lika lång ifrån?
Det säger väl sig självt att hdd är snabbare än Blue-ray?
Kvittar om du har 2 eller 2000 spel inne bara du har en hårddisk du inte överbelastar så du får som med allt annat hålla dig inom rimliga gränser.
Du kanske inte vet det men Sata(1) har hastighet upp till 150mbyte vilket är snabbare än vad dess blue-ray läser.

Jag tycker det är du som verkar trångsynt och ovetande om teknik i detta fall.

Hur kan du bara hoppa på mig och säga "Jag ser att din oerfarenhet lyser igenom"?

Lär dig innan du attackerar annars så biter jag dig i svansen

Medlem

Om alla bara slutade tjafsa och flyttade över sina pengar till mammas konto så skulle ni inte behöva oroa er. ls.


signatur

OORRYYEE!!

Medlem

Den vreden man känner av i denna infekterade tråd skulle nästan kunna räcka till att störta en regim.. Som i Egypten typ.. eller varför inte göra en insats och assistera revolutionen mot Khadaffi?

Skämt åsido.. Chilla lite för tusan! Ja, det suger att ens kontouppgifter riskerar hamna i fel händer, men följ de åtgärder som rekommenderats om någon känner sig otrygg. Problemet löst.

Beträffande att inte kunna lira på PSN.. Går jorden under om du inte kan vara online med polarna den här tiden? Knappast. Spela på PC, lägg harpan eller hitta på något utomhus istället. Think outside the box för att vara klyschig som fan. (Inte xbox då)

All denna aggression som läggs på Sony och hackers.. är de verkligen värda den energin? Det är ju knappast så att Sony skiter i sina kunder. Då hade ingen av er uppenbarligen köpt ett PS3. Det är ju inte första Sony-konsolen liksom. Något har de presterat. Att det sen går FUBAR pga en riktad attack med nu vilken motivation som förs.. ja, det visar bara på vilka patrask vi har att kämpa mot även på internet.

Terrorister som terrorister...


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Har redan anmält mitt kort som stulet och ett nytt är på väg.

Kommer ALDRIG mer handla någonting från PSN!

Medlem

Tycker det är rätt åt sony... men inte om haxxor snubbarna ska hålla på att stjäla pengar från alla kunder, hade det vart för att sätta sony på plats bara så hade jag bara skrattat åt dom men nu är det kanske inte så? har inte läst så mycket om det

Medlem

Kanske målet är att ge oss direktreklam om hur "dumma" SONY är? /sarkasm

Medlem

"Nu prioriteras uppbyggnaden av säkerheten i infrastrukturen för PSN."

Verkar då som att hackarna haft fullt kontroll över deras nät då jag tolkar det som att man troligen tagit sig in och spoofat rubbet

Medlem

Riktigt dåligt detta.

Jag har handlat massvis på PSN men kommer att avstå i framtiden då Sony tydligen inte kan ta hand om ens användaruppgifter på ett säkert sätt.

De måste ju bli stämda för detta och få betala ut någon form av ersättning till alla berörda?
Så kul är det ju inte att veta att namn och adressuppgifter läckt ut, för att inte tala om kortuppgifter.

Det finns ingen ursäkt Sony.

Tycker det är lite rätt åt dem då de har haft en så pass spydig och dryg attityd mot allt och alla de senaste åren.
Givetvis är det synd om alla kunder (inkl mig själv) som drabbas.

Så kul är det ju inte att vara utan kreditkort i 5 arbetsdagar.

Medlem

haha fy fan vad skönt hatar sony med passion. Dom har alltid varit äckliga med protections ta bara deras musik cds. Om någon inte vet vad jag snackar om så http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_BMG_copy_protection_rootkit...

Medlem
Skrivet av TarX:

Kanske målet är att ge oss direktreklam om hur "dumma" SONY är? /sarkasm

Beror på hur du menar "dumma" men i vilket fall som helst så kan det vara så.
Att du skriver sarkasm gör ju meningen ännu mer svårtolkad

Menar du elaka eftersom dom ger sig på människor etc eller menar du dumma eftersom dom inte klarar av att för det första säkra konsolen för modning och i andra fallet klarar dom inte ens av att hålla i kontouppgifter.
Till exempel så verkar 360 säkrare, både för modning och för kontouppgifter.

Ger jag mitt kort(konto) till någon och han tappar bort det och väntar flera dagar innan han säger att det kan vara stulet, då blir det inga mer utlåningar av mitt kort(konto).

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av zunkenrunken:

Alla ni som verkar gynna dessa crackers; jag antar att ni är PC nördar och laddar hem piratkopierade spel på TPB. Bara roffar åt sig utan att gynna spelutvecklarna. Annars förstår jag inte hur ni tänker?

Visst, Sony har gjort en liten tabbe med säkerheten, men det är ju säkrare saker som hackats förr. Det är ju omöjligt att göra ett säkerhetssystem som är 100% säkert. Med andra ord så är det sånt som händer.
Sony håller på för fullt nu för att få det säkert och jag tycker det är jävligt bra att dom tar god tid på sig och gör rätt, istellet för att släppa det tidigare och det fortfarande är osäkert.
PSN är en tjänst som jag är sjukt nöjd med och det är till och med GRATIS!!! Till skillnad mot för Xbox Live skiten, där man måste betala extra (i månaden/kvartalet/året) för att nyttja hela spelen man köper....

Alla ni som stödjer piratkopiering och crackers, gå och lägg er.

Efter alla tvångs uppdatering, borttagandet av tjänster och dåliga behandling av kunder och fascist fasoner mot alla hot kan jag bara säga en sak, haha! Men jag stödjer bara personer som vill göra ps3 öppen och tillåter mig använda hårdvaran jag köpt. Tror du vi stödjer att folk knycker information från en väldigt svagt nätverk? Nejdå. Tycker jag det är ironiskt? Ohh yeah damn right.

Har sony lagrat information i klartext eller dåligt krypterat skulle jag stämt skiten ur dem om något hände mig.

OMG! Drama Queen!

- Vad är det för fel med att vara säker på att alla kör på samma OS-version när man lirar online? Tycker det är ganska vettigt.

- Dom tog bort OtherOS eftersom det var en potentiell baklucka till systemet. Tacka GeoHot och hans polare för det. Sony är ett av många gigantiska företag som måste skydda sig själva på ett juridikst plan.

- Du säger det ju själv; Det är ett hot som dom skyddar sig mot. Sony är precis som vilket stort företag som helst med aktieägare bl.a, tro inget annat.

Medlem

Det är bra när sånt här händer.
ganska så säkert är inte meningen att läcka ut kortnummer osv målet med denna attack.
Dock man vet ju aldrig, men att spärra ett kort är inte svårt, det krävs ett samtal till sin bank så är det fixat.
har man samma lösenord på flera ställen så kanske det är dags att byta.

Det behövs "frihetskämpar" på alla områden, även i cybervärlden


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Stackars de med psp go :(, om de inte har spelen installerade kan de ju inte ladda ner sina spel.

Medlem

Jag undrar hur många som hade sina kort knutna till PSN innan detta hände och hur många av dessa som kommer att avaktivera sina kort nu efter det som framkommit.
Sony lär förlora en hel del pluring på detta iallafall.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av zunkenrunken:

Alla ni som verkar gynna dessa crackers; jag antar att ni är PC nördar och laddar hem piratkopierade spel på TPB. Bara roffar åt sig utan att gynna spelutvecklarna. Annars förstår jag inte hur ni tänker?

Visst, Sony har gjort en liten tabbe med säkerheten, men det är ju säkrare saker som hackats förr. Det är ju omöjligt att göra ett säkerhetssystem som är 100% säkert. Med andra ord så är det sånt som händer.
Sony håller på för fullt nu för att få det säkert och jag tycker det är jävligt bra att dom tar god tid på sig och gör rätt, istellet för att släppa det tidigare och det fortfarande är osäkert.
PSN är en tjänst som jag är sjukt nöjd med och det är till och med GRATIS!!! Till skillnad mot för Xbox Live skiten, där man måste betala extra (i månaden/kvartalet/året) för att nyttja hela spelen man köper....

Alla ni som stödjer piratkopiering och crackers, gå och lägg er.

Kul att du ser helheten runken! verkligen


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det positiva i det här är ju att de förhoppningsvis lärt sig något och kan rätta till bristerna och göra tjänsten ännu säkrare.

Medlem

Ringde precis och spärrade mitt kort. Tjejen i andra änden av luren frågade om jag tappat det. Jag svarade att jag blivit ombedd att spärra det.
Hon avbryter mig då och säger: -Är det strulet med Playstation du råkat ut för?
Jag svarar ja och hon säger då att det är dom mer än väl medvetna om detta vid det här laget och det har tydligen spärrats kort i drivor pga psn.
Då är det bara min bank Länsförsäkringar vi snackar om. Skulle vara kul att se statistik framöver hur många spärrade kort det blir i slutändan.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Rykte: PSN Databas med 2.2 Million "Credit Cards Numbers" till salu
http://www.ps3hax.net/2011/04/rumor-psn-database-containing-2...

Nej, jag tror inte på dessa rykten och har inte spärrat mitt kort där jag har 80 000 kr.


signatur

Det var detta...

Inaktiv
Skrivet av IronCouncil:
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av zunkenrunken:

Alla ni som verkar gynna dessa crackers; jag antar att ni är PC nördar och laddar hem piratkopierade spel på TPB. Bara roffar åt sig utan att gynna spelutvecklarna. Annars förstår jag inte hur ni tänker?

Visst, Sony har gjort en liten tabbe med säkerheten, men det är ju säkrare saker som hackats förr. Det är ju omöjligt att göra ett säkerhetssystem som är 100% säkert. Med andra ord så är det sånt som händer.
Sony håller på för fullt nu för att få det säkert och jag tycker det är jävligt bra att dom tar god tid på sig och gör rätt, istellet för att släppa det tidigare och det fortfarande är osäkert.
PSN är en tjänst som jag är sjukt nöjd med och det är till och med GRATIS!!! Till skillnad mot för Xbox Live skiten, där man måste betala extra (i månaden/kvartalet/året) för att nyttja hela spelen man köper....

Alla ni som stödjer piratkopiering och crackers, gå och lägg er.

Efter alla tvångs uppdatering, borttagandet av tjänster och dåliga behandling av kunder och fascist fasoner mot alla hot kan jag bara säga en sak, haha! Men jag stödjer bara personer som vill göra ps3 öppen och tillåter mig använda hårdvaran jag köpt. Tror du vi stödjer att folk knycker information från en väldigt svagt nätverk? Nejdå. Tycker jag det är ironiskt? Ohh yeah damn right.

Har sony lagrat information i klartext eller dåligt krypterat skulle jag stämt skiten ur dem om något hände mig.

OMG! Drama Queen!

- Vad är det för fel med att vara säker på att alla kör på samma OS-version när man lirar online? Tycker det är ganska vettigt.

- Dom tog bort OtherOS eftersom det var en potentiell baklucka till systemet. Tacka GeoHot och hans polare för det. Sony är ett av många gigantiska företag som måste skydda sig själva på ett juridikst plan.

- Du säger det ju själv; Det är ett hot som dom skyddar sig mot. Sony är precis som vilket stort företag som helst med aktieägare bl.a, tro inget annat.

Synd att vanliga konsumenter får lida över sony's felsteg.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

http://www.strategyinformer.com/news/12109/stolen-psn-data-be...

Folk nallar tydligen pengar från kortuppgifterna. Skickar ett PM till redaktionen också.

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av IronCouncil:
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av zunkenrunken:

Alla ni som verkar gynna dessa crackers; jag antar att ni är PC nördar och laddar hem piratkopierade spel på TPB. Bara roffar åt sig utan att gynna spelutvecklarna. Annars förstår jag inte hur ni tänker?

Visst, Sony har gjort en liten tabbe med säkerheten, men det är ju säkrare saker som hackats förr. Det är ju omöjligt att göra ett säkerhetssystem som är 100% säkert. Med andra ord så är det sånt som händer.
Sony håller på för fullt nu för att få det säkert och jag tycker det är jävligt bra att dom tar god tid på sig och gör rätt, istellet för att släppa det tidigare och det fortfarande är osäkert.
PSN är en tjänst som jag är sjukt nöjd med och det är till och med GRATIS!!! Till skillnad mot för Xbox Live skiten, där man måste betala extra (i månaden/kvartalet/året) för att nyttja hela spelen man köper....

Alla ni som stödjer piratkopiering och crackers, gå och lägg er.

Efter alla tvångs uppdatering, borttagandet av tjänster och dåliga behandling av kunder och fascist fasoner mot alla hot kan jag bara säga en sak, haha! Men jag stödjer bara personer som vill göra ps3 öppen och tillåter mig använda hårdvaran jag köpt. Tror du vi stödjer att folk knycker information från en väldigt svagt nätverk? Nejdå. Tycker jag det är ironiskt? Ohh yeah damn right.

Har sony lagrat information i klartext eller dåligt krypterat skulle jag stämt skiten ur dem om något hände mig.

OMG! Drama Queen!

- Vad är det för fel med att vara säker på att alla kör på samma OS-version när man lirar online? Tycker det är ganska vettigt.

- Dom tog bort OtherOS eftersom det var en potentiell baklucka till systemet. Tacka GeoHot och hans polare för det. Sony är ett av många gigantiska företag som måste skydda sig själva på ett juridikst plan.

- Du säger det ju själv; Det är ett hot som dom skyddar sig mot. Sony är precis som vilket stort företag som helst med aktieägare bl.a, tro inget annat.

Synd att vanliga konsumenter får lida över sony's felsteg.

Jo, det håller jag med om. Det är ett stort misstag gjort av Sony, men det gör det inte ok att stjäla informationen.

Edit: Jag tror Sony också lider men på ett helt annat sätt. Förlorar troligtvis avsevärt med förtroende och kapital.

Medlem
Skrivet av Campaigner:

http://www.strategyinformer.com/news/12109/stolen-psn-data-be...

Folk nallar tydligen pengar från kortuppgifterna. Skickar ett PM till redaktionen också.

Om du undersöker en grupp på några miljoner människor så kan jag garantera att en hel del av dessa kommer drabbas av kortbedrägerier oavsett om de har ett PSN-konto eller inte.

Medlem

Mig veterligen så är krav från VISA (och iss alla andra stora korttilverkare som medlemmar i PCI SSC(?)) min.128 bitars kryptering på lagrad kortinformation. Att man så här fort har decrypterat informationen *är* en omöjlighet. *Alla* som påstår sig ha blivit utsatta för kortbedrägerier pga. att SONY har "slarvat bort" deras information är antingen mytomaner, troll, bedragare eller har är frekvent besökare på ställen där sådan information kan tänkas försvinna. Att dom kan och kommer knäckas (om dom ens kommit över det) är en tidsfråga, men inte på denna "korta" tid.

Svårt för t.ex. människor som handhar kort att skriva eller på annat sätt kopiera dina uppgifter.

Medlem
Skrivet av IronCouncil:

- Dom tog bort OtherOS eftersom det var en potentiell baklucka till systemet. Tacka GeoHot och hans polare för det. Sony är ett av många gigantiska företag som måste skydda sig själva på ett juridikst plan.

Nu började det ju med att Sony valde att inte ha med OtherOS på PS3 Slim vilket helt och hållet är deras rätt men däremot ljög de om att anledningen var att det inte fungerade. Vilket folk bevisade när de hackade PS3:an.

Och hur det kan det vara GeoHots fel att Sony inte gjort OtherOS tillräckligt säkert. Om Sony säljer PS3 och anger OtherOS som en feature och jag köper den pga det så är det bara Sonys fel om de plockar bort den featuren. Till och med finska motsvarigheten till allmäna reklamationsnämden anser det och anser att Sony bör betala 100€ till varje finländare som köpt en PS3:a.

Skrivet av IronCouncil:

- Du säger det ju själv; Det är ett hot som dom skyddar sig mot. Sony är precis som vilket stort företag som helst med aktieägare bl.a, tro inget annat.

Jag har inget emot att Sony patchar och fixar med OtherOS. Men att plocka bort features som de gjort reklam för är fel.

Medlem
Skrivet av TarX:

Mig veterligen så är krav från VISA (och iss alla andra stora korttilverkare som medlemmar i PCI SSC(?)) min.128 bitars kryptering på lagrad kortinformation. Att man så här fort har decrypterat informationen *är* en omöjlighet. *Alla* som påstår sig ha blivit utsatta för kortbedrägerier pga. att SONY har "slarvat bort" deras information är antingen mytomaner, troll, bedragare eller har är frekvent besökare på ställen där sådan information kan tänkas försvinna. Att dom kan och kommer knäckas (om dom ens kommit över det) är en tidsfråga, men inte på denna "korta" tid.

Svårt för t.ex. människor som handhar kort att skriva eller på annat sätt kopiera dina uppgifter.

Kvittar ju hur bra kryptering det är om de som tagit sig in kommit åt nycklarna. Har man nyckeln så behöver man inte knäcka något.

Medlem

Hoppas dom hackar $ony ännu hårdare igen när allt fungerar som det skall haahahh fuck $ony

123
Skriv svar