Nya kartor och utmaningar till Portal 2

Robot
Nya kartor och utmaningar till Portal 2

Första dlc-paketet till Valves portalpussel släpps i sommar och är helt gratis.

#valve, #portal-2


Medlem
Nya kartor och utmaningar till Portal 2

Tog 13 timmar att bara klara av kampanjen

Medlem
Medlem

väldigt kort singleplayer kampanj men fy fan vad den var bra, as skön humor, roligt att det blir en gratis DLC till spelet, lätt det bästa spelet som har kommit i år än så länge


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem
Medlem

10 timmar att klara kampanjen. Lite besviken faktiskt, jag hade hoppats på mer. Det tog ett par timmar att komma på grundtänket med banorna, sedan var det nästan bara att avverka. Hade nog klarat det en timma snabbare om jag inte hade kört fast på ett ställe i kapitel åtta. Kul med extramaterial så man få ut lite mer speltid i relation till kostnaden.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

Folk klagar på ca 10h kampanj? Hyfsat långt för ett fps.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag har kört igenom single player kampanjen och steam säger att det tog 5 timmar, jag höll ingen kolla på tiden men det kan väl inte stämma?

Medlem
Skrivet av Posuic:

Valve <3

+1

Skrivet av speurk:

Jag har kört igenom single player kampanjen och steam säger att det tog 5 timmar, jag höll ingen kolla på tiden men det kan väl inte stämma?

Står att jag har spelat i 18 h och jag har kört igenom kampanjen 2 gånger (+ några random chambers för achievements) och coop kampanjen 2 gånger (+ random chambers för achievements).

Så det kan nog stämma bra med ca 5 h.

Tog mig 4 h med polaren för 20 min sedan så ca 5 h / SP kampanj och 4 h / coop kampanj

Skrivet av Jakob Svärd:

Första dlc-paketet till Valves portalpussel släpps i sommar och är helt gratis.

Ni kanske borde skriva någonting i liknelse med innan sommarens slut då det kan släppas innan sommaren.
utan konstaterar helt enkelt att de släpps "inom kort" och att man "siktar på sommaren".

Medlem
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Posuic:

Valve <3

+1

Skrivet av speurk:

Jag har kört igenom single player kampanjen och steam säger att det tog 5 timmar, jag höll ingen kolla på tiden men det kan väl inte stämma?

Står att jag har spelat i 18 h och jag har kört igenom kampanjen 2 gånger (+ några random chambers för achievements) och coop kampanjen 2 gånger (+ random chambers för achievements).

Så det kan nog stämma bra med ca 5 h.

Tog mig 4 h med polaren för 20 min sedan så ca 5 h / SP kampanj och 4 h / coop kampanj

Skrivet av Jakob Svärd:

Första dlc-paketet till Valves portalpussel släpps i sommar och är helt gratis.

Ni kanske borde skriva någonting i liknelse med innan sommarens slut då det kan släppas innan sommaren.
utan konstaterar helt enkelt att de släpps "inom kort" och att man "siktar på sommaren".

Fast Valve har sagt sommaren från dag ett. "Inom kort" är ju bara en värdering från deras sida. I sommar är också inom kort, helt enkelt.

När sommaren faktiskt börjar är ju även det en långt ifrån självklar definationsfråga. Går Valve efter när den astronomiska, kalendariska eller meteorologiska sommaren infaller? Ingen vet.

Medlem

Bra att de ger mer dlc, 5-6 timmar SP är inte ok med tanke på hur kort co-op delen var

Medlem

Sweet Valve står för sig som vanligt med gratis dlc. Slår dem giriga svinen med portal längder


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Jakob Svärd:
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Jakob Svärd:

Första dlc-paketet till Valves portalpussel släpps i sommar och är helt gratis.

Ni kanske borde skriva någonting i liknelse med innan sommarens slut då det kan släppas innan sommaren.
utan konstaterar helt enkelt att de släpps "inom kort" och att man "siktar på sommaren".

Fast Valve har sagt sommaren från dag ett. "Inom kort" är ju bara en värdering från deras sida. I sommar är också inom kort, helt enkelt.

När sommaren faktiskt börjar är ju även det en långt ifrån självklar definationsfråga. Går Valve efter när den astronomiska, kalendariska eller meteorologiska sommaren infaller? Ingen vet.

Point taken.
Antar att tidsramen de ger oss inte ger er speciellt mycket val till hur specifika ni kan vara

Medlem

Valve går i bräschen och skickar på en gratis DLC. Det tackar man innerligt för.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Klarade spelet på 5h. Med tanke på att spelet kostar 350kr så tycker jag att det är helt OK pris, också nu när det är ett par timmar för co-op och achivements

Inaktiv

Varför är de här "DLC"?
De kommer ju gratis med en uppdatering, vilket jag kommer ihåg spel gjorde förr i tiden. Gratis uppdateringar som inte kostade 150kr för 5 nya banor eller en halv taskig 2h sido mission som inte påverkar huvud historien överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av Kharif:

Varför är de här "DLC"?
De kommer ju gratis med en uppdatering, vilket jag kommer ihåg spel gjorde förr i tiden. Gratis uppdateringar som inte kostade 150kr för 5 nya banor eller en halv taskig 2h sido mission som inte påverkar huvud historien överhuvudtaget.

http://en.wikipedia.org/wiki/Downloadable_content
Där har du.

Medlem
Skrivet av Kharif:

Varför är de här "DLC"?
De kommer ju gratis med en uppdatering, vilket jag kommer ihåg spel gjorde förr i tiden. Gratis uppdateringar som inte kostade 150kr för 5 nya banor eller en halv taskig 2h sido mission som inte påverkar huvud historien överhuvudtaget.

Ser absolut ingen anledning till varför du klagar...

De släppte ett helt spel med alla nivåer och en bra story.
Till skillnad från andra spel gav de allt vi ville ha men tydligen vill du ha mer och att allt extra innehåll ska komma med i uppdateringar istället för gratis DLC..

Varför kan folk inte nöja sig med gratis DLC istället för 'gratis' uppdateringar?
Om du inte är nöjd med spelet eller hur de behandlar sina kunder, skit i att spela det..

Inaktiv
Skrivet av Galactica:

Tackar.

Skrivet av mrpeters:

Ser absolut ingen anledning till varför du klagar...

De släppte ett helt spel med alla nivåer och en bra story.
Till skillnad från andra spel gav de allt vi ville ha men tydligen vill du ha mer och att allt extra innehåll ska komma med i uppdateringar istället för gratis DLC..

Varför kan folk inte nöja sig med gratis DLC istället för 'gratis' uppdateringar?
Om du inte är nöjd med spelet eller hur de behandlar sina kunder, skit i att spela det..

Jag klagar inte, då ber jag om ursäkt för de det ville jag inte framstå att jag gör.
Valve är en av de få företag som gör produkter som jag är nöjd med, jag vet inte vad du menar med:

Citat:

Till skillnad från andra spel gav de allt vi ville ha men tydligen vill du ha mer och att allt extra innehåll ska komma med i uppdateringar istället för gratis DLC..

Med tanke på att L4D2, Team Fortress 2 ect har haft gratis uppdateringar med community banor, items ect som är "uppdateringar", DLC ser jag mer som innehåll som du själv kan välja om du vill införskaffa.

Citat:

Varför kan folk inte nöja sig med gratis DLC istället för 'gratis' uppdateringar?
Om du inte är nöjd med spelet eller hur de behandlar sina kunder, skit i att spela det..

Nu vet jag inte vad du menar med "gratis" uppdateringar?
Portal 2 är jag väldigt nöjd med, ett spel som var kul att köra. Hade kommentarer från skaparna och kommer få gratis extramaterial. Vet inte vart du fick ifrån att jag inte var nöjd med spelet.

Edit: Gah, stav fel.

Medlem

För bövelen ännu en DLC som kostar massor med pe... Valve? Oj råka blanda ihop namnet Valve och Activision... Hurray \o/


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Galactica:

Tackar.

Skrivet av mrpeters:

Ser absolut ingen anledning till varför du klagar...

De släppte ett helt spel med alla nivåer och en bra story.
Till skillnad från andra spel gav de allt vi ville ha men tydligen vill du ha mer och att allt extra innehåll ska komma med i uppdateringar istället för gratis DLC..

Varför kan folk inte nöja sig med gratis DLC istället för 'gratis' uppdateringar?
Om du inte är nöjd med spelet eller hur de behandlar sina kunder, skit i att spela det..

Jag klagar inte, då ber jag om ursäkt för de det ville jag inte framstå att jag gör.
Valve är en av de få företag som gör produkter som jag är nöjd med, jag vet inte vad du menar med:

Citat:

Till skillnad från andra spel gav de allt vi ville ha men tydligen vill du ha mer och att allt extra innehåll ska komma med i uppdateringar istället för gratis DLC..

Med tanke på att L4D2, Team Fortress 2 ect har haft gratis uppdateringar med community banor, items ect som är "uppdateringar", DLC ser jag mer som innehåll som du själv kan välja om du vill införskaffa.

Citat:

Varför kan folk inte nöja sig med gratis DLC istället för 'gratis' uppdateringar?
Om du inte är nöjd med spelet eller hur de behandlar sina kunder, skit i att spela det..

Nu vet jag inte vad du menar med "gratis" uppdateringar?
Portal 2 är jag väldigt nöjd med, ett spel som var kul att köra. Hade kommentarer från skaparna och kommer få gratis extramaterial. Vet inte vart du fick ifrån att jag inte var nöjd med spelet.

Edit: Gah, stav fel.

Jo men det lät (Imo) som att du klagade på att de gav ut DLCs istället för uppdateringar med stort innehåll...

Sen lät det som att du klagade på att DLCn kostar när denna blir gratis..

Och om du vill se uppdateringar med mycket innehåll så ska du kolla in Global Agenda
Där har de praktiskt taget gjort om hela spelet med uppdateringar ^^

Medlem

Trevligt. Blir lätt köp för min del.

Medlem

Men vad bra var säker på att det skulle kosta pengar

Medlem

Gratis är gott.

Medlem

Varför tror ni det kommer vara gratis? Det kommer med all säkerhet kosta pengar, iaf på xbox och psn. Skulle bli förvånad om de inte tog betalt på pc också.

Medlem

10h är ju helt OK, tror jag körde ut ettan på 3-4h här om dagen.

Inte kört tvåan eftersom det inte bidrar något till HL storyn, så jag avstår.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

10h är ju helt OK, tror jag körde ut ettan på 3-4h här om dagen.

Inte kört tvåan eftersom det inte bidrar något till HL storyn, så jag avstår.

Så alla spel som inte bidrar till HL-storyn är inte värda att spela?

Sen anser jag iaf att Portal 2 bidrar en hel del till HL-storyn. Men det är väl en definitionsfråga.

Medlem

9h tog det att klara single + multiplayer med någon random fransos

Medlem
Skrivet av Hannu87:

10h är ju helt OK, tror jag körde ut ettan på 3-4h här om dagen.

Inte kört tvåan eftersom det inte bidrar något till HL storyn, så jag avstår.

Haha va? Det måste vara en av de dummaste "ursäkterna" till att inte spela Portal 2 någonsin (inte för att jag har hört någon annan säga att de vill avstå från att spela detta underbara spel). Så du anser alltså att ett spel måste ha med Half-life att göra för att det ska vara bra? Förstår inte riktigt din logik. Dessutom så tror jag att du kommer ta tillbaka det om du spelar det eftersom det finns en liten "hint" i spelet som faktiskt har med Half-life att göra. Så det du säger är inte bara korkat, det stämmer ju inte heller.

Medlem

Bästa spelet på länge blir ännu bättre, inget oväntat visserligen men still nice Hoppas dem släpper sdk och editorstöd snart också.

12
Skriv svar