Rösta fram tidernas spelskurk!

Medlem

Helt seriöst, folk kan inte ha spelat Final Fantasy 6...

Kefka är så överlägsen alla dessa, att ens jämföra Sephiroth med honom är löjeväckande...

Nej gott folk, sätt er ner och spela igenom FF6, ett av världens bästa lir och frodas i den skönaste och bästa badguy som någonsin gjorts!

"This is sickening! You sound like chapters from a self-help booklet! Prepare yourselves!" -Kefka

"Life...Dreams...Hope...Where'd they come from? And where are they headed...? These things...I'm going to destroy!!" -Kefka

"Now, for my next trick, I will make you all...disappear!"

"Now I feel you've outlived your usefulness..."

"Hee, hee, hee !! But what fun is destruction if no 'precious' lives are lost!"

Medlem

Eftersom jag tipsade om The Butcher ifrån Diablo innan röstningen så hade jag inget annat val än att rösta på honom men såhär på efterhand skulle jag nog valt Bowser eller kanske inte hmm..

Medlem

Lägger min röst på Jon Irenicus, men visst fanns det en del andra bra kandidater...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Soveriegn, för ingen annan har som sysselsättning att utrota allt inteligent liv var 50,000 år

Medlem

Ahhh, fresh meat!

Medlem
Skrivet av ahrugal:

Helt seriöst, folk kan inte ha spelat Final Fantasy 6...

Kefka är så överlägsen alla dessa, att ens jämföra Sephiroth med honom är löjeväckande...

Nej gott folk, sätt er ner och spela igenom FF6, ett av världens bästa lir och frodas i den skönaste och bästa badguy som någonsin gjorts!

"This is sickening! You sound like chapters from a self-help booklet! Prepare yourselves!" -Kefka

"Life...Dreams...Hope...Where'd they come from? And where are they headed...? These things...I'm going to destroy!!" -Kefka

"Now, for my next trick, I will make you all...disappear!"

"Now I feel you've outlived your usefulness..."

"Hee, hee, hee !! But what fun is destruction if no 'precious' lives are lost!"

En joker-ripoff i clownkläder. :S

I guess it appeals to all those anime/manga-lovin' kids.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Med tanke på de saker som är nominerade: skurk vet jag inte om denna listan passar på, men fiende, boss eller annat liknande kanske är mer passande. Mest älskvärd fienden kanske?


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Hmmm ingen Darth Vadet... Besviken.... han är ju trotts allt med i Unleashed spelen!

Medlem
Skrivet av fisk:

Jag trodde att Jon Irenicus från BG2 skulle vara en självklar vinnare. Men sedan kom jag på att majoriteten av de som röstar är tonåringar som inte skulle orka igenom första dialogsekvensen med densamme för att det inte var nog med flashiga effekter.

Jag håller med om Jon Irenicus, men från samma era hittar du Shodan och inget slår "henne"!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Medlem

Många "bra" skurkar att välja mellan :), för min del var det en jämn fight mellan GLaDOS och Shodan, men det blev Shodan till slut.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av ahrugal:

Helt seriöst, folk kan inte ha spelat Final Fantasy 6...

Kefka är så överlägsen alla dessa, att ens jämföra Sephiroth med honom är löjeväckande...

Nej gott folk, sätt er ner och spela igenom FF6, ett av världens bästa lir och frodas i den skönaste och bästa badguy som någonsin gjorts!
...

Det är den här typen av ignoranta ensidiga inlägg som får mig att dra en djup suck. Jag håller med dig om att Kefka är en bra skurk. En av de bästa bland FF-spelen, MEN du måste ändå acceptera att folk har olika smak!
De flesta av oss skaffar oss den sociala kompetensen i mellanstadiet, och helt ärligt så tror jag att du också inser det om du tänker efter.

Medlem

Enligt mig så bör ni sätta ihop Robotnik och Eggman, samma skurk ju! Alltid hetat Eggman i Japan, medans han kallades för Robotnik i USA/Europa. Nu så säger man oftast Eggman, men Robotnik är inte heller fel.

Medlem

Finns bara en värdig vinnare. G-man.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Skojar ni? Mannen har för gudarnas skull en egen låt!

Medlem

Har aldrig varit ett Portal fan och när jag kollar på bilder på GLaDOS så tänker jag bara ehm? Det är en kvinnlig robot som hänger i taket? Varför skulle det vara tidernas bästa spelskurk? The cake is a lie? Förstår mig inte på dagens generation av gamers.

Medlem
Skrivet av s3ng:
Skrivet av Denglade:
Skrivet av ScarFace:

Kul att se Sovereign ligga i top.

Sovereign all the way

https://www.youtube.com/embed/R_NAoNd4YyY

Sovereign LÄTT!

Sovereign är bara en ren rip-off av Cthulhu.

Phnglui mglw nafh Cthulhu R'lyeh wgah nagl fhtagn!

Medlem

Bara det inte blir nån jävla Half-Life-karaktär så är jag nöjd

Medlem
Medlem

Blir jag hånad som konsol nooblet om jag säger 343 guilty spark eller gravemind?


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Medlem

Sen när blev Robotnik och Eggman olika personer O.O

Medlem

Dr. Nefarious all the way. Roligaste skurken nånsin. GLADOS 2a.

Medlem

Kefka utan tvekan. Alla andra framstår ju som snälla krambjörnar i jämförelse.

Medlem

NOT EVEN DEATH CAN SAVE YOU FROM ME!!!!(1)

Medlem
Skrivet av Dreako:

Hmmm ingen Darth Vadet... Besviken.... han är ju trotts allt med i Unleashed spelen!

Darth Vader är ingen skurk, han är en hjälte!


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

MrMadman: Snacka om att ta saker bokstavligt talat?!
Allt här är subjektivt, men jag kommer att ifrågasätta folks åsikter precis som jag ifrågasätter mina egna ställningstaganden.

Folk får tycka olika, men jag kommer fortsätta att undra hur i helvete folk tänker som röstar på SD.
Jag kommer, dock inte lika seriöst, ifrågasätta om folk spelat FF6 om de röstar på totalt karaktärslösa bossar som Diablo framför Kefka. Sen att min text där var mer tongue-in-cheek än något annat är en helt annan sak.

Om det får dig att sucka, så är det upp till dig. Tycker dock att du tar åt dig lite väl hårt åt något så fantastiskt harmlöst som det ändå var! : )

Medlem
Skrivet av ahrugal:

MrMadman: Snacka om att ta saker bokstavligt talat?!
Allt här är subjektivt, men jag kommer att ifrågasätta folks åsikter precis som jag ifrågasätter mina egna ställningstaganden.

Folk får tycka olika, men jag kommer fortsätta att undra hur i helvete folk tänker som röstar på SD.
Jag kommer, dock inte lika seriöst, ifrågasätta om folk spelat FF6 om de röstar på totalt karaktärslösa bossar som Diablo framför Kefka. Sen att min text där var mer tongue-in-cheek än något annat är en helt annan sak.

Om det får dig att sucka, så är det upp till dig. Tycker dock att du tar åt dig lite väl hårt åt något så fantastiskt harmlöst som det ändå var! : )

Jag förstår självklart att man får ta det med en nypa (snarare en hink) salt. Alla begriper innerst inne att det bara är din åsikt, och inte någon slags fakta du försöker komma med. Men det jag vill uppmärksamma är sättet du säger det på. Det får dig bara att se arrogant ut och ger lätt upphov till en dålig stämning.

Det må vara "tongue-in-cheek", men det är ändå väldigt provocerande. Ett liknande inlägg till från någon med motsatt åsikt och tråden blir direkt ett flamewar, vilket är fullständigt onödigt om du frågar mig.

Angående vad andra röstar på så måste du tänka på att folk röstar efter väldigt olika kriterier. Jag vågar t.ex. påstå att Diablo minst lika ond som Kefka. Han SER dessutom betydligt hemskare ut, för att inte tala om att han symbolerar djävulen själv. Bryr du dig inte om Kefkas karaktär så håller du säkert med om att han blir ganska mesig i jämförelse.

Personligen tycker jag att Kefka förtjänar en högre plats än Diablo. Men jag förstår absolut dem som röstar på Diablo, precis som jag förstår varför LeChuck, Bowser, Shodan eller GlaDOS får röster. Jag önskar bara att fler kunde göra det...

Medlem

Ehm... känner knappt igen en tredjedel av namnen. xD

Medlem
Citat:

Men det jag vill uppmärksamma är sättet du säger det på. Det får dig bara att se arrogant ut och ger lätt upphov till en dålig stämning.

Tror folk har lite mer skinn på näsan än så, man hinner knappt starta ett spel nuförtiden utan att bli kallad både det ena och det andra. De som måhända kan känna sig lite förolämopade är väl Sephiroth anhängarna annars kan jag verkligen inte se mer harm i det än att andra skriver: -duh sovereign är tråkig och GlaDOS, vad är det för coolt med han?

Så länge saker inte går till personattacker så gillar jag åsiktskrig, värderingar och känslor (så långt som man kan dra det till spelvärlden) får sällan någon plats i Sverige. Se istället på typ GSL och sånt där man till och med hånar varandra inför stora matcher och så.

Jag tar hellre lite känslor och "dålig" stämning, än ingen stämning alls.
Om alla bara skrev. Jag röstar på Mr.Fisk, och sen inget mer, fan vad trist allt skulle vara då...

Medlem
Skriv svar