Witcher 2 - speldag 2

Testpilot
Witcher 2 - speldag 2

Inte haft så mycket tid men hann spela ett par timmar igår.

Striderna är helt sjuka , skitsvårt men inte omöjliga och man får hela tiden justera sin taktik , stred i en grotta mot en jätteklump med fiender och dog hela tiden , men med lite justering av taktik samt att sätta ut en fälla och blockera så lyckades jag komma vidare! *publikjubel*

Lite senare slogs jag i en grotta mot 3 fiender och svor hela tiden över det småkassa targetsystemet som flippar mellan target skitenkelt och om man låser på 1 fiende med ALT så blir det nästan värre i trånga miljöer.
Det coola var att man kunde enkelt fly och byta miljö och utnyttja miljöerna i striderna så man har ett taktikmoment där som är helt oslagbart!

Irriterar mig lite på den enorma inventoryt och det fortsatt lika röriga potionsystemet som 1an.
Det är lite bättre men alla recept är en soppa att arbeta med.

Miljöerna är sjukt snygga , har dock lite låg FPS som jag måste justera då jag känner att jag är lite känslig då FPS går strax under 35 då reagerar jag.

Lade in senaste beta drivarna och skall tweaka lite småsaker o se om man får upp det till stabila 40 vilket känns som ett minimum.
Nödfall får jag klocka grafik och cpu - processorn har jag mycket att kunna klocka upp.

#blogg

Witcher 2 - speldag 2

"Do not enter the cave!"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot

Klarade av det ju - fick panik en stund o ställde ner till easy men inte fasen blev det lättare och dog direkt igen.
Men efter en laddning till så funkade det och då på Normal igen efter quickload så jag har ju inte "fuskat" med easy trots allt

Medlem

Längtar tills jag kan börja lira det. Får min nya dator till veckan.

1
Skriv svar