Medlem
Skrivet av Oxide:

Spelet verkar intressant men vissa designbeslut uppfattar jag som konstiga, eller felaktiga:

"Vi och många spelare tyckte det var tråkigt att en raket kunde spränga ett fordon fullt med passagerare."

Okej, då får man begränsa raketerna på kartan så att den som har en raket måste tänka "hm jag ska nog inte slösa min ammo på den där bilen, jag behöver den ifall det kommer en stridsvagn". Eller är det för mycket begärt av spelaren, kanske dags att införa IQ-test när man loggar in till spelet.

Man disablar viechles delvis. Du kan förstöra en Humwee så att den inte kan köra mer, men killen i kulsprutan kan skjuta vidare. Tycker det är en bra avvägning.


signatur

Videomupp

Medlem

"– Vi och många spelare tyckte det var tråkigt att en raket kunde spränga ett fordon fullt med passagerare. Det gjorde en spelare väldigt glad men fem desto mer besvikna och många undvek därför transporterna. Nu kanske den som sitter närmast explosionen dör medan de andra har möjlighet att ta sig ut medan personen vid den fasta kulsprutan kan ge understödseld, vilket förlänger striden och gör den mer intressant."

Inte illa, faktiskt.

Men vad händer om ett jetplan släpper ett regn av bomber precis mitt på en APC?

Regenererande hälsa på fordon suger, dock.

Medlem

Allt de vill få ut är teamplay ,,,ser jag som ett + .

BF 2 hae nackdelen att alla sprang för det mesta själva .. Då man klarade sig bra själv.
Roligaste stunderna är fortfarande i en squad där alla är med samt har mic så att man kan tala med varandra ,,


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Yey P90, synd bara att den ser lite trasig ut i bilden (klipping)
Hmm gå upp level i fordonen... Låter som rätt många kommer många bli teamkillade bara för att de inte har level i fordonet. Kanske ska ta bort friendly fire också när ni är på g?
Hoppas också det är en riktigt långsam regen rate på fordon eller att de satt en slags max gräns på typ 25% av totala HP'n.
En del saker jag inte gillar, men man får hoppas att allt detta går att ställa in i serverinställningarna.

Inaktiv

Är fortfarande skeptiskt.... varför lägger man inte bara in Bf2 känslan i Bf3 grafiken? Behövs inge annat skit!!

Moderator | Testpilot

SKA SPELA DETTA PÅ WII U.. Not.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det här lät intressant: "Sitter du bakom ett skydd och blir beskjuten påverkas din vy och precision på ett sätt så att du inte bara kan ställa dig upp och sänka motståndaren"

Regenererande hälsa? Vad är nästa påhitt? Killstreaks?

Hoppas det kommer en demo på detta spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Gif !

Väldigt intresserad !

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tybalt:

Det här lät intressant: "Sitter du bakom ett skydd och blir beskjuten påverkas din vy och precision på ett sätt så att du inte bara kan ställa dig upp och sänka motståndaren"

Regenererande hälsa? Vad är nästa påhitt? Killstreaks?

Hoppas det kommer en demo på detta spel.

Om du inte hängt med så kommer det vara en öppen beta i september.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@ Calle Johansson-Sundelius

Vill inte vara negativ men undrar om de verkligen skapat en efterföljare till BF.
Behöver man fortfarande 7-8 skott för att döda någon?
Är SMGs fortfarande bättre än Assault Rifles?
Har de ändrat något med raketgevären eller kommer det att raket spammas igen tack vare deras effektivitet?
Hur var hit registation/detection?
Hur var leveling systemet samt finns det en "skill tree" likt BF4free?
Har fordonen Smoke eller måste man ha en idiotisk perk för det?
Vad kunde man göra för något speciellt i rollen som Squad leader?
Vem har Mortals/Artillery?
Kan man ändra mellan Single,Burst eller Auto med gevären eller är vi kvar i BC auran?
Har man kvar tråkiga perks(eller vad man än nu vill kalla det) som i BC?
Eftersom många verkar klaga på fordonets återhämtade hälsa så undrar jag vad ni tycker, återhämtar den sig för snabbt? För svårt att spränga/neutralisera ett fordon?
Och slutligen, har vi en autoknife som i BC?

Sorry för alla frågor hoppas du tar din tid att svara på de.

Medlem

Asså VARFÖR i helvete har dom kvar regenererande hälsa på spelarna? Och lagt till det på tanksen?! Förstår inte... Förstår verkligen inte.

Spelade Endast HC i BC2 för att slippa skiten. Så jäkla kasst. Kan någon förklara för mig varför dom ska ha kvar det??! För att CoD kör med det? Snacka om Bullshit

Medlem

"Äntligen går det att trycka ner fienden med enveten eldgivning"

Hahaha, underbart!


signatur

Memento Mori

Inaktiv

Som en gammal Bf2 Elite spelare ( spelade i topp rankad bf2 clan på EU laddern back in the day ) måste nog säga att det här låter JÄVLIGT bra.

Låt oss gå igenom:

Återkommande hälsa på fordonen = JA TACK!
Why? Well finns inget värre än i bf2 med spamande noob tubs noobs och granade spam så fort du satte dig i en jeep eller apc, ser därför detta som ett RIKTIGT bra sätt att få folk att tänka på vad dom använder sina gustavs / minor till.

Återkommande hälsa på gubbar = Njaaa
Är väll lite si och så med det vad jag känner. Det som är bra med det är ju att det blir ett mera "flyt" på banan. Så att det inte blir som berget vid spawn för usa på karkand, dvs en total slakt för att alla bara sprayar kulor upp mot spawn, sen får ni inte glömma grabbar att kartorna är större nu, det är inte bfbc2 style på dom, utan 2x större.
Så återkommande hälsa gör inte så mycket tror jag.

Det som är negativt är ju att "den riktiga" krigs känslan försvinner. Men med helikoptrar, plan, tanks, apc, båtar, jeepar så lär det vara svårare att hålla sig i liv (ÄVEN med återkommande hälsa) i bf3 eftersom det kommer vara GALET mycket mera röj än i bfbc2 som dice själva säger inte har NÅTT att göra med bf2 / 3.

Filmen i öknen med tanksen va helt EPIC
MP teasern ( sitter och väntar på 22.00 nu) va EEEPPPIIIICCCC.
System req länken tackar jag GALET FÖR då jag nu vet att jag kan spela mitt spel på HIGH / MAX

(mitt system)
Quad Core i5 760 @ 2.8 ghz
Gforce 560ti färdig klockat med 2gig
650w nät A
8g ram

Cya in bf3 grabbar


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

+Supporter klassen, Medic skall INTE ha LMGs utan lätta vapen t ex vanliga SMGs eller Assault Rifles.
-Regenerativ hälsa på fordon?!? WTF?!? Riktigt lamt. Höj livet istället så dom tål 1-2 mer raketer istället.

= Kan bli riktigt bra om dom finputsar lite här och där.

PS. Man kan huka sig ner och lägga sig ner och krypa, hur är det med luta sig runt hörn på PC? Det finns inte?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

orka klaga på ett spel i alpha, känns meningslöst imo

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av donhenri:

@ Calle Johansson-Sundelius

Vill inte vara negativ men undrar om de verkligen skapat en efterföljare till BF.
Behöver man fortfarande 7-8 skott för att döda någon?
Är SMGs fortfarande bättre än Assault Rifles?
Har de ändrat något med raketgevären eller kommer det att raket spammas igen tack vare deras effektivitet?
Hur var hit registation/detection?
Hur var leveling systemet samt finns det en "skill tree" likt BF4free?
Har fordonen Smoke eller måste man ha en idiotisk perk för det?
Vad kunde man göra för något speciellt i rollen som Squad leader?
Vem har Mortals/Artillery?
Kan man ändra mellan Single,Burst eller Auto med gevären eller är vi kvar i BC auran?
Har man kvar tråkiga perks(eller vad man än nu vill kalla det) som i BC?
Eftersom många verkar klaga på fordonets återhämtade hälsa så undrar jag vad ni tycker, återhämtar den sig för snabbt? För svårt att spränga/neutralisera ett fordon?
Och slutligen, har vi en autoknife som i BC?

Sorry för alla frågor hoppas du tar din tid att svara på de.

1) Inte för att vara krass, men Dice är faktiskt de som styr över Battlefield, det blir en uppföljare vare sig den passar den individuella smaken eller eller inte
2) Svårt att svara på efter bara en timme i spelet, men det är inte "realistiskt" att det bara krävs ett par träffar, nej
3) Kan jag tyvärr inte svara på
4) Jag har aldrig tyckt att BF haft världens bästa hit detection, i 1942 kunde jag direkt störa mig på den. Men, efter bara en timme är det svårt att säga "ja" eller "nej".
5) De visade inget av unlock-träden
6) De visade bara LAV-25 och nämnde då bara coax gun och thermal vision
7) Lars Gustavsson var väldigt hemlighetsfull gällande det, men SL är tillbaka iaf
8) Ingen info
9) Det gick att ändra, tror dock bara mellan single och auto
10) Menar du olika förmågor? Det kommer till exempelt att göra soldatklassen mer eller mindre medic
11) För kort speltid för att svara på det och sånt som garanterat kommer att tweakas närmsta månaden
12) Ingen auto, quick knife tog bara fram den, kräver extra musklick för att hugga.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av donhenri:

@ Calle Johansson-Sundelius

Vill inte vara negativ men undrar om de verkligen skapat en efterföljare till BF.
Behöver man fortfarande 7-8 skott för att döda någon?
Är SMGs fortfarande bättre än Assault Rifles?
Har de ändrat något med raketgevären eller kommer det att raket spammas igen tack vare deras effektivitet?
Hur var hit registation/detection?
Hur var leveling systemet samt finns det en "skill tree" likt BF4free?
Har fordonen Smoke eller måste man ha en idiotisk perk för det?
Vad kunde man göra för något speciellt i rollen som Squad leader?
Vem har Mortals/Artillery?
Kan man ändra mellan Single,Burst eller Auto med gevären eller är vi kvar i BC auran?
Har man kvar tråkiga perks(eller vad man än nu vill kalla det) som i BC?
Eftersom många verkar klaga på fordonets återhämtade hälsa så undrar jag vad ni tycker, återhämtar den sig för snabbt? För svårt att spränga/neutralisera ett fordon?
Och slutligen, har vi en autoknife som i BC?

Sorry för alla frågor hoppas du tar din tid att svara på de.

1) Inte för att vara krass, men Dice är faktiskt de som styr över Battlefield, det blir en uppföljare vare sig den passar den individuella smaken eller eller inte
2) Svårt att svara på efter bara en timme i spelet, men det är inte "realistiskt" att det bara krävs ett par träffar, nej
3) Kan jag tyvärr inte svara på
4) Jag har aldrig tyckt att BF haft världens bästa hit detection, i 1942 kunde jag direkt störa mig på den. Men, efter bara en timme är det svårt att säga "ja" eller "nej".
5) De visade inget av unlock-träden
6) De visade bara LAV-25 och nämnde då bara coax gun och thermal vision
7) Lars Gustavsson var väldigt hemlighetsfull gällande det, men SL är tillbaka iaf
8) Ingen info
9) Det gick att ändra, tror dock bara mellan single och auto
10) Menar du olika förmågor? Det kommer till exempelt att göra soldatklassen mer eller mindre medic
11) För kort speltid för att svara på det och sånt som garanterat kommer att tweakas närmsta månaden
12) Ingen auto, quick knife tog bara fram den, kräver extra musklick för att hugga.

Grymt!!! ska bli kul att leka som Assault/medic ^^ samt underbart med kniv ändringen!!
Tack för att du tog dig den tid att svara och gjorde mig lycklig

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DrToker:

"Likt tidigare går det bra att komma tillbaka i livet i närheten av alla spelare i din grupp."

Bara för att förtydliga. Det du säger är att det är samma system som i BC2, där man kan välja vem man vill i sin squad att starta på..?

Eller???????????????????????????????????

Precis.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av donhenri:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av donhenri:

@ Calle Johansson-Sundelius

Vill inte vara negativ men undrar om de verkligen skapat en efterföljare till BF.
Behöver man fortfarande 7-8 skott för att döda någon?
Är SMGs fortfarande bättre än Assault Rifles?
Har de ändrat något med raketgevären eller kommer det att raket spammas igen tack vare deras effektivitet?
Hur var hit registation/detection?
Hur var leveling systemet samt finns det en "skill tree" likt BF4free?
Har fordonen Smoke eller måste man ha en idiotisk perk för det?
Vad kunde man göra för något speciellt i rollen som Squad leader?
Vem har Mortals/Artillery?
Kan man ändra mellan Single,Burst eller Auto med gevären eller är vi kvar i BC auran?
Har man kvar tråkiga perks(eller vad man än nu vill kalla det) som i BC?
Eftersom många verkar klaga på fordonets återhämtade hälsa så undrar jag vad ni tycker, återhämtar den sig för snabbt? För svårt att spränga/neutralisera ett fordon?
Och slutligen, har vi en autoknife som i BC?

Sorry för alla frågor hoppas du tar din tid att svara på de.

1) Inte för att vara krass, men Dice är faktiskt de som styr över Battlefield, det blir en uppföljare vare sig den passar den individuella smaken eller eller inte
2) Svårt att svara på efter bara en timme i spelet, men det är inte "realistiskt" att det bara krävs ett par träffar, nej
3) Kan jag tyvärr inte svara på
4) Jag har aldrig tyckt att BF haft världens bästa hit detection, i 1942 kunde jag direkt störa mig på den. Men, efter bara en timme är det svårt att säga "ja" eller "nej".
5) De visade inget av unlock-träden
6) De visade bara LAV-25 och nämnde då bara coax gun och thermal vision
7) Lars Gustavsson var väldigt hemlighetsfull gällande det, men SL är tillbaka iaf
8) Ingen info
9) Det gick att ändra, tror dock bara mellan single och auto
10) Menar du olika förmågor? Det kommer till exempelt att göra soldatklassen mer eller mindre medic
11) För kort speltid för att svara på det och sånt som garanterat kommer att tweakas närmsta månaden
12) Ingen auto, quick knife tog bara fram den, kräver extra musklick för att hugga.

Grymt!!! ska bli kul att leka som Assault/medic ^^ samt underbart med kniv ändringen!!
Tack för att du tog dig den tid att svara och gjorde mig lycklig

NP!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Remus:

+Supporter klassen, Medic skall INTE ha LMGs utan lätta vapen t ex vanliga SMGs eller Assault Rifles.
-Regenerativ hälsa på fordon?!? WTF?!? Riktigt lamt. Höj livet istället så dom tål 1-2 mer raketer istället.

= Kan bli riktigt bra om dom finputsar lite här och där.

PS. Man kan huka sig ner och lägga sig ner och krypa, hur är det med luta sig runt hörn på PC? Det finns inte?

Luta sig runt hörn gick nog varken stående eller ligande, osäker på det första dock.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Edda123:

Asså VARFÖR i helvete har dom kvar regenererande hälsa på spelarna? Och lagt till det på tanksen?! Förstår inte... Förstår verkligen inte.

Spelade Endast HC i BC2 för att slippa skiten. Så jäkla kasst. Kan någon förklara för mig varför dom ska ha kvar det??! För att CoD kör med det? Snacka om Bullshit

För att det är deras spel och de gör vad de tycker är bäst? Lars Gustavsson har ändå varit med och utvecklat serien från allra första början, han vet förmodligen vad han gör.


signatur
Medlem

JADÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av donhenri:

@ Calle Johansson-Sundelius

Vill inte vara negativ men undrar om de verkligen skapat en efterföljare till BF.
Behöver man fortfarande 7-8 skott för att döda någon?
Är SMGs fortfarande bättre än Assault Rifles?
Har de ändrat något med raketgevären eller kommer det att raket spammas igen tack vare deras effektivitet?
Hur var hit registation/detection?
Hur var leveling systemet samt finns det en "skill tree" likt BF4free?
Har fordonen Smoke eller måste man ha en idiotisk perk för det?
Vad kunde man göra för något speciellt i rollen som Squad leader?
Vem har Mortals/Artillery?
Kan man ändra mellan Single,Burst eller Auto med gevären eller är vi kvar i BC auran?
Har man kvar tråkiga perks(eller vad man än nu vill kalla det) som i BC?
Eftersom många verkar klaga på fordonets återhämtade hälsa så undrar jag vad ni tycker, återhämtar den sig för snabbt? För svårt att spränga/neutralisera ett fordon?
Och slutligen, har vi en autoknife som i BC?

Sorry för alla frågor hoppas du tar din tid att svara på de.

1) Inte för att vara krass, men Dice är faktiskt de som styr över Battlefield, det blir en uppföljare vare sig den passar den individuella smaken eller eller inte
2) Svårt att svara på efter bara en timme i spelet, men det är inte "realistiskt" att det bara krävs ett par träffar, nej
3) Kan jag tyvärr inte svara på
4) Jag har aldrig tyckt att BF haft världens bästa hit detection, i 1942 kunde jag direkt störa mig på den. Men, efter bara en timme är det svårt att säga "ja" eller "nej".
5) De visade inget av unlock-träden
6) De visade bara LAV-25 och nämnde då bara coax gun och thermal vision
7) Lars Gustavsson var väldigt hemlighetsfull gällande det, men SL är tillbaka iaf
8) Ingen info
9) Det gick att ändra, tror dock bara mellan single och auto
10) Menar du olika förmågor? Det kommer till exempelt att göra soldatklassen mer eller mindre medic
11) För kort speltid för att svara på det och sånt som garanterat kommer att tweakas närmsta månaden
12) Ingen auto, quick knife tog bara fram den, kräver extra musklick för att hugga.

Jag ska inte svära på det, men med knifes och granater och tyckte jag det finnas en "quickknife" och "quickgrenade" samtidigt som du kunde ta fram dem som vapen och använda som i BF2. Så upplevde jag det iaf under min korta spelperiod. Jag tyckte FÖ att det kändes närmare BF2 än BC2.


signatur

Videomupp

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jesterhead:

Nej, vi spelade det redan förra veckan!


signatur
Medlem

Ok Hur var det med musen, som i BF2 eller "svampig" som i BC2?

Medlem

YES! Blir lagom tills man kommer hem till Sverige och en ny pc. Nice!

Medlem

Inget om teamplay.....?
Squad Leaders, Assets, osv...?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Securion:

Inget om teamplay.....?
Squad Leaders, Assets, osv...?

Dice var tysta om det, än så länge. Under livestreamen dök lite ny information upp.


signatur
Medlem

Det här är tungt! Från repis Twitter: @repi Hideo Kojima absolutely loved the tank battle footage. Congrats!

123
Skriv svar