13 minuter Modern Warfare 3

Robot
13 minuter Modern Warfare 3

Se den långa spelsekvensen från Microsofts presskonferens.

#nyhetstips, #battlefield-3, #call-of-duty-modern-warfare-3, #microsoft


Medlem
13 minuter Modern Warfare 3

Svävar man fram......?

..... och nu när man sett BF3 så är man inte lika imponerad av MW3 längre....
Ljudet är rent pinsamt om man jämnför med vad DICEs folk kan trolla fram.

Dock säkert inget dåligt spel. kanske köper det för Spec Ops med frugan.
Multiplayer kommer jag inte ens peta på.

Medlem

Inga stora nyheter från MW2 av det vi sett men vi som gillade MW2 lär även gillar MW3.

Medlem

dåligt..... fortfarande samma sketna grafik.. springa in i fight bli skjuten och inte dör och sen meja ner alla.. tråkigt

Inaktiv

Blir helt klart BF3 istället

Medlem

Been there done that. LOL@ ljudet btw, låter förjävligt.

Medlem

Det är ju inte något nytt direkt, utom sight-swap funktionen

Medlem

Det är ju klart att det är samma grafik, det utvecklas ju till 360 och ps3...

Grafiken bryr jag mig inte om, däremot gameplay.... som i sin tur är också samma.

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Det är ju klart att det är samma grafik, det utvecklas ju till 360 och ps3...

Grafiken bryr jag mig inte om, däremot gameplay.... som i sin tur är också samma.

Gameplayn i MW3 kommer alltid att slå BF3. Fläskig grafik och bättre ljud innebär inte att gameplayn är bättre och att det kommer att locka fler spelare

Dessutom så kommer MW3 att sälja mer än 3 gånger fler spel än BF3.

FZ:s bevakning av BF3 är rätt så igonfallande och mycket partisk

Medlem

Det är ju en direkt fortsättning i en spelserie, så jag tycker det är fruktansvärt väntat att MW3 kommer likna på 1:an och 2:an i hur singleplayer-läget är i känslan och upplägg. Endera så gillar man det eller så gör man det inte. Och försäljningssiffrorna i världen tyder på att väldigt många tillhör den första kategorin.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

fult, damp-stil, fattigt. ännu bara en kassako.

Medlem
Skrivet av FirePanzer:
Skrivet av MasterKJK:

Det är ju klart att det är samma grafik, det utvecklas ju till 360 och ps3...

Grafiken bryr jag mig inte om, däremot gameplay.... som i sin tur är också samma.

Gameplayn i MW3 kommer alltid att slå BF3. Fläskig grafik och bättre ljud innebär inte att gameplayn är bättre och att det kommer att locka fler spelare

Dessutom så kommer MW3 att sälja mer än 3 gånger fler spel än BF3.

FZ:s bevakning av BF3 är rätt så igonfallande och mycket partisk

Helt min tankebana också, gameplay kommer alltid vara det som är mest intressant. Och hittills har inget kunnat peta på CoD-serien när det kommer till skön känsla och roligt gameplay i multiplayer.

Men BF1942 va jävlig roligt när det va nytt, så vem vet, DICE kanske kan lyckas en gång till? Det måste de, efter alla MP-"floppar" de haft.

Medlem

Förstod inte riktigt varför de två ryska attackhelo's hade ett sådant stort problem med att skjuta ner blackhawken..

Medlem

Fyfan va fattig. DICE gör framtiden ljus för spelutvecklingen. Om det bara hade funnits COD serien hade vi suttit med denna skiten i säkert 15 år till, MJÖLK MJÖLK... Suck vilket skit.

Inaktiv

Ser ut som nya bannor till mw2 bara sen att cod säljer så bra är för att det är ända spelet små ungar är bra på..

Medlem
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av FirePanzer:
Skrivet av MasterKJK:

Det är ju klart att det är samma grafik, det utvecklas ju till 360 och ps3...

Grafiken bryr jag mig inte om, däremot gameplay.... som i sin tur är också samma.

Gameplayn i MW3 kommer alltid att slå BF3. Fläskig grafik och bättre ljud innebär inte att gameplayn är bättre och att det kommer att locka fler spelare

Dessutom så kommer MW3 att sälja mer än 3 gånger fler spel än BF3.

FZ:s bevakning av BF3 är rätt så igonfallande och mycket partisk

Helt min tankebana också, gameplay kommer alltid vara det som är mest intressant. Och hittills har inget kunnat peta på CoD-serien när det kommer till skön känsla och roligt gameplay i multiplayer.

Men BF1942 va jävlig roligt när det va nytt, så vem vet, DICE kanske kan lyckas en gång till? Det måste de, efter alla MP-"floppar" de haft.

MP-floppar säger du. De har gjort bland de största titlarna när det kommer till FPS spel. T.ex. Battlefield 1942, Battlefield 2 och sist men inte minst Battlefield Bad Company 2. Bara dessa 3 spel har sålt extremt bra och Battlefield 2 är t.o.m ett spel som fortfarande har väldigt aktiva spelare trots att det är cirka 6 år gammalt. Så de kan MP-spel, hoppas bara att Battlefield 3 lever upp till Battlefield serien och inte Bad Company.

Medlem

oj oj oj, fanboys ATTACK!!
kan inte säga annat än har ni möjligtvis testat båda spelen? sitta och jämnföra två spel som ej släppts när ni inte har någon koll alls på hur känslan är.

så som världen verkar titta på battlefield 3 och modern warfare 3 är lite blandat tycker jag men vad jag själv märker så är battlefield 3 större nyhet än mw3 och tror därför att bf3 säljer bättre i detta fall.
sen att folk blir besvikna för dom förhandsbokat spelet är en annan femma
jag tror på bf3 denna gången tills cod får en annan motor och fläskigare sådan!


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem

Bakom DICE finns EA...som för några år sen var det företag som var MJÖLK , MJÖLK, MJÖLK! De vill så gärna komma tillbaka på tronen igen

BF3 ser snygg ut...har bra ljud...men gameplayn återstår att se om den kan mäta sig med MW3 när det gäller spelupplevelsen. Har bara sett en massa trailers med singleplayer och en trailer när man kör runt i pansarvagnar än så länge. Grafiken är snygg inget snack om saken...men resten då???

Medlem
Skrivet av zelloxy:
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av FirePanzer:
Skrivet av MasterKJK:

Det är ju klart att det är samma grafik, det utvecklas ju till 360 och ps3...

Grafiken bryr jag mig inte om, däremot gameplay.... som i sin tur är också samma.

Gameplayn i MW3 kommer alltid att slå BF3. Fläskig grafik och bättre ljud innebär inte att gameplayn är bättre och att det kommer att locka fler spelare

Dessutom så kommer MW3 att sälja mer än 3 gånger fler spel än BF3.

FZ:s bevakning av BF3 är rätt så igonfallande och mycket partisk

Helt min tankebana också, gameplay kommer alltid vara det som är mest intressant. Och hittills har inget kunnat peta på CoD-serien när det kommer till skön känsla och roligt gameplay i multiplayer.

Men BF1942 va jävlig roligt när det va nytt, så vem vet, DICE kanske kan lyckas en gång till? Det måste de, efter alla MP-"floppar" de haft.

MP-floppar säger du. De har gjort bland de största titlarna när det kommer till FPS spel. T.ex. Battlefield 1942, Battlefield 2 och sist men inte minst Battlefield Bad Company 2. Bara dessa 3 spel har sålt extremt bra och Battlefield 2 är t.o.m ett spel som fortfarande har väldigt aktiva spelare trots att det är cirka 6 år gammalt. Så de kan MP-spel, hoppas bara att Battlefield 3 lever upp till Battlefield serien och inte Bad Company.

BF2 va "okey", men levde inte upp till förväntningarna efter BF1942.

BF2: Modern Combat, BF 2142, BF: BC, BF Heroes, BF: BC2 och Medal of Honor va allihopa exempel på tråkiga MP-spel som inte alls levererade när det kom till gameplay enligt min åsikt.

Jag kommer garanterat köpa både BF3 och MW3, för jag älskar multiplayer shooters och jag ger dem alltid en ärlig chans. Men hittils så går jag alltid tillbaka till senaste i serien CoD.
Vem vet, BF3 kanske blir spelet som ändrar min åsikt om DICE, jag hoppas det iaf. För spelvärlden behöver fler super AAA-shooters.

Medlem

Aaa så detta är den nya expansionen till MW2, ser bra ut...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av BlueBlood:

BF2 va "okey", men levde inte upp till förväntningarna efter BF1942.

BF2: Modern Combat, BF 2142, BF: BC, BF Heroes, BF: BC2 och Medal of Honor va allihopa exempel på tråkiga MP-spel som inte alls levererade när det kom till gameplay enligt min åsikt.

Jag kommer garanterat köpa både BF3 och MW3, för jag älskar multiplayer shooters och jag ger dem alltid en ärlig chans. Men hittils så går jag alltid tillbaka till senaste i serien CoD.
Vem vet, BF3 kanske blir spelet som ändrar min åsikt om DICE, jag hoppas det iaf. För spelvärlden behöver fler super AAA-shooters.

+1


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av zelloxy:
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av FirePanzer:
Skrivet av MasterKJK:

Det är ju klart att det är samma grafik, det utvecklas ju till 360 och ps3...

Grafiken bryr jag mig inte om, däremot gameplay.... som i sin tur är också samma.

Gameplayn i MW3 kommer alltid att slå BF3. Fläskig grafik och bättre ljud innebär inte att gameplayn är bättre och att det kommer att locka fler spelare

Dessutom så kommer MW3 att sälja mer än 3 gånger fler spel än BF3.

FZ:s bevakning av BF3 är rätt så igonfallande och mycket partisk

Helt min tankebana också, gameplay kommer alltid vara det som är mest intressant. Och hittills har inget kunnat peta på CoD-serien när det kommer till skön känsla och roligt gameplay i multiplayer.

Men BF1942 va jävlig roligt när det va nytt, så vem vet, DICE kanske kan lyckas en gång till? Det måste de, efter alla MP-"floppar" de haft.

MP-floppar säger du. De har gjort bland de största titlarna när det kommer till FPS spel. T.ex. Battlefield 1942, Battlefield 2 och sist men inte minst Battlefield Bad Company 2. Bara dessa 3 spel har sålt extremt bra och Battlefield 2 är t.o.m ett spel som fortfarande har väldigt aktiva spelare trots att det är cirka 6 år gammalt. Så de kan MP-spel, hoppas bara att Battlefield 3 lever upp till Battlefield serien och inte Bad Company.

BF2 va "okey", men levde inte upp till förväntningarna efter BF1942.

BF2: Modern Combat, BF 2142, BF: BC, BF Heroes, BF: BC2 och Medal of Honor va allihopa exempel på tråkiga MP-spel som inte alls levererade när det kom till gameplay enligt min åsikt.

Jag kommer garanterat köpa både BF3 och MW3, för jag älskar multiplayer shooters och jag ger dem alltid en ärlig chans. Men hittils så går jag alltid tillbaka till senaste i serien CoD.
Vem vet, BF3 kanske blir spelet som ändrar min åsikt om DICE, jag hoppas det iaf. För spelvärlden behöver fler super AAA-shooters.

Instämmer. Kommer prova båda och håller tummarna för att båda lever upp till deras hype. Dock återgår jag alltid till BFBC2 eller BF2 då jag inte tycker om den extremt snabba spelstilen i CoD.

Medlem

Battlefield 3 kommer att krossa COD MW 3 i alla lägen singleplayer , multiplayer! Battlefield 3 owning mw 3

Medlem
Skrivet av TurbinKorven:

jag själv märker så är battlefield 3 större nyhet än mw3 och tror därför att bf3 säljer bättre i detta fall.

MW3 kommer att sälja bättre än BF3.... Folk i Sverige vet inte inte ens hur stort COD är i världen...
BF -serien är däremot på uppgång dock återstår att se om den kommer att sälja mer eller utklassa MW3...Personligen så tror jag inte det

Inaktiv
Skrivet av FirePanzer:
Skrivet av MasterKJK:

Det är ju klart att det är samma grafik, det utvecklas ju till 360 och ps3...

Grafiken bryr jag mig inte om, däremot gameplay.... som i sin tur är också samma.

Gameplayn i MW3 kommer alltid att slå BF3. Fläskig grafik och bättre ljud innebär inte att gameplayn är bättre och att det kommer att locka fler spelare

Dessutom så kommer MW3 att sälja mer än 3 gånger fler spel än BF3.

FZ:s bevakning av BF3 är rätt så igonfallande och mycket partisk

gameplayet i MW3 kommer inte slå BF3. CoD sålde mer pga av att det var billigare o amerikanskt. den häg ggn blir det samma om MW3 är billigare o amerikanerna fortfarande är korkade patrioter. FZ är partiska, ja. CoD:BO var det mycket strul med. det var en kassako helt enkelt.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Och försäljningssiffrorna i världen tyder på att väldigt många tillhör den första kategorin.

Det är ju klart, 95% av alla som spelar Call of Duty är casuals. Och hjärndöda skitspel som CoD=casuals skakar champagneflaskan.

Kotick ligger förmodligen hemma i sängen på kvällarna och skrattar åt alla lättlurade idioter.

Inaktiv
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av StrongBad:

Och försäljningssiffrorna i världen tyder på att väldigt många tillhör den första kategorin.

Det är ju klart, 95% av alla som spelar Call of Duty är casuals. Och hjärndöda skitspel som CoD=casuals skakar champagneflaskan.

Kotick ligger förmodligen hemma i sängen på kvällarna och skrattar åt alla lättlurade idioter.

precis...

Medlem
Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av StrongBad:

Och försäljningssiffrorna i världen tyder på att väldigt många tillhör den första kategorin.

Det är ju klart, 95% av alla som spelar Call of Duty är casuals. Och hjärndöda skitspel som CoD=casuals skakar champagneflaskan.

Kotick ligger förmodligen hemma i sängen på kvällarna och skrattar åt alla lättlurade idioter.

Och som vanligt finns det smakpoliser som du som ska försöka läxa upp folk vilka spelpreferenser som är rätt och vilka som är fel. Vad är det du tycker är så hemskt med att låta människor spela det de tycker är roligt?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av kaem79:

gameplayet i MW3 kommer inte slå BF3. CoD sålde mer pga av att det var billigare o amerikanskt. den häg ggn blir det samma om MW3 är billigare o amerikanerna fortfarande är korkade patrioter. FZ är partiska, ja. CoD:BO var det mycket strul med. det var en kassako helt enkelt.

Tiden får utvisa vilket spel som är bäst. AT COD skulle vara billigare än BF spelen är inte sant. Tittar man på priser hos de olika återförsäljare ligger priset på spel på nästan samma nivå PLUS att de större kedjorna säljer stora partier till förmånliga priser.

COD säljer fler ex i världen än vad de säljer endast i USA finns siffror på det med så det innebär att den patriotism du hävdar att det finns är då spritt över hela världen

BO hade mycket strul...p g a Treyarch....nu är det IW som sitter vid spakarna och det är en helt annan femma

ALLA spel som når toppen är kassakor Oavsett vem som gör de eller vem som är bakom utgivningen (EA, Activison, Ubisoft, mm).

Shooterkänslan i dagens spel (skrivande stund) tillhörd dock COD-Serien. Kanske BF3 kan ändra på det men jag tror inte det.

FZ är mycket partiska Klart de är ...de promotar ju DICE som är ett svenskt företag Patriotism eller hur???

Skriv svar