Duke Nukem Forever säljer bäst till Xbox 360

Robot
Duke Nukem Forever säljer bäst till Xbox 360

Pc-versionen mindre än en femtedel av totala försäljningen, avslöjar Chart Track.

#duke-nukem-forever


Medlem
Duke Nukem Forever säljer bäst till Xbox 360

Dessa artiklar är så löjligt trasiga då (jag nämner det än en gång) den digitala försäljningen inte är med.

Medlem

Ah ma gawd duke n guns n hot girls AND DOOOD u get a blow job from a girl LOL I gotta get ma mom to buy me this game!

edit* not one TWO GIRLS OMG!

Medlem

De flesta föredrar ju att spela på konsol (folket på den här sidan excluderat, här är alla pc fanboys).


signatur

// Bacon <3

Medlem

DNF va väldigt konsolanpassat. Hur normalt är det att man ska peppra allt man kan på space-knappen? Skjutknappen hade jag kunnat förstå, men fan inte space.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

De flesta föredrar ju att spela på konsol (folket på den här sidan excluderat, här är alla pc fanboys).

<lång meningslös wall of text om varför konsol är så jävla kass och PC är så jävla bra och hålls tillbaka av konsoler som är så jävla kass>

Medlem

Konstigt med tanke på hur dålig konsolversionerna är.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hannu87:

Dessa artiklar är så löjligt trasiga då (jag nämner det än en gång) den digitala försäljningen inte är med.

http://chan.catiewayne.com/c/src/130756060289.jpg

Jag har redigerat den, ställningstagandet är borta. Siffrorna har dock nyhetsvärde.


signatur
Medlem
Skrivet av Mahone:

DNF va väldigt konsolanpassat. Hur normalt är det att man ska peppra allt man kan på space-knappen? Skjutknappen hade jag kunnat förstå, men fan inte space.

Håller jag verkligen inte med om. Quick time events är mer och mer vanliga överallt, så att PCn råkar få ett här och var är inte direkt konstigt.

För övrigt utvecklades det till PC, Gearbox sa att när de fick spelet så fanns inga konsolversioner alls.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Mahone:

DNF va väldigt konsolanpassat. Hur normalt är det att man ska peppra allt man kan på space-knappen? Skjutknappen hade jag kunnat förstå, men fan inte space.

Håller jag verkligen inte med om. Quick time events är mer och mer vanliga överallt, så att PCn råkar få ett här och var är inte direkt konstigt.

För övrigt utvecklades det till PC, Gearbox sa att när de fick spelet så fanns inga konsolversioner alls.

Bara för att Gearbox säger de behöver det inte vara sant.
Anledningen till att man bara kan ha 2 vapen är pga de inte kunde få de o funka på "ett bra sätt" på konsollerna.

Jag varken köpte, införskaffade, eller vad folk nu säger om DKF, då jag kände redan efter första förhandsvisningarna att spelet kommer mest vara gjort för konsol.

Medlem

Endast brittiska alltså?
Värdelös artikel.

Medlem

Det är rätt meningslös statistik utan download siffror

Medlem

sjukt meningslös artikel eftersom inte digital är med. Jag och 5 andra vänner köpte alla det på cdon download. Pc statistiken är bra mycket högre än vad som framkommer skulle jag tro.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Intressanta siffro men helt missvisande statistik då den digitala försäljningen saknas. Det måste nästan vara en avsevärd majoritet av de som lirar på PC som köper digitalt idag jämfört med fysiskt. I did!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Fortfarande.. om dom inte kan släppa siffrorna på den digitala försäljningen så kan man inte räkna med den heller. 360 <3

Inaktiv

Trist för de på Xbox som köper den där skiten.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

De flesta föredrar ju att spela på konsol (folket på den här sidan excluderat, här är alla pc fanboys).

Dig själv inkluderat då eftersom du själv hänger här?

Medlem
Skrivet av jonis:

Intressanta siffro men helt missvisande statistik då den digitala försäljningen saknas. Det måste nästan vara en avsevärd majoritet av de som lirar på PC som köper digitalt idag jämfört med fysiskt. I did!

Japp det är ju ganska självklart, speciellt när det är en "steam"-titel, som kräver steam vare sig du handlar det där eller inte dessutom, jag tror många som normalt inte gillar steam köper det där p.g.a det, i detta fallet.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Undrar hur det ligger i proportion till antalet konsolägare och PC-spelare. Kan det måhända vara så att vi PC-ägare är lite mer kritiska köpare?

Medlem

varför tar dom aldrig med den digitala handeln?
känner ingen som handlar spel i vanligt i handeln längre, alla vänner ja har köper bara digitalt.

Medlem

Har för mig att Spelet är bäst på PC (körde igenom det utan problem)


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Friamannen:
Skrivet av PcKaffe:

De flesta föredrar ju att spela på konsol (folket på den här sidan excluderat, här är alla pc fanboys).

<lång meningslös wall of text om varför konsol är så jävla kass och PC är så jävla bra och hålls tillbaka av konsoler som är så jävla kass>

Det Värsta är att typ alla spel portas från Xbox 360... Roliga är att PC & PS har mer buggar o shit en 360.. Roliga är att Xbox Dominerar


signatur

Requiēscat in pāce ~

Inaktiv

Skulle aldrig spendera pengar på den där dyngan. Dom borde struntat i DNF och låta alla gamla Duke Nukem minnen ligga istället för att besudla det såhär.

Medlem

In man vill veta downloadsen är det väl bara gå in på piratebay ??


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Mahone:

DNF va väldigt konsolanpassat. Hur normalt är det att man ska peppra allt man kan på space-knappen? Skjutknappen hade jag kunnat förstå, men fan inte space.

Håller jag verkligen inte med om. Quick time events är mer och mer vanliga överallt, så att PCn råkar få ett här och var är inte direkt konstigt.

För övrigt utvecklades det till PC, Gearbox sa att när de fick spelet så fanns inga konsolversioner alls.

Bara för att Gearbox säger de behöver det inte vara sant.
Anledningen till att man bara kan ha 2 vapen är pga de inte kunde få de o funka på "ett bra sätt" på konsollerna.

Jag varken köpte, införskaffade, eller vad folk nu säger om DKF, då jag kände redan efter första förhandsvisningarna att spelet kommer mest vara gjort för konsol.

Lol, anledningen till att man bara får ha 2 vapen är att de inte orkade "rädda" Duke utan bara tog och avslutade spelet utan att finputsa och förbättra. Andra spel från Gearbox, ex Borderlands, klarar utmärkt att ha ett flertal vapen, vilket motbevisar det du säger.
Fool me once, shame on you, fool me twice shame on me...

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Lol, anledningen till att man bara får ha 2 vapen är att de inte orkade "rädda" Duke utan bara tog och avslutade spelet utan att finputsa och förbättra. Andra spel från Gearbox, ex Borderlands, klarar utmärkt att ha ett flertal vapen, vilket motbevisar det du säger.
Fool me once, shame on you, fool me twice shame on me...

Ursäkta men jag vet inte vad du menar med att "rädda" Duke, och vad har andra spel som Borderlands o göra med saken? Borderlands hade ett inventory system vilket Duke inte har.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Fortfarande.. om dom inte kan släppa siffrorna på den digitala försäljningen så kan man inte räkna med den heller. 360 <3

jag gjorde nyss en undersökning om vilken plattform som var bäst jag frågade 1 person, han tyckte pc. Därav tycker 100% av alla att pc är bäst. <3 PC

statistik utan grunder kan lika gärna vara påhittad, dessutom är sån här statistik (antagligen) oerhört missvisande

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Mahone:

DNF va väldigt konsolanpassat. Hur normalt är det att man ska peppra allt man kan på space-knappen? Skjutknappen hade jag kunnat förstå, men fan inte space.

Håller jag verkligen inte med om. Quick time events är mer och mer vanliga överallt, så att PCn råkar få ett här och var är inte direkt konstigt.

För övrigt utvecklades det till PC, Gearbox sa att när de fick spelet så fanns inga konsolversioner alls.

Bara för att Gearbox säger de behöver det inte vara sant.
Anledningen till att man bara kan ha 2 vapen är pga de inte kunde få de o funka på "ett bra sätt" på konsollerna.

Jag varken köpte, införskaffade, eller vad folk nu säger om DKF, då jag kände redan efter första förhandsvisningarna att spelet kommer mest vara gjort för konsol.

Vad har de för anledning att ljuga?(Och dessutom om något som potentiellt kan avskräcka många från att köpa spelet för att de tror att det inte är lika bra på konsolerna i jämförelse med PC) Anledningen till att man bara kan ha 2 vapen är att spelet försökte modernisera sig för att passa trender i dagens FPS, därav har vi quicktime events och 2 vapen, bland annat.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av PcKaffe:

De flesta föredrar ju att spela på konsol (folket på den här sidan excluderat, här är alla pc fanboys).

Dig själv inkluderat då eftersom du själv hänger här?

Jag älskar att spela, oavsett plattform. Wii, Ps3, 360, PC, 3DS, PSP osv spelar ingen roll, är spelet bra så är det bra, oavsett plattform.


signatur

// Bacon <3

12
Skriv svar