Dice förklarar förbokningspaketet

Medlem

När man trycker på "Förhandsboka spel" på gamestop så står det "EXCLUSIVEBONUS TILL PS3, Xbox 360", får inte PC-spelare något? =/

Medlem

In DICE We Trust!

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

"Varför erbjuder ni förbokningsbonusar?

Därför att vi tror på att belöna våra fans med specialerbjudanden, som att ge dem Back To Karkand-expansionen utan extra kostnad"

Varför inte lägga in expansionen i alla exemplar då? Och varför bara i förbokningsexemplar? Väldigt dåligt svar av Dice

Alla kan förfan inte förboka, alla har inte pengar till det. Så sluta gör alla dessa jävla förbokningserbjudanded, blir så förbannad.

Jo alla kan visst förhandsboka, Webhallen t.ex tar inte betalt förens du har fått spelet, iallafall inte om man väljer att betala med faktura (något jag alltid gör).

Och LE edition är alldeles säkert likadant som alla andra EA titlar, du MÅSTE nog inte förboka, men bara nya exemplar (till konsolerna) kommer med kod för LE. (för att man ska köpa nytt istället för att köpa ett beggat ex hos parasiterna Gamestop t.ex.)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det här är vad mitt exemplar av Battlefield 3 kommer erbjuda:

Limited Edtion

Förhansboka ditt exemplar och få Limited Edition*.

Expansion Back to Karkand Klassiska Battlefield 2 vapen, fordon och kartor (4st) m.m. *Gäller så långt lagret räcker

Boka nu och få även SPEACT KIT innehållande 8 unika mulitplayer skins för elitspelaren!
Vardera av dessa "kits" ger dig en extra uniform och olika typer av kamoflage som låter dig anpassas till samtliga miljöer.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

"Alla kan förfan inte förboka, alla har inte pengar till det. Så sluta gör alla dessa jävla förbokningserbjudanded, blir så förbannad."
Alla kör ju såna erbjudande...Kom på öppnings dagen köp X pryl för Y kr mindre.

Och sluta säga att man inte kan få tag på ETT LIMITED EDITON.. Bara att surfa in på ORIGIN.COM och få sitt ex...
Förboka kostar nada så förboka och panta lite burkar under sommaren om kassan är så dålig.

Om ni inte gillar detta sätt och inte vill förboka och bara sitta här med vin och ost. så köp COD eller något så slipper vi er whiners i BF.

Medlem

Told you so...

Folk gnäller och misstror alldeles för mycket, Dice är ett bra företag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Orka, det är väl bara att skaffa sej Physical Warfare Pack om man vill ha de eller låta bli. Back to Karkand blir ju tillgängligt vilket som. Så länge jag får spela BF3 så är jag glad.

Medlem

Har iallafall förhandsbokat BF3 Limited Edition från spelbutiken så hoppas jag får denna kod nej jag gnäller inte över sånt här orkar inte lägga ner energi på att gnälla om lite extra saker.

Medlem

Jag har bokat på webhallen sedan 6 månader, om inte dom erbjuder paketet ska jag stämma dom.


signatur

Meep!

Medlem

Irriterande att man inte bara kan köpa spelet utan att behöva tänka på sån här dynga. Back to Karkand måste man ju ha, det är ju bara löjligt att de som inte förbokar måste köpa DLC dag ett för att kunna spela på alla servrar (och de flesta servrar lär ju köra med kartorna).

Exklusiva vapen innebär två saker, antingen är de användbara... och då kommer folk bli upprörda över att det är en osjyst fördel eller så är det fullständigt värdelösa... i vilket fall man kan ifrågasätta sig varför man skulle vilja ha dom till att börja med. Det är en idiotisk idé hur man en ser på det.

Om något borde Dice gjort som de gjorde i BF2142 där man kunde få ett av standard vapnen i ett lite annat skin om man förbokade, funktionen av vapnet var exakt det samma som vanligt dock. Då fungerar det utan att någon blir irriterade på det hela.

Medlem

varför är de så mycket bs om att folk bli upprörda över att det är en osjyst fördel. Om du köper de på släpp aka förboka och jag 2 eller 3 månader senare så kommer ju folk ALLAFALL ha fördel dom kommer ha massa unlocks redan öppnade.
All uniqs är säker i klass med första unlock du gör...

skulle tro att nästan alla dag 1 kommer ha warfare pack..

Medlem

Fan aldrig varit inne på Gamestop, vet inte ens vars de finns i gbg och tänker inte sätta min fot där för ALLA tidigare renodlade spelbutiker har hutlöst mkt högre priser än andra butiker...(webhallen räknas inte hit då de säljer betydligt mer än bara spel)

Medlem

Sorgligt.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

"Varför erbjuder ni förbokningsbonusar?

Därför att vi tror på att belöna våra fans med specialerbjudanden, som att ge dem Back To Karkand-expansionen utan extra kostnad."

Trevlig tanke, men lite suspekt mening med tanke på att erbjudandet kan bara fås via "utvalda utförsäljare världen över", med andra ord vanligtvis dåliga butiker som GAME eller Gamespot. Hoppas Webhallen kommer ha spelet tillgängligt med hyggligt pris och med det här erbjudandet.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Som vanligt sitter här en massa Dice fanboys och försvarar vartenda ett av deras beslut. Sen finns det inget värre rent allmänt än alla jävla förboknings DLC/Items och annat skit, ska man få tag i allt måste man ju köpa 5 exemplar av spelet på 5 olika ställen. Nej det var bättre förr utan all sån här bullshit

Medlem

Vanliga varrianten kostar ca 295-315 kr och limited edition ca 399:- Jag skulle störa mig om back to karkand packetet skulle kosta mellan skillnaden.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Balanserat enligt Dice, ja då måste det ju vara så. -.- Spelföretaget kan ju aldrig vara biased. Hur som helst - problemet är inte BF3 i sig. Det är hela förhandsbokningskulturen. Skulle jag behöva förhandsboka eller betala hundra spänn extra för något som SKA FINNAS i spelet? Det är precis som när skivbranschen bestämde sig för att ta bort en låt från originalutgåvan och lägga till ett "bonus track" som de sålde för ytterligare 20 spänn. Det som har hänt är inte att något har lagts till, det har tagits bort så att du ska betala mer för det. Spel är redan dyra som de är tack, och jag vägrar låta mig mobbas av en bransch som vägrar att förstå att kunderna är deras levebröd. Om något färdigprogrammerat tas bort ur ett spel för att kunna säljas som DLC för hundra spänn på PSN så vägrar jag helt enkelt att köpa spelet. Träng ut utsugarna och död åt Bobby Kotick!

Medlem

Kan de inte bara ge en ett helt spel, utan att en vecka senare komma med expansioner och erbjudanden...


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Tobblish:

Men angående att det bara gäller vissa återförsäljare så är det något man får ta.
Det har alltid varit så att vissa återförsäljare har något exclusivt att komma med så dom ska få flest köpare. EA/DICE har ju varit smarta här och säkert satt upp att "ni kan få sälja limited edition med extra godis för xxx kr"

So... problem?

Ge dom en snygg hatt eller ett par högklackade boots för att visa att dom är speciella istället för vapen då. Blir intressant att se hur detta tar sig vid release och sen att se vad DICE gör ifall det visar sig att dessa bonusar verkligen påverkar spelet negativt.

/ LordDaimos

Ja, vilken bra idé, förvandla det till samma skit som team fortress 2 har blivit när vi ändå är igång!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Gamestop.se skriver fortfarande att PWP gäller för konsol och inte PC får ta en runda förbi dem idag och fråga hur det ligger till (miss i annonsen kanske).

Tittar man på prisjakt så tar Megastore 295kr för "vanliga" BF3 och 459kr för Limited edition. Då betalar man 164kr för en expansionen. Köpte mitt BC2 Vietnam för 99kr medan andra sålde det för runt 100-150kr.
Jag tyckte det var en rätt schysst deal i början med tanke på att jag totalt gav 550kr för BC2 + Vietnam men om man kan få tag i BF3-BTK för under 100kr så är det en bättre deal att köpa vanliga spelet på megastore och sedan (om det följer samma DLC prislinje som tidigare) köpa DLC'n för hundringen när det släpps.

Att det ens går att köpa en vanlig version redan "nu" (BC2's vanliga kom efter releasen om jag minns rätt) billigare än limited edition, motverkar ju hela principen med att köpa det när priset skiljer sig. Hade även vanliga versionen kostat lika mycket så hade det funnits en mening med att boka limited edition.

Ta bort BTK och lägg in PWP i alla versioner istället som det var i BC2. Eller lägg in båda dlc'erna om de vill vara generösa (omg EA generösa?!?!?!).

Medlem
Citat:

Varför skulle jag vilja ha Physical Warfare Pack?

Du får en mer varierad arsenal om du äger dessa saker men du kommer inte att få några fördelar på grund av dem.

"Du får tillgång till vapen och modifikationer som andra spelare inte har. Det är inte en fördel."

Mmm. Mmm. Trodde bättre om DICE.

Inaktiv

De ni inte förstår är att vissa (som jag) har beställt detta låååång tidigare (Limited edition).

Om de sen helt plötsligt dyker upp något, som jag kanske istället ville ha, blir det problem.
Kommer de ett nytt pack om 2 månader med 2 nya vapen och lite ny ammunition igen då eller?

Jag hade inte prytt mig ALLS om jag vetat att jag kunde låsa upp dessa vapen senare.
Nej, inte välövertänkt. Hoppas de förstår att de inte kan behandla deras trogna kunder på detta sätt

Medlem

Det finns ju inte till pc på gamestop?! Kommer inte detta förbokningspaket till pc eller vad är det frågan om?

Medlem

Och jag tyckte Limited Edition till förhandsbokning var på gränsen. Acceptabelt i alla fall. Men detta? Ugh...
Jag får hoppa denna utgåvan i alla fall, om det visar sig att den är dyrare. Den enda saken jag skulle kunna tänka mig att vilja ha är flash-suppressor:n, resten tror jag nog att jag kan avstå från.

Tråkigt nonetheless.

Medlem

http://www.game.co.uk/PC-Games-and-Downloads/Shooter/First-Pe...

Kan ju vara att de gjort något fel eller att det kommer även till PC.
30 pund är ca 310kr..
och att importera från EU länder är moms/tullfritt. Menar att det inte tillkommer extra moms eller tullavgift från UK iaf. Har köpt flera saker från England via Amazon utan att de lagt till något extra.

Såg att kategorin är "PC Games and Downloads" men det verkar vara på dvd då man kan välja shipping (EU) Europe för 3 pund etc etc.. Fortfarande långt under vårt pris runt 400kr och det ska innehålla Karkand också.

Har haft tokigt otur med import från butiker via Amazon tidigare men om man gör det direkt via butiken kanske det går bättre. Game verkar dock lite si och så med deras leveranstider. Beställde DNF via Game med leverans inom 1-3dagar. Det har nu gått 5 dagar och jag har inte fått mitt spel ännu och det via den svenska sidan som jag antar har något lager i typ GBG eller så. De skickade spelet med tanke på att jag borde hunnit få det tills releasen i fredags men posten strula nog till det som vanligt.

Inaktiv

dåligt, dåligt, dåligt.

Inaktiv

Finns ju mycket annat man kan ge istället för unika vapen och tillbehör till dessa. Det blir obalanserat oavsett vad de säger. I FPS spelar man med små marginaler, det är hundradelar, om inte tusendelar, av sekunder det är frågan om när vi svingar våra möss och riktar siktet på varandra och avgör vem som kommer att få leva och vem som kommer att få dö. En våg som har en vikt på 0.999 kg i ena vågskålen kommer ändå att ge vika för 1.0 kg i den andra.

De hade ju istället kunnat skapa mervärde i förbokningen genom att bjuda på någon häftig musmatta från Q-pad med tryck, soldaten man spelar får någon unik patch på uniformen och rätten att bära helskägg eller en kniv av annorlunda form och märke som ser mer badass ut än den vanliga men som ändå har samma skadeverkan. Det finns ju hur mycket som helst man kan komma på som inte just påverkar spelbalansen men som ändå ger en känsla av exklusivitet.

BICE.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Alltså. Jag förbokar nu, får allt tjafs sen när det släpps, läser recensionerna och bestämmer då. Skulle det mot förmodan vara rent usla sådana, så kommer det ändå att finnas folk som vill köpa det, inte minst med lite extra "lull-lull". Jag antar sedan att om jag har tid och lust så spelar jag med vänner eller någon halvtaskig klan i uppgjorda matcher med riktiga regler och inte på någon public server med 12-åringar som använder aimbots.

Medlem

borde vara samma förhandsboknings erbjudande överallt om nu inte sakerna finns med i skälva spelet att låsa upp, Men jag har kvar min förhandsbokning på webhallen ja, men tråkigt me detta. dock tänker jag inte bojkotta dom för det. Hoppas dom ändrar sig innan release helt enkelt, eller att efter release så kanske dom förstår att såhär ska det inte gå till och går tillbaka till det som funka

Medlem

Så jag missar Karkand också?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

123
Skriv svar