Dice förklarar förbokningspaketet

Robot
Dice förklarar förbokningspaketet

Förbokningserbjudandet Physical Warfare Pack skapade som väntat rabalder, läs Dice förklaring.

#dice, #battlefield-3


Medlem
Dice förklarar förbokningspaketet

Jag måste säga att ge olika innehåll beroende på var man köper spelet är löjligt. Nu pratar jag generellt för alla spel. Tycker att det för det mesta bara blir förvirrande som konsument när de gör så. Skall de göra likadant med film och böcker också?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

First! (ok, kanske inte )

Nog om hur sjukt det e med hela denna grejen, att ge ut "essential" items till bara vissa återförsäljare..

Men för alla de miljoner som redan har förbokat och betalt spelet och inte får en item de vill ha då, ska de plötsligt gå och köpa en kopia till då?

Medlem

"Varför skulle jag vilja ha Physical Warfare Pack?

Du får en mer varierad arsenal om du äger dessa saker men du kommer inte att få några förderlar på grund av dem."
Precis som jag trodde.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem
Skrivet av UOme:

First!

Fail


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av NexusSolo:

"Varför skulle jag vilja ha Physical Warfare Pack?

Du får en mer varierad arsenal om du äger dessa saker men du kommer inte att få några förderlar på grund av dem."
Precis som jag trodde.

idd samma här.

Men angående att det bara gäller vissa återförsäljare så är det något man får ta.
Det har alltid varit så att vissa återförsäljare har något exclusivt att komma med så dom ska få flest köpare. EA/DICE har ju varit smarta här och säkert satt upp att "ni kan få sälja limited edition med extra godis för xxx kr"

So... problem?

Medlem

Oj! Har det alltid varit så att vissa återförsäljare har exklusivt material? Oj! Det var en nyhet för mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tycker endå att man borde kunna köpa allt efter en tid så att man kan få dom vapen å prylar man missar från dom andra butikerna med. Jag tänker inte köpa förboka 3-5 spel för att få allt?! Men som det låter nu är man tvungen att förboka på gamestop för att få allt sen är det försent. Alltså ska jag förboka där å sen sälja Physical Warfare Pack dyrt till någon för att det inte går att få tag på sen?!

Medlem

Får väl se om webhallen får Warfare packen också^^

Medlem

Är lite tveksam över dessa bonusar, det visade ju sig gällande L.A Noire, där man köpte ett 100kr dyrare spel för 2st bonusar, när dom sen släppte ALLA bonusar för 50kr på PSN. Så man gick ju minus på att köpa Nordic Edition.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Men angående att det bara gäller vissa återförsäljare så är det något man får ta.
Det har alltid varit så att vissa återförsäljare har något exclusivt att komma med så dom ska få flest köpare. EA/DICE har ju varit smarta här och säkert satt upp att "ni kan få sälja limited edition med extra godis för xxx kr"

So... problem?

Ge dom en snygg hatt eller ett par högklackade boots för att visa att dom är speciella istället för vapen då. Blir intressant att se hur detta tar sig vid release och sen att se vad DICE gör ifall det visar sig att dessa bonusar verkligen påverkar spelet negativt.

/ LordDaimos

Medlem

Detta med bonusar unika till vissa återförsäljare är ju vardagsmat i landet i väst, sen några år tillbaka. Inte så konstigt att det kommit hit också.

Det är en "fin" idé att ge de fans som vill ha lite extra, just, något extra, men då blir man lite fundersam. Är inte alla spelare "fina"? Måste man alltid lägga ut med någon extra hundralapp för att få det där lilla extra; kunde inte det varit med från början?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Att vissa butiker säljer spel med extra material är okej. Så länge det inte är parasiterna Game, Gamestop och det slöddret som står för det.

Att lägga med extra förmågor eller egenskaper i spelet däremot är helt efterblivet, vilket Dice mer eller mindre gör nu. I flerspelarspel ska det vara kosmetik, inget annat.

Medlem

Alla kan få extra innehållet bara att köpa liret på deras nya site "origin" och tanka de.
Om du nu vill säga att de unfair för dom som köper de senare så kommer dom ända att ligga efter med unlocks... spelar ej något om dom har uniq unlocks or not.

Och detta med DLC:n snaket jag sett på andra ställen där folk klagar på att dom måste köpa DLC om dom inhandlar spelet senare.. Face it de är en nice deal folk får... och för att dra till sig konsumenter. Sama med warfare pack dom vill att folk skall använda origin.

Medlem

Fan, jag som inte har förbeställt något sedan Anarchy Online. Det kanske är dags igen...

Medlem

Tycker det inte verkar så konstigt. En försäljningskedja har dealat åt sig extramaterial för att kunna konkurera med andra affärer, så är det över allt i alla försäljnings områden. Om jag ska köpa en ny bil så kommer jag kunna deala åt mig olika extrautrustning på olika bilförsäljare, beroende på vart jag går.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem

Tycker inte alls om den här utvecklingen, speciellt om man inte kan få de grejerna i spelet senare..
Alla ska kunna få allt på ett eller annat sätt.

Medlem

Herregud! Hade detta gällt CoD hade det blivit ramaskri. Men nu gäller det BF3 och då blir det plötsligt mer okej. Bullshit.

Inaktiv

"som att ge dem Back To Karkand-expansionen utan extra kostnad."

Vad är det för bullshit? Det kostar ju för oss som inte förbokar. Nej betalar jag 400 kronor för BF3 ska allt vara med!

Medlem

Förstår inte heller vad folk gnäller om. Man får massa extra spel-godis och det kostar väl inget extra att förboka spelet?

Medlem
Skrivet av showerguy:

"som att ge dem Back To Karkand-expansionen utan extra kostnad."

Vad är det för bullshit? Det kostar ju för oss som inte förbokar. Nej betalar jag 400 kronor för BF3 ska allt vara med!

Det är bara Limited Edition-förbokare som får det gratis. Andra måste köpa det i efterhand.

Medlem

Eller rättare sagt: Förbokar du så köper du automatiskt Limited Edition (enligt BF-bloggen), och där ingår första DLC:t gratis.

Medlem

Tycker att det är alldeles för mycket gnäll om allt extramaterial och att det kostar pengar, verkar som att folk tror att EA/DICE är nån slags välgörenhets-organisation, suck väx upp o betala utvecklarna snålfolk.

Medlem

Hur kan så många av er inte bli irriterade och arga över deras beslut? Det är ju sinnes att dem gör så här...

Medlem
Skrivet av Smest:

Hur kan så många av er inte bli irriterade och arga över deras beslut? Det är ju sinnes att dem gör så här...

Varför ska man bli arg då det du med "exclusive" inte är game breaking och som DICE har sagt, kan ses som ett skin.

Medlem

Problemet är väl inte dlc i sig utan att man har låst det till vissa återförsäljare, jag har absolut inga planer på att köpa spelet hos gamestop utan kommer själv att "gå miste" om PWP... nu är det kanske inte hela världen men jag tycker det är riktigt dålig stil att begränsa detta

Inaktiv
Skrivet av Smest:

Hur kan så många av er inte bli irriterade och arga över deras beslut? Det är ju sinnes att dem gör så här...

För att om man kritiserar EA eller BF3 överhuvudtaget är man "COD-älskare".

Dessa förhandsbokningsbonusar är ju bara för att man inte ska kunna läsa recensioner innan köp om man inte vill betala 150 kr extra för att få hela spelet sen.

Att folk försvarar det ligger bortom mitt förstånd.

(Nej, jag gillar inte Call of duty-serien...)

Medlem
Skrivet av Hank P:

Tycker att det är alldeles för mycket gnäll om allt extramaterial och att det kostar pengar, verkar som att folk tror att EA/DICE är nån slags välgörenhets-organisation, suck väx upp o betala utvecklarna snålfolk.

Snålfolk...bah!

Jag spyr på den här förboknings trenden!!

Personligen så är BF3 ett undantag där jag kan göra ett "leap of faith".
Men f'n heller att man ska sitta och förboka varenda spel för att inte missa saker. Det är det som är felet!!
Dom skiter i att göra demos så man får prova om man gillar spelet innan och satsar bara på gratis DLC och skit om man förbokar.

Gues what...jag ger fan i EA, Steam, Activision och hela bunten om dom håller på såhär. Man får helt enkelt använda vårt kära Piratebay och ladda ner sitt "demo". Är det bra så köper jag det.
Det är då man går miste om några exklusiva skins eller någon bana...men det skiter jag i. Dessutom har de fixat att de flesta spel inte går att sälja begagnat...morr!

Ni har väl förbokat på rätt ställe!?

Medlem

"Varför erbjuder ni förbokningsbonusar?

Därför att vi tror på att belöna våra fans med specialerbjudanden, som att ge dem Back To Karkand-expansionen utan extra kostnad"

Varför inte lägga in expansionen i alla exemplar då? Och varför bara i förbokningsexemplar? Väldigt dåligt svar av Dice

Alla kan förfan inte förboka, alla har inte pengar till det. Så sluta gör alla dessa jävla förbokningserbjudanded, blir så förbannad.

123
Skriv svar