Rage – 10 nya skärmdumpar

Robot

Se stillbilder från Id Softwares höstaktuella efter katastrofen-lir.

#rage, #id-software

Medlem

Jag hoppas att PC-versionen inte har lika KASSA Texturer som Xbox360/PS3..... blääääääähhhhh

signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

De har väl snackat en hel del om deras virtual texturing som ska ha texturer upp till 128000x128000 pixlar på terräng men även modeller. Men då är detta bilder från Rage till konsol antar jag? Tycker just att texturerna på terrängen har varit låga och är mer i stil med cod och kanske nästan till och med CS source. Speciellt den där gröna alien mutant saken på bild två.
Inte just monstret i sig utan på väggarna runt omkring ser jag bara utsmetade pixlar på ganska stora ytor. Syns lättare vad jag menar på väggarna nere mot vänstra hörnet.

Antar jag blivit lite mer kräsen men med tanke på deras "skryt" om att ha enormt detaljerade texturer så tycker jag att det håller sig mer i par med CoD/BF3. Sedan så är det ju ett borderlands fast med ID-Softwares touch på det hela. Som det är just nu är det föga imponerande. Men ett bra gameplay kan ju ändra min åsikt, men inget demo i sikte so far.
Hade detta släppts för 1-2 år sedan så skulle det varit andra bullar dock.

Tillägg
Eller marken på bilden med soldater som håller i en energisköld.. Där är ju just sådana saker de påstår sig ligga före alla andra med.
Men man får hoppas att det ynkliga minnet i konsolerna är osaken (vilket är den troliga orsaken) och att bara typ 512MB skulle göra det minst dubbelt så detaljerat men ändå flyta på lika bra. 1-2Gb ska ju vara ännu bättre så klart

Medlem

http://images.gamersyde.com/image_rage-12131-1716_0009.jpg

Kolla vägens textur, texturen på stenberget på vänster sida, platta texturer på bergen längst bort på höger sida. Ska inte vara allt för pessimistisk, texturen på bilen och vapnet ser ju helt OK ut. Men det här spelet är fan inte mkt snyggare än fallout 3 imo. Tack gode gud att Carmack har sagt att Doom 4 kommer se dubbelt så snyggt ut som Rage... har man iaf nåt att se fram emot. Fast återigen pratar vi ju om Rage som är Open world (i.e Fallout 3) vs Doom 4 som inte är open-world... Tycker hela den här idén med att "mega-textures" skulle vara gudomligt bra och överlägset inte vidare visat sig vara så jäkla mkt bättre än utan.

signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

Sjukt snyggt! Tänk på att det är 60 Hz, de gör allt dubbelt så snabbt som CoD/BF3.

Medlem

Hade velat veta om det är något speciellt med detta eller om det kommer bli ett vanligt fps

signatur

Everybody needs help.

Medlem

COD körs på 60 FPS på konsoll och BF BC2 Körs på 30 fps på konsoll

Medlem

Möjlighet till mer högupplösta texturer betyder att de kan sträcka dem över ett större område och på så vis dra ner minnesanvändningen.

signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Sunray:

Sjukt snyggt! Tänk på att det är 60 Hz, de gör allt dubbelt så snabbt som CoD/BF3.

Hmm kan inte sätta fingret till var de skrivit att BF3/Cod kommer vara i 30FPS på konsol
Iaf så är detta, Rage, på en PS3? Kollade på en liten gfx compare mellan xbox360 mot ps3 sida på Gamespot som var lite småintressant. PS3 smetar ut texturerna, i princip på samma sätt jag tycker det ser ut som det är här.

http://www.gamespot.com/features/6162742/xbox-360-versus-play...

I alla fall så ska man inte spela ett ID spel på konsol. Men Quake Wars var det första som använde ID Softwares Mega Texturer så det har ju funnits ett tag iaf. Minns inte hur det såg ut dock
Om de sätter in 2-4player co-op i kampanjen så kan det se ut som minecraft for all I care. Men ska man ta sig igenom ett stort spel som t.ex. Oblivion/Fallout/Rage som ska ha kanske 20-30 timmars spelande så vill jag inte tröttna på omgivningen/gameplay'et efter halva tiden.
Det var i princip anledningen till att jag inte spelat klart Dragon Age2, för repetativt med samma miljöer hela tiden.

Medlem
Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av Sunray:

Hmm kan inte sätta fingret till var de skrivit att BF3/Cod kommer vara i 30FPS på konsol
Iaf så är detta, Rage, på en PS3? Kollade på en liten gfx compare mellan xbox360 mot ps3 sida på Gamespot som var lite småintressant. PS3 smetar ut texturerna, i princip på samma sätt jag tycker det ser ut som det är här.

http://www.gamespot.com/features/6162742/xbox-360-versus-play...

I alla fall så ska man inte spela ett ID spel på konsol. Men Quake Wars var det första som använde ID Softwares Mega Texturer så det har ju funnits ett tag iaf. Minns inte hur det såg ut dock
Om de sätter in 2-4player co-op i kampanjen så kan det se ut som minecraft for all I care. Men ska man ta sig igenom ett stort spel som t.ex. Oblivion/Fallout/Rage som ska ha kanske 20-30 timmars spelande så vill jag inte tröttna på omgivningen/gameplay'et efter halva tiden.
Det var i princip anledningen till att jag inte spelat klart Dragon Age2, för repetativt med samma miljöer hela tiden.

Kunde inte sagt det bättre själv.

signatur

Medlem
Skrivet av Apministern:

Hade velat veta om det är något speciellt med detta eller om det kommer bli ett vanligt fps

Nu vet jag inte alls vad Rage kör för upplösning men CoD är rätt uppskalat på PS3, kanske även Rage. Tråkigt att så få spel kör verklig HD-upplösning.

Quakewars använde en simplifierad Mega-Texture som bara applicerades på terrängen, i Rage gäller det även objekt (dock ej transparenta ytor). Sen om slutkonsumenten märker det eller om det bara är artisterna som tycker det är bra går väl att ifrågasätta..

Medlem

Har ingen konsol ifs men görs inte de flesta spel i 1280x720 för att sedan skalas upp till HD och FullHD?
De flesta, om inte alla, LCD tv's är väl 16:9 vilket då blir 1366x768 (HD) och 1920x1080 (FullHD).

Nu är jag inte helt hatisk mot Rage även om det verkar så, men allt jag hört från ID är ju deras non-stop skrytande om deras megatexturer, och att se dem visa upp det på ett system som inte kan visa vad man potentielt kan nå upp till tycker jag var ett konstigt val.
DICE visar ju upp BF3 säkert med det bästa man kan få tag på för pengar och skruvat upp allt till ultra-max med en dator för 20k.

Skulle ID Software ha kört varianten med att: "Det kommer iaf se ut så här på ALLA system. Men det kan vara bättre."
Antar att man inte kan bli besviken då om man inte når upp till samma grafik som demonstrationen gör?
Det är ju knappast så att jag kommer nå upp till samma som BF3 visats i om de inte sänker systemkraven jämfört mot BC2 XD
Skulle vara intressant att veta vad det är för specs för BF3. Vill ju ha stadiga 100+ fps hela tiden helst så dubbla 6950 kanske och en i5/i7 2500-2600?

För övrigt så spelar det ingen roll om COD/BF3/RAGE kör i 30-60FPS då jag inte spelar på konsol. Självklart är det väl önskvärt att det gick så snabbt som möjligt på konsol. Men skulle t.ex. Dice göra det med BF3 så blir det ju bara ett ytterliggare COD.
Jag vill ha fler smaker på glassen, inte bara vanilj
Onekligen blir det en jobbig höst i år iaf med alla dessa titlar som man vill spela. Fortfarande optimistik mot MW3 dock, MW3 på E3 var inte vad jag förväntade mig riktigt.

Medlem

AA kolla bara ! "burp"

Medlem

Mycket lågupplösta texturer men ser okej ut

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Skräp

lol u mad?

signatur

Imperator

Medlem

Av vad folk har skrivit ska BF3 ha lirats på ett GTX580.

Medlem

Jag lira BF3 på en rex king flöt galet

Medlem

Faan vad dem är duktiga. Jag älskar ID. Därifrån kommer det spel med kvalité.

signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

http://gordon.fz.se/bildcache/7/7p60da9hj4kr704lv61npyzy5wa9d...

Kolla buskagen Och vapnet på gubben! Så jävla tecknat
Däremot ser spelet vackert ut på distans!
Nu är det bara och hoppas på ett fint gameplay, kommer förmodligen tröttna en del eftersom fjantig bilåkning verkar spela en stor roll

signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

jag är trött på id Software ... sådär ... äntligen ... tycker alla deras spel under 00-talet har känts likadana och sjukt monotona ... dags att gå vidare!

Medlem
Skrivet av bävern:

jag är trött på id Software ... sådär ... äntligen ... tycker alla deras spel under 00-talet har känts likadana och sjukt monotona ... dags att gå vidare!

Om du kört alla spel under 00-talet så förstår jag att du tycker dom är lika för vad jag vet har dom bara gjort 1 spel så jag måste hålla med dig.

Medlem
Skrivet av assman:
Skrivet av bävern:

Om du kört alla spel under 00-talet så förstår jag att du tycker dom är lika för vad jag vet har dom bara gjort 1 spel så jag måste hålla med dig.

jo, dom gamla klassikerna är det ju inget fel på - dom håller sig ju än idag, men alla spel som kom efter 2000 känns bara som samma spel med nya banor och så. doom 3 var ju häftigt när det kom, eftersom det var det första spelet som använde motorn, vars namn jag inte kommer ihåg. men quake 4, quake wars, wolfenstein etc. känns bara tråkiga ...

iofs så kom ju ett ganska kul wolfenstein spel någon gång där ... något multiplayer ... det var rätt så skoj om man spelade med vänner! det var ett bra spel!

annars så ... nä

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

http://gordon.fz.se/bildcache/7/7p60da9hj4kr704lv61npyzy5wa9d...

Kolla buskagen Och vapnet på gubben! Så jävla tecknat
Däremot ser spelet vackert ut på distans!
Nu är det bara och hoppas på ett fint gameplay, kommer förmodligen tröttna en del eftersom fjantig bilåkning verkar spela en stor roll

Fan va högupplöst den växtligheten var.

Konsoler <3

Medlem

Kan inte fatta att jag sitter och tittar på nästan samma bilder och samma spel som jag gjorde 2007. Dom har tagit alldeles, alldeles för länge på sig. Därimot kan nog spelet vara otroligt skönt att spela och det kan vara kul också. Men bilandet, nej tack.

Inaktiv

Jag hade ju förväntat mig grafiska underverk. Jag får hoppas att den slutgiltiga pc-produkten
blir bättre än det här för ärligt talat är det inget speciellt med de här bilderna, annat än att det
verkar ha en schyst domedagssetting. Inte för att jag brukar hänga upp mig på dålig grafik
men man har ju haft en del förväntningar på ID. :/ :/:/

Medlem

Hoppas detta är de låga inställningarna på PC.

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

1280x720 (720p) ÄR 16:9 format och är den officiella "halvHD" upplösningen.
1366x768 användes på många HD ready tv apparater för att det är lättare att skala om SD (standard upplöst) material.
Väldigt många spel idag rendrerar inte i 720p utan i lägre upplösningar och skalas upp till 720p i sista steget innan bilden skickas till bildvisaren vilket är riktigt synd.

Om man skall snacka grafik så tycker jag det är en bedrift att Rage lyckas köra i 60fps med den grafiken på konsoll. Det är mycket snyggare än de flesta spel som inte ens lyckas hålla stadiga 30 fps.
Att någon ens jämför med COD på konsoll skrattar jag åt, det ser ju ut som skit, iaf på PS3. Inte mycket snyggare på PC heller, texturererna är usla i många fall. Tycker de endast lyckades med vinterbanorna i Black Ops tex. Resten såg riktigt gammalt ut.
Själv kommer jag självklart köpa det till PC och köra 1920x1200 med AA och allt annat maxat i 60 fps

Skrivet av Fuidama:

Har ingen konsol ifs men görs inte de flesta spel i 1280x720 för att sedan skalas upp till HD och FullHD?
De flesta, om inte alla, LCD tv's är väl 16:9 vilket då blir 1366x768 (HD) och 1920x1080 (FullHD).

Nu är jag inte helt hatisk mot Rage även om det verkar så, men allt jag hört från ID är ju deras non-stop skrytande om deras megatexturer, och att se dem visa upp det på ett system som inte kan visa vad man potentielt kan nå upp till tycker jag var ett konstigt val.
DICE visar ju upp BF3 säkert med det bästa man kan få tag på för pengar och skruvat upp allt till ultra-max med en dator för 20k.

Skulle ID Software ha kört varianten med att: "Det kommer iaf se ut så här på ALLA system. Men det kan vara bättre."
Antar att man inte kan bli besviken då om man inte når upp till samma grafik som demonstrationen gör?
Det är ju knappast så att jag kommer nå upp till samma som BF3 visats i om de inte sänker systemkraven jämfört mot BC2 XD
Skulle vara intressant att veta vad det är för specs för BF3. Vill ju ha stadiga 100+ fps hela tiden helst så dubbla 6950 kanske och en i5/i7 2500-2600?

För övrigt så spelar det ingen roll om COD/BF3/RAGE kör i 30-60FPS då jag inte spelar på konsol. Självklart är det väl önskvärt att det gick så snabbt som möjligt på konsol. Men skulle t.ex. Dice göra det med BF3 så blir det ju bara ett ytterliggare COD.
Jag vill ha fler smaker på glassen, inte bara vanilj
Onekligen blir det en jobbig höst i år iaf med alla dessa titlar som man vill spela. Fortfarande optimistik mot MW3 dock, MW3 på E3 var inte vad jag förväntade mig riktigt.

signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Att det kan flyta på i 60FPS får de kudos för men det ser fan inte så mycket snyggare ut än MW3. I vissa fall ser det fan värre ut än MW3, men för det mesta bättre och det borde det göra.

http://gordon.fz.se/bildcache/y/y226dsmhsc2feodbijxqy28ixrwpf...
http://gordon.fz.se/bildcache/t/tn5ux5p7p8kzxbibcffppg7trfbwk...
http://gordon.fz.se/bildcache/h/hz7oy4vsiakpeken7ugixbkiwf83o...
http://gordon.fz.se/bildcache/x/xmm4fzjjjlolulzaad29om9dbup9w...

Syns ju helt klart att omgivningen inte får så mycket kärlek, men det är mer märkbart i Rage än i MW 3.
Men det är ju på konsol och den ligger ju typ 3 generationer bakom PCn eller nått sånt, så jag hoppas de visar det på en PC snart med lite mer vardaglig specs.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

De har väl snackat en hel del om deras virtual texturing som ska ha texturer upp till 128000x128000 pixlar på terräng men även modeller. Men då är detta bilder från Rage till konsol antar jag? Tycker just att texturerna på terrängen har varit låga och är mer i stil med cod och kanske nästan till och med CS source. Speciellt den där gröna alien mutant saken på bild två.
Inte just monstret i sig utan på väggarna runt omkring ser jag bara utsmetade pixlar på ganska stora ytor. Syns lättare vad jag menar på väggarna nere mot vänstra hörnet.

Antar jag blivit lite mer kräsen men med tanke på deras "skryt" om att ha enormt detaljerade texturer

Grejen med att ha så stora texturer lär väl ändå inte vara hög detalj utan snarare att du slipper repetition i texuren, vilket kan se rätt b-igt ut. Finns ingen som helst anledning att ha en 128000x128000 textur på en modell (snarare brukar man ha ganska små texturer på modeller eftersom det är små ytor det rör sig om).

signatur
12
Skriv svar