The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D

Robot
The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D

Ett legendariskt äventyr blir bärbart och kryddas med 3D-effekter och pekskärm – är Ocarina of Time lika mästerligt som vi minns det? FZ:s man i Hyrule rapporterar direkt från fältet!

#the-legend-of-zelda-ocarina-of-time, #nintendo, #the-legend-of-zelda-ocarina-of-time-3d


Medlem
The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D

Härligt! slutar om en halvtimma och ska bort och hämta ett exmplar av detta och en 3ds

Medlem

MMitt betyg 7/5:D

Medlem

ska inte någon pcfanboy whina snart? det är A ocb B på fz.se i varje tråd


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

ska inte någon pcfanboy whina snart? det är A ocb B på fz.se i varje tråd

Jävla konsolanpassat skit... hur mycket bättre skulle det inte vara med mus och t-bord? Grafiken är ju uråldrig, min morsas dator skulle kunna göra bättre. Det är sån här kiddie-skit som tar död på på gamerkulturen!

Så, nu behöver de riktiga pcfanboysen inte posta i tråden

Medlem

Åh vilken underbar klassiker detta spel är. Ett av de första jag spelade, som 7-åring. Vilka minnen!

Medlem

Oj vilka minnen man har till detta spel. Kanske ska dra fram gamla 64an till helgen!

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av WarpGuN:

ska inte någon pcfanboy whina snart? det är A ocb B på fz.se i varje tråd

Jävla konsolanpassat skit... hur mycket bättre skulle det inte vara med mus och t-bord? Grafiken är ju uråldrig, min morsas dator skulle kunna göra bättre. Det är sån här kiddie-skit som tar död på på gamerkulturen!

Så, nu behöver de riktiga pcfanboysen inte posta i tråden

hehe


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Tusan också, nu blir man ju lite sugen på en 3DS, har ett DS redan så detta är ju lite roligare.

Medlem

Riktigt kul och nostalgiskt men jag måste säga att jag blev positivt överraskad av grafiken när jag startade det, den är milvis bättre än orginalet och 3Dn är jävligt stabil.


signatur

// Bacon <3

Redaktör
Skrivet av musse1:

Oj vilka minnen man har till detta spel. Kanske ska dra fram gamla 64an till helgen!

Som gammal Commodore-slav måste jag bemöta det med ett "häda icke!"


signatur
Medlem

Hoppas dom inte lägger till den där funktionen att se in i framtiden (få ledtrådar) i Skyward Sword isf är ju hela Zelda serien dödsdömd bara för att man ska göra spelet mer tillgängligt för casual spelare som inte har tålamod att spendera mer än 5 minuter utan att komma vidare. Titta bara på nya Tomb Raider från E3, känns det inte som att serien går i fel riktning? När Lara Croft som tidigare varit spel där man ska lösa komplicerade pussel och nu i den senaste upplagan ska få en knapp för att highlighta föremål som visar precis vad du ska göra för att komma vidare. Var sitter det roliga i det? Att rusha igenom ett spel på 7h och helst ska man inte dö genom resan och om man nu skulle ha otur att dö ska det finnas minst 4 checkpoints för varje spelad halvtimme.

Inaktiv

Ett spel som man verkligen vill prova på 3ds
Tyvärr så tycker jag inte ett spel är värt en hel konsol, så jag kommer nog missa denna.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

ska inte någon pcfanboy whina snart? det är A ocb B på fz.se i varje tråd

Och vad har detta med pc-fanboys att göra? inte så att detta är någon multiplatforms-titel - Bra gjort där.

Kanske skaffar detta när 3DS:en är nere i femhundringen.

Medlem
Skrivet av Budha:

Hoppas dom inte lägger till den där funktionen att se in i framtiden (få ledtrådar) i Skyward Sword isf är ju hela Zelda serien dödsdömd bara för att man ska göra spelet mer tillgängligt för casual spelare som inte har tålamod att spendera mer än 5 minuter utan att komma vidare. Titta bara på nya Tomb Raider från E3, känns det inte som att serien går i fel riktning? När Lara Croft som tidigare varit spel där man ska lösa komplicerade pussel och nu i den senaste upplagan ska få en knapp för att highlighta föremål som visar precis vad du ska göra för att komma vidare. Var sitter det roliga i det? Att rusha igenom ett spel på 7h och helst ska man inte dö genom resan och om man nu skulle ha otur att dö ska det finnas minst 4 checkpoints för varje spelad halvtimme.

Å andra sidan är det ju ingen som tvingar dig att använda hintsen om du inte vill?

Ser inte skillnaden på detta och att använda gamefaqs egentligen. Det är väl bättre att det finns ett bra hintsystem inbyggt i spelet då? Uppskattas säkert av många som bara vill komma förbi ett pussel, och fortsätta spela.

Detta Förtjänar Inget Mindre, Världens bästa spel

Medlem

fifjaaaaun vad jag är avundsjuka på alla med 3DS nu alltså!

Medlem

Alltid lika trevligt att läsa Sebastian.
Verkar som Nintendo verkligen klarat av att göra en re-make. Får se om jag får möjlighet att spela i sommar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det var ju inte Nintendo som gjorde den här remaken D= bra annars.

Medlem

Kommer ihåg när jag var en liten förväntansfull grabb på julafton, och hur jag börjar skaka när jag blir räckt ett litet rektangelformat paket, öppnar det, och i ligger... NHL 99... Momentär besvikelse, dock får man snart ett ytterligare paket i samma form och i ligger såklart The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Direkt kände jag att, nu, nu håller man i något som man kommer se tillbaka på som ett av de absolut bästa barndomsminnen. Sen när man pluggar in spelet, och springer omkring i Kokiri-skogen helt planlöst och pajar folks krukor ackompenjerat till den mest trallvänliga musiken någonsin är mysfaktorn obegripligt enorm...

Medlem

6000 / 5 grötskålar

Medlem

haha, willst thou soar, or willst thou suck?!?!?! hahaha


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Jag blev rätt besviken på OoT när det släpptes 1998, tyckte det var märkbart sämre än LttP. Och fortfarande så tycker jag det är det sämsta 3D Zelda jag spelat, då jag gillar Wind Waker och Twilight Princess mer. Gav aldrig Majora's Mask någon större chans, har bara spelat det några minuter.

Samma sak med Mario faktiskt, tycker Mario 64 är mycket tristare än Super Mario World och de tidigare NES-spelen.

Medlem

Alltså, mycket av hajpen kring det här spelet måste ju bara vara från nostalgi av typen "första Zeldaspelet jag spelade" annars måste det vara något fel på mig...

Jag älskade The legend of Zelda till NES, jag minns att vi klarade spelet fyra gånger på raken UTAN att spela något annat spel i mellan. Detta är enligt mig det absolut bästa Zeldat som gjorts alla andra är själlösa kopior.

Zelda II: The Adventure of Link var också ett mycket bra spel om än svinsvårt.

The Legend of Zelda: A Link to the Past imponerade grafiskt, men vid den här tiden hade serien börjat få bättre konkurrens på andra plattformar vilket gjorde att det spelades igenom en gång och glömdes sedan bort... Inte alls samma "Wow" känsla som ettan.

Men allt som släppts sedan dess är ju bara junk! 3D våldtäkter på en underbar 2d värld.

Hmm Inser nu att det kanske är JAG som lider av svår nostalgisjuka... Nääh så kan det inte vara, alla utom jag har fel


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Fick lust att spela Ocarina på Gamecube nu!

Fast känner smärta i bröstet då jag har tappat bort minneskortet


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Orphantears:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av WarpGuN:

ska inte någon pcfanboy whina snart? det är A ocb B på fz.se i varje tråd

Jävla konsolanpassat skit... hur mycket bättre skulle det inte vara med mus och t-bord? Grafiken är ju uråldrig, min morsas dator skulle kunna göra bättre. Det är sån här kiddie-skit som tar död på på gamerkulturen!

Så, nu behöver de riktiga pcfanboysen inte posta i tråden

hehe

Vad har PC ens med det här att göra? Det är ju inte crossplatform lir. Och tycker mer att whineriet från PC-spelarna är befogat. Input-lag är så jävla vidrigt och förstör flertalet spel, speciellt FPS lir. Tillbaks till grottan med dig Trolljävel.

är du 12bast eller? skit för fan inte på dig...
nu får du chilla ner lite pojke, kryp tillbaka till din grotta det är nog bäst för dig.

WarpGuN, ska vi gräva lite i din inläggshistoria angående att vara en PC fanboy?

Ontopic, vill verkligen inte köpa en 3DS då detta är det enda spelet som intresserar mig. Men men, snart sitter man där med en 3DS ändå.

Jag är inte en av dem som är speciellt intresserad av detta spel då jag personligen aldrig skaffade en 64 eller gamecube då jag ansåg dem vara underlägsen ps1 etc samt aldrig gillat nintendos egna spel bara för att det är nintendos "egna" spel. Men jag har en fråga till FZ mer eller mindre, om final fantasy VII gjort till 3ds skulle det då få 5/5? Många anser det vara ett om inte det bästa rpg (som kanske detta anses vara också?) som gjorts men alla klankar på grafiken, men inte till detta spel :/ jag fattar inte...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Jag är inte en av dem som är speciellt intresserad av detta spel då jag personligen aldrig skaffade en 64 eller gamecube då jag ansåg dem vara underlägsen ps1 etc samt aldrig gillat nintendos egna spel bara för att det är nintendos "egna" spel. Men jag har en fråga till FZ mer eller mindre, om final fantasy VII gjort till 3ds skulle det då få 5/5? Många anser det vara ett om inte det bästa rpg (som kanske detta anses vara också?) som gjorts men alla klankar på grafiken, men inte till detta spel :/ jag fattar inte...

FF7 bästa rpg et någonsin?, knappast.
Möjligtvis om du är japan annars mosar story,karaktärerna och gameplayn i baldurs gate 1&2 ff serien.
FF serien är inte dålig men klart inte lika populär som zelda serien.

Skrivet av xermalk:
Skrivet av Vincent_graymore:

Jag är inte en av dem som är speciellt intresserad av detta spel då jag personligen aldrig skaffade en 64 eller gamecube då jag ansåg dem vara underlägsen ps1 etc samt aldrig gillat nintendos egna spel bara för att det är nintendos "egna" spel. Men jag har en fråga till FZ mer eller mindre, om final fantasy VII gjort till 3ds skulle det då få 5/5? Många anser det vara ett om inte det bästa rpg (som kanske detta anses vara också?) som gjorts men alla klankar på grafiken, men inte till detta spel :/ jag fattar inte...

FF7, knappast . Möjligtvis om du är japanannars mosar baldurs gate 1&2 ff serien

Frågade jag dig? FF7 har en stor fanbase, precis som zelda OoT och jag undrar varför folk kan säga att det är ett bra spel utan att nämna grafik medan andra äldre spel (där baldurs gate ibland kan ingå) får svaret att de är fula och därmed dåliga :/


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv
Skrivet av kaealy:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Orphantears:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av WarpGuN:

ska inte någon pcfanboy whina snart? det är A ocb B på fz.se i varje tråd

Jävla konsolanpassat skit... hur mycket bättre skulle det inte vara med mus och t-bord? Grafiken är ju uråldrig, min morsas dator skulle kunna göra bättre. Det är sån här kiddie-skit som tar död på på gamerkulturen!

Så, nu behöver de riktiga pcfanboysen inte posta i tråden

hehe

Vad har PC ens med det här att göra? Det är ju inte crossplatform lir. Och tycker mer att whineriet från PC-spelarna är befogat. Input-lag är så jävla vidrigt och förstör flertalet spel, speciellt FPS lir. Tillbaks till grottan med dig Trolljävel.

är du 12bast eller? skit för fan inte på dig...
nu får du chilla ner lite pojke, kryp tillbaka till din grotta det är nog bäst för dig.

WarpGuN, ska vi gräva lite i din inläggshistoria angående att vara en PC fanboy?

Ontopic, vill verkligen inte köpa en 3DS då detta är det enda spelet som intresserar mig. Men men, snart sitter man där med en 3DS ändå.

Ignorera trollet, hon är i var och varannan tråd och whinar som en 12-åring, svårt att tro att mänskan är över 30 år......


signatur

Allah är stor men jag har större

12
Skriv svar