Någon som längtar efter Far Cry 3 efter sett detta gamplay?

Medlem
Någon som längtar efter Far Cry 3 efter sett detta gamplay?

Hos Black OPs, Battelfield och Starcraft ligger väll det största intresset men är det någon som längtar efter ett nytt Far Cry spel?

Efter att sett reportaget ovan längtar inte jag längre. Det verkar som om Ubisoft inte försöker göra något nytt utan hänger på lite nya trender hit och dit som emosion capture 3D mm. Troligen kommer även Multiplayer bli något Black Ops liknande. Jag tror inte oddsen är stora för att det inte ska bli det. Annars tyckte jag det bästa med gamla Far Cry 2 var just multiplayer.


signatur

Det var detta...

Medlem

Japp, brutalt mycket!

Medlem

Blir det spelet som FC2 hade potentialen att bli, så då jäklar kan det fungera Men det såg lite sisådär under E3 visningen, men vi får väl se!


signatur

Videomupp

Medlem

Verkar skoj. Men FC2 störde jag mig nog mest på att man var tvungen att hitta medicin till malaria eller vad de var. Att det kom nya fiender var en ond nödvändighet. Att vapnen larvigt nog rostade sönder som de gjorde var också något av de mest overkliga jag sett i ett spel. Visst, de vill väl inte ha en autentisk shooter, och att göra så att vapnen rostar sönder var väl ett sätt att få fram stress i kniviga situationer. Hoppas det inte tramsar med det i FC3 bara.

Undrar om det kommer vara quicktime event när man dödar folk med kniven och sedan kastar den eller om det äntligen kommer krävas lite skill i själva kastningen. Man borde kunna missa helt enkelt.
2012 ska det ju komma, hade väl inte skadat om han sagt 2012 till PS3, Xbox och PC. Förseningar är ju något man räknar med nu för tiden.

Medlem

Ser lovande ut,men Crytek skulle lätt kunna göra bättre än Ubisoft.

Medlem
Skrivet av Carl Nukem:

Ser lovande ut,men Crytek skulle lätt kunna göra bättre än Ubisoft.

Grafiskt sett troligen, men alla monster och aliens tycker jag inte passar in och fram till de punkterna i Farcry och Crysis 1 så var spelen bland de bästa som fanns. Varför kunde inte Crysis bara varit en strid om något nytt element som fanns i en stor meteorit eller att det var någon galen diktator som var på ön i Far Cry. Visst har det gjorts tidigare, men det är mer av en klyscha att ha en galen vetenskapsman som skapar monster än en diktator.

Medlem

Nä, jag tyckte Far Cry1, Crysis 1 o 2 blev intresantare med lite Mutanter/Aliens. Hoppas det kommer till Far Cry 3 vilket inte fanns i 2:an.

Jag störde mig också på malaria-medicinen och rostiga vapen samt ett evigt spannande av fienden så man inte kunde njuta fullt ut av, på den tiden, fantastiskt vackra grafiken i miljöerna.


signatur

Det var detta...

Medlem

Tror just det är det som är saken. När UBISOFT gjorde spelet själva så tyckte de inte att aliens och monster passade in i spelet, varav FC2 inte hade några. Speciellt också när Crytek fortsatte med sina aliens i 2 spel efter Far Cry.

Det skulle nog också vara svårare att introducera monster i en spelserie som inte hade några i "första", speciellt när FC2 i princip baserades helt och hållet på verkligheten. Konflikter i Afrika etc etc, även om mycket har anpassats för spelets balans som malarian som för storyn framåt, vapnen som rostar sönder och fiender som återkommer konstant. Fast spin-offs finns ju alltid.

Jag ser helst FC3 utan monster och aliens för vi har redan Crysis2 och flera monster/alien spel som kommer i höst och nästa år, men det är färre spel med sådan öppenhet och etc som FC som INTE har monster/aliens. Kan inte komma på något annat spel som har öppenhet/storlek som FC2 som inte kommer ha monster/aliens utan basera sig på människor som fiender i en nära release faktiskt. Hur som helst så är ju intresset olika för personer men det skulle nog bara förvåna mig om de tar med monster i FC3, men skillnaden skulle nog bara bli att jag avbeställer det och tar en five finger discount istället, fast inte från butik

Medlem

Efter FC2 har jag låga förväntningar på trean.

Edit: Bah! ... och så visar de såklart konsolversionen i filmen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar