Retro-klassikern Boulder Dash till pc/Xbox

Robot
Retro-klassikern Boulder Dash till pc/Xbox

Boulder Dash XL släpps i juli med 150 banor, massor av spellägen och stöd för högupplöst grafik.

#boulder-dash-xl, #catnip-games


Medlem
Retro-klassikern Boulder Dash till pc/Xbox

Sweet


signatur

1# FZ Troll

Medlem

retro gillar vi

Medlem

på C64 åt Boulder en massa av min tid... nice att köra igen, annat än på bärbara.


signatur

You're funny, and you're nicely shaped. It's ludicrous to have these interlocking bodies and not... interlock. Please remove your clothing now.

Medlem

Det gläder mig att Boulder Dash kommer tillbaka... men vad har dom gjort med Rockford?! Sen när är han en robot?

Medlem

Jo.. Rockford ska ju va en gubbe (som ioff mest liknar en myra ;).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

KoP
Medlem

Vore fint om dom la till en funktion så man kan växla över till den gamla graffen. Blir troligtvis köp ändå.

Medlem

niiice, fan va jag har saknat det spelet!

Medlem
Medlem

Gud! Boulder dash på Atari 400 var sjukt kul. Undrar om spelet är lika kul idag?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ett av de första spelen man spelade, dog i drivor för man hade missat en detalj i sin planering. En klassiker är det iaf=).

Spelade det på min C64 och då såg det ut så här http://www.youtube.com/watch?v=80QehTkVDHQ och kollar man videon i nyheten (vid 1,38 ) kan man se att det finns ett läge för att kunna spela spelet som man minns det=)

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Ett av de första spelen man spelade, dog i drivor för man hade missat en detalj i sin planering. En klassiker är det iaf=).

Spelade det på min C64 och då såg det ut så här http://www.youtube.com/watch?v=80QehTkVDHQ och kollar man videon i nyheten (vid 1,38 ) kan man se att det finns ett läge för att kunna spela spelet som man minns det=)

JAg har för mig att jag blev besviken på grafiken på c64 efter att ha spelat på Atari. Inte så konstigt när Atari hade bättre hårdvara för grafik... (kan ha fel då det var ett tag sedan....) Hur som helst var det jättebra gameplay.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar