Respawn Entertainment retas

Medlem
Skrivet av PsyX:

DICE har redan sagt att FB2.0 är ej för salu eller licensing.
Det blir UT3 eller något internt skit dom kan skrapa fram.
Så länge det ska köras på current gen konsoler som huvud platform skiter jag i vad det är - kommer ju se ut , låta och spelas precis som allt annat cookie cutter skit på marknaden det senaste åren.

Ge os redan BF3 fyfan.

NFS: The Run, då?

Medlem

Hoppas på ww2, hade suttit perfekt!

Medlem

mm NFS: The Run använder FB2. så vf inte Respawns nya spel. dom kanske vill använda den för den kanske är den bästa motorn.

Vet ej om FB2 är den bästa motorn på marknaden. men den är iallafall snyggast.

Inaktiv

Det är ingen "suddig bild", det är en skärmdump från Wii-versionen.

Inaktiv
Skrivet av Oliveeer:
Skrivet av PsyX:

DICE har redan sagt att FB2.0 är ej för salu eller licensing.
Det blir UT3 eller något internt skit dom kan skrapa fram.
Så länge det ska köras på current gen konsoler som huvud platform skiter jag i vad det är - kommer ju se ut , låta och spelas precis som allt annat cookie cutter skit på marknaden det senaste åren.

Ge os redan BF3 fyfan.

NFS: The Run, då?

NFS: The Run och nästa Mirrors Edge kommer att köras på Frostbite 2.0, så jag antar att PsyX är ännu en grabb som inte kan ett skit och bara svamlar en jädrans massa (Y) Börjar tröttna på pessimist-stilen här på FZ

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Ser ut som ett spel anpassat för konsol.

hahaha

Skrivet av Deamon:
Skrivet av Oliveeer:
Skrivet av PsyX:

DICE har redan sagt att FB2.0 är ej för salu eller licensing.
Det blir UT3 eller något internt skit dom kan skrapa fram.
Så länge det ska köras på current gen konsoler som huvud platform skiter jag i vad det är - kommer ju se ut , låta och spelas precis som allt annat cookie cutter skit på marknaden det senaste åren.

Ge os redan BF3 fyfan.

NFS: The Run, då?

NFS: The Run och nästa Mirrors Edge kommer att köras på Frostbite 2.0, så jag antar att PsyX är ännu en grabb som inte kan ett skit och bara svamlar en jädrans massa (Y) Börjar tröttna på pessimist-stilen här på FZ

Ska det komma ett till Mirrors Edge!? Har för mig att EA sade nej till det?

Skrivet av Deamon:
Skrivet av Oliveeer:
Skrivet av PsyX:

DICE har redan sagt att FB2.0 är ej för salu eller licensing.
Det blir UT3 eller något internt skit dom kan skrapa fram.
Så länge det ska köras på current gen konsoler som huvud platform skiter jag i vad det är - kommer ju se ut , låta och spelas precis som allt annat cookie cutter skit på marknaden det senaste åren.

Ge os redan BF3 fyfan.

NFS: The Run, då?

NFS: The Run och nästa Mirrors Edge kommer att köras på Frostbite 2.0, så jag antar att PsyX är ännu en grabb som inte kan ett skit och bara svamlar en jädrans massa (Y) Börjar tröttna på pessimist-stilen här på FZ

Ska det komma ett till Mirrors Edge!? Har för mig att EA sade nej till det?

Medlem
Medlem
Skrivet av Oliveeer:
Skrivet av PsyX:

DICE har redan sagt att FB2.0 är ej för salu eller licensing.
Det blir UT3 eller något internt skit dom kan skrapa fram.
Så länge det ska köras på current gen konsoler som huvud platform skiter jag i vad det är - kommer ju se ut , låta och spelas precis som allt annat cookie cutter skit på marknaden det senaste åren.

Ge os redan BF3 fyfan.

NFS: The Run, då?

en av anledningarna till att MoH körde på två motorer var att dice inte ville låna ut.
skulle inte förvåna om dice meckar lite på the run , de medverkade ju i senaste hot pursuit t.ex

dice har faktiskt lite racing pedigree sedan tidigare.

riktigt ruttet med quicktime events och partier till fots i ett nfs dock.

Medlem

Blur 2? hohohoho

Inaktiv
Skrivet av carlman:
Skrivet av Deamon:
Skrivet av Oliveeer:
Skrivet av PsyX:

DICE har redan sagt att FB2.0 är ej för salu eller licensing.
Det blir UT3 eller något internt skit dom kan skrapa fram.
Så länge det ska köras på current gen konsoler som huvud platform skiter jag i vad det är - kommer ju se ut , låta och spelas precis som allt annat cookie cutter skit på marknaden det senaste åren.

Ge os redan BF3 fyfan.

NFS: The Run, då?

NFS: The Run och nästa Mirrors Edge kommer att köras på Frostbite 2.0, så jag antar att PsyX är ännu en grabb som inte kan ett skit och bara svamlar en jädrans massa (Y) Börjar tröttna på pessimist-stilen här på FZ

Ska det komma ett till Mirrors Edge!? Har för mig att EA sade nej till det?

Mirrors Edge 2 är pågång ja, men det är små oklarheter angående val av motor än dock Får se hur det blir!

Medlem
Skrivet av Oliveeer:
Skrivet av PsyX:

DICE har redan sagt att FB2.0 är ej för salu eller licensing.
Det blir UT3 eller något internt skit dom kan skrapa fram.
Så länge det ska köras på current gen konsoler som huvud platform skiter jag i vad det är - kommer ju se ut , låta och spelas precis som allt annat cookie cutter skit på marknaden det senaste åren.

Ge os redan BF3 fyfan.

NFS: The Run, då?

Dice egna spel?`eller iallafall inom EA.

Medlem

En militärshooter med tema modern krigföring?

Medlem

Man borde ge bilden till CSI, dom borde kunna göra den skarp....

Medlem

tror det är hustak i framkant och vidare upp till höger, ser definitivt ut som rök puffar uppe till höger. Definitivt berg å himmel i bakgrunden.... Allt som allt säger den mig inte ett smack. Snyggt PR trick.

Medlem

Sjö, berg vatten fabrik med staket runt ett höghus. Kanske ett litet mer öppet fps spel? Om det där nu är en bana från spelet så ser det ut att bli stora banor.

Medlem
Skrivet av PsyX:

DICE har redan sagt att FB2.0 är ej för salu eller licensing

Det är nog EA som bestämmer det, Dice må ha utvecklat motorn men EA äger alla rättigheter till allt som Dice skapar (såvida de inte har något avtal om att så inte är fallet vilket jag tvivlar starkt på). Sen använder motorn animationstekniken ANT (denna är speciellt framtagen för EA´s sportspel) så även om de har ett avtal så har jag svårt att se att detta skulle kunna inkludera FB 2.

Vad de menar är nog att motorn inte kommer vara en licensmotor á la Unreal Engine. Så de enda som bestämmer om Respawn får använda motorn eller ej är EA, dock tror jag inte EA kommer tillåta att motorn används såvida de inte samtidigt får rättigheter till själva IP´n.

Medlem

Helt klart ett skräck/mysteriespel som utspelar sig i Skottland, det är ju Loch Ness vi skådar med sjöodjuret i mitten...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Oliveeer:
Skrivet av PsyX:

DICE har redan sagt att FB2.0 är ej för salu eller licensing.
Det blir UT3 eller något internt skit dom kan skrapa fram.
Så länge det ska köras på current gen konsoler som huvud platform skiter jag i vad det är - kommer ju se ut , låta och spelas precis som allt annat cookie cutter skit på marknaden det senaste åren.

Ge os redan BF3 fyfan.

NFS: The Run, då?

Dice egna spel?`eller iallafall inom EA.

Där Frostbite finns, finns DICE.

EA har någon koppling, troligen äger dom vissa rättigheter för dom pumpat in pengar.
(Finns inte mycket info om det)

DICE har själva sagt att deras motor är väldigt komplicerad, därav så finns det alltid frolk från DICE/EA som hjälper till med spel som använder deras motor som ex NFS Shift 2 och nu The Run.
Black Box har väl tom kopplingar till DICE om jag inte är helt fel ute nu.

Angående Mirrors Edge så är det igång igen efter att EA stoppat produktionen.
Motorn kommer mycket troligtvis vara Frostbite 2.0, allt handlar om hur BF3 och NFS The Run och eventuella andra kommande spel.
Då det måste finnas folk tillhands som kan motorn och det är det inte många som gör.
EA är inte heller "jätte" på att släppa en efterföljare, det är främst DICE som pushar för det.

Medlem

Mer intetsägande bild får man leta efter

Medlem

Jag tycker att EA ska vara dom nya utgivarna till spelet HELT KLART jag hoppas att spelet blir en stor succe när det släpps också inte något liknande blaska som COD serien samma system år efter år.....

Medlem

Bilden: Det ser ut som ett FPS men dom har gått tillbaka till 1 och 2 rd världskriget igen

Medlem

För mycket bloom för min smak


signatur

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

Medlem

Respawn använder deras egen-utvecklade inhouse motor. dvs inte Frostbite2.

Medlem

Skorstenar, en byggnad i itten på bilden. det kommer rök ur några. industrishooter ?

Medlem

Spontant ser det ut som något ur Sagan om Ringen. Men jag är nog helt ute och cyklar.

Medlem
Skrivet av musse1:

Spontant ser det ut som något ur Sagan om Ringen. Men jag är nog helt ute och cyklar.

Tyckte det såg ut lite som Isengård...

Btw så är inte Mirrors Edge på väg. Dom stog ju och nekade hela E3 till det ju.

Medlem

Själv ser jag gärna ett cod4 i repris!

Medlem

Varför tror alla det är ett Fps? Ser ut som en bondgård för mig, kanske är ett nytt farmville?


signatur

Everybody needs help.

123
Skriv svar