Detta handlar LotR: War in the North om

Robot
Detta handlar LotR: War in the North om

Mörka tider, slumrandes odjur och skäggon är vad som väntar i Lord of the Rings: War in the North.

#lord-of-the-rings-war-in-the-north-2


Medlem
Detta handlar LotR: War in the North om

detta verkar ju skit najs!

Men de har börjat att proppa på för mycket ''film'' scener. Skulle inte skada med lite gameplay ^.^ Eller inget alls så att de kan fokusera mer på spelet

Medlem

Ser ju faktiskt helt okej ut... väntar tills efter recensionerna men bara att det ser "okej" ut samt att det är LOTR göt att jag blir lite sugen...

Medlem

Gillar man Sagan om Ringen kommer man nog gilla det här annars är det tveksamt. Jag tänker nog köpa det, älskar LotR och har de flesta spelen redan

Medlem

Kan de sluta våldta LOTR-världen någon gång!? Mjölka, mjölka, mjölka.

Hur skulle det se ut om jag tog spelutvecklarnas favoritböcker och gjorde spel som fullkomligt banaliserar och förstör dem! Det skulle de inte tycka var så roligt!

Detta kommer tyvärr bli ännu värre när väl The Hobbit är färdig...


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

Trist med företag som lyckas få tag på licens för LOTR och väljer att inte göra något nytt.
Den här trailern får mig att tro att man kommer gå i samma fotspår som Gandalf och CO, istället för att man får upptäcka några nya platser och något nytt i den världen.
Sen är det bara oroväckande att de måste fylla ut trailern med scener från filmerna, då blir jag bara skeptisk ännu mer.

Medlem
Skrivet av HerrA:

Kan de sluta våldta LOTR-världen någon gång!? Mjölka, mjölka, mjölka.

Hur skulle det se ut om jag tog spelutvecklarnas favoritböcker och gjorde spel som fullkomligt banaliserar och förstör dem! Det skulle de inte tycka var så roligt!

Detta kommer tyvärr bli ännu värre när väl The Hobbit är färdig...

1. Snälla utveckla, hur menar du att spelutvecklarna har "förstört" originalböckerna?

2. Mjölka? Senaste Lord of the Rings spelet släpptes precis i början av 2009.

Medlem

Nästa vecka kommer LOTR Extended Edition på blåstråle på tal om LOTR

Medlem

Jag har inte mycket intresse alls för Lord of the rings, men detta ser onekligen ganska roligt ut, kan bli ett köp om spelet får bra kritik!


signatur

Suup homie

Medlem

Är jag fel ute, men säger han att man reser Bree > Rivendell > Mirkwood > Carn Dûm ? SÅ åt öster en massa alltså, för att sedan komma till Angmar?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Warwick:

1. Snälla utveckla, hur menar du att spelutvecklarna har "förstört" originalböckerna?

2. Mjölka? Senaste Lord of the Rings spelet släpptes precis i början av 2009.

1. Spelutvecklarna baserar spelen utifrån filmerna, såväl stilmässigt som storymässigt. Majoriteten av spelen fokuseras på snabbklickande action och RPG, resten är strategi. På vilket sätt har dessa något att göra med böcker som i stor utsträckning handlar om poesi och språk?

2. Jaså? Aragorn's Quest släpptes September 2010. Sen filmerna gjordes har 10 spel släppts och då räknar jag inte med alla tillägg eller detta spelet. 10 olika spel på 10 år för 3 st filmer. Mjölka, mjölka, mjölka.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem
Skrivet av HerrA:
Skrivet av Warwick:

1. Snälla utveckla, hur menar du att spelutvecklarna har "förstört" originalböckerna?

2. Mjölka? Senaste Lord of the Rings spelet släpptes precis i början av 2009.

1. Spelutvecklarna baserar spelen utifrån filmerna, såväl stilmässigt som storymässigt. Majoriteten av spelen fokuseras på snabbklickande action och RPG, resten är strategi. På vilket sätt har dessa något att göra med böcker som i stor utsträckning handlar om poesi och språk?

2. Jaså? Aragorn's Quest släpptes September 2010. Sen filmerna gjordes har 10 spel släppts och då räknar jag inte med alla tillägg eller detta spelet. 10 olika spel på 10 år för 3 st filmer. Mjölka, mjölka, mjölka.

HerrA, de flesta utvecklarna mjölkar med sina spel; Final fantasy, AC, Tomb Raider, Mario, Zelda. Så de finns lite fler än bara lotr. Sluta Gnäll, du behöver inte köpa det.

Medlem
Skrivet av pingkonk:

HerrA, de flesta utvecklarna mjölkar med sina spel; Final fantasy, AC, Tomb Raider, Mario, Zelda. Så de finns lite fler än bara lotr. Sluta Gnäll, du behöver inte köpa det.

Jag gnäller inte. Jag besvarar Warwicks önskan om utveckling av mitt resonemang, samt bestrider hans påstående om att detta inte skulle vara mjölkning. Han bad själv, snällt, att jag skulle utveckla mitt resonemang.

Jag har inget emot mjölkning av en spelserie eller av kreationer där skaparna har något att säga till om. Jag tycker däremot inte om att man utnyttjar Tolkiens namn till att reklamföra datorspel, som har väldigt lite med hans litterära verk att göra.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem
Skrivet av HerrA:
Skrivet av pingkonk:

HerrA, de flesta utvecklarna mjölkar med sina spel; Final fantasy, AC, Tomb Raider, Mario, Zelda. Så de finns lite fler än bara lotr. Sluta Gnäll, du behöver inte köpa det.

Jag gnäller inte. Jag besvarar Warwicks önskan om utveckling av mitt resonemang, samt bestrider hans påstående om att detta inte skulle vara mjölkning. Han bad själv, snällt, att jag skulle utveckla mitt resonemang.

Jag har inget emot mjölkning av en spelserie eller av kreationer där skaparna har något att säga till om. Jag tycker däremot inte om att man utnyttjar Tolkiens namn till att reklamföra datorspel, som har väldigt lite med hans litterära verk att göra.

Tyvärr så var första inlägget rätt mycket gnäll, jo O.o

Medlem

Denna trailer gjorde mig sugen att se om filmerna, inte spela spelet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av borotroth:

Tyvärr så var första inlägget rätt mycket gnäll, jo O.o

Jaha. Då har vi olika åsikt om saken. Jag anser det vara välgrundad kritik av upphovsrättsägarna, du anser det vara gnäll.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem
Skrivet av HerrA:
Skrivet av Warwick:

1. Snälla utveckla, hur menar du att spelutvecklarna har "förstört" originalböckerna?

2. Mjölka? Senaste Lord of the Rings spelet släpptes precis i början av 2009.

2. Jaså? Aragorn's Quest släpptes September 2010. Sen filmerna gjordes har 10 spel släppts och då räknar jag inte med alla tillägg eller detta spelet. 10 olika spel på 10 år för 3 st filmer. Mjölka, mjölka, mjölka.

Du inser att inte alla LotR spel som släpps är baserade på filmerna?
Bland annat: The Fellowship of the Ring, War of the Ring, The Hobbit (2003), The Lord of the Rings online + expansioner går utefter böckerna såvitt jag vet. Menar du att det har kommit för många LotR spel oavsett eller är det bara de som bygger på filmerna du stör dig på?

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Du inser att inte alla LotR spel som släpps är baserade på filmerna?
Bland annat: The Fellowship of the Ring, War of the Ring, The Hobbit (2003), The Lord of the Rings online + expansioner går utefter böckerna såvitt jag vet. Menar du att det har kommit för många LotR spel oavsett eller är det bara de som bygger på filmerna du stör dig på?

Nämnda spel utgår knappast strikt från böckerna, mycket av innehållet har helt klart tagit stilinspiration från filmerna.

Jag tycker oavsett hur mycket som är baserat på böckerna eller filmerna, att spelutvecklarna tar sig för stora friheter med storyn. De gör detta för att enkelt kunna marknadsföra standardspel med låg utvecklingsbudget och sälja fler exemplar. Allt baserat på att filmerna gjorde LOTR till ett starkt varumärke. Mjölkning.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

Har för mig att jag läste för ett tag sedan att de skulle ha områden, som t.ex Carn Dum, som vi aldrig sett tidigare?
Rätta mig om jag har fel där. Men om så är fallet känner jag mig lite förvirrad, Dessa områden har ju varit med i några tidigare spel. BFME och Lotro? Såg att det var någon som tog upp det där med att mjölka, känner också att det börjar bli lite väl mycket nu. Trots detta verkar själva spelet bli hyfsat bra.

1
Skriv svar