Relic stöttar Warhammer 40k Online-gänget

Robot
Relic stöttar Warhammer 40k Online-gänget

Om det behövs kommer Relic nyttja sin vana att arbeta med Warhammer 40,000-universumet för att hjälpa Vigil Games med Dark Millennium Online. Så fort Space Marine är klart, det vill säga.

#vigil-games, #warhammer-40000-dark-millennium-online, #relic-entertainment, #warhammer-40000-space-marine


Medlem
Relic stöttar Warhammer 40k Online-gänget

FIRST!
nä... det är inget kul med det.

till vad denna kommentar ska vara om.
jag hoppas att de faktiskt lyckas göra bra ifrån sig på dark millenium, med tanke på hur många (enligt min mening) av warhammer spelen har bara varit en medelmåtta... de har en så bra bas från warhammer universumet.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Håller tummarna för att detta blir ett bättre mmo än WoW

Medlem

Hoppas spelet blir unikt, har en bra och relativ buggfri release samt har roliga raser. Fan om dom kör precis samma lag som de gjort sen Dawn of War, vi vill se lite nytt

Jag är ingen Warhammer expert, men 40k har väl minst lika många fräscha lag som fantasy har?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Hoppas spelet blir unikt, har en bra och relativ buggfri release samt har roliga raser. Fan om dom kör precis samma lag som de gjort sen Dawn of War, vi vill se lite nytt

Jag är ingen Warhammer expert, men 40k har väl minst lika många fräscha lag som fantasy har?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Warhammer_40,000

Där har du de lag/raser som finns till 40k.

Medlem
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Javas:

Hoppas spelet blir unikt, har en bra och relativ buggfri release samt har roliga raser. Fan om dom kör precis samma lag som de gjort sen Dawn of War, vi vill se lite nytt

Jag är ingen Warhammer expert, men 40k har väl minst lika många fräscha lag som fantasy har?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Warhammer_40,000

Där har du de lag/raser som finns till 40k.

Jag trodde det fanns många fler lag, nu blev jag snopen! Nåja, får hoppas på att Tau dyker upp som spelbar ras

Tack för hjälpen, braawh


signatur

Game long and prosper

Medlem

Låter mycket bra Relic!

Medlem
Inaktiv

Relic har alltid gjort mig glad på något sätt, de har haft många bra spel serier (Homeworld, Company of Heroes, Dawn of War ect) men de har aldrig fått någon "Mainstream" uppmärksamhet av någon anledning.

Medlem

Kul att se en spelverkstad hjälpa en annan. Jag blir glad när jag läser om utvecklare som beundrar och berömmer varandra och faktiskt rent uppskattar sin situation istället för att snacka en massa jävla skit om allt och alla...

Bra relic, gillar er!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Javas:

Hoppas spelet blir unikt, har en bra och relativ buggfri release samt har roliga raser. Fan om dom kör precis samma lag som de gjort sen Dawn of War, vi vill se lite nytt

Jag är ingen Warhammer expert, men 40k har väl minst lika många fräscha lag som fantasy har?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Warhammer_40,000

Där har du de lag/raser som finns till 40k.

Jag trodde det fanns många fler lag, nu blev jag snopen! Nåja, får hoppas på att Tau dyker upp som spelbar ras

Tack för hjälpen, braawh

Tjaa.. Det beror ju på hur man ser det. Det finns ju flera varianter av lagen, tex så finns det många olika space marine chapters varav vissa har speciella enheter och regler. Jag vet dock inte om det finns lika stora skillnader i något annat lag än space marines då jag själv är nybörjare.. Sen kommer det inte fram så bra i texten men förutom de som står så finns ju även grey knights, sisters of battle, inqusition och witchhunters.

Medlem
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Javas:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Javas:

Hoppas spelet blir unikt, har en bra och relativ buggfri release samt har roliga raser. Fan om dom kör precis samma lag som de gjort sen Dawn of War, vi vill se lite nytt

Jag är ingen Warhammer expert, men 40k har väl minst lika många fräscha lag som fantasy har?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Warhammer_40,000

Där har du de lag/raser som finns till 40k.

Jag trodde det fanns många fler lag, nu blev jag snopen! Nåja, får hoppas på att Tau dyker upp som spelbar ras

Tack för hjälpen, braawh

Tjaa.. Det beror ju på hur man ser det. Det finns ju flera varianter av lagen, tex så finns det många olika space marine chapters varav vissa har speciella enheter och regler. Jag vet dock inte om det finns lika stora skillnader i något annat lag än space marines då jag själv är nybörjare.. Sen kommer det inte fram så bra i texten men förutom de som står så finns ju även grey knights, sisters of battle, inqusition och witchhunters.

Det finns nog störst skillnader i gardet skulle jag vilja påstå. Jag menar miljarder regementen från över en miljon världar ger nog lite ( mycket!) skillnader.

Hoppas att de här blir bra så att fler får reda på det underbara 40K universumet men själv kommer jag nog inte spela det.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Bra att Relic hjälper till. Dom har vårdat franchisen riktigt väl och dessutom gjort bra spel av kalaset också. Det kommer bli riktigt intressant att se hur dom gör med raserna. Jag tror inte direkt det är något snack om att man kommer kunna vara Space Marine, men en ensam space marine är ju fruktansvärt mycket kraftfullare än t ex en ork - om inte alla spelar "hjältar" från sin respektive ras. Lite fånigt att se 500 Eldar Farseers springa omkring kanske, men har svårt att tänka mig att dom kan göra på andra sätt.

Sen har ju imperiet överlägset flest valmöjligheter - Space Marines, Imperial Guard, Sisters of Battle, Daemonhunters, etc etc. Jag hoppas dock att Sisters of Battle dyker upp - dom var mina favoriter i Soulstorm.

Medlem

Spelar ingen roll om det är en ren kopia av WAR fast i 40k kostym.. jag kommer bo i detta universum och detta spel...

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Spelar ingen roll om det är en ren kopia av WAR fast i 40k kostym.. jag kommer bo i detta universum och detta spel...

Jag har för mig att spelet kommer se väldigt unikt ut. Stora miljöer, man siktar själv osv. Så en WAR klon kommer det nog inte bli


signatur

Game long and prosper

Medlem

Pretty please, sluta kalla det för lag Det är inget jävla VM i Warhammer det här, Armé är väll det mest korrekta. Möjligtvis ras, men där hör Marines till samma så det funkar inte i längden...

USA har inte direkt haft ett lag i IRAK ..

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Pretty please, sluta kalla det för lag Det är inget jävla VM i Warhammer det här, Armé är väll det mest korrekta. Möjligtvis ras, men där hör Marines till samma så det funkar inte i längden...

USA har inte direkt haft ett lag i IRAK ..

Blood bowl har iaf lag!

Medlem

Såg ut som en WAR klon, fast med fordon och WH40k riggar sist jag kollade, ända ned till spelmotorn åtminstonde i det tidiga stadiet


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

dom kan ju inte leva upp till War40k lore fullt ut, en Space Marine får inte vara överlägset en Ork i ett spel där allt ska vara så balanserat som möjligt

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

dom kan ju inte leva upp till War40k lore fullt ut, en Space Marine får inte vara överlägset en Ork i ett spel där allt ska vara så balanserat som möjligt

Det är nog ganska självklart att orks som spelare är åtminstone Nobs, Weird Boyz eller liknande. Som jag skrev tidigare är det svårt med raser som är så pass olika varandra, men jag hoppas på att man väljer att framhäva det snarare än att försöka balansera raserna genom homogenisering.

Medlem

Håller tummerna för att chaos är spelbara..

Mer specifikt noise marines..

Innehållet där skulle nog få Hem och skola att återuppstå av rena chocken.

så chansen är liten..

Blir nog namnlös smurf-chapter #485739 mot resten... bleh

Medlem

Undrar om dom kommer göra som i WAR och dela in alla raser i en av två fraktioner - hoppas verkligen inte det, det vore riktigt fånigt.

Medlem

det kommer vara två sidor precis som i War Online tyvärr dock så ryktas det om att Tyranids kommer vara den huvudsakliga AI fienden

Medlem

MMO med mycekt PvP som bara har 2 lag blir snabbt väldigt tråkiga då det inte finns någon dynamik i striderna eller resultaten. T.ex. DAoC hade riktigt schysst pvp med 3 olika lag, så det blev lite backstabbande, "allianser" etc. ännu bättre är dock med helt dynamiska faktioner som skapas av spelarna ala Eve vilket faktiskt skulle kunna funka riktigt bra i WH40k universum då det lika oftar är orker vs orker som det är orker vs imperiet eller varför inte chaos som slår ihjäl chaos... samt även en hel del Imperials som krigar mot andra imperials för någon råkade förolämpa någon annans heder osv.

Men bara 2 lag mot varandra passar inte WH40k lore alls, visst det görs ju alltid via att chaos manipulerar orkz och annat skit så det är på samma "sida". Men det är ett billigt jävla sätt att komma undan. Låt lagen stå på egna ben, börja med 2-4 st så det inte blir övermäkigt att implementera första versionen och bygg på det. Imperiet krigar mot _ALLA_, Orkz krigar mot _ALLA_, Chaos krigar mot _ALLA_ etc... Men antar det komemr bli nåt fjantigt med Eldar som allierat sig med Imperiet och slåss mot Chaos och Orkz, sen kommer Tyranids och trollar alltihop så man måste sammarbeta med chaos också...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

lugn nu

releasen är så pass långt borta och vi har inte fått redan på hur allt kommer fungera så spekulera inte alltför mycket

Medlem

Läste lite announcements som gjorts, det är bekräftat med 2 faktioner som består av ett gäng sammansatta lag (I.e. Eldar, Imperial och kanske Tau) vs Chaos, Orkz och nåt mer.

Dvs skit tråkig design som dessutom är helt värdelös för PvP och dödar all möjlighet till intressant gameplay i form av backstabbing, temporära allianser etc. Och loren kommer slaktas totalt om det finns gemensamma "städer" där eldar och imperials ska samsas om auction house eller dylikt....

Fegt och trist, men spelet är fortfarande Warhammer 40k baserat så det skulle ju eventuellt kunna bli bra ändå men ser ju mest ut som ytterligare en i raden av alla dessa wannabe wow spel.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar