FZ Community Summer Challenge diskussionstråd

Medlem
FZ Community Summer Challenge diskussionstråd

Right! Här är det fritt att diskutera utmaningen!

Så, vad tycker ni, kommer ni delta? Hur många spel tror ni att vi kommer upp i?


signatur

Videomupp

Medlem

Det blir en massa PSP och GBA lir för mig. Börjar nu med Pokemon Ruby!


signatur

Have a good time!

Medlem

Räknas expansioner/DLC?


signatur

Imperator

Medlem

Vi skriver upp det som DLC/expansioner så kör de med!


signatur

Videomupp

Medlem

Vill delta, men har inget spel att klara av, redan klarat dom flesta och klarade precis av Mount & blade: Warband (Alla städer och slott) kanske är Witcher 2 ett bra spel att klara av i veckan?

Medlem

Jag har som synes en hel del spel som jag typ bara startat upp en gång och sen tänkt klara i augusti. Får se om jag gör det också...


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Vill delta, men har inget spel att klara av, redan klarat dom flesta och klarade precis av Mount & blade: Warband (Alla städer och slott) kanske är Witcher 2 ett bra spel att klara av i veckan?

Det tycker jag du ska göra Det lilla jag spelat av det var mycket imponerande!


signatur

Videomupp

Medlem

Tar det nästa vecka, denna kan du skriva upp mig på STALKER call of pripyat, hoppas bara spelet är kul

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Tar det nästa vecka, denna kan du skriva upp mig på STALKER call of pripyat, hoppas bara spelet är kul

Grymt grymt bra spel!


signatur

Have a good time!

Redaktör
Ponny

Jag kör tungt på retro: Final Fantasy IX och Silent Hill 2 börjar vi med.


signatur

En Bamseponny av folket

inK
Medlem

Det här passar mig, jag behöver spela om InFamous. Börjar imorgon.


signatur

Every trophy counts...

AW8
Medlem

Jag ska spela igenom Oblivion's main quest.
Sen har jag planerat att köra igenom Jedi Knight-serien, från Dark Forces till Jedi Outcast. (Jedi Academy i skrivande stund 90% färdigt.)
GTA San Andreas kommer också troligen att spelas igenom.

Kommer kanske fastna i Oblivion samt San Andreas dock, de är ju så jävla roliga att spela!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Ska lira några av de spel som inhandlades under steam rean.

Medlem

Half-life 2 PC
Session 1
Dag 1

Tog mig genom hela water hazard och sitter nu i Eli's laboratorium och väntar på att bege mig mot gravity gun + ravenholm.
Fick ett bra flyt och gjorde detta i ett streck. Tusan vad det är jobbigt med alla vagnar som skjuter missiler mot en, svåra att undvika innan man får helikoptervapnet mountat på svävaren.

En bild från progressen:
http://img18.imageshack.us/img18/5894/unledxee.png

Medlem
Skrivet av Eruku:

Ska lira några av de spel som inhandlades under steam rean.

Samma här. Det fick bli Portal 2, Just Cause 2, Mass effect 1 & 2 samt amnesia. Vilka spel passade du på att köpa?

Medlem

Det blir Zelda för min del mitt andra PLaytrough av the Twillight princess denna gång med guide för att försöka hitta så många items som möjligt.

Sen blir det det beryktade Windwaker, det gravt udnerskattade spelet som jag påbörjade för en herrnas massa år sedan men sedan glömde av... jag tänker börja om det från scratch och ge det en riktigt gedigen genomkörare.

efter det om jag har tid så har jag även sneglat på Masterquest varianten av Ocriana of time, även den till Gamecube.

Hinner jag med allt detta kanske jag också spelar igenom det första Metroid Prime till gamecuben.

Jah som ni hör blir det mycket Gamecube för min del, jag har nämligen precis dammat av den igen och är sugen på att åter stifta en närmare bekantskap ;D


signatur

P.L.U.R

Medlem

Började spela The Witcher i helgen. Just nu ska jag göra lite uppdrag så att jag kan ta mig in i Vizima (tror staden heter så?). Väldigt imponerad av spelet hittills, riktigt skön atmosfär och story. Ett spel som jag missade helt när det kom ut! Sjukt billigt också, 9 $ på gog.com

Medlem

Half-Life 2 - PC
Session 2
Dag 1

Är på kapitlet sand traps och kommer snart att slippa köra den jobbiga bilen.
Således närmar jag mig även Nova Prospekt.
Ravenholm.... vad finns det att säga? Bästa kapitlet i spelet. Så jefvla kul
Sen får man den där bilen och plötsligt blir allt bara väldigt jobbigt... blir stannad hela tiden för att flytta på skrotbilar och döda diverse combines. Det enda roliga är precis efter jag lyfter upp bilen med kranen och får boosta genom glasrutan, ett riktigt James Bond scenario

Medlem
Skrivet av Eruku:

Ska lira några av de spel som inhandlades under steam rean.

Jag med. Köpte Company of Heroes med expansionen Opposing Fronts.


signatur

Imperator

Medlem

Lucifer579: Guldstjärna på dig! Sådant vill vi se mer av!

Började med att sammanställa en lista på alla påbörjade spel, men det är för många, blir en oerhört lång lista då! Men det finns en sammanfattad lista över alla klarade spel i alla fall!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Tar det nästa vecka, denna kan du skriva upp mig på STALKER call of pripyat, hoppas bara spelet är kul

Ska också ge Call of Pripyat en ärlig chans. Får passa på innan hösten börjar. Då blir det fullt upp med alla nya titlar.


signatur

Imperator

Medlem

Då har jag klarat av Bad company 2s kampanj för andra gången. Jag måste säga att det är en väldigt svag kampanj jämfört med många andra spel, däribland Bad company 1. Väldigt kort är den också, jag började kl 11 idag och är klar nu...

Jaja, dags att ge sig på XIII igen, som är ett av mina absoluta favoritspel. Jag förstår inte varför inte Ubisoft väljer att göra en uppföljare på det spelet, med den cliffhangern och allt som sker i slutet...

Förresten, ska vi skriva att vi har klarat av spelen i den här tråden, eller i huvudtråden?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Då har jag klarat av Bad company 2s kampanj för andra gången. Jag måste säga att det är en väldigt svag kampanj jämfört med många andra spel, däribland Bad company 1. Väldigt kort är den också, jag började kl 11 idag och är klar nu...

Jaja, dags att ge sig på XIII igen, som är ett av mina absoluta favoritspel. Jag förstår inte varför inte Ubisoft väljer att göra en uppföljare på det spelet, med den cliffhangern och allt som sker i slutet...

Förresten, ska vi skriva att vi har klarat av spelen i den här tråden, eller i huvudtråden?

Skriv gärna i huvudtråden enkelt och utförligt så syns det bättre Kommentera det gärna här dock om hur det gick och vad du tyckte. Bli väldigt lätt clusterfuck annars även om det är lite omständigt.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag tror jag väntar en stund och skriver en sammanfattad "Avklarade spel"- lista istället

Medlem

Låter som en kul grej så jag tror jag tar och contributar med några retroklassiker (och kanske nyare spel, vem vet?). Kan vara ett bra tillfälle att klara några spel i backloggen också.

Also: registrerade för att delta, så hej

Medlem

Hmm, ska försöka hjälpa till med. Kanske hinner varva ngt spel i helgen... Men det är tveksamt.

Medlem
Skrivet av MistMage:

Låter som en kul grej så jag tror jag tar och contributar med några retroklassiker (och kanske nyare spel, vem vet?). Kan vara ett bra tillfälle att klara några spel i backloggen också.

Also: registrerade för att delta, så hej

Hej hej!

Medlem

Säger som MistMage att detta blir ett bra tillfälle att rensa upp backloggen som bara har växt sig större och större som ni kanske ser på mitt inlägg i den andra tråden.

Medlem

Half-life 2 - PC
Session 3
Dag 1

Nova Prospekt och det är klart, fasen vad jag älskar det. Speciellt på hardmode. Väldigt intensivt och massor combines. Lagom hetsigt sista striden innan man kommer till Mosman och det är dags att teleporta där ifrån. Dåligt med ammo, dåligt med liv och man har 3 stycken turrets som ska rädda en:)
Så nu är det dags för Follow Freeman.
Först nu inser jag hur långt spelet faktiskt är (var ett tag sedan jag gick igenom det sist).
Nu när jag dessutom är i den senare delen av spelet så är det roligt konstant.

Några andra spelare som har statusrapporter på sitt gibbande?

Inaktiv

Har en del spel att lira nu efter skola, steam rean osv, bra tid att börja!

Skriv svar