Medlem

Det som gör mig mest "upphetsad" över det här, förutom gameplayet då, är att man troligtvis kommer kunna återkoppla till tidigare händelser och karaktärer i loren. Det finns inget roligare och alla bra uppföljare borde ha någon sorts återkoppling. Det är sånt som får nackhåret att resa sig. På ett positivt vis.

Bra förhandstitt!

Medlem

"Omgivningarna kring Tristrams katedral är mörkare än de områden vi sett tidigare." - Sett tidigare? Dessa områden visades för 3 år sedan

Klart även att spelet blir svårare mot slutet. Början är oftast enklare i alla spel.

Medlem

Nu blev jag faktiskt lite taggad på D3. Värformulerad och trevlig förhandstitt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

"Omgivningarna kring Tristrams katedral är mörkare än de områden vi sett tidigare." - Sett tidigare? Dessa områden visades för 3 år sedan

Klart även att spelet blir svårare mot slutet. Början är oftast enklare i alla spel.

Har de? Isf ljög spelets Technical Art Director för mig Och jag kan inte minnas vid mig att jag har sett dem tidigare? De kanske liknar andra områden, men det är isf ett annat problem


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Medlem

Är ju lite meh på AH igentligen. Som det sagts tidigare så finns ju redan auktions siter för D2 med redigapengar och för något år sedan då Blizz gick ut med att D3 kanske tillochmed skulle ha BoP(bind on pickup, kan inte tradea) på de bästa grejerna/setsen så fick de ungefär kollektivt CP ryck därborta och hävdade att det var en självklar del av Diablo av kunna köpa grejer... Blev ungefär likadant hos PvP nolifes när de gick ut med att man inte kunde attackera folk hur man ville längre samt att det troligtvis kommer gå att helt enkelt kicka griefers från servrar om hosten känner för det.

Medlem
Skrivet av Poncho:
Skrivet av Lioras:

Ser fram emot det oavsett hur filmerna ser ut...det gör det inte rättvist tror jag!

Förresten, hur många akter kommer det vara?

Antalet akter är inte avslöjat. På rundturen i studion gick vi förbi en vägg där alla akters alla monster satt uppe, men hela väggen var övertäckt med undantag för akt 1. Baserat på övertäckningens storlek skulle jag dock tippa på 4 akter.

OK! Det var vad jag tippade på tack!

Medlem
Skrivet av Poncho:

För övrigt kommer det än en gång att finnas en hardcore-svårighetsgrad där ens karaktär dör permanent.

Är det bara jag som läser detta som "så svårt att man bara dör och dör och dör och dör, hela tiden" istället för att "du dör en gång, och din karaktär är då död för alltid"?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av Poncho:

För övrigt kommer det än en gång att finnas en hardcore-svårighetsgrad där ens karaktär dör permanent.

Är det bara jag som läser detta som "så svårt att man bara dör och dör och dör och dör, hela tiden" istället för att "du dör en gång, och din karaktär är då död för alltid"?

Tror du förväxlar permanent med perpetuellt.

Medlem

Eller "konstant"


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Lowblowz:

Bottar? Kommer vara så mycket bottar när det är pengar involverat på loot?

Ingen skillnad från nu med andra ord... Folk verkar tro att det här med att handla me prylar är något helt nytt... enda nya är att det sker via officiella säkra kanaler och på ett sätt blizzard kan kontrollera nu.

Ingen skillnad? När vanligt folk kan sätta på bottar och sälja sin loot hur enkelt som helst i AH utan några krångel, så är de ju klart att de kommer markant med bottar. Kan bara tänka mig hur man sätter på bottarna om man inte är vid datorn och hoppas att man kan får tur med looten och tjäna en slant pengar. Hoppas de har något vapen mot detta.

Hur kommer looten funka? De kan ju bli tredje världskriget om loot om de kan säljas för mycket pengar...kommer icke ihåg hur det funkade i diablo 2.

Medlem
Skrivet av S.S. Viator:

Spelar "övertaget" mot andra någon roll i PvE? Och om det spelar roll i PvP, tror du inte i så fall att blizz kommer göra något åt det? Blizz om några kan sina grejer när det kommer till balansering.

"Blizz om några kan sina grejer när det kommer till balansering"

Trololol?


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Lowblowz:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Lowblowz:

Bottar? Kommer vara så mycket bottar när det är pengar involverat på loot?

Ingen skillnad från nu med andra ord... Folk verkar tro att det här med att handla me prylar är något helt nytt... enda nya är att det sker via officiella säkra kanaler och på ett sätt blizzard kan kontrollera nu.

Ingen skillnad? När vanligt folk kan sätta på bottar och sälja sin loot hur enkelt som helst i AH utan några krångel, så är de ju klart att de kommer markant med bottar. Kan bara tänka mig hur man sätter på bottarna om man inte är vid datorn och hoppas att man kan får tur med looten och tjäna en slant pengar. Hoppas de har något vapen mot detta. Hur kommer looten funka? De kan ju bli tredje världskriget om loot om de kan säljas för mycket pengar...kommer icke ihåg hur det funkade i diablo 2.

Borde inte "online only" kunna innefatta några ganska seriösa anti-bot-measures?

Loot i coop är instanserad, olika loot droppas alltså på din och din medspelares datorer, ni ser inte varandras loot.


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Medlem

Tack för att du sa det där om att det är roligare att spela än att kolla på, visst, it goes without saying, men jag var lite orolig, för av det som jag sett av det så ser det lite småfloppigt ut... Det är ju ett RPG där player progression är det som är själva grejen, vilket inte kan skildras i filmer eller bilder. Och sen så är det ju Blizzard också, har dom gjort något dåligt.... nån gång?

Medlem
Skrivet av Lowblowz:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Lowblowz:

Bottar? Kommer vara så mycket bottar när det är pengar involverat på loot?

Ingen skillnad från nu med andra ord... Folk verkar tro att det här med att handla me prylar är något helt nytt... enda nya är att det sker via officiella säkra kanaler och på ett sätt blizzard kan kontrollera nu.

Ingen skillnad? När vanligt folk kan sätta på bottar och sälja sin loot hur enkelt som helst i AH utan några krångel, så är de ju klart att de kommer markant med bottar. Kan bara tänka mig hur man sätter på bottarna om man inte är vid datorn och hoppas att man kan får tur med looten och tjäna en slant pengar. Hoppas de har något vapen mot detta.

Hur kommer looten funka? De kan ju bli tredje världskriget om loot om de kan säljas för mycket pengar...kommer icke ihåg hur det funkade i diablo 2.

Finns redan massa externa siter som säljer saker till D2, enda skillnaden är som sagt att det sker under blizzard flagg och kontrollerade former.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Hudda:

Ser fram emot det här väldigt mycket, näst mest efter DotA 2. Grafiken är härlig! Lite synd på att det inte finns någon riktig riddarklass bara.

En paladin hade suttit fint, det första jag lirade i D2.

Samma här första gången: Paladin.

Slog aldrig av spelet tills jag upptäckte att jag var tvungen att starta om spelet (enkel save/exit) för att komma vidare i sista akten.

Lade allt på Zeal så jag fastnade i långa attackanimationer tills jag dog. Haha!

Första gången jag spelade igenom D1 var en riktigt skön upplevelse. Underbart.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Uppfatta jag det rätt att det inte kommer expansioner till D3 ? eller är jag ute och cyklar nu ? =P

Medlem
Skrivet av Moppeface79:

Uppfatta jag det rätt att det inte kommer expansioner till D3 ? eller är jag ute och cyklar nu ? =P

Expansioner är så 90-tal. Numera har vi små men men icke prisvärda DLC.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag tyckte att grafiken i D3 såg rätt kass ut, så jag installerade D2 för en snabb jämförelse. JÖSSES vilken rutten grafik det var i tvåan. Det var värre än vad jag mindes. Jag stod ut spelet i 20 minuter (på grund av den härliga musiken), innan jag avinstallerade det.

MEN! I tvåan kunde man välja exempelvis "paladin" med svärd och sköld, vilket jag tycker om. Inga flashigheter, inga fyrverkerier, inte mycket magi. Bara slakt.

I D3 verkar man oundvikligen använda sig av en hel arsenal med fyrverkerier oavsett vilken typ av spelare man är. Det är en förbaskad miss!!!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Jag tyckte att grafiken i D3 såg rätt kass ut, så jag installerade D2 för en snabb jämförelse. JÖSSES vilken rutten grafik det var i tvåan. Det var värre än vad jag mindes. Jag stod ut spelet i 20 minuter (på grund av den härliga musiken), innan jag avinstallerade det.

MEN! I tvåan kunde man välja exempelvis "paladin" med svärd och sköld, vilket jag tycker om. Inga flashigheter, inga fyrverkerier, inte mycket magi. Bara slakt.

I D3 verkar man oundvikligen använda sig av en hel arsenal med fyrverkerier oavsett vilken typ av spelare man är. Det är en förbaskad miss!!!

Ja grafiken var lite daterad redan när D2 släpptes. Jag kommer ihåg vad besviken jag var på den låga upplösningen. Blev något bättre när expansionen kom.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vi som kommer köpa detta spel vet innerst inne att vi läntar mest över Blizzards CGI mellansekvenser
För dom äger bort alla andras försök å slå dom med hästlängder

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Hudda:

Ser fram emot det här väldigt mycket, näst mest efter DotA 2. Grafiken är härlig! Lite synd på att det inte finns någon riktig riddarklass bara.

En paladin hade suttit fint, det första jag lirade i D2.

Ska nog gå att kunna specca en barbar med runor så att han blir nåt paladinliknande.
Om man kan göra en wizard till "battle mage" kan man nog spendera en hel del tid med att klura ut roliga kombinationer

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Moppeface79:

Uppfatta jag det rätt att det inte kommer expansioner till D3 ? eller är jag ute och cyklar nu ? =P

Expansioner är så 90-tal. Numera har vi små men men icke prisvärda DLC.

expansioner komma att komma. kan även hända att DLCs även kommer komma. jay wilson med blizzard har redan bekräftat att det faktiskt kommer komma expansioner till d3, samt att han "gillar idén med DLCs". frågan är ju bara vad expansionerna kommer innehålla. förmodligen samma som d2; en eller två nya gubbar samt någon ny act. skulle sitta fint med någon paladin-liknande gubbe.

hur som haver så tycker jag alla verkar så trångsynta (vet ej om det finns ett sånt ord men jag använder det ändå) och vägrar komma ut ur sin "diablo 2"-bubbla. jag spelade fan diablo 2 i konstant i 2-3 år och det är enligt mig ett av de bästa spelen jag vet. men jag sitter inte och gråter för att blizzard gått och valt att ta en lite annan riktning med grafiken osv. många klagar på CoD-serien för att dom aldrig kommer på något nytt, men här är det tvärtom. det som enligt mig gör diablo-serien är gameplayet samt lootingen. diablo 3 verkar ha allt, om än lite till. väx upp.

Medlem

Snälla tomten ge mig en tidig julklapp. Har trånat efter detta så länge nu!


signatur

Quake 1,2,3 - CS - UT - B&W 1,2 - Dungeon Keeper - Starcraft 1,2 - Diablo 1,2,(3) - WoW

Medlem

Det tråkiga är att superbra Gear endast kommer finnas på real money AH. Kanske inte första tiden men garanterat efter ett tag! Och när så sker är spelet dött! Som att wow skulle ha 400 item lvl endast för riktiga pengar på AH.

Medlem

Varför sprutar det godis om alla attacker? såg fan inte en enda "vanlig" attack i dessa filmer, allt lyser och sprängs som i den värsta animen ... Riktigt usel stämning såg det ut att bjudas på också pga alla pastellfärger.

123
Skriv svar