Battlefield 3 säljs inte via Steam

Medlem
Skrivet av Mockasin:
Skrivet av eagiz:

Men för att starta spelet behöver man väll Origin, oerhört drygt att stänga av processen varje gång man startat spelet.

Alphan behövde man ha Origin i gång för att starta bf3.exe, gick inte att bara köra via battlelog, inte för mig i alla fall.

*facepalm* Nej, man behöver inte Origin. Har alla blivit helt lurade i huvudet eller? Det är ju bara Steam som tvingar en att använda det - bara för det behöver inte alla andra dylika tjänster göra detsamma. Ingen tvingar en att använda Origin, och jag ser ingen anledning till varför man ska använda det heller. BF3 kommer använda Battlelog.

Helt jävla omöjligt att du inte kunde köra genom battlelog direkt utan Origin. Du måste gjort fel.
Genom att trycka på spelet genom Origin så öppnar du ju bara Battlelog i din webläsare. Alltså exakt samma som om du tryckt på .URL-fil.

Haha, tillåt mig, att äga dig:

//Jag frpågar
@zh1nt0 Wondering a thing about Origin, will you be forced to have that crap on when starting battlefield 3? Origin took 30% CPU in alpha.

//zh1nt0 svarar
@eagiz Yes

Han säger dock också att de ska fixa problemet med CPU användningen.

Medlem
Skrivet av eagiz:

Haha, tillåt mig, att äga dig:

//Jag frpågar
@zh1nt0 Wondering a thing about Origin, will you be forced to have that crap on when starting battlefield 3? Origin took 30% CPU in alpha.

//zh1nt0 svarar
@eagiz Yes

Han säger dock också att de ska fixa problemet med CPU användningen.

Jag hade garanterat inte Origin igång iallafall när jag körde alfan. Men om han säger att man är tvungen att ha det när BF3 släpps, då är det mindre kul. För jag avinstallerade skiten direkt.
Det blir ju att man tvingas ha Origin oavsett... Om det stämmer är det ju en värre nyhet än att det inte kommer på Steam. Liksom, i Origin så öppnar du förfan bara webbläsaren. Ska man behöva ett helt jävla program för att öppna ens webbläsare?!

Medlem
Skrivet av Mockasin:
Skrivet av eagiz:

Haha, tillåt mig, att äga dig:

//Jag frpågar
@zh1nt0 Wondering a thing about Origin, will you be forced to have that crap on when starting battlefield 3? Origin took 30% CPU in alpha.

//zh1nt0 svarar
@eagiz Yes

Han säger dock också att de ska fixa problemet med CPU användningen.

Jag hade garanterat inte Origin igång iallafall när jag körde alfan. Men om han säger att man är tvungen att ha det när BF3 släpps, då är det mindre kul. För jag avinstallerade skiten direkt.
Det blir ju att man tvingas ha Origin oavsett... Om det stämmer är det ju en värre nyhet än att det inte kommer på Steam. Liksom, i Origin så öppnar du förfan bara webbläsaren. Ska man behöva ett helt jävla program för att öppna ens webbläsare?!

Tycker också det är dåligt att man behöver Origin igång, isåfall borde de bygga in battlelog in i Origin.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av NexusSolo:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av NexusSolo:
Skrivet av White Moose:

De som bojkottar spel beroende på hur de publiseras är lite skumma..

Origin funkar på samma sätt som steam, typ.

Håller med 100% - vad fasen spelar DET för roll. Barnfasoner. Jag har alphatestat BF3 och det går alldeles utmärkt att starta spelet från Origin, även om jag hellre gör det från Battlelogen.

OK jag sänker mig till Er nivå. Ni är skumma små barn.

Ok, så om pizzabudet kommer hem med din pizza i en Volvo då tackar du nej för du gillar Saab bättre? Själva Pizzan var egentligen inte det du ville ha, bara att Saabar kör runt på gatorna? Ska vi prata låg nivå kan man ju undra vad du menar med din nazismtext du har längst ner i varje inlägg?

Sådana där metaforer fungerar inte. Det går att diskutera detta enklare utan metaforer.

För att klargöra: Jag gillar inte Steam bättre än något annat men jag har redan majoriteten av mina spel på Steam.

Jag har tidigare i tråden föklarat varför jag vill ha allt samlat på ett ställe. Det förenklar när man installerar flera spel och byter dator ofta. Är man på resande fot ofta vill man förenkla så mycket som möjligt.

Om du tycker att jag är skum när jag vill minska krånglet i vardagen så har jag full rätt att tycka att du är skum.

Nazistcitatet är från en tråd här på FZ-forum där jag opponerade mig MOT nazism. FZ-medlemmen Kamp tycker uppenbarligen inte nazism är dåligt. Var din agressivt ställda fråga verkligen befogad här?

Här är en länk till tråden:
http://www.fz.se/forum/allmant-snack/oslo-terrorbombat-190908...

Så för att summera, om du sätter igång en pajkastning får du helt enkelt vara beredd att få tillbaks med samma mynt.

Lilla vän, ta inte i så att du kissar ner dig. Det var inte aggresivt på nåt sätt. Ledsen att du uppfattade det så. Vet du, man kan starta nästan alla spel inne i Steam - lägg till BF3 där när det släppsoch om du törs köpa det, så kan du surfa runt i Steam dagarna i ända bland alla dina spel och på alla dina nya datorer som du köper. Lycka till kompis.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Mig kvittar det, jag köper endast spel via Steam om det är det enda stället det går att köpa på eller om det är mycket billigare än alla andra alternativ. Det enda jag använder Steam för i dagsläget är CS/CSS/GG och HL-paketet. Steam är en bra tjänst och en bra idé men allt som oftast buggat och med extremt dyra priser förutom när de har rea.


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem

Eftersom jag bara äger mina digitalt distribuerade spel så länge tjänsten jag köpt dem på är i bruk så har jag inga planer på att sprida ut köpen på konkurrenternas tafatta försök att sno en kund eller två från Steam.

Medlem

gurkoz: Mycket välformulerat inlägg ovan, instämmer tillfullo!

Det som oroar mig är dock att vi som nu inte kommer köpa spelet, iaf inte på bra länge tills ett vettigt nedsatt erbjudande dyker upp, lär påverka försäljningen på PC-sidan. Det skulle i detta läge inte förvåna mig alls om EA väljer att tolka detta som åter ett exempel på varför det är mer lönsamt att enbart satsa alla klöver på konsolerna.

Jag kommer INTE köpa BF3 nu, oavsett vad Remus och andra tycks tro. Att köpa spel vid release är trots allt en relativt stor investering och jag vägrar börja sprida min digitala samling. Valet att köpa spelet på Steam ska finnas där, oavsett hur mycket de promotar sin egen tjänst Origin. Det här är fel tillvägagångssätt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av optimuz:

Mig kvittar det, jag köper endast spel via Steam om det är det enda stället det går att köpa på eller om det är mycket billigare än alla andra alternativ. Det enda jag använder Steam för i dagsläget är CS/CSS/GG och HL-paketet. Steam är en bra tjänst och en bra idé men allt som oftast buggat och med extremt dyra priser förutom när de har rea.

Buggat? Vad lever du i för värld? Det är väldigt sällan jag stöter på en bugg i Steam och ännu mindre där det påverkar något.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Valve har inte direkt skapat något vettigt spel så länge, så jag väljer mer än gärna Orgins. Då Steam/valve bara vill tjäna pengar på sin butik, men inte ge spel till fansen.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Valve har inte direkt skapat något vettigt spel så länge, så jag väljer mer än gärna Orgins. Då Steam/valve bara vill tjäna pengar på sin butik, men inte ge spel till fansen.

O_O Va???


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Crap. Jag som hade hoppats på en ny cool hatt.

Medlem

Tycker det är lite segt, men jag vet inte dom bakomliggande orsakerna i detalj(För det är ju ganska tyst om det.) och kraving efter BF3 är för stor!

Egentligen så funkar ju steam(För mig) bara som en samling genvägar och det problemet kan man lösa med "non-steam game".

Blir ett köp!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av DAoG:

Valve har inte direkt skapat något vettigt spel så länge, så jag väljer mer än gärna Orgins. Då Steam/valve bara vill tjäna pengar på sin butik, men inte ge spel till fansen.

O_O Va???

Ja de skapar max ett spel/år. Då är spelen korta och med litet innehåll.
L4D och Portal 2, helt okej spel. Men man tröttnar snabbt.

Medlem
Skrivet av NexusSolo:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av NexusSolo:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av NexusSolo:
Skrivet av White Moose:

De som bojkottar spel beroende på hur de publiseras är lite skumma..

Origin funkar på samma sätt som steam, typ.

Håller med 100% - vad fasen spelar DET för roll. Barnfasoner. Jag har alphatestat BF3 och det går alldeles utmärkt att starta spelet från Origin, även om jag hellre gör det från Battlelogen.

OK jag sänker mig till Er nivå. Ni är skumma små barn.

Ok, så om pizzabudet kommer hem med din pizza i en Volvo då tackar du nej för du gillar Saab bättre? Själva Pizzan var egentligen inte det du ville ha, bara att Saabar kör runt på gatorna? Ska vi prata låg nivå kan man ju undra vad du menar med din nazismtext du har längst ner i varje inlägg?

Sådana där metaforer fungerar inte. Det går att diskutera detta enklare utan metaforer.

För att klargöra: Jag gillar inte Steam bättre än något annat men jag har redan majoriteten av mina spel på Steam.

Jag har tidigare i tråden föklarat varför jag vill ha allt samlat på ett ställe. Det förenklar när man installerar flera spel och byter dator ofta. Är man på resande fot ofta vill man förenkla så mycket som möjligt.

Om du tycker att jag är skum när jag vill minska krånglet i vardagen så har jag full rätt att tycka att du är skum.

Nazistcitatet är från en tråd här på FZ-forum där jag opponerade mig MOT nazism. FZ-medlemmen Kamp tycker uppenbarligen inte nazism är dåligt. Var din agressivt ställda fråga verkligen befogad här?

Här är en länk till tråden:
http://www.fz.se/forum/allmant-snack/oslo-terrorbombat-190908...

Så för att summera, om du sätter igång en pajkastning får du helt enkelt vara beredd att få tillbaks med samma mynt.

Lilla vän, ta inte i så att du kissar ner dig. Det var inte aggresivt på nåt sätt. Ledsen att du uppfattade det så. Vet du, man kan starta nästan alla spel inne i Steam - lägg till BF3 där när det släppsoch om du törs köpa det, så kan du surfa runt i Steam dagarna i ända bland alla dina spel och på alla dina nya datorer som du köper. Lycka till kompis.

Du har skämt ut dig tillräckligt nu.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Finns en stor fin anledning till att bojkotta Origin och det är paragraf 5 i EA:s användarvilkår!

http://tos.ea.com/legalapp/WEBTERMS/US/sv/PC/

Medlem
Skrivet av jonis:

Det som oroar mig är dock att vi som nu inte kommer köpa spelet, iaf inte på bra länge tills ett vettigt nedsatt erbjudande dyker upp, lär påverka försäljningen på PC-sidan. Det skulle i detta läge inte förvåna mig alls om EA väljer att tolka detta som åter ett exempel på varför det är mer lönsamt att enbart satsa alla klöver på konsolerna.

Jag kommer INTE köpa BF3 nu, oavsett vad Remus och andra tycks tro. Att köpa spel vid release är trots allt en relativt stor investering och jag vägrar börja sprida min digitala samling. Valet att köpa spelet på Steam ska finnas där, oavsett hur mycket de promotar sin egen tjänst Origin. Det här är fel tillvägagångssätt!

Tack!

Ja det är omöjligt att vinna som PC-Spelare hehe. Säkert samma visa med UBi Softs dumma DRM som sakta kommer döda PC-försäljningen. Vilket så klart i efterhand kommer skyllas på piratkopiering och att plattformen är ekonomiskt opålitlig. Eller så börjar UBi med en egen digital distribution (vilket de redan gör) men också skapar en klient till som Origin.

Jag kommer i alla fall avvakta vad som händer med detta. Som någon annan sa så är det många andra bra spel på väg. Jag personligen ligger säkert ett par månader bakom i spelvärlden då jag bara köper nästan uteslutande spel på deals på Steam. Fungerar perfekt för mig och blir på samma gång billigare. Ska man ständigt köpa det senaste så blir det ju en annan sak, men det är inte jag.

EA själva säger ju att vi spelare ska lugna ner oss, för bf3 kommer ju släppas hos 100-tals andra digitala distributörer... vilket jag tolkar som att de inte fattat något alls. Saken för mig är inte att just köpa det digitalt. Som om det vore hela grejen, att på något sätt ha som hobby att bränna pengar digitalt. Utan att det är precis just Steam jag vill kunna använda. Alla andra har haft säkert 10år på sig att ta upp detta race med digital distribution. För mig så är det hela bara too little, too late. Jag varken orkar eller vill (eller har råd) att börja om med Origin eller någon annan för den delen heller.

Det är behändigt att ha alla spel på ett ställe helt enkelt. Och jag har RAM-minne för att ha igång det i bakgrunden (men inte kanske 11 olika varianter av distributions tjänster.) Det har gått för lång tid, jag har för mycket spel och jag har slagit mig till ro med Steam. (kanske håller jag på att bli för gammal helt enkelt.)

Enda problemet är ju då bara när spel börjar försvinna från Steam som Crysis 2 gjorde. Jag hade alla planer på att köpa spelet o lira det i framtiden men nu verkar det inte bli så.

Sorry för långt inlägg dudes.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av jonis:

Det som oroar mig är dock att vi som nu inte kommer köpa spelet, iaf inte på bra länge tills ett vettigt nedsatt erbjudande dyker upp, lär påverka försäljningen på PC-sidan. Det skulle i detta läge inte förvåna mig alls om EA väljer att tolka detta som åter ett exempel på varför det är mer lönsamt att enbart satsa alla klöver på konsolerna.

Exakt, sen så sitter vi och undrar varför alla nya spel e konsol portar om ens det, fast då e trollen glada för då har dem något nytt att klaga på owait...

Medlem
Skrivet av anon_529:

Finns en stor fin anledning till att bojkotta Origin och det är paragraf 5 i EA:s användarvilkår!

http://tos.ea.com/legalapp/WEBTERMS/US/sv/PC/

Om du googlar lite, kommer du se att steam och alla digitala distributörer har samma regler i sina avtal,

Plus att EA har gått ut och klargjort att 24 månads grejen som domedagsprofeter har försökt få till att ens konto automatiskt raderas inte är så. Vilket många användare redan har konstaterat då vi har spel som e långt äldre än 24 månader som vi ej använt. Jag har inget emot folk som klagar på origin för att de ej vill ha fler tjänster, jag tycker de har fel men det är iallafall ett vettigt argument.
Sluta hitta på andra argument.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av NexusSolo:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av NexusSolo:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av NexusSolo:
Skrivet av White Moose:

De som bojkottar spel beroende på hur de publiseras är lite skumma..

Origin funkar på samma sätt som steam, typ.

Håller med 100% - vad fasen spelar DET för roll. Barnfasoner. Jag har alphatestat BF3 och det går alldeles utmärkt att starta spelet från Origin, även om jag hellre gör det från Battlelogen.

OK jag sänker mig till Er nivå. Ni är skumma små barn.

Whiner

Ok, så om pizzabudet kommer hem med din pizza i en Volvo då tackar du nej för du gillar Saab bättre? Själva Pizzan var egentligen inte det du ville ha, bara att Saabar kör runt på gatorna? Ska vi prata låg nivå kan man ju undra vad du menar med din nazismtext du har längst ner i varje inlägg?

Sådana där metaforer fungerar inte. Det går att diskutera detta enklare utan metaforer.

För att klargöra: Jag gillar inte Steam bättre än något annat men jag har redan majoriteten av mina spel på Steam.

Jag har tidigare i tråden föklarat varför jag vill ha allt samlat på ett ställe. Det förenklar när man installerar flera spel och byter dator ofta. Är man på resande fot ofta vill man förenkla så mycket som möjligt.

Om du tycker att jag är skum när jag vill minska krånglet i vardagen så har jag full rätt att tycka att du är skum.

Nazistcitatet är från en tråd här på FZ-forum där jag opponerade mig MOT nazism. FZ-medlemmen Kamp tycker uppenbarligen inte nazism är dåligt. Var din agressivt ställda fråga verkligen befogad här?

Här är en länk till tråden:
http://www.fz.se/forum/allmant-snack/oslo-terrorbombat-190908...

Så för att summera, om du sätter igång en pajkastning får du helt enkelt vara beredd att få tillbaks med samma mynt.

Lilla vän, ta inte i så att du kissar ner dig. Det var inte aggresivt på nåt sätt. Ledsen att du uppfattade det så. Vet du, man kan starta nästan alla spel inne i Steam - lägg till BF3 där när det släppsoch om du törs köpa det, så kan du surfa runt i Steam dagarna i ända bland alla dina spel och på alla dina nya datorer som du köper. Lycka till kompis.

Du har skämt ut dig tillräckligt nu.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Inaktiv
Skrivet av AHTF:
Skrivet av iller:

Finns en stor fin anledning till att bojkotta Origin och det är paragraf 5 i EA:s användarvilkår!

http://tos.ea.com/legalapp/WEBTERMS/US/sv/PC/

Om du googlar lite, kommer du se att steam och alla digitala distributörer har samma regler i sina avtal,

Plus att EA har gått ut och klargjort att 24 månads grejen som domedagsprofeter har försökt få till att ens konto automatiskt raderas inte är så. Vilket många användare redan har konstaterat då vi har spel som e långt äldre än 24 månader som vi ej använt. Jag har inget emot folk som klagar på origin för att de ej vill ha fler tjänster, jag tycker de har fel men det är iallafall ett vettigt argument.
Sluta hitta på andra argument.

Hur menar du nu att jag hittar på när det klart och tydligt står där.
Man får allt gå ut med en "svenssonförklaring" officiellt om jag skall acceptera något.
Vad du än säger så står det 24 månader...

Medlem
Skrivet av anon_529:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av anon_529:

Finns en stor fin anledning till att bojkotta Origin och det är paragraf 5 i EA:s användarvilkår!

http://tos.ea.com/legalapp/WEBTERMS/US/sv/PC/

Om du googlar lite, kommer du se att steam och alla digitala distributörer har samma regler i sina avtal,

Plus att EA har gått ut och klargjort att 24 månads grejen som domedagsprofeter har försökt få till att ens konto automatiskt raderas inte är så. Vilket många användare redan har konstaterat då vi har spel som e långt äldre än 24 månader som vi ej använt. Jag har inget emot folk som klagar på origin för att de ej vill ha fler tjänster, jag tycker de har fel men det är iallafall ett vettigt argument.
Sluta hitta på andra argument.

Hur menar du nu att jag hittar på när det klart och tydligt står där.
Man får allt gå ut med en "svenssonförklaring" officiellt om jag skall acceptera något.
Vad du än säger så står det 24 månader...

Och jag hittar inget om att inaktiva Steam-konton rensas bort. Så vem är det som sitter och hittar på egentligen?

Medlem

Vadå inte säljer spel som säljs på andra tjänster? Det gör dom ju visst, en tredjedel av spelen på GoG finns ju på Steam. Ett antal av origins spel finns också på Steam osv.

Dock har steam börjat störa sig på att företag ska kräva att spel instaleras steam, men ändå också kräver typ både games for windows live och gamespy och kanske ett antal andra mer eller mindre meningslösa tjänster bara för att få reklam pengar. OCh jag slipper gärna strulet med 47 olika plattformar i samma plattform.


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem
Skrivet av Flaxe:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Flaxe:

Jag orkar inte läsa igenom alla kommentarer, ...

Skrivet av Flaxe:

Jag förstår inte hur folk kan skita i att köpa spelet för att det inte säljs på Steam? ...

Skrivet av Flaxe:

Förstår verkligen INTE vad problemet är...

Problemet är att du inte läser tråden du själv skriver i.

Problemet är att det finns alldeles för många ignoranta skitungar på FZ.

Jag läste igenom hälften av alla kommentarer, och det är exakt samma kommentarer som i alla de andra nyheterna angående detta - vissa ska bojkotta BF3 pga. detta medan vissa tycker det är skit bra.

Kanske är det jag som missuppfattar vad du skriver Tybalt, men jag tolkar det som att du menar att jag är dum i huvet och skriver sånt som inte stämmer? Om så är fallet så får du gärna förklara för mig vad jag har skrivit fel.

Nej jag menar att folk som bojkottar och snackar skit är det.
Dig skulle jag vilja äta brunch med.

Medlem
Skrivet av Flaxe:
Skrivet av Devildoll:

att inte släppa ett datorspel på steam idagsläget är ungefär som att bara släppa ett datorspel till mac.

man låser sig ute från en stor del av marknaden.
jag kommer inte köpa spelet via origin i alla fall.

steam är bra då de innefattar alla utgivares spel , origin däremot innefattar enbart EA spel , sådant tänker jag inte stödja , det slutar med att varenda jävla utvecklare har sitt eget lilla steam som man måste regga sig på.

litar lite mer på valve än vad jag gör på ea dessutom.

Du behöver ju inte registrera dig till Origin? Du använder ditt vanliga EA konto, samma som du skulle använt till BF3 ÄVEN om du köpt det via Steam.

jag tänkte mer på när resten av utgivarna fått vittring av den möjliga succén

Skrivet av Flaxe:

Varför vill du stödja Steam/Valve istället för EA? Det är ju ändå ett EA spel du kommer spela, varför inte stödja utvecklarna direkt istället för att mycket av pengarna ska gå till en återförsäljare?

det är absolut en poäng , rätt personer ska få så mycket pröjs som möjligt.
så få mellanhänder som möjligt är att föredra , helt klart

men som sagt , steam har ett ganska odiskriminerande utbud, medan origin enbart huserar EA spel ( än så länge )

Skrivet av Flaxe:

Varför litar du mer på Valve än EA? Rädd att EA ska ta pengarna från ditt kreditkort?

EA har fjantat sig med nedladdningsgaranti och skit , sådant mig veterligen inte försiggått på steam.
Valve hittills visat mer kärlek mot spelare , har "when its done" mentalitet , osv.

medan EA skiter ganska fullständigt om spelen blir klara , skiten ska ut lagom till jul!
visserligen känns det som om EA är på bättringsvägen dock.

saker som inte nödvändigtvis har med origin eller steam att göra , men fortfarande anledningar till min ställning till de båda företagen.

Medlem
Skrivet av anon_529:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av anon_529:

Finns en stor fin anledning till att bojkotta Origin och det är paragraf 5 i EA:s användarvilkår!

http://tos.ea.com/legalapp/WEBTERMS/US/sv/PC/

Om du googlar lite, kommer du se att steam och alla digitala distributörer har samma regler i sina avtal,

Plus att EA har gått ut och klargjort att 24 månads grejen som domedagsprofeter har försökt få till att ens konto automatiskt raderas inte är så. Vilket många användare redan har konstaterat då vi har spel som e långt äldre än 24 månader som vi ej använt. Jag har inget emot folk som klagar på origin för att de ej vill ha fler tjänster, jag tycker de har fel men det är iallafall ett vettigt argument.
Sluta hitta på andra argument.

Hur menar du nu att jag hittar på när det klart och tydligt står där.
Man får allt gå ut med en "svenssonförklaring" officiellt om jag skall acceptera något.
Vad du än säger så står det 24 månader...

Där har du en källa. http://www.platformnation.com/2011/07/17/eas-origin-may-delet...

Skrivet av daver:
Skrivet av anon_529:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av anon_529:

Finns en stor fin anledning till att bojkotta Origin och det är paragraf 5 i EA:s användarvilkår!

http://tos.ea.com/legalapp/WEBTERMS/US/sv/PC/

Om du googlar lite, kommer du se att steam och alla digitala distributörer har samma regler i sina avtal,

Plus att EA har gått ut och klargjort att 24 månads grejen som domedagsprofeter har försökt få till att ens konto automatiskt raderas inte är så. Vilket många användare redan har konstaterat då vi har spel som e långt äldre än 24 månader som vi ej använt. Jag har inget emot folk som klagar på origin för att de ej vill ha fler tjänster, jag tycker de har fel men det är iallafall ett vettigt argument.
Sluta hitta på andra argument.

Hur menar du nu att jag hittar på när det klart och tydligt står där.
Man får allt gå ut med en "svenssonförklaring" officiellt om jag skall acceptera något.
Vad du än säger så står det 24 månader...

Och jag hittar inget om att inaktiva Steam-konton rensas bort. Så vem är det som sitter och hittar på egentligen?

Får väl specificera mig, steam har i sitt att de förbehåller sig rätten att alltid kunna ta bort dina spel.

"13. TERM AND TERMINATION

Either you or Valve has the right to terminate or cancel your Account or a particular Subscription at any time. You understand and agree that the cancellation of your Account or a particular Subscription is your sole right and remedy with respect to any dispute with Valve."

Inaktiv
Skrivet av AHTF:

"13. TERM AND TERMINATION

Either you or Valve has the right to terminate or cancel your Account or a particular Subscription at any time. You understand and agree that the cancellation of your Account or a particular Subscription is your sole right and remedy with respect to any dispute with Valve."

Detta är en stor skillnad till vad EA har i sitt avtal.
Och något jag inte hade reagerat på om EA formulerat sig så.

Här säger man nämligen att Valve har rätt att banna dig för många saker medan EA säger klart och tydligt för inaktivitet även om så inte händer.

Ja jag har hängt upp mig på ordet inaktivitet. Jag anser inte att det skall specificeras så.
Jag kan gå med på mycket men om jag vill spela ett gammalt spel 5 år senare så skall jag ha möjligheten så länge EA existerar som företag.

Medlem
Skrivet av anon_529:
Skrivet av AHTF:

"13. TERM AND TERMINATION

Either you or Valve has the right to terminate or cancel your Account or a particular Subscription at any time. You understand and agree that the cancellation of your Account or a particular Subscription is your sole right and remedy with respect to any dispute with Valve."

Detta är en stor skillnad till vad EA har i sitt avtal.
Och något jag inte hade reagerat på om EA formulerat sig så.

Här säger man nämligen att Valve har rätt att banna dig för många saker medan EA säger klart och tydligt för inaktivitet även om så inte händer.

Ja jag har hängt upp mig på ordet inaktivitet. Jag anser inte att det skall specificeras så.
Jag kan gå med på mycket men om jag vill spela ett gammalt spel 5 år senare så skall jag ha möjligheten så länge EA existerar som företag.

du sket i den delen av min post där ea klargjorde sin text. Sen förstår jag inte hur du kan tycka den formuleringen ea har är så illa även om de ej gått ut och förtydligat. Steam ger sig ju fan rätten att stänga av ditt konto utan anledning och precis när de vill, de ger inga speciella skäl som måste uppfyllas. De ger dock några andra exempel som kan leda till avstängning, men det ändrar inte det faktum att de i sitt avtal gett sig rättigheten att stänga ner ditt konto när de själva vill.

Inaktiv
Skrivet av AHTF:

Massa text

Det handlar kort och gott om principen.

Jag har sett mina spel komma och gå med EA downloader / EA link. Ja de är tillbaka i Origin nu.
Jag har personliga problem med att lita på EA.

Bara något så enkelt som att de specificerar gör mig 100% misstänksam.

Valve skriver inte att de stänger av inaktivitet och jag har fortfarande kvar mina spel efter 10 år även om jag inte loggat in på kontot på över 3.

Avstängningar för helt andra anledningar ger jag blanka faen i då anledningarna är för 99% av tiden någon som gjort dumheter.

Medlem

who cares?
jag ser inget negativt med detta

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Flaxe:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Flaxe:

Jag orkar inte läsa igenom alla kommentarer, ...

Skrivet av Flaxe:

Jag förstår inte hur folk kan skita i att köpa spelet för att det inte säljs på Steam? ...

Skrivet av Flaxe:

Förstår verkligen INTE vad problemet är...

Problemet är att du inte läser tråden du själv skriver i.

Problemet är att det finns alldeles för många ignoranta skitungar på FZ.

Jag läste igenom hälften av alla kommentarer, och det är exakt samma kommentarer som i alla de andra nyheterna angående detta - vissa ska bojkotta BF3 pga. detta medan vissa tycker det är skit bra.

Kanske är det jag som missuppfattar vad du skriver Tybalt, men jag tolkar det som att du menar att jag är dum i huvet och skriver sånt som inte stämmer? Om så är fallet så får du gärna förklara för mig vad jag har skrivit fel.

Nej jag menar att folk som bojkottar och snackar skit är det.
Dig skulle jag vilja äta brunch med.

Just sådant här är problemet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skriv svar