Origin krävs för att köra Battlefield 3

Medlem

Jahapp, drygt. Såg fram emot BF3, men skiter nog i det när det inte kommer till Steam, gillar inte att behöva ha massa olika nedladdningstjänster och Ea:s egen håller helt enkelt inte måttet...

Medlem

"oväntat"..

Detta bekräftar också alla tidigare spekulationer angående EA/Valve fighten. Självklart har EA varit fula från första början och alla bortförklaringar till varför det inte släpps till steam är och har hela tiden varit bullshit. Efter att ha läst de flesta kommentarerna här förstår jag att de som på något vis försvarar EA och origin är antingen inte pc-spelare, och har därför ingen uppfattning, eller så började dem lira igår. Finns inget bra med Origin. Inte med ea heller. Det är en skam att DICE ägs av Ea..

Medlem
Skrivet av raefzm88:

"oväntat"..

Detta bekräftar också alla tidigare spekulationer angående EA/Valve fighten. Självklart har EA varit fula från första början och alla bortförklaringar till varför det inte släpps till steam är och har hela tiden varit bullshit. Efter att ha läst de flesta kommentarerna här förstår jag att de som på något vis försvarar EA och origin är antingen inte pc-spelare, och har därför ingen uppfattning, eller så började dem lira igår. Finns inget bra med Origin. Inte med ea heller. Det är en skam att DICE ägs av Ea..

Du får gärna lägga till "flesta" i meningen där du säger att de som försvarar EA och Origin inte är pc-spelare etc.
Jag har inte ägt en konsol sedan jag sålde min PlayStation (1:an) för måååånga år sedan och jag HATAR konsoler ärligt talat - jag har inte ens spelat på en konsol de senaste 5 åren eller något sånt.

Om du säger att det inte finns något bra med Origin, då kan du ju inte ha testat Steam i dess betaversion och inte heller vid release. Steam var ju katastrofalt dåligt i väldigt många år efter releasen och det vet alla som använde det på den tiden.

Medlem

Ser gärna att man ska ha ännu fler klienter igång faktiskt, the more the marrier. BF3 rules.

Medlem

Jag kommer nog att hoppa över att köpa det (inte satt i sten) endast för att jag gillar att ha mina spel samlade i ett enda system. Installerar jag om min dator så installerar jag Steam och sedan är jag klar, i stort sett.
har jag något specifikt emot EA eller DICE, eller ens Origin? Nix. Bara att jag är lat, bekväm och vill ha allt samlat på ett ställe.

rav
Medlem

Steam har ju löjliga priser på spel. Steam behöver en konkurrent.

Jag är inte förtjust i EA, men att dom skapar en sån här tjänst känns endå rätt naturligt.
Utvecklingen har ju pekat åt det här i flera år. Förstår inte varför folk ens är överraskade.
Lite kul att folk blir så sura. Trodde det var de äldre generationerna som var hårt konservativa.
Folk gnäller alltid på förändring, sen tar det ett tag och sen har man vant sig.

Så länge dom gör detta bra så ser iaf inte jag något problem med det. Visst, det är drygt att ha en extra klient till. Jag stör mig på Steam just för att det är så tungt, tar tid att ladda/starta. Detta kommer bli ännu än dryg sak. Man får leva med det.
Jag hade gillat om Steam blev ett program där du har friends och dina spel. Nyheter och onlinebutiken kan dom flytta till nätet. Slimma ner programmet så det inte kräver så mycket.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

http://i.imgur.com/9W8ET.png
Nuff said. Origin kommer att ta god tid på sig innan det fungerar som det ska. Väntar nog ett tag med att köpa BF3, så det inte blir GTA IV all over again.

Ja, det är ett stort problem för alla Svenskar som bor i Puerto Rico antar jag.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Det kommer ju fortfarande fungera att lägga till spelet som ett Non-Steam Game, fast när ni startar det så kommer Origin att startas automatiskt? Precis som det fungerar med Steam...

Ifall du startar ett Steam spel från skrivbordet utan att ha Steam igång, så öppnas ju Steam automatiskt och spelet startas direkt - det kommer ju bli samma sak med Origin.

Så om ni prompt vill ha spelet på ett och samma ställe, lägg till det som ett Non-Steam Game då!

Medlem

Där får det nog vara nog. Nej jag skippar BF3, jag var sugen på att testa det i hopp om att det inte skulle var alika generiskt och tråkigt som 99% av alla andra FPS de senaste typ 5åren.

Men att behöva installera Origin tjänsten för 1 spel känns inte acceptabelt, speciellt inte när det spelet inte är sådär superlockande.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Sen undrart folk varför det är så mycker hat mot EA.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Tråkigt att se folk bli påhoppade bara för att de står upp för något. Att visa med plånboken att vi inte gillar vissa saker är en rätt som vi alltid kommer ha, och som faktiskt tro det eller ej fungerar ganska bra. Jag personligen tycker det är mera upprörande att se folk köpa allt som serveras utan att ifrågasätta eller tänka lite längre. Så ser det ju dock ut idag så det hela är ju ganska hopplöst.

Gissningsvis är man väll naiv om man tror att detta ska gynna oss som spelare på något sätt. Då allt bara är olika sätt för publishers o andra att tjäna mera pengar. DLC tåget är ju redan long gone, men om vi visar lite vad vi tycker nu så kanske vi inte sitter här med 48 klienter om några år.

Också jobbigt med folk som "gnäller" på att andra "gnäller". Det gör ju verkligen ingen nytta. Folk tänker olika det får man väll acceptera. Att folk "Gnäller" är faktiskt en väg till att något möjligtvis skulle kunna bli bättre.

+1

Medlem

Synd, synd...
Sen klagar dom att inte folk köper pc spel, vi är kräsna, men om ni gör bra saker prisar vi er.

Medlem
Skrivet av shelter:
Skrivet av Spanne:

Har inga problem med varken Steam eller Origin så länge de funkar som de ska. (Hej, Steam som vill bli ominstallerad en gång i månaden!!)

Har installerat om Steam en gång sen Half-Life 2 kom. Förstår inte vad du pratar om.
Steam kan man låta ligga på en annan partition och det funkar fint även trots att man installerar om windows.

Nåja... Tycker personligen det räcker med en spelklient och Steam funkar väl hyffsat bra för de flesta.

Jo, en gång i månaden var lite överdrivet men åtminstone 2-3 gånger det här året så får jag "Fatal error" när jag ska spela något på Steam. Enda lösningen för mig var att ominstallera Steam och dessutom alla spel jag har på det. Och det är inte särskilt roligt med min (ofantligt dåliga) internethastighet.

Menmen, jag är ändå nöjd med Steam överlag och vad jag har sett av Origin så har jag inget att klaga på.

Medlem

Steam krävs för samtliga Valve-spel, ingen klagar.
Origins krävs för EA spel, folk blir vilda? (bubbelmoral någon?)
En klar majoritet av alla spel kräver DRM, vill man slippa det skaffar man en konsol. De flest har ju bevisligen lärt sig älska Steam trots att det imo suger, så på 6mån-1år kommer ni nog älska origin ocså.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Steam krävs för samtliga Valve-spel, ingen klagar.
Origins krävs för EA spel, folk blir vilda? (bubbelmoral någon?)
En klar majoritet av alla spel kräver DRM, vill man slippa det skaffar man en konsol. De flest har ju bevisligen lärt sig älska Steam trots att det imo suger, så på 6mån-1år kommer ni nog älska origin ocså.

Det blir jobbigt om alla utgivare ska ha sina egna system och på så vis strypa tillgängligheten. Jag gillar Steam, men jag hade hellre sett att alla företag i branschen (även Valve) strävar efter att spelare ska kunna köpa spelen på det sättet som de själva vill utan massa crapware.

Det hade också varit skillnad om EA hade gått ut med nyheten INNAN några miljoner människor förbokat eländet. Nu kommer nog ett stort antal personer bli förvånade att man ska behöva använda EA:s skräplösningar för att nyttja något man betalat för.

Det gynnar knappast någon att EA på detta fula sätt försöker vinna marknadsandelar på en marknad de redan förlorade för över 5 år sedan. Någon borde utdela en pungspark med stålhätta mot EA-chefen som bestämde sig för att släppa idiotiska mellanhands-program som inte tillför ett dyft till spelvärlden annat än irritation.

Medlem

VIlka jävla Whiners dom flesta ni är =.= dom som inte kommer köpa Bf3 nu bara för Origin ni tänkte säkert inte köpa Spelet Ändå och bara Trollar jag spelade BF3 Alphan och origin var inge problem tar tille och med mindre Processe än vad steam gör och du behöver inte ens starta Origin ( den gör det själv) dom du bara loggar in på Hemsidan iställer som man använder =.= J**la 12 åriga whiners ni blir aldrig nöjda ni fattar inte hur mycket pengar Spel företag förlorar för folk piratar spel =.= så Skyll på dom som laddar ner spelen istället för Företaget och köp spelet

tur att man kommer slippa spela med er som bara whinar <3 haha!

Medlem

Inget köp.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Funderade på att köpa spelet men blir ju osäker nu när jag hör att personer som Xilitu ska spela det. Folk får lära sig respektera andras åsikter, kan man inte det är man inte bättre än en "p12a" (urvattnat uttryck) själv.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Steam krävs för samtliga Valve-spel, ingen klagar.
Origins krävs för EA spel, folk blir vilda? (bubbelmoral någon?)
En klar majoritet av alla spel kräver DRM, vill man slippa det skaffar man en konsol. De flest har ju bevisligen lärt sig älska Steam trots att det imo suger, så på 6mån-1år kommer ni nog älska origin ocså.

Skiten (alltså DRM) har ju spridit sig även till konsol (jag är dock inte förvånad då jag länge försökt få folk att inse detta) så nej det enda sättet att slippa det här är att köpa DRM-fritt (via GoG till exempel).

OT:
Jag är inte kritisk till sådan här tjänster för att jag bara måste klaga så fort EA gör något, jag är kritisk för jag ser vart detta kommer leda i framtiden. Det EA gör kan ni ge er tusan på att andra kommer ta efter, om man inte i ett tidigt skede visar sitt missnöje kommer de fortsätta att sälja spel i delar, snart kommer man få betala för vapen i spel då de inte kommer vara en del av det man köper, Capcom har redan börjat och andra lär följa efter, om ingen som sagt redan nu informerar dom om att detta inte är något som spelare är villiga att gå med på.

Jag har lagt ut tusentals kronor på den här industrin och jag hade med glädje kunnat lägga flera tusen till om det inte varit för krav som dessa. De spel jag har här hemma (och det är en hel del) kan jag när jag vill spela, behöver inte bry mig ett skvatt om att koppla upp mig mot nätet och först få godkänt av dess utgivare att det är okej att jag spelar de spel jag lagt dessa pengar på. Det enda som jag behöver bry mig om är få det att funka på dagens os och tack vare Dosbox och ScummVM kan jag spela en stor del av dessa spel utan några större problem. Jag siar redan nu om att så kommer inte vara fallet med dagens spel såvida inte utgivarna själva ser till att spelen går att köra utan aktivering och med tanke på hur EA slutat erbjuda support för en hel del spel så tror jag inte de kommer bry sig om detta för fem öre när väl spelet tagits bort från deras servers.

Medlem

Tycker inte att detta är så upprörande, kanske för att jag inte har några spel @ steam.

Däremot detta!
Rubriken:
"Only one Battlefield 3 soldier allowed per player?"
http://bf3blog.com/

Skulle kunna göra mig upprörd om det var sant.


signatur

what we do in life echoes in eternity

Medlem
Skrivet av Xilitu:

VIlka jävla Whiners dom flesta ni är =.= dom som inte kommer köpa Bf3 nu bara för Origin ni tänkte säkert inte köpa Spelet Ändå och bara Trollar jag spelade BF3 Alphan och origin var inge problem tar tille och med mindre Processe än vad steam gör och du behöver inte ens starta Origin ( den gör det själv) dom du bara loggar in på Hemsidan iställer som man använder =.= J**la 12 åriga whiners ni blir aldrig nöjda ni fattar inte hur mycket pengar Spel företag förlorar för folk piratar spel =.= så Skyll på dom som laddar ner spelen istället för Företaget och köp spelet

tur att man kommer slippa spela med er som bara whinar <3 haha!

Man lär uppenbarligen inte ut användandet av skiljetecken i lågstadiet längre. Är det inte du som är en 12-årig whiner som whinar över att folk har en annan åsikt?

Vad i hela friden har Origin att göra med piratkopiering? Så länge man använder ett kontosystem som i BF2 blir det ju i princip omöjligt för pirater att skapa konton för onlinespel. Origin är och kommer alltid vara ett onödigt mellanhandsprogram som begränsar DIN och alla andra spelares valfrihet.

Det är tack vare okritiska fanboys som spelföretagen i framtiden kommer HYRA ut alla era spel genom liknande plattformar där ni inte äger någonting som ni "köpt". Detta är en växande trend och i längden förstör ni bara för er själva när ni klagar på att folk klagar. Alla noobs verkar ju helt ha glömt av vad som redan har plockats bort från spel som varit en självklarhet i många år:

* Vart är våra dedikerade servrar? Ska man BETALA för att hyra en server så att man kan vara admin? Förr i tiden satte man upp sina egna servrar med bra hårdvara och uppkoppling. Nu är man beroende av klantskallarna som hyr ut servrarna.
* Varför släpps spelen ofullständiga (DLC)? Vart är expansionerna som fanns förr i tiden?
* Varför kan spelföretag trycka in dåliga DRM-skydd som kan förstöra både spelupplevelsen och ens dator?

Det senaste är att man behöver idiotisk crapware för att ens kunna spela något man betalat för. Många bäckar små, men i slutändan är det spelarnas bristande kritiska förmåga som kommer omvandla spelvärlden till en värld där man inte äger något, där allting lagras i spelföretagens "moln" och kan plockas bort utan förvarning. Jag är ingen bakåtsträvare, men någonstans måste ni väl fatta att vi som hängt med en längre tid inte vill spela massa noobcasual-spel på noobservrar hostade av spelföretagen själva. Sedan slutar alla noobspelen fungera för att en noobklient krävs för att starta noobspelen.

Spelen blir, trots att de blir enklare gameplay-mässigt, ännu mer otillgängliga om era fanboydrömmar besannas där företagen kan skinna era plånböcker ännu mer. Varje dag betalar ni för mindre innehåll, mindre tillgänglighet och mindre valfrihet.

Medlem
Skrivet av twomas:

Tycker inte att detta är så upprörande, kanske för att jag inte har några spel @ steam.

Däremot detta!
Rubriken:
"Only one Battlefield 3 soldier allowed per player?"
http://bf3blog.com/

Skulle kunna göra mig upprörd om det var sant.

Äh spelar roll, varför ska man göra ny gubbe för? Positiva är väll att om man har tillräckligt med bevis så blir hans konto avstäng om nån fuskar, och får punga upp pengar för ett nytt konto om han/hon vill spela igen??

Medlem

För dem av er som kanske inte inser just detta... Till skillnad från EA så har Valve aldrig varit maktgalna. Visst att Steam är den största internetbaserade butiken idag men när det gäller deras "requires steam" så går det att köra det offline. Jag har något emot Electronic Arts, jag har ingenting emot Steam. Varför? För att Steam har förstört betydligt färre utvecklare. Jag väntar tills spelet blir tillgängligt på Steam för att skaffa det till PC men först och främst ska det hamna på min 360. ^^


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Nu har jag kollat in Origin... och det är fan inte alls i beta. Origin är pre-alpha. Vilken jävla skit det är. Vill de konkurrera med Steam så få de fan ta sig i kragen.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Ja, det är ett stort problem för alla Svenskar som bor i Puerto Rico antar jag.

Haha, gillar sarkasmen där!
Jag menar bara att Origin verkar dras med för många barnsjukdomar ännu, det här var bara ett extremfall som inte nödvändigtvis påverkar svenskar. Hela Origin känns lite som att var ute och gå på svag is. Jag föredrar nog att vänta tills "sjön är bottenfrusen" så att säga, innan jag börjar använda tjänsten.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Har hört att Origin inte behöver vara igång medans man spelar, någon som ifall det stämmer?

Skrivet av twomas:

Tycker inte att detta är så upprörande, kanske för att jag inte har några spel @ steam.

Däremot detta!
Rubriken:
"Only one Battlefield 3 soldier allowed per player?"
http://bf3blog.com/

Skulle kunna göra mig upprörd om det var sant.

Tror det rör sig om ett missförstånd. Community Managern hade sagt “your name is linked to your origin persona“, vilket jag snarare tycker låter som att ens profil är linkad till Origin. Inte ens soldat.
I alphan t ex så hade man sitt Origin-namn sen stod det även "Active soldier:" som var samma som sitt Origin-namn. Just "active soldier" tror jag man kan göra flera av, men inte sitt profilnamn.

Obs, bara jag som tror detta.

Medlem

Är det bara jag som minns när Valve stängde ner WON-servrarna och lanserade Steam? Det var så jävla kasst att det inte gick att spela på flera månader, CS communityn va fan i uppror... Kalla mig långsint men jag har aldrig förlåtit Valve.

Alla steam fanbois borde tänka på det innan ny spyr galla på allt nytt.

Medlem

Visst att man kan köpa spelet från Origin bara bla bla bla men de som köper det på skiva måste ändå installera Origin.
'Och origin håller fan inte måttet!

Medlem
Skrivet av Wetorp:

Är det bara jag som minns när Valve stängde ner WON-servrarna och lanserade Steam? Det var så jävla kasst att det inte gick att spela på flera månader, CS communityn va fan i uppror... Kalla mig långsint men jag har aldrig förlåtit Valve.

Alla steam fanbois borde tänka på det innan ny spyr galla på allt nytt.

Som redan nämnts ett par gånger så var Steam inte heller helt problemfritt (minns än idag vilka stora problem de hade mer Half Life 2 som ju var det första spelet att använda sig av Steam aktivering) och jag tror som jag skrivit innan att EA mycket väl kan komma att erbjuda en tjänst som Steams om de lyssnar på den kritik de får. Dock har EA på senare tid inte brytt sig om vad deras köpare tycker så om de fortsätter i samma stil lär de väl utforma Origin precis som de vill och inte som deras användare vill. Steam är där det är idag tack vare att Valve faktiskt lyssnar på sina köpare, återstår som sagt att se ifall EA lyssnar på sina...

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av warh0g:

Ja, det är ett stort problem för alla Svenskar som bor i Puerto Rico antar jag.

Haha, gillar sarkasmen där!
Jag menar bara att Origin verkar dras med för många barnsjukdomar ännu, det här var bara ett extremfall som inte nödvändigtvis påverkar svenskar. Hela Origin känns lite som att var ute och gå på svag is. Jag föredrar nog att vänta tills "sjön är bottenfrusen" så att säga, innan jag börjar använda tjänsten.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Skriv svar