Fritt fram för homosexualitet i Skyrim

Inaktiv

frågan är ju...vad får man ut av det?

Medlem

Ny fattas bara ett hardcore-mode!


signatur

Memento Mori

Medlem

Skyrim har alltså fler relationsval än vad real life har för människor i många länder. Där kan vi snacka open world rpg!

10/10

Medlem

Ska man överhuvudtaget ha möjligheten att inleda relationer i spel så tycker jag absolut att det ska finnas alternativ för alla spelare oavsett sexuell läggning. Glada nyheter!


signatur

”Halvt nerdödad.”

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Har ingetting emot det, men det brukar sluta med att alla karaktärer i spelvärlden är bisexuella istället för hetero eller homo. De får gärna ha en gay-bar nånstans i världen och kanske nån dum präst som säger att de alla är syndare. Det hade känts mer verkligt.

Kom direkt att tänka på denna - http://www.youtube.com/watch?v=HTN6Du3MCgI

Vad gäller sexualitet i spel är det väl bra att det är... ptja, valfritt.
Alla borde, som någon tidigare nämnt, kanske inte vara Bi, utan vissa bör väl vara hetero, homo, bi för att få lite realistisk omväxling.

Jag tror inte att vi i den mest toleranta världen kommer vara omringade av endast bisexuella människor

Medlem

Fine by me,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Som rabiat homomotståndare så säger jag nej. Hoppas man kan gifta sig och sen ha dräpa sin man. Det vore iaf lite kul


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av joary639:

Härligt!!!! Precis som det är i riktiga världen.

Vilken "riktiga" värld lever du i? För homoäktenskap är inte något som finns på många ställen på detta klot.

Men jag gillade
"– Inte hyschhysch, vi har bara inte gjort någon stor sak av det. Du kan gifta dig med vem som helst, svarade Pete Hines."
Killen har tagit ett steg förbi 1800-talet. Synd att det är så få som vågat göra det i denna frågan.

Medlem

"Fritt fram för homosexualitet i Skyrim."

Ingen heterosexualitet alltså? Yes, a dream comes true!

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Jag har inget emot det, bara inte fler spel börjar med det.

Haha, va?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Låter ju bra, låt folk vara folk. Homosexualitet finns ju representerad i många spel nuförtiden redan, så att Skyrim har det när dom har relationer är ju något självklart egentligen. Jag hade nog mer undrat vad Bethesda sysslade med om dom bara la till heterosexuella relationer i spelet.

Medlem

Jag kan för allt i världen inte förstå hur vissa kan tycka sådana här saker är viktiga.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Hoppas man kan göra könsbyte också, sen skulle det vara fint om man kunde kalla sig hen, eller iaf något könsneutralt, om man spelar en karaktär som inte riktigt är säker på vilket kön den är...

Suck... snacka om att spelindustrin fokuserar på fel saker. Vem fan bryr sig om förhållanden i ett jävla dataspel, Man spelar dataspel för att slippa bry sig om sitt förhållande. Och själv anser jag det fan skrämmande när någon skaffar en pojk / flickvänn i ett spel. Snacka om att denna person skulle behöva skaffa sig ett riktigt liv... 4ea...

Medlem
Skrivet av AshTray:

Jag kan för allt i världen inte förstå hur vissa kan tycka sådana här saker är viktiga.

Hur kan ett rollspel ta sig själv på allvar om möjligheten INTE skulle finnas?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

- Do you, Adoring Fan, take Mesmashyoudie to be your lawfully wedded husband?

- BY AZURA BY AZURA BY AZURA YES

Medlem

ngn som har info om hur man gifter sig me någon.
Ex i Fable 1 var man ju tvungen att få personen kär i en på olika sätt.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av krad:

Hoppas man kan göra könsbyte också, sen skulle det vara fint om man kunde kalla sig hen, eller iaf något könsneutralt, om man spelar en karaktär som inte riktigt är säker på vilket kön den är...

Suck... snacka om att spelindustrin fokuserar på fel saker. Vem fan bryr sig om förhållanden i ett jävla dataspel, Man spelar dataspel för att slippa bry sig om sitt förhållande. Och själv anser jag det fan skrämmande när någon skaffar en pojk / flickvänn i ett spel. Snacka om att denna person skulle behöva skaffa sig ett riktigt liv... 4ea...

Tids nog, kanske om ett par decennier, när spelen närmast påminner om vår tids vision om The Matrix i komplexitet så kommer det garanterat gå att ordna. För rollspel handlar ju ofta om att testa att leva en helt annan person än sig själv - eller att göra det som man själv av olika skäl inte kan eller vill göra i verkligheten. Typ som att massakrera civila med en hagelsprakare i GTA IV. Kul på skärmen men inte på konsum.

Vad sa Bethesda nu igen då? Jo, just det att dom inte lagt någon särskild fokus på det hela. Du å andra sidan verkar lägga hutlöst mycket emotionell energi på hela situationen. Det finns bara inga specifikt uttänkta och implementerade hinder för att relations-koden ska trigga på lämpliga humanoida NPC'er på grund av bitsen som representerar deras kön. Problem?

Du borde skriva ner dina kommentarer om relationer på papper för framtida referens, så din analytiker kan få en mer komplett bild av ditt socialneurotiska tillstånd. Jag som socialt fungerande person spelar då inte spel för att fly från min underbara flickvän, jag brukar skutta bort till sängen och ge henne en bamsekram mellan rundorna på Zombie Panic Source. Men har man ingen tjej så spelar man väl kanske för att fly undan från att man inte har en tjej - om det nu stör en - så lite rätt har du kanske?

Att starta relationer online är väldigt enkelt - släng ett öga på vilken nogasorterad friends list på t.ex. Steam som helst så finner du säkerligen massvis med figurer av olika åldrar och nationaliteter som man gärna kallar sina polare. Kanske planerar man en resa för att ses en dag. Att träffa en pojk- eller flickvän online är såklart mer komplicerat och saknar många element av mänsklig interaktion. Men att få upp intresset för en annan människa, även bakom en avatar, går utmärkt online - och intresset är alltid förgrunden för mötet som kompletterar interaktionsbilden och gör det hela till en fullständigt funktionell relation.

Medlem
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Voorhees:

Det är bra så blir alla nöjda. Fast jag hade inte haft något emot att gifta mig med en sten. Då slipper man allt gnäll och all svartsjuka. Kanske, kanske blir det lugnt.

men blir det inte hårt då du blir lite kelsugen då???

Det blir stenhårt... haha.

*puts on second pair of sunshades*
YEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Medlem
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Voorhees:

Det är bra så blir alla nöjda. Fast jag hade inte haft något emot att gifta mig med en sten. Då slipper man allt gnäll och all svartsjuka. Kanske, kanske blir det lugnt.

men blir det inte hårt då du blir lite kelsugen då???

Det blir stenhårt... haha.

hehehe,,bara för dem riktigt hardcore med andra ord,,,

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av krad:

Hoppas man kan göra könsbyte också, sen skulle det vara fint om man kunde kalla sig hen, eller iaf något könsneutralt, om man spelar en karaktär som inte riktigt är säker på vilket kön den är...

Suck... snacka om att spelindustrin fokuserar på fel saker. Vem fan bryr sig om förhållanden i ett jävla dataspel, Man spelar dataspel för att slippa bry sig om sitt förhållande. Och själv anser jag det fan skrämmande när någon skaffar en pojk / flickvänn i ett spel. Snacka om att denna person skulle behöva skaffa sig ett riktigt liv... 4ea...

Tids nog, kanske om ett par decennier, när spelen närmast påminner om vår tids vision om The Matrix i komplexitet så kommer det garanterat gå att ordna. För rollspel handlar ju ofta om att testa att leva en helt annan person än sig själv - eller att göra det som man själv av olika skäl inte kan eller vill göra i verkligheten. Typ som att massakrera civila med en hagelsprakare i GTA IV. Kul på skärmen men inte på konsum.

Vad sa Bethesda nu igen då? Jo, just det att dom inte lagt någon särskild fokus på det hela. Du å andra sidan verkar lägga hutlöst mycket emotionell energi på hela situationen. Det finns bara inga specifikt uttänkta och implementerade hinder för att relations-koden ska trigga på lämpliga humanoida NPC'er på grund av bitsen som representerar deras kön. Problem?

Du borde skriva ner dina kommentarer om relationer på papper för framtida referens, så din analytiker kan få en mer komplett bild av ditt socialneurotiska tillstånd. Jag som socialt fungerande person spelar då inte spel för att fly från min underbara flickvän, jag brukar skutta bort till sängen och ge henne en bamsekram mellan rundorna på Zombie Panic Source. Men har man ingen tjej så spelar man väl kanske för att fly undan från att man inte har en tjej - om det nu stör en - så lite rätt har du kanske?

Att starta relationer online är väldigt enkelt - släng ett öga på vilken nogasorterad friends list på t.ex. Steam som helst så finner du säkerligen massvis med figurer av olika åldrar och nationaliteter som man gärna kallar sina polare. Kanske planerar man en resa för att ses en dag. Att träffa en pojk- eller flickvän online är såklart mer komplicerat och saknar många element av mänsklig interaktion. Men att få upp intresset för en annan människa, även bakom en avatar, går utmärkt online - och intresset är alltid förgrunden för mötet som kompletterar interaktionsbilden och gör det hela till en fullständigt funktionell relation.

Har bara en enda sak att säga till personer som du, skaffa dig ett liv för fan istället för att sitta här på FZ och försöka dig på att analysera foruminlägg, vilket går "sådär".
Själv har jag en flickvän IRL, inte en uppblåsbar zeldadocka som jag brukar skutta bort till och ge en "bamsekram mellan rundorna på Zombie Panic Source"

Hahahahaha, fy fan, jag dööör...

GL & HF IRL...

Medlem

Jag har länge velat få till det med en Nord.

Medlem

Är det inte lite gammalt med tradiga homo skämt så fort man pratar om homosexualitet i spel?

Å krad, varför blir du så upprörd om det inte är så viktigt för dig borde du inte få en sådan reaktion.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Är det inte lite gammalt med tradiga homo skämt så fort man pratar om homosexualitet i spel?

Å krad, varför blir du så upprörd om det inte är så viktigt för dig borde du inte få en sådan reaktion.

Upprörd? Nej, jag anser bara att dettta PK-tönteri gått för långt. Att till och med spelindustrin ska se till så att inte minoriteter känner sig kränkta eller diskrimierade går bara för långt. Måste vi kvotera in bögar, lesbiska kvinnor, muslimer, kineser mm i spel så att alla blir nöjda?
Själv anser jag det vara otroligt löjligt, men om ni PK-bohemer anser det viktigt så får ni tycka det. Själv tycker jag bara det är ytterst tragiskt.

Medlem
Skrivet av fatalbert541:
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Voorhees:

Det är bra så blir alla nöjda. Fast jag hade inte haft något emot att gifta mig med en sten. Då slipper man allt gnäll och all svartsjuka. Kanske, kanske blir det lugnt.

men blir det inte hårt då du blir lite kelsugen då???

Det blir stenhårt... haha.

*puts on second pair of sunshades*
YEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Var det Horatio det där eller? Hahaha

Medlem

Jag tycker att relationer i rollspel är viktigt, giftermål och sex går an bara det är smakligt gjort. Så är dock sällan fallet...


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Medlem

Jag ska gifta mig med en drake

Medlem
Skrivet av krad:
Skrivet av Notumforce:

Är det inte lite gammalt med tradiga homo skämt så fort man pratar om homosexualitet i spel?

Å krad, varför blir du så upprörd om det inte är så viktigt för dig borde du inte få en sådan reaktion.

Upprörd? Nej, jag anser bara att dettta PK-tönteri gått för långt. Att till och med spelindustrin ska se till så att inte minoriteter känner sig kränkta eller diskrimierade går bara för långt. Måste vi kvotera in bögar, lesbiska kvinnor, muslimer, kineser mm i spel så att alla blir nöjda?
Själv anser jag det vara otroligt löjligt, men om ni PK-bohemer anser det viktigt så får ni tycka det. Själv tycker jag bara det är ytterst tragiskt.

U mad bro?
Att du ens orkar att lägga ner så mycket energi på detta.... Du vet att du inte måste gifta dig i spelet och om du väljer att inte göra det så påverkar det ju inte dig, det är ju trots allt bara en extra grej som inte påverkar så jättemycket i spelet. Min fråga till dig är, Why even bother?!

Medlem

Kul, ännu en grej att "välja" till sin karaktär.

Jag ska göra en stor stark Nord (tänk dig techno-viking) som har ett dussin små alver fastkedjade hemma i källaren.

Ååh! Jag kan knappt vänta! :megusta:

Medlem
Skrivet av krad:
Skrivet av Notumforce:

Är det inte lite gammalt med tradiga homo skämt så fort man pratar om homosexualitet i spel?

Å krad, varför blir du så upprörd om det inte är så viktigt för dig borde du inte få en sådan reaktion.

Upprörd? Nej, jag anser bara att dettta PK-tönteri gått för långt. Att till och med spelindustrin ska se till så att inte minoriteter känner sig kränkta eller diskrimierade går bara för långt. Måste vi kvotera in bögar, lesbiska kvinnor, muslimer, kineser mm i spel så att alla blir nöjda?
Själv anser jag det vara otroligt löjligt, men om ni PK-bohemer anser det viktigt så får ni tycka det. Själv tycker jag bara det är ytterst tragiskt.

Med dina argument så menar du att bara för att en spelutvecklare ger alla människor, oavsett sexualitet fria val i sitt spel, så är det PK?

Blev du tappad som barn eller är du bara allmänt intelligensbefriad?
Vi lever på 2000-talet polarn.

Skriv svar