Betan styr The Old Republic-releasen
Två miljoner har anmält sig till buggjakten och EA kommer lyssna på vad de har att säga.
#star-wars-the-old-republic, #ea
Hoppas man får komma in på den, förbokade, men avbokade för ett tag sedan i väntan på om man tog sig in i betan eller tills man fick höra lite mer vad folk tyckte om spelet ir recensioner vid release då jag gjort för många skit köp på senare tid! Flesta spel verkar ju mer bli så så även fast allt låter så underbart...
Men att få hjälpa till i en beta samtidigt som man själv får testa spelet vore gött.
Så 500,000 ytligare har anmält sig sedan mars månad.
Svårt och se ifall det är många eller inte, hittade inga siffror på WoWs beta testare.
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
hmm undrar om alla två miljoner verkligen testar spelet? jag har skrivigt upp mig men inte fått testa
Beror på att ingen från Europa har fått hoppa på betan än. Men nu i september ska en hel drös få testa, samt så drar de igång med helg-tillfällen.
hmm undrar om alla två miljoner verkligen testar spelet? jag har skrivigt upp mig men inte fått testa
Beror på att ingen från Europa har fått hoppa på betan än. Men nu i september ska en hel drös få testa, samt så drar de igång med helg-tillfällen.
Fel! Européer har också varit med i betan (eller Game Testing som BioWare kallar det) tidigare. Dock väldigt få i förhållande till totala antalet. Men som du skriver drar de igång en större våg av invites nu ("A large wave" som Chris Collins skriver på swtor.com). Sen drar ju "beta weekends" (som är något annat) igång imorgon, och för européer nästa helg. NDA kommer vara aktivt också vilket känns lite märkligt då läckorna kommer bli enorma, även om det mest blir runt lvl 10-15 eftersom få hinner levla mer.
2 miljoner reggade för testning är ändå rätt imponerande. Och bra av BW att inte stressa ut spelet. Inget är mer förödande än en dålig release och fullkomligt buggat spel. Om resten av innehållet i liret håller måttet återstår att se. För kommentarer om detta återkommer jag en månad efter release.
Beror på att ingen från Europa har fått hoppa på betan än. Men nu i september ska en hel drös få testa, samt så drar de igång med helg-tillfällen.
Inte sant. Massor av folk från EU har redan varit med och testat. Men nej, alla 2 miljoner kommer inte få tillgång till beta, även om väldigt många kommer att få det.
Beror på att ingen från Europa har fått hoppa på betan än. Men nu i september ska en hel drös få testa, samt så drar de igång med helg-tillfällen.
Inte sant. Massor av folk från EU har redan varit med och testat. Men nej, alla 2 miljoner kommer inte få tillgång till beta, även om väldigt många kommer att få det.
Japp, men dom har bara haft tur, då ingen officiell EU beta är ute än, eller den riktiga för EU går igång snart, då vissa har fått invite men det är till US servrarna, det nya ska bli till EU servarna (förhoppningsvis -.-)
2a september startar weekend beta för US, då folk har fått invite och fått ladda ner klienten...
Japp, men dom har bara haft tur, då ingen officiell EU beta är ute än, eller den riktiga för EU går igång snart, då vissa har fått invite men det är till US servrarna, det nya ska bli till EU servarna (förhoppningsvis -.-)
Det stämmer nog som du säger. Jag hoppas självklart att jag får vara med och testa hela vägen fram till release oavsett NA- eller EU-server
Det jag främst vill ha ändrat är dom förbannat tråkiga och stela animationerna jag sett hittills av spelet, Jedi night spelen var ett försök till realtime gameplay (likaså Galaxies), varför går man då tillbaka till hacknslash turnbaserat för? nej, ändrar dom inte coversystemet och hur själva fighterna sker (dvs. bort ifrån wow-fjanteriet) kommer jag inte lägga ett öre på old republic utan vänta på GW2.
Det jag främst vill ha ändrat är dom förbannat tråkiga och stela animationerna jag sett hittills av spelet, Jedi night spelen var ett försök till realtime gameplay (likaså Galaxies), varför går man då tillbaka till hacknslash turnbaserat för? nej, ändrar dom inte coversystemet och hur själva fighterna sker (dvs. bort ifrån wow-fjanteriet) kommer jag inte lägga ett öre på old republic utan vänta på GW2.
Det är inget fel på animationerna, även om det ser ut så ibland på de klipp som släppts, men dom är helt okej, det kommer ni nog också märka när ni väl får tassarna på spelet.
Imponerande siffror
Men det är klart att det mest är PR, vad de än säger. Betatestet är förmodligen den viktigaste perioden i ett MMO's livscykel, det är då den riktiga hypen bildas. De flesta designers lyssnar på sina potentiella kunder; det är bara det att det finns oerhört många ohållbara önskemål.
För att ta ett lysande exempel från WoW som jag själv spelar; Då klassen Death Knight skulle läggas till så fick testarna av klassen igenom massvis med ändringar, mer än vanligt för en ny feature. Klassen var totalt overpowered i ungefär ett år, och den har bara stabiliserats på sistone, flera år senare
Hoppas de filar på spelet så att det ser lite mer intressant ut i själva slagsmålen, tycker det ser ut som om det kommer få många fans att bli besvikna på just den biten. Jag har dock ingen tvekan om att det blir skönt att spela igenom storyn. Den som lever får se hur det går