Ack du sköna, osmakliga 90-tal, del 2

Robot
Ack du sköna, osmakliga 90-tal, del 2

I våras listade vi ett antal fantastiskt förfärliga försök av 90-talspressen att skriva om TV-spel. Och nu har vi gjort ytterligare en utflykt till tidningsarkivens allra mörkaste hålor. Välkommen till ännu ett avsnitt av FZ:s svar på Nittileaks.


Medlem
Ack du sköna, osmakliga 90-tal, del 2

Oh du fina 90-tal
Underbart härlig och rolig artikel. ++++

Jag skrattade gott åt "modermodemet" redan då det skrevs första gången. Den är odödlig!

Medlem

Skön artikel garvade gott åt flera. Nummer 15 vet jag dock inte vad den gör med då jag inte tycker den är speciellt illa eller konstig på något sätt.

Medlem

Passande att ni har "nästa sida" oxå då det var som hand i handsken bland alla andra 90-tals prylar... ush vad jag är bitter.

Kul, men varför finns det inga fz-artiklar och nyhetsposter listade? Jag kan förnimma en handfull som skulle passa utmärkt!

Edit: Jaha, den gällde endast 90-tal.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Skön artikel garvade gott åt flera. Nummer 15 vet jag dock inte vad den gör med då jag inte tycker den är speciellt illa eller konstig på något sätt.

Att angripa yttrandefriheten pga ett lite lätt våldsamt datorspel är väl lite hårt tycker jag

Medlem

Klockren artikel!

Elitserien spelade man till förbannelse när det var aktuellt. Ganska underhållande spel faktiskt.

Medlem

10an tycker jag inte är vare sig dum eller rolig. Det är bara en fotnot för dem som inte var så insatta 1995. Internet ÄR ett världsomspännande datornätverk.

Medlem
Skrivet av B-strm:

10an tycker jag inte är vare sig dum eller rolig. Det är bara en fotnot för dem som inte var så insatta 1995. Internet ÄR ett världsomspännande datornätverk.

Håller med om den. 1995 var inte internet direkt vanligt hos "vanligt folk"

Inaktiv

Phantasy Star 1 <3

Medlem

Bilden alltså, en riktigt klassiker

Medlem

Lelle är bara för charmig.

Medlem
Skrivet av The_Calle:
Skrivet av AHTF:

Skön artikel garvade gott åt flera. Nummer 15 vet jag dock inte vad den gör med då jag inte tycker den är speciellt illa eller konstig på något sätt.

Att angripa yttrandefriheten pga ett lite lätt våldsamt datorspel är väl lite hårt tycker jag

Tycker jag väl inte, hon sa inte att det borde avskaffas. Att inte blunda för att yttrandefrihet också har sina nackdelar tycker jag bara är ärligt.

MFC
Medlem

"New to the Internet -> Click here"

^^


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Åh! Mycket fin artikel!

Ljuva 90-talet, då man var liten och spelade alla dessa "hemskheter"! Föräldrarnas klagande över att man spelade Goldeneye 007 på N64 fast man var under 15 år kom senare.

Även om jag var mycket liten och inte spelat mycket Tekken kommer jag än idag ihåg hur jag stod inne på BR Leksaker när jag fick reda på vad politikerna (det var ju självklart en, men hur mycket koll har man i den åldern?) tyckte om Tekken 3. Jag kanske minns fel, men jag tror det t.o.m. var snack om bannlysning.


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

AW8
Medlem

Hahaha!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Haha, trevlig artikel. #3 blir extra kul av att Phantasy Star inte innehåller en kärlekshistoria.

Medlem

Bussjävel! haha

Medlem

Jag gillar sådana här nostalgidopp i 90-talet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Som flera andra säger "modermodemet" är helt enkelt bäst.

Medlem

Modermodemet <3

Medlem

För två år sen så undrade vår biträdande rektor oss "Vet ni vad Skype är. Det är ett chatt program...". X(

Medlem
Skrivet av B-strm:

10an tycker jag inte är vare sig dum eller rolig. Det är bara en fotnot för dem som inte var så insatta 1995. Internet ÄR ett världsomspännande datornätverk.

Tror hela meningen med den är att de antagligen inte ens visste vad ett datornätverk var, alltså de som inte förstod var internet är kommer nog inte förstå vad "ett världsomspännande datornätverk" är.

OT:

Då man själv var med under den här tiden blir det ju en hel del nostalgi, även om det idag finns mycket forskning som visar på det positiva med att spela datorspel så finns det fortfarande kvar en del domedagspredikare som enträget fortsätter säga att det är farligt att spela spel. Allt kan vara farligt i för stora doser...

Minns debatten när MK kom, det spelet förstår jag betydligt mer än det ovan om Tekken. Minns även debatten om hur farligt rollspel kunde vara, om man spelade dessa fanns det en stor risk att man skulle ta självmord, var snack om att förbjuda rollspel, nästa steg hade väl varit att förbjuda böcker.

Medlem

....Jag som e 80-talist tyckte att 90-talet var häftigt (hade bara 80-talet att jämföra med) men nu när man ser detta så kanske det e bäst att glömma 90-talet överhuvudtaget....iaf massmedia!

E helt för många poäng att kommentera men nr.15 med kulturministern kan ta. Politiskt korrekt ska man minsann vara med att tycka det e för jävligt att slå på liggande motståndare....o bonuspoäng får man tydligen också i Tekken 3! Inte för jag kommer ihåg poäng överhuvudtaget! Och MEST poäng får man om man slår en liggande motståndare....suck....

Sen det om Super Mario 64....har ni tagit citatet ur kontexten lr är det en sammanfattning lr nåt? För det låter oerhört korkat.

Sen Phantasy Star var tydligen tråkigt sa barnpanelen (hur gamla är de?)....nä jag måste gå ut o gå en runda innan jag suckar ut all luft i rummet....*Jättestor suckande smiley*

Medlem

Haha!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Fattar inte hur Lelle fick sitt jobb.

Medlem

Fin samling godbitar


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

90-talet är överskattat, men det går inte att "undervika"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kommer ihåg en artikel i Aftonbladet(alternativt Expressen) någon gång på nittiotalet när man förfärades över möjligheterna att skicka hotbrev i den nya digitala världen. Värst var att det fanns ett "hotmail" enbart gjort att skicka hotmail med.


signatur

Sinkh's Lair - En minuts grottkrälande.

Medlem

Det där med att åka buss känns ju inte så avlägset om man ska klura ut västtrafiks biljettsystem. Fast det är klart det är nog ingen som fattar hur det är tänkt till att fungera även de som inte spelade datorspel på 90 talet

12
Skriv svar