Vad skulle du offra för att få BF3 nu?

Inaktiv
Vad skulle du offra för att få BF3 nu?

Jag skulle offra min säng för jag kommer inte sova när de släpps

Medlem

Ingenting. Det ser ut som ett riktigt bra spel, men det är trots allt bara ett spel. Och kräver det Origin när det väl släpps blir det troligen inget köp överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Ingenting. Det ser ut som ett riktigt bra spel, men det är trots allt bara ett spel. Och kräver det Origin när det väl släpps blir det troligen inget köp överhuvudtaget.

Precis, bara ett spel. Räcker med dom pengar jag kommer att offra på det.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Ingenting. Det ser ut som ett riktigt bra spel, men det är trots allt bara ett spel. Och kräver det Origin när det väl släpps blir det troligen inget köp överhuvudtaget.

Fast black ops skulle du väll kunna offra?

Medlem
Skrivet av FrenchHotCat:
Skrivet av Stephan:

Ingenting. Det ser ut som ett riktigt bra spel, men det är trots allt bara ett spel. Och kräver det Origin när det väl släpps blir det troligen inget köp överhuvudtaget.

Fast black ops skulle du väll kunna offra?

Jag har aldrig spelat Black Ops, verkar väldigt ointressant. Men hade jag det, så, ja, kanske? Fast som sagt, så länge Origin är ett krav blir det inget Battlefield 3 för mig!

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av FrenchHotCat:
Skrivet av Stephan:

Ingenting. Det ser ut som ett riktigt bra spel, men det är trots allt bara ett spel. Och kräver det Origin när det väl släpps blir det troligen inget köp överhuvudtaget.

Fast black ops skulle du väll kunna offra?

Jag har aldrig spelat Black Ops, verkar väldigt ointressant. Men hade jag det, så, ja, kanske? Fast som sagt, så länge Origin är ett krav blir det inget Battlefield 3 för mig!

Lite nyfiken på varför ett eventuellt Origin-krav skulle påverka ditt köp.

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Stephan:
Skrivet av FrenchHotCat:
Skrivet av Stephan:

Ingenting. Det ser ut som ett riktigt bra spel, men det är trots allt bara ett spel. Och kräver det Origin när det väl släpps blir det troligen inget köp överhuvudtaget.

Fast black ops skulle du väll kunna offra?

Jag har aldrig spelat Black Ops, verkar väldigt ointressant. Men hade jag det, så, ja, kanske? Fast som sagt, så länge Origin är ett krav blir det inget Battlefield 3 för mig!

Lite nyfiken på varför ett eventuellt Origin-krav skulle påverka ditt köp.

I princip kan jag förstå kritiken. Om det redan finns ett fungerande system, varför skall de då tvinga på oss ytterliggare ett? Jo, jag fattar.. de vill binda upp oss ch tjäna mer pengar per kund. Men jag skiter faktiskt ett stort stycke i deras motivering och jag ser det endast ur kundens perspektiv och då försvinner faktiskt både logik och kundvård i samma mening.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

"Vad skulle du offra..."

Siken.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Lite nyfiken på varför ett eventuellt Origin-krav skulle påverka ditt köp.

Att köpa ett spel som kräver Origin är, enligt mig, samma sak som att säga till EA att det är okej att de får scanna min dator, okej att de får se vilka program jag installerar och avinstallerar, etc etc. Jag accepterar inte det, och betyder det att jag missar ett bra spel så är det okej det med.

Medlem

[/quote]

Att köpa ett spel som kräver Origin är, enligt mig, samma sak som att säga till EA att det är okej att de får scanna min dator, okej att de får se vilka program jag installerar och avinstallerar, etc etc. Jag accepterar inte det, och betyder det att jag missar ett bra spel så okej.[/quote]

Dem har ju tagit bort det kravet, eftersom att så många människor har klagat. Sen orka bry sig, du är ändå övervakad av staten när du skickar ett sms, ringer etc.

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Ichabod:

Lite nyfiken på varför ett eventuellt Origin-krav skulle påverka ditt köp.

Att köpa ett spel som kräver Origin är, enligt mig, samma sak som att säga till EA att det är okej att de får scanna min dator, okej att de får se vilka program jag installerar och avinstallerar, etc etc. Jag accepterar inte det, och betyder det att jag missar ett bra spel så okej.

Jag tycker det är sån bullshit att folk kommer vägra att köpa ett bra spel för att det tillhör origin, jag kommer köpa spelet oavsätt, det är spelet jag är ute efter inte origin. visst jag kommer få bråka med origiin vid installation och spelstart, men so what? när det är avklarat det så är det game on som gäller.

Till er som gnäller att orgin collectar data så collectar FRA & whatever alla myndigheter heter som lyssnar av din telefon och kollar hur många gånger du skakar din weeman när du gör gör en visit på toan.

Steam är dessutom lika dan, till och med värre tror jag. de collectar också vilka spel du spelar, installerar, avinstallerar, vilken webbläsare du har, villket program du använder mest etc.

Source till steam collection data: http://store.steampowered.com/hwsurvey

Steam kollar exakt samma data, om inte till och med mer.

Soruce: http://store.steampowered.com/hwsurvey


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem
Skrivet av Tyran26:

Dem har ju tagit bort det kravet, eftersom att så många människor har klagat. Sen orka bry sig, du är ändå övervakad av staten när du skickar ett sms, ringer etc.

Nej, de har inte alls tagit bort det. Det de ändrade var att de inte ska sälja datan vidare till tredjepart.

Medlem
Skrivet av Hawake:

Steam är dessutom lika dan, till och med värre tror jag. de collectar också vilka spel du spelar, installerar, avinstallerar, vilken webbläsare du har, villket program du använder mest etc.

Source till steam collection data: http://store.steampowered.com/hwsurvey

Steam kollar exakt samma data, om inte till och med mer.

Soruce: http://store.steampowered.com/hwsurvey

Nej. Steams Hardware & Software Survey är helt frivillig.

Medlem

Om man dissar BF3 pga. orgin och har steam förstår jag inte hur man resonerar. Steam är en tjänst från valve som först var menat för deras spel men nu expanderat. Så tycker personer att inte EA som är en av spelbrachens största utvecklare inte ska få släppa en tjänst för sina spel? De släpper många fler spel årligen ( vissa är vissligen skit) och konkurens är alltid bra. Sen att orgin scannar datorn känns obehagligt men vad ska dem göra med infon förutom att sälja den vidare? Om man vill skydda sin integritet mycket ska man nog inte alls ha internet för allt (ja allt ) går att spåra. Det positiva med scanningen är om den kan hitta fusk filer och hindra spelen från att starta.


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

Hittar inte det där med att de får scanna datorn längre...kanske läser slarvigt, har feber o skit(vilket för övrigt hade med deras tjänster att göra om jag tolkade det rätt)

Hittade det nu.
Det påminner om det där anti-fusket som fanns till CS innan punkbuster, det scannade hela din dator efter fusk och fungerade oerhört bra.
Dock fick de lägga ner det, då det inte var okej att scanna datorer på det viset. Borde ju fortfarande vara så.

*edit2*

Kör med origin och det fungerar alldeles utmärkt för övrigt. Och då storebror kollar allt man gör ändå och man var dum nog att ansluta sig till facebook, så ser jag origin som ett mindre problem.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Skulle kunna offra alla forumtrådar och nyhetsartiklar som tjatar om BF3. Skulle vara helt värt att ha BF3 och lägga det på hyllan bara för att slippa hypen som annars inte går att undvika.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Skulle kunna offra alla forumtrådar och nyhetsartiklar som tjatar om BF3. Skulle vara helt värt att ha BF3 och lägga det på hyllan bara för att slippa hypen som annars inte går att undvika.

+1

Medlem

Inte ett skit, för jag är inte intresserad av SP. Jag måste ju ändå vänta tills alla andra får det för att kunna avnjuta spelet som ett BF-spel ska avnjutas

Medlem
Skrivet av Maistro:

Om man dissar BF3 pga. orgin och har steam förstår jag inte hur man resonerar. Steam är en tjänst från valve som först var menat för deras spel men nu expanderat. Så tycker personer att inte EA som är en av spelbrachens största utvecklare inte ska få släppa en tjänst för sina spel? De släpper många fler spel årligen ( vissa är vissligen skit) och konkurens är alltid bra. Sen att orgin scannar datorn känns obehagligt men vad ska dem göra med infon förutom att sälja den vidare? Om man vill skydda sin integritet mycket ska man nog inte alls ha internet för allt (ja allt ) går att spåra. Det positiva med scanningen är om den kan hitta fusk filer och hindra spelen från att starta.

Jag dissar inte Origin för att det är ett alternativ till Steam. Tvärtom, jag uppmuntrar till konkurrens, även fast jag tycker att det är smidigast att ha allt på samma tjänst.

Den enda anledningen till att jag bojkottar Origin är pga scanningen vilket jag anser vara helt oacceptabel. EA behöver veta vad jag använder min dator till lika lite som Carlings behöver veta vad jag stoppar i min garderob.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

"Vad skulle du offra..."

Siken.

Jag skulle offra ett bröst. Inte vilket som helst.. Det dåliga bröstet.

Jag är faktiskt inte så hypad inför detta spel. Jag var otroligt hypad inför BC2, och jag ångrar att jag var hypad inför det. Jag kommer kanske köpa spelet, men inget måste.

Medlem

All heder åt er som vägrar spela det för att man måste ha Origin, skulle ha gjort samma om jag iinte hade testat alphan. Fick tillbaka spelglädje som jag inte haft på år.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag skulle kunna avstå en bira. Men inte mer.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Jag skulle kunna avstå en bira. Men inte mer.

+1


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

All heder åt er som vägrar spela det för att man måste ha Origin, skulle ha gjort samma om jag iinte hade testat alphan. Fick tillbaka spelglädje som jag inte haft på år.

Spelade du bad company 2? Är bf3 mycket bättre?

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av PurreSnurre:

All heder åt er som vägrar spela det för att man måste ha Origin, skulle ha gjort samma om jag iinte hade testat alphan. Fick tillbaka spelglädje som jag inte haft på år.

Spelade du bad company 2? Är bf3 mycket bättre?

Spelade BC2 en del, det var alltför infanteriinriktat för min smak. När jag testade BF3 alphan, så var det som en propp drogs ut, kändes mycket mer variationsrikt, både när det gäller vapen,fordon och kartupplägg.
Men ta nu inte mitt ord, att det är skitskoj...men jag ser verkligen fram emot det.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Siken:
Skrivet av PurreSnurre:

All heder åt er som vägrar spela det för att man måste ha Origin, skulle ha gjort samma om jag iinte hade testat alphan. Fick tillbaka spelglädje som jag inte haft på år.

Spelade du bad company 2? Är bf3 mycket bättre?

Spelade BC2 en del, det var alltför infanteriinriktat för min smak. När jag testade BF3 alphan, så var det som en propp drogs ut, kändes mycket mer variationsrikt, både när det gäller vapen,fordon och kartupplägg.
Men ta nu inte mitt ord, att det är skitskoj...men jag ser verkligen fram emot det.

Kan bara hålla med. BF3 är så mycket bättre på alla sätt och vis... svårt att förklara egentligen!

Medlem

Jag skulle kunna avstå från en kopp kaffe, men inte på morgonen. Det är bara ett av många bra spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Ingenting. Det ser ut som ett riktigt bra spel, men det är trots allt bara ett spel. Och kräver det Origin när det väl släpps blir det troligen inget köp överhuvudtaget.

Precis som jag anser!

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Maistro:

Om man dissar BF3 pga. orgin och har steam förstår jag inte hur man resonerar. Steam är en tjänst från valve som först var menat för deras spel men nu expanderat. Så tycker personer att inte EA som är en av spelbrachens största utvecklare inte ska få släppa en tjänst för sina spel? De släpper många fler spel årligen ( vissa är vissligen skit) och konkurens är alltid bra. Sen att orgin scannar datorn känns obehagligt men vad ska dem göra med infon förutom att sälja den vidare? Om man vill skydda sin integritet mycket ska man nog inte alls ha internet för allt (ja allt ) går att spåra. Det positiva med scanningen är om den kan hitta fusk filer och hindra spelen från att starta.

Jag dissar inte Origin för att det är ett alternativ till Steam. Tvärtom, jag uppmuntrar till konkurrens, även fast jag tycker att det är smidigast att ha allt på samma tjänst.

Den enda anledningen till att jag bojkottar Origin är pga scanningen vilket jag anser vara helt oacceptabel. EA behöver veta vad jag använder min dator till lika lite som Carlings behöver veta vad jag stoppar i min garderob.

Det är ju helt anonym info som går till EA, visst så reggas din IP-adress men det är ingen personlig info som går vidare.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Det är ju helt anonym info som går till EA, visst så reggas din IP-adress men det är ingen personlig info som går vidare.

Det har ingen betydelse. Det är min information som EA inte har något att göra med, lika lite som Ica har något att göra med vad jag stoppar i kylen.

Vi lever fortfarande i Internets barndom. Digitaliseringen av världen har lett till att många företag och myndigheter testar gränserna för att se hur mycket de kan komma undan med innan folk säger stopp; tyvärr är det så att det som händer i datorn är för många osynligt och därför irrelevant. Ingen skulle acceptera mina förra exempel med Ica och Carlings, men tyvärr går vi just nu mot en verklighet där det är helt okej att göra likadant med datorer. Jag säger stopp här i alla fall - Battlefield 3 må vara bra, men det är inte värt den uppoffringen enligt mig.

12
Skriv svar