Call of Duty: Elite – det här får du om du betalar

Medlem

Hur är det med statistiken för icke Prestige, typ kdr, wlr?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av henks:

Activision kan det där med att tjäna pengar och ingen blir ju lidande utom konsumenterna

Hur kan konsumenterna bli lidande? Vill man inte ha det så köper man det väl inte? Konsumenterna som vill ha det lär också betala för det, så de lär inte lida.


signatur
Medlem

Nej tack.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

COD kommer leva vidare, nya versioner kommer släppas och folk Kommer konsumera spelet i överflöd, oavsett vad priset blir. Never ending story!!!

Medlem

Tråkigt att COD är samma spel om och om igen (inte helt men väldigt mycket av det). Och det är tråkigt att COD inte gör särskilt mycket med grafiken, jag är INTE imponerad.

Men den här tjänsten tycker jag är en bra grej. 50 dollar om året = 320 kr = 27 kr i månaden. Det är inte särskilt mycket speciellt med tanke på att DLC brukar kosta runt 150 kr och till Black OPS har det kommit 3 eller 4 st i år? Dessutom är det ju fritt val om man vill köra gratisversionen eller prenumerera. Jag kommer köpa BF3 men jag vet inte hur det blir med MW3. Kommer inte köpa det direkt när det kommer i alla fall.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Hahahah, så med andra ord "We want YOU to pay for 2 Call of Duty titles EACH YEAR"

Nej jisses (visst inte mega dyrt, men fan snälla sluta mjölka)

Medlem
Skrivet av Farris:

Hahahah, så med andra ord "We want YOU to pay for 2 Call of Duty titles EACH YEAR"

Nej jisses (visst inte mega dyrt, men fan snälla sluta mjölka)

Så länge som fansen gillar spelet och tycker att de får valuta för pengarna är det väl inget problem? Välkommen till en öppen marknad med fri vilja.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

"Årskostnaden hamnar på 49,99 dollar, vilket motsvarar drygt 320 kronor."
Dem skriver att det är en årskostnad inte en månadskostnad..
Men jag håller med dem flesta Infinty Ward har gått för långt..

Inaktiv

hmm..har inte gillat det här mjölkandet och hur dom har förstört serien (i mina ögon då) COD har länge varit en episk serie för mig innan dom våldtog den och sabbade allting....MEN det här ELITE packet är inte helt fel ändå, speciellt när det ingår en massa DLC och annat trevligt som lagringsutrymme osv. Spelar man mycket så är det lätt värt det, tänk om samma sak kommer till BF3..jag skulle köpa första året iaf!

Här testar dom ändå något nytt för att försöka få något stort ännu större och proffsigt, det är ju bara bra egentligen.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Farris:

Hahahah, så med andra ord "We want YOU to pay for 2 Call of Duty titles EACH YEAR"

Nej jisses (visst inte mega dyrt, men fan snälla sluta mjölka)

Så länge som fansen gillar spelet och tycker att de får valuta för pengarna är det väl inget problem? Välkommen till en öppen marknad med fri vilja.

Ja, detta var bara min egen åsikt
(jag tappade intresse efter MW 1)
Men som du säger, känner man att man får valuta för pengarna så jovisst.

Tyckte bara att det var lite kul att det blir I princip som att du betalar för 2 COD titlar /år nu dock.

Edit:
Skulle stå MW2 (har inte fått i mig tillräckligt med kaffe ännu)

Moderator | Testpilot

Det är viktigt med diskussion men snälla sluta säga folk är idioter för dom villa vara en "ELITE" medlem. Det är helt och hållet upp till dem. Hade också COD spelen varit skit hade ju aldrig folk köpt det eller hur? Varför tror ni t ex jag köper COD varje år? (skippade MW2) Jo för jag gillar COD serien, hur man spelar och dylikt. Håller mig mest till COD 2 och 4 men de är för klan matcher, publik lir och dylikt med kära vänner blir på dem nyare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

till detta kommer jag citera en väldigt bra Quote (paying homage to SP) FAAAKK YOOO DOOUURPHIIN! & WHAAAREEUU

Medlem
Skrivet av farfadern:

till detta kommer jag citera en väldigt bra Quote (paying homage to SP) FAAAKK YOOO DOOUURPHIIN! & WHAAAREEUU

Hahaha bra avsnitt av SP, dom är riktigt sjuka


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv
Skrivet av Yunfat:

Man undrar ju om folk läser artiklarna innan dom komenterar. Då det är en årskostnad och ingen månads kostnad. Har man tänkt köpa alla DLC så tjänar man på att ta Elite då alla dom ingår.

Har helt rätt, blir lite irriterad på att folk inte kan läsa engelska och sedan börjar med ALL RAGE CAPS.

Medlem

I allt detta verkar folk ha glömt något viktigt... DE BETALAR FÖR KARTOR!!! MP Kartor ska vara gratis och om så speltillverkarna inte vill lägga ner pengar på gratis MP kartor, släpp ett SDK/map tool.

Många speltillverkare verkar ha glömt om enkla koncept som att värna om sina kunder, här handlar det bara om att mjölka. Både Activision och EA verkar bara vilja krama ur sista öret ur varje IP för att sedan stänga ner spelstudion.

Och varför vi klagar på att folk köper CoD, det är för att genom att köpa det så säger ni att att det de gör är okej! Eftersom att så många tycker det är okej så sprider sig detta vidriga beteende till andra spel, så småningom kommer vi att hamna här http://gamerabies.com/pre-order-tetris-bonus-dlc/

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Tobblish:

Kossan mjölkas och fåntrattarna som konsol spelarna är fortsätter köpa

Någon konsol-lover som vågar möta en pc spelare på samma spel?
Nej trodde väl det, ett dåligt koncept är ett dåligt koncept. ett FPS ska spelas med tangentbord och mus.
Fighting är det ända som hör hemma på konsol.

Inte räcker det med att hålla sig off topic, lite trollande och skytrande med sin egen brist på kunskap är visst nya innegrejen.
Skulel föreslå att de inför åldersgräns på FZ, dessa 10-åringar (eller p12 pro PC gamers) som de kallas tillför ju ingenting till sidan eller debatten. Spring hem med din Heaton dator och be pappa om mer i månadspeng så du har råd att lira ^^

De bör införa en regel som förbjuder alla sorters plattformskrig. Mycket bättre. Slipper vi omogna svar till omogna kommentarer.

En diskussion som behövs då hela konsol tjafset bara förstör.

Jo, jag vet. Men konsolfans brukar vara väldigt högljudda och skjuta ner alla som säger något om PC som bevisades ovan.

Det är ju för det reflekterar deras spel sätt

Din attityd om att fps-spel bara kan spelas på pc är inte välkommen på forumet. Nästa gång jag läser någon nedlåtande från dig blir det ban.


signatur
Medlem

Jezuz christ, vad folk läser dåligt.

Det är en årskostnad inte månadskostnad!

Medlem

Inget spel jag skulle köpa men för dom som tänkt göra det är ju Hardened Edition ganka prisvärd då man får 1 år gratis Elite med och en jävligt snygg låda! 995:- på webhallen för spelet, all dlc och 1 år pren. ganska nice tycker jag

Medlem

320kr för 20 DLC´s?

Det är sjukt billigt. Plus att ÄNTLIGEN ger ett spel med vettiga Clan funktioner. Hade BC2 haft detta hade jag köpt det direkt. Tycker allt att alla utvecklare skall erbjuda detta för att ge oss som älskar deras spel mervärde. Fattar inte varför fler inte tar upp mmo-tänket till FPS, det håller ju liv i spelet längre. Jag är trött på att springa runt i stora låtsasvärldar och "Raida" med 20 andra spelare

Inaktiv

Så man betalar för att få större penis? Sånt här ser man ju bara i free to play spel.

Skrivet av blohm:

320kr för 20 DLC´s?

Det är sjukt billigt. Plus att ÄNTLIGEN ger ett spel med vettiga Clan funktioner. Hade BC2 haft detta hade jag köpt det direkt. Tycker allt att alla utvecklare skall erbjuda detta för att ge oss som älskar deras spel mervärde. Fattar inte varför fler inte tar upp mmo-tänket till FPS, det håller ju liv i spelet längre. Jag är trött på att springa runt i stora låtsasvärldar och "Raida" med 20 andra spelare

Spela i små låtsasvärldar och "skjuta" med andra spelare kommer du bli rätt trött på också. ^^


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av SPartanen:

Jag är mest nyfiken på 'Monthly DLC'... Kommer de köra nåt riktigt snyggt dlc a la 5 nya kartor, en ny kampanj, 4 nya vapen etc i månaden... eller kommer det vara nåt i stil med en ny dekal du kan sätta på ditt vapen...?

Samma här, vad menar de med 'Monthly DLC'? För med tanke på att hela klanen kommer spela det här kan det ju vara värt ~320kr.

För övrigt blir ju 320kr för ett år inte ens en krona om dagen så jag förstår inte riktigt vad folk gnäller över, inte direkt någon fantasisumma, fast å andra sidan har jag ju ett jobb.

Medlem
Skrivet av Decubal:

Jezuz christ, vad folk läser dåligt.

Det är en årskostnad inte månadskostnad!

Jezuz christ, vad du läser dåligt.

Det har ju skrivits flera gånger att det först stod "per månad" i nyheten och att det sedan ändrades när felet upptäcktes.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

20 DLC, är det nån slags rekord?


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Medlem
Skrivet av henks:

Löjligt sätt att försöka utnyttja sina konsumenter och försöka tjäna så mycket pengar som möjligt. Det värsta är ju att folk kommer köpa det trots svindleriet, precis som folk köper varenda Call of Duty spel trots att de kommer ett var och vartannat år som är princip likadant.

Activision kan det där med att tjäna pengar och ingen blir ju lidande utom konsumenterna

MW1, MW2 och MW3 är uppföljare på samma historia därav liknande motor och gameplay. Det är bra tjänster de har genom Elite, jag vet inte om du trodde att såna tjänster drivs gratis?

Medlem
Skrivet av Arvid:
Skrivet av SPartanen:

Jag är mest nyfiken på 'Monthly DLC'... Kommer de köra nåt riktigt snyggt dlc a la 5 nya kartor, en ny kampanj, 4 nya vapen etc i månaden... eller kommer det vara nåt i stil med en ny dekal du kan sätta på ditt vapen...?

Samma här, vad menar de med 'Monthly DLC'? För med tanke på att hela klanen kommer spela det här kan det ju vara värt ~320kr.

För övrigt blir ju 320kr för ett år inte ens en krona om dagen så jag förstår inte riktigt vad folk gnäller över, inte direkt någon fantasisumma, fast å andra sidan har jag ju ett jobb.

Word.

Medlem

skit-skit-skit-skit-skit....

....skit-bra ju.

Medlem

meh, har man dålig smak kan man gott betala lite=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Vad menas med "Founder clan XP-bonus"?

Undrar vad "Professional tactics and help" innebär?

Hur som helst, vill man spela ensamvarg och grinda upp achievements och prylar är MW-en bra spelserie. Vill man spela i lag så finns andra spel som i alla fall inte direkt motarbetar det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det roliga är att många tycker detta var spiken i kistan. För mig var spiken i kistan för många år sedan.
En sak att tänka på med innan man glatt pröjsar 30kr i månaden för att få vara med i en klan är att då stödjer man samtidigt denna ide och säger att det är ok för andra spelutvecklare att göra likadant, så tänk på det
Dock anser jag inte dom här som spel utvecklare längre utan mer som giriga barn leksakstillverkare som gör barn beroende att betala dom pengar.. Inget trevligt företag i mina ögon dvs.

Medlem

20 dlc's är det lika med 20 kartor från MW1 och MW2 som dem piffat upp eller?

Skriv svar