Original-Crysis kommer till konsol

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av v1lle3:

Jag fattar inte hur de kan göra spel så snygga till konsoler med 5-6 år gammal hårdvara.

Skrivet av Friberg:
Skrivet av sparriskrigaren:

Det ser ju duktigt snyggt ut för att vara på 360, i alla fall.

Vart är det snygga?

Vart är det inte snyggt?

http://i.imgur.com/AUwyC.jpg

Vart är det snygga?

Nu vill jag inte direkt slingra mig, men jag tycker att det är skumt att jämföra bilder tagna från trailers (åtminstone är ju konsolversionens bild från en trailer).
I det stora hela tycker jag att det verkar lika snyggt som till PC, med undantag av att det körs i lägre upplösning.
När spelet släppts till konsolerna kan man göra en riktig jämförelse.

Med tanke på att allt är in-game så är det en riktig jämförelse.

Inte när båda är från trailers. Båda bilderna ser rent risiga ut.

Ja men man ser klart och tydligt skillnaden på texturerna, gräslig skillnad.

Jag tycker i alla fall att det ser snyggt ut och tänker inte göra någon jämförelse innan det släppts till konsol. Du har väl helt enkelt högre krav än mig.

http://img199.imageshack.us/img199/1619/crysis201109091251025... PC

http://img153.imageshack.us/img153/2958/unledwan.jpg Konsol

Verkar som de har fått kapa ner nästan all grönska och träd.

Det där hade inte jag sett. Där kan vi snacka skillnad.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av v1lle3:

Jag fattar inte hur de kan göra spel så snygga till konsoler med 5-6 år gammal hårdvara.

Skrivet av Friberg:
Skrivet av sparriskrigaren:

Det ser ju duktigt snyggt ut för att vara på 360, i alla fall.

Vart är det snygga?

Vart är det inte snyggt?

http://i.imgur.com/AUwyC.jpg

Vart är det snygga?

Nu vill jag inte direkt slingra mig, men jag tycker att det är skumt att jämföra bilder tagna från trailers (åtminstone är ju konsolversionens bild från en trailer).
I det stora hela tycker jag att det verkar lika snyggt som till PC, med undantag av att det körs i lägre upplösning.
När spelet släppts till konsolerna kan man göra en riktig jämförelse.

Med tanke på att allt är in-game så är det en riktig jämförelse.

Inte när båda är från trailers. Båda bilderna ser rent risiga ut.

Ja men man ser klart och tydligt skillnaden på texturerna, gräslig skillnad.

Jag tycker i alla fall att det ser snyggt ut och tänker inte göra någon jämförelse innan det släppts till konsol. Du har väl helt enkelt högre krav än mig.

http://img199.imageshack.us/img199/1619/crysis201109091251025... PC

http://img153.imageshack.us/img153/2958/unledwan.jpg Konsol

Verkar som de har fått kapa ner nästan all grönska och träd.

Det där hade inte jag sett. Där kan vi snacka skillnad.

Ber om ursäkt om jag uppfattades som uppkäftig också. Glömde att länka de bilderna innan.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av v1lle3:

Jag fattar inte hur de kan göra spel så snygga till konsoler med 5-6 år gammal hårdvara.

Skrivet av Friberg:
Skrivet av sparriskrigaren:

Det ser ju duktigt snyggt ut för att vara på 360, i alla fall.

Vart är det snygga?

Vart är det inte snyggt?

http://i.imgur.com/AUwyC.jpg

Vart är det snygga?

Nu vill jag inte direkt slingra mig, men jag tycker att det är skumt att jämföra bilder tagna från trailers (åtminstone är ju konsolversionens bild från en trailer).
I det stora hela tycker jag att det verkar lika snyggt som till PC, med undantag av att det körs i lägre upplösning.
När spelet släppts till konsolerna kan man göra en riktig jämförelse.

Med tanke på att allt är in-game så är det en riktig jämförelse.

Inte när båda är från trailers. Båda bilderna ser rent risiga ut.

Ja men man ser klart och tydligt skillnaden på texturerna, gräslig skillnad.

Jag tycker i alla fall att det ser snyggt ut och tänker inte göra någon jämförelse innan det släppts till konsol. Du har väl helt enkelt högre krav än mig.

http://img199.imageshack.us/img199/1619/crysis201109091251025... PC

http://img153.imageshack.us/img153/2958/unledwan.jpg Konsol

Verkar som de har fått kapa ner nästan all grönska och träd.

Vilken enorm skillnad. Konsolversionen ser ju riktigt ful ut. (tycker dock det borde stannat som pc exclusive men CRYtec är som dem är..)

Medlem
Skrivet av Friberg:

Ah jag undrade just hur dem skulle lösa problemet med dem höga minneskraven. Förväntade mig ingen snygg lösning direkt men det här är ju nästan värre än väntat :S.

Medlem

Om det inte fanns någon PC-version av crysis så hade det sett snyggt ut. Känns lite korkat att jämföra ett crysis på Max som fortfarande inte går att köra helt cleant på en dator i 1920x1200/1080

Medlem
Skrivet av DAoG:

Om det inte fanns någon PC-version av crysis så hade det sett snyggt ut. Känns lite korkat att jämföra ett crysis på Max som fortfarande inte går att köra helt cleant på en dator i 1920x1200/1080

Men det är ju knappast inte så att Crysis på konsol kommer köras i 1920x1080 i 60fps. Man får nog vara glad om det ens körs i 1280x720 i 30fps, och att maxa spelet på PC med den upplösningen och frameraten har inte varit varken svårt eller dyrt dem senaste 4-5åren.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av DAoG:

Om det inte fanns någon PC-version av crysis så hade det sett snyggt ut. Känns lite korkat att jämföra ett crysis på Max som fortfarande inte går att köra helt cleant på en dator i 1920x1200/1080

Men det är ju knappast inte så att Crysis på konsol kommer köras i 1920x1080 i 60fps. Man får nog vara glad om det ens körs i 1280x720 i 30fps, och att maxa spelet på PC med den upplösningen och frameraten har inte varit varken svårt eller dyrt dem senaste 4-5åren.

Inte ens det, troligtvis 1024 x 768 som mest i 30 fps. Och jo, DAoG; Crysis fungerar utmärkt idag. Däremot är det dåligt optimerat.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av DAoG:

Om det inte fanns någon PC-version av crysis så hade det sett snyggt ut. Känns lite korkat att jämföra ett crysis på Max som fortfarande inte går att köra helt cleant på en dator i 1920x1200/1080

Men det är ju knappast inte så att Crysis på konsol kommer köras i 1920x1080 i 60fps. Man får nog vara glad om det ens körs i 1280x720 i 30fps, och att maxa spelet på PC med den upplösningen och frameraten har inte varit varken svårt eller dyrt dem senaste 4-5åren.

Vad Snackar du om?
Inte dyrt?
Att det går att lira crysis i 1920x1080 med 60fps? Mjo om du kör sli eller crossfire, alternativt gtx 580(inte ens då kommer du över 60 fps konstant.)
Ge mig ett speltest där gtx8800(som kom för 4-5 år sen) där man kan köra crysis på MAX tack!
Det är viss skillnad på minumum, medel och max fps.

O Crysis är inte dåligt optimerat, det är en myt som lever kvar.

Medlem

Roligt att se hur det kommer att se ut och hur det flyter.

Medlem

Cool. The more the merrier.


signatur
Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av DAoG:

Om det inte fanns någon PC-version av crysis så hade det sett snyggt ut. Känns lite korkat att jämföra ett crysis på Max som fortfarande inte går att köra helt cleant på en dator i 1920x1200/1080

Men det är ju knappast inte så att Crysis på konsol kommer köras i 1920x1080 i 60fps. Man får nog vara glad om det ens körs i 1280x720 i 30fps, och att maxa spelet på PC med den upplösningen och frameraten har inte varit varken svårt eller dyrt dem senaste 4-5åren.

Vad Snackar du om?
Inte dyrt?
Att det går att lira crysis i 1920x1080 med 60fps? Mjo om du kör sli eller crossfire, alternativt gtx 580(inte ens då kommer du över 60 fps konstant.)
Ge mig ett speltest där gtx8800(som kom för 4-5 år sen) där man kan köra crysis på MAX tack!
Det är viss skillnad på minumum, medel och max fps.

O Crysis är inte dåligt optimerat, det är en myt som lever kvar.

Han överdrev helt klart. Jag skulle vilja säga det senaste året. Och då snackar vi inte 1080 full high heller.

Citerar dig:

"Att det går att lira crysis i 1920x1080 med 60fps? Mjo om du kör sli eller crossfire, alternativt gtx 580(inte ens då kommer du över 60 fps konstant...

....O Crysis är inte dåligt optimerat!"

hur går det ihop?

Medlem

Crytek gods of gfx engines !


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Javas:

Nice, det här spelet är ett av de bästa spelen som finns
Någon som vet hur pass bra spelet fungerar till PC idag? Vore inte helt fel att spela igenom det igen

Jag har fet dator och det går att kräma på allt på max, hmm, nästan allt i varje fall, och det ser bättre ut idag tycker jag nog...

Bra att höra, tack så mycket


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av LeMick:

Crytek gods of gfx engines !

Men sämst på optimering.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Citerar dig:

"Att det går att lira crysis i 1920x1080 med 60fps? Mjo om du kör sli eller crossfire, alternativt gtx 580(inte ens då kommer du över 60 fps konstant...

....O Crysis är inte dåligt optimerat!"

hur går det ihop?

Nämn ett spel som ser snyggare ut rent verklighetsmässigt. Metro 2033 kan tyckas vara ett snyggt spel, dock ser det långt lika bra ut som crysis gör men flyter på bra mycket sämre, som ett exempel. Crysis kräver fortfarande mycket av din dator och det var före sin tid. Det är bara att kolla på texturerna

Medlem

Ser Crysis mer som ett teknikdemo än ett seriöst spel, lär ju suga purjo på konsoll.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av raefzm88:

Citerar dig:

"Att det går att lira crysis i 1920x1080 med 60fps? Mjo om du kör sli eller crossfire, alternativt gtx 580(inte ens då kommer du över 60 fps konstant...

....O Crysis är inte dåligt optimerat!"

hur går det ihop?

Nämn ett spel som ser snyggare ut rent verklighetsmässigt. Metro 2033 kan tyckas vara ett snyggt spel, dock ser det långt lika bra ut som crysis gör men flyter på bra mycket sämre, som ett exempel. Crysis kräver fortfarande mycket av din dator och det var före sin tid. Det är bara att kolla på texturerna

Hard Reset.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av v1lle3:

Jag fattar inte hur de kan göra spel så snygga till konsoler med 5-6 år gammal hårdvara.

Skrivet av Friberg:
Skrivet av sparriskrigaren:

Det ser ju duktigt snyggt ut för att vara på 360, i alla fall.

Vart är det snygga?

Vart är det inte snyggt?

http://i.imgur.com/AUwyC.jpg

Vart är det snygga?

Nu vill jag inte direkt slingra mig, men jag tycker att det är skumt att jämföra bilder tagna från trailers (åtminstone är ju konsolversionens bild från en trailer).
I det stora hela tycker jag att det verkar lika snyggt som till PC, med undantag av att det körs i lägre upplösning.
När spelet släppts till konsolerna kan man göra en riktig jämförelse.

Med tanke på att allt är in-game så är det en riktig jämförelse.

Inte när båda är från trailers. Båda bilderna ser rent risiga ut.

Ja men man ser klart och tydligt skillnaden på texturerna, gräslig skillnad.

Jag tycker i alla fall att det ser snyggt ut och tänker inte göra någon jämförelse innan det släppts till konsol. Du har väl helt enkelt högre krav än mig.

http://img199.imageshack.us/img199/1619/crysis201109091251025... PC

http://img153.imageshack.us/img153/2958/unledwan.jpg Konsol

Verkar som de har fått kapa ner nästan all grönska och träd.

Det där hade inte jag sett. Där kan vi snacka skillnad.

Ber om ursäkt om jag uppfattades som uppkäftig också. Glömde att länka de bilderna innan.

Inga problem. En bild är ganska lite att jämföra med.
Vad jobbigt att behöva leta efter träd på en söderhavsö

Medlem

Så nu får fattiga Konsol användare gråta istället? är de det dom försöker säga

Inaktiv
Skrivet av Friberg:

Haha, kommer se avsevärt mycket sämre ut på konsol. Sen att det är ett bättre spel än Crysis 2 kan man inte förneka.

Kan inte Crytek jobba på att... göra ett bra spel istället?

*Edit

http://i.imgur.com/AUwyC.jpg

Hittade denna. Hahaha!! Skrattretande.

Haha va fan Psycho ser ju ut som... Grodan Boll!

AW8
Medlem

Kul att även konsolspelare får ta del av originalet. Tvåan var underhållande, men Crysis' öppna banor som är fulla av liv ger överlägset bättre spelglädje i min mening.

Nu får man hoppas att de väljer att göra 3:an mer likt Crysis och mindre likt Call of Duty också. CoD är bra, men Crysis ska vara Crysis.

Skrivet av Friberg:

Och jo, DAoG; Crysis fungerar utmärkt idag. Däremot är det dåligt optimerat.

O-optimerat? Min dator med HD5770, E6750 @2.66Ghz och 4 GB RAM som gick för ca 7000 kr klarar av att driva spelet i 1280x1024 och med alla inställningar utom 4 på very high i ~30 FPS.
Det ser äckligt snyggt ut och då har jag bara ett ensamt mid-end-kort och en tvåkärning prolle. Jag skulle säga att det är jävligt bra optimerat, iallafall på de inställningarna och den hårvaran jag kör med.

GTA IV däremot, där jag måste köra utan skuggor för att få 30 FPS... Fy, Rockstar. Fy.

Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Friberg:

Haha, kommer se avsevärt mycket sämre ut på konsol. Sen att det är ett bättre spel än Crysis 2 kan man inte förneka.

Kan inte Crytek jobba på att... göra ett bra spel istället?

*Edit

http://i.imgur.com/AUwyC.jpg

Hittade denna. Hahaha!! Skrattretande.

Haha va fan Psycho ser ju ut som... Grodan Boll!

It's Calvin. I've found him!
http://www.youtube.com/watch?v=dACgHtchF3w


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av DAoG:

Om det inte fanns någon PC-version av crysis så hade det sett snyggt ut. Känns lite korkat att jämföra ett crysis på Max som fortfarande inte går att köra helt cleant på en dator i 1920x1200/1080

Men det är ju knappast inte så att Crysis på konsol kommer köras i 1920x1080 i 60fps. Man får nog vara glad om det ens körs i 1280x720 i 30fps, och att maxa spelet på PC med den upplösningen och frameraten har inte varit varken svårt eller dyrt dem senaste 4-5åren.

Vad Snackar du om?
Inte dyrt?
Att det går att lira crysis i 1920x1080 med 60fps? Mjo om du kör sli eller crossfire, alternativt gtx 580(inte ens då kommer du över 60 fps konstant.)
Ge mig ett speltest där gtx8800(som kom för 4-5 år sen) där man kan köra crysis på MAX tack!
Det är viss skillnad på minumum, medel och max fps.

O Crysis är inte dåligt optimerat, det är en myt som lever kvar.

Tror du missuppfattade lite nu, det jag menade var att maxa Crysis i den upplösningen och frameraten konsolerna kommer köra dvs 720p 30fps har inte varit svårt eller dyrt att göra på PC dem senaste åren.

Grafikkort från 4-5år sedan:
http://www.sweclockers.com/image/diagram/263?k=bba1f6246232a5...

3-4år sedan:
http://www.sweclockers.com/image/diagram/800?k=e81cd270ec90f4...

Sen vet jag inte vad jag sa som fick dig att tro att jag tyckte Crysis var dåligt optimerat. Jag tycker inte alls det utan som du sa själv är det en myt som lever kvar, men den kommer troligtvis dö ut nu när folk får se hur mycket konsol versionerna måste skalas ner för det ens ska gå att spela.

Medlem

Bästa PC shootern på väldigt länge

Medlem

Kommer det inte se grymt fult ut på konsol? Tänker på att upplösningen är avsevärt mycket sämre än på en bra dator i nulaget (1920x1080 mot 1280x720) medans man oftast har en mycket större skärm till konsolen. Samt att hårdvaran inte riktigt klarar av spelet... :S

Inaktiv
Skrivet av Celix:

Kommer det inte se grymt fult ut på konsol? Tänker på att upplösningen är avsevärt mycket sämre än på en bra dator i nulaget (1920x1080 mot 1280x720) medans man oftast har en mycket större skärm till konsolen. Samt att hårdvaran inte riktigt klarar av spelet... :S

Jo, det kommer nog bitvis se fulare ut än vad det gjorde på PC. Men sånt är livet.

Medlem
Skrivet av AW8:

Kul att även konsolspelare får ta del av originalet. Tvåan var underhållande, men Crysis' öppna banor som är fulla av liv ger överlägset bättre spelglädje i min mening.

Nu får man hoppas att de väljer att göra 3:an mer likt Crysis och mindre likt Call of Duty också. CoD är bra, men Crysis ska vara Crysis.

Skrivet av Friberg:

Och jo, DAoG; Crysis fungerar utmärkt idag. Däremot är det dåligt optimerat.

O-optimerat? Min dator med HD5770, E6750 @2.66Ghz och 4 GB RAM som gick för ca 7000 kr klarar av att driva spelet i 1280x1024 och med alla inställningar utom 4 på very high i ~30 FPS.
Det ser äckligt snyggt ut och då har jag bara ett ensamt mid-end-kort och en tvåkärning prolle. Jag skulle säga att det är jävligt bra optimerat, iallafall på de inställningarna och den hårvaran jag kör med.

GTA IV däremot, där jag måste köra utan skuggor för att få 30 FPS... Fy, Rockstar. Fy.

Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Friberg:

Haha, kommer se avsevärt mycket sämre ut på konsol. Sen att det är ett bättre spel än Crysis 2 kan man inte förneka.

Kan inte Crytek jobba på att... göra ett bra spel istället?

*Edit

http://i.imgur.com/AUwyC.jpg

Hittade denna. Hahaha!! Skrattretande.

Haha va fan Psycho ser ju ut som... Grodan Boll!

It's Calvin. I've found him!
http://www.youtube.com/watch?v=dACgHtchF3w

1. 1280x1024 är skit. Vi lever i 2011 där endast 1080 är acceptabelt.
2. 30fps är inte bra. Det är väldigt dåligt flyt och obekvämt för ett FPS lir.
3. HD 5770 är kapabel att driva betydligt nyare spel i dx 10 & 11 med bättre flyt.

Med andra ord, Crysis 1 är _väldigt_ dåligt optimerat.

... och ja, det är även gta 4...
,

Medlem

raefzm88

Håller med på alla 3 punkter du tar upp men inte din slutsats att Crysis 1 är väldigt dåligt optimerat. Hur många spel finns det som kan rita upp tusentals detaljrika objekt med dem texturer, skuggor, shaders, plus andra effekter i så omfattande och stora miljöer spelet har, med dessutom rätt komplicerad fysik och ai utan att vara lika eller mer krävande än Crysis?

Hur väl tror du tex ett spel som Metro 2033 eller Hard Reset skulle flyta om varje level var tio gånger större och dessutom hade hundratals mer objekt att rendera och allt skedde i dagsljus med större drawdistance? Folk är så snabba att säga spel som Crysis och Arma 2 är dåligt optimerade för dem inte flyter på lika bra som en korridor shooter med mörk ljussättning, eller en arcad shooter med Kalle Anka fysik där allt 50 meter ifrån dig befinner sig i sitt egna universum och allt du nyss gjort för att påverka din omgivning kommer återställas så fort du vänder ryggen till och går ett par steg.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Sen vet jag inte vad jag sa som fick dig att tro att jag tyckte Crysis var dåligt optimerat. Jag tycker inte alls det utan som du sa själv är det en myt som lever kvar, men den kommer troligtvis dö ut nu när folk får se hur mycket konsol versionerna måste skalas ner för det ens ska gå att spela.

Ville bara påpeka. Det var någon annan som skrev.

Medlem

Att människor orkar klaga. Vafan, det är ett fantastiskt spel. Grafiskt och spelmässigt. Var glada att spelet kommer till konsoll istället. Muppar.

Medlem
Skrivet av Z0RRE:

Att människor orkar klaga. Vafan, det är ett fantastiskt spel. Grafiskt och spelmässigt. Var glada att spelet kommer till konsoll istället. Muppar.

Crysis är väldigt mycket grafik och inte mycket utöver det. Hela konceptet fallerar på konsol.

123
Skriv svar