Lanseringsproblem för Dead Island

Robot
Lanseringsproblem för Dead Island

Många nordiska kunder har stora problem med att aktivera sina spel på Steam.

#nyhetstips, #techland, #dead-island, #valve, #deep-silver


Medlem
Lanseringsproblem för Dead Island

Mycket tråkigt för dom som köpt spelet :/

Själv så gillar jag inte denna sortens spel så mycket

Medlem

fyfan va trist för PC-spelarna, som tur var flyter det på bra på PS3:an. mkt trevligt spel!

Medlem

Köp det via CDON.com On Demand sektionen, jag gjorde det och det funka hur bra som helst.

Det är 100kr billigare än och köpa dirket i steam, vilket är rent hyckleri eftersom man får en kod som aktiveras via steam ändå.

Medlem

Köpte mitt Dead Island för 285kr till PC. Fungerar problemfritt. Det konstiga var att min registreringskod var kortare än antal rutor man skulle skriva i vid installationen. Men registrerat blev det och spelat har jag också


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Mkt synd, sånt efterlängtad spel.

Medlem

Menyer och interface är verkligen helt värdelöst. Annars verkar det skoj, efter någon timmes spel!

Medlem

Klantigt av de inblandade parterna, detta borde inte inträffa.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Min GreenManGaming-nyckel fungerade utan problem att aktivera redan i måndags. Först natten mot fredag som spelet gick att låsa upp dock, totalt onödig tidsexklusivitet för Amerikaner. 220kr eller så gic mitt köp på inkl rabattkod vilket känns helt okej.

Hunnit lägga ner några timmar redan och gillar det personligen starkt, även om spelet kunde bli betydligt bättre om utvecklarna hade haft tillgång till mer resurser under utvecklingstiden.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Funkade utan problem för mig

Medlem

Inte bara nordiska kunder. På steam forumet är det även Tyskar, Österrikare och schweizare som drabbats.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Förhandsbokade på Steam. Regionsfritt.

Inte en krash, ingenting, på 20 timmars spelande (och då släpptes det för en 60 timmar sen eller så. Så det har varit väldigt stabilt för mig.

Medlem

Tråkigt för både spelarna och utvecklarna. Hoppas att de hittar en lösning snabbt så alla kan njuta av zombieslakt.

Medlem

Taget direkt från forumet:

"Dear Customer,

Thank you for your enquiry.

It seems that your retailer has sold a version of Dead Island to you which was
originally produced for Eastern Europe, hence the incompatibility.
Please return the game to your retailer and ask for a replacement copy. Please
make sure that he provides you this time with a version which was produced for
the Western European market and not with the (much cheaper) English language
PEGI version for Eastern Europe which is region locked.
Alternatively you can just ask for a refund and download the game via Steam.
We regret any inconveniences this may cause."

Medlem

Klantigt att ha kvar no-clip cheatet/funktionen (som aktiverades med Y-Knappen) i släppta versionen.

Inaktiv

Inget fel med eu's version.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

m1
Medlem
Skrivet av totte1015:

Köp det via CDON.com On Demand sektionen, jag gjorde det och det funka hur bra som helst.

Det är 100kr billigare än och köpa dirket i steam, vilket är rent hyckleri eftersom man får en kod som aktiveras via steam ändå.

Tack för den, satt precis och funderade på om CDON-versionen skulle fungera. Det gick utmärkt, fick koden direkt och Steam tog emot den utan gnäll.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Köp det via CDON.com On Demand sektionen, jag gjorde det och det funka hur bra som helst.

Tack för tipset!

Edit: Installerat o fungerar.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Har inte märkt av några problem än så länge


signatur

OORRYYEE!!

Medlem

Funkar kanon för mig. Köpte också via CDON Ondemand.

Medlem
Skrivet av m1:
Skrivet av totte1015:

Köp det via CDON.com On Demand sektionen, jag gjorde det och det funka hur bra som helst.

Det är 100kr billigare än och köpa dirket i steam, vilket är rent hyckleri eftersom man får en kod som aktiveras via steam ändå.

Tack för den, satt precis och funderade på om CDON-versionen skulle fungera. Det gick utmärkt, fick koden direkt och Steam tog emot den utan gnäll.

Ja, det rekommenderar jag till alla icke-köpare, om ni ska köpa det ta det via CDON.com On Demand funktionen.

Du betalar, en sekund senare har du koden liggandes på sidan, som du kan därmed skriva in och sen ladda ner, allt detta exakt samma sätt som på steam, fast 100kr billigare, FYND!

Medlem

Hoppas det löser sig för alla inblandade efter helgen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av totte1015:

Köp det via CDON.com On Demand sektionen, jag gjorde det och det funka hur bra som helst.

Det är 100kr billigare än och köpa dirket i steam, vilket är rent hyckleri eftersom man får en kod som aktiveras via steam ändå.

Att det är 100kr billigare är fortfarande som vanligt med många spel är för att du får första DLCn som kommer om en månad gratis och även grejer ingame som bara är för dem som köpte det på steam, kalla inte någon för hycklare innan du vet vad du pratar om.

Medlem
Skrivet av soda:

Menyer och interface är verkligen helt värdelöst. Annars verkar det skoj, efter någon timmes spel!

Tyvärr standard idag på spel, de ska vara så flashiga och häftiga som möjligt! Enkla menyer är tydligen svårt att programmera..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

-.-" laddade ner skiten när det inte funka

Medlem

Men jag tycker att gnället om att det som står i denna artikel inte var med vid recentionen var obefogad och förhastad, man kan inte begära att FZ ska ha koll på att vissa/många som köpt spelet på ett sätt av flera har problem.. Ingen kan läsa tankar och spelet är ju nytt så man behöver ju inte slänga sig med ord som skamligt och skandal om man inte vid upprepade tillfällen informerat & tipsat FZ om problemen, kan mkt väl vara så att detta hade skrivits om till redaktionen, Men recensenten hade inte nödvändigtvis hunnit ta del av det och klart vill de ha ut sina recentioner så snart de kan, något som FZ faktiskt är bra på, jag tycker det är många siter som står rätt stilla på helgerna i jämförelse. Betänk att jag oftast är en av dem som ger mer ris än ros till detta community, så varsegoda FZ! @}-`-,-----


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Begär pengarna tillbaka ni som köpt det så att de får en tankeställare. Det är inte OK att behandla kunder på det här sättet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Förhandsbokade spelet på Steam.

Dagen efter började jag köra men en polare coop.. Vi har coopat igenom cirka 20 timmar av spelet nu. Jag säger bara en sak.. wow. ETT av dom bästa spelen jag spelat. Coop, RPG, zombies kan det blir bättre? Det ÄNDA som är minus är att det är lite buggat med mouse sensitivitin och lite jobbiga xbox menyer. Men hoppas på en fix där ^^

Har läst att många har problem och tycker det är så konstigt. Har inte haft en ända crash, disconnect eller något liknande.

Medlem
Skrivet av thaiming:
Skrivet av totte1015:

Köp det via CDON.com On Demand sektionen, jag gjorde det och det funka hur bra som helst.

Det är 100kr billigare än och köpa dirket i steam, vilket är rent hyckleri eftersom man får en kod som aktiveras via steam ändå.

Att det är 100kr billigare är fortfarande som vanligt med många spel är för att du får första DLCn som kommer om en månad gratis och även grejer ingame som bara är för dem som köpte det på steam, kalla inte någon för hycklare innan du vet vad du pratar om.

Jag vet vad jag pratar om.
100kr är inget jävla DLC värt, för mig. Så jag tycker det är hyckleri.

Medlem

Der funkar klockrent för mig och min polare. Det här är nog det roligaste Co-Op-spelet på väldigt väldigt länge! Grafiken är ok, historien är ok, rolighetsfaktorn är fenomenal!
Betyg: 5/5 Carcass-öl!

Skriv svar