Football Manager 2012 får släppdatum

Robot
Football Manager 2012 får släppdatum

Slutet av nästa månad ska du ringa in i kalendern, tycker Sports Interactive.

#sega, #sports-interactive, #football-manager-2012


Medlem
Football Manager 2012 får släppdatum

FM har väl sett likadant ut dom senaste åren? Tror jag hoppar detta faktiskt,

Medlem

Är spelet jag längtar till mest! FM11 har man spelet sönder, ska bli kul med lite nytt.

Medlem

Måste hinna varva FM2011 först. Bara kommit 795 timmar in i spelet.

Medlem

Mmmmmm ge mig!! Har spelat alla sedan CM 3, spelet blir bättre och bättre, dock är CM 03/04 bäst


signatur

Easy - Medium - Hard - Experienced - Hardcore - Impossible - Chuck? Norris

Medlem
Skrivet av D4NKE:

Mmmmmm ge mig!! Har spelat alla sedan CM 3, spelet blir bättre och bättre, dock är CM 03/04 bäst

Hur blir det då bättre och bättre om CM 03/04 vart bäst? :S går inte ihop riktigt...

Har för mig det var CM där runt millennieskiftet jag vart tok-kär i dock länge sedan nu. Inte spelat FM11 alls så mycket som tidigare versioner. Men inte för att det varit sämre utan mest för man inte haft tid eller suget. Köper FM12 som på rutin och ser fram emot att kunna lägga till och ta bort nationer/ligor i pågående save, DET är fan ta mig revolutionerande!

Medlem

Spelet är på många sätt extremt bra numera, men det tar för lång tid att varva en säsong. Jag började med CM 01/02 och då tog en säsong inte mer än kanske 25 timmar om man tog sin tid. Nu kan det ta uppemot 100 timmar om du är seriös och spelar i en låg liga med lite pengar där du inte kan slarva med någon detalj.

Dessutom så är fortfarande taktikerna overkliga på många sätt, även om de har blivit bättre. Det finns liksom en parallel 'FM-värld' med taktiker som inte ofta brukar fungera in the real world, även om det ska erkännas att de har börjat snegla mer och mer på hur spelet faktiskt spelas IRL och inte försöker hembrygga egna hopkok som ofta var fallet tills ganska nyligen.

Sen hjälper det inte att många som sköter taktiker (även de som inte är direkt anställda av SI, men som är mer som ideella testare) ofta har spelat spelet sedan jättelänge och är fortfarande fast mentalt i FM 07 när det gäller sin grundnivå i taktikförståelse.

Exempelvis så var det åtminstone fram till FM 10 helt omöjligt att få Man Utd's taktik om aggressivt, kompakt, fysiskt men ändå offensivt spel att fungera. Antingen blev spelarna för trötta direkt eller så var man tvungen att dra in för många defensiva variabler.

Troligen kommer de aldrig att nå en komplexitet som är hög nog som i verkligheten men de kommer väl lite, lite närmare för varje version. Problemet är det att numera så görs de flesta framstegen utanför spelplanen(media, valbara ligor etc).

Då kan man lika gärna spela FIFA manager som artikelförfattaren om man inte har tid att lägga ner på ett ofullständigt SIM.

1
Skriv svar