Dice om BF3-betan: "stora förbättringar till releasen"
Gillar du Battlefield 3-betan? Oavsett vad du tycker så lovar Dice att Battlefield 3 kommer att se bättre ut, låta bättre och vara ett allmänt bättre spel när det släpps. Mycket tack vare fansens feedback.
Betan har varit underbar, det enda jag stör mej på är att jag har ingen jävla aning om hur squad systemet funkar! jag vill ha det gamla och lite mer avancerade bf2 systemet istället så man kan vara i samma squad som sina kompisar utan att strula omkring i oändlighet, och så stör jag mej lite på att man inte kan köra conquest >:( men annars är det en mycket rolig beta
Baaaoow Chicka Baoo Waaaoow
De bör fixa till det här innan release... Det finns ingenting som är mer irriterande.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
som sagt, RUSH har inget med Battlefield att göra, det är ett Bad Company påhitt.
Önska att dom stresstestade servrarna med Conquest 64 spelare Caspian Border
Andra sidan så älskar jag allt i BF3 som hittils ha testats.
Skitsnack, Rush är framtiden.
Är ju alltid roligt med variation.. Men för mig är Battlefield stora kartor med många olika sätt att ha ihjäl varandra i Conquest mode. Hade vart kul om de släppte ut Caspian Border, spelar ingen roll för mig vilket skick den är i..
Känns som de mest velat testat servrarna, battlelog och hur allt funkar bakom kulisserna. Men det känns också som de måste fått tillräckligt mycket data på hur mycket skada handeldvapen gör för att vi ska kunna ha sandlådekrig i Caspian några dagar innan de stänger ner betan.
Det finns mycket att klaga på i den är builden, men jag ser fram emot släppet om nästan en månad.
De bör fixa till det här innan release... Det finns ingenting som är mer irriterande.
Zh1nt0 (Daniel Matros) som är community manager på DICE har bekrävtat att dom är medvetna om detta felet och att det kommer fixas. Problemet verkar var att clienten av någon anledning bundlar ihop flera träffar och skickar till servern samtidigt vilket gör att man verkar dö på en träff, och det är inte så det är tänkt att fungera.
1. Det ABSOLUT viktigaste för mig är att de fixar raw mouse input då det laggar som få för mig och min qpad 5k. Får köra med det off och då laggar det inte alls lika mycket men musen rör sig ändå hackigt och oprecist.
2. Jag och min polare har ännu inte lyckats joina en server som party. Står bara att vi joinat men spelet startas aldrig.
De bör fixa till det här innan release... Det finns ingenting som är mer irriterande.
Zh1nt0 (Daniel Matros) som är community manager på DICE har bekrävtat att dom är medvetna om detta felet och att det kommer fixas. Problemet verkar var att clienten av någon anledning bundlar ihop flera träffar och skickar till servern samtidigt vilket gör att man verkar dö på en träff, och det är inte så det är tänkt att fungera.
Jag hade haft mer förståelse för det här problemet om DICE var helt nya på det här med FPS-spel multiplayer, men de har ju inte gjort något annat i ca 10 år nu, och ÄNDÅ har de samma jävla problem med hitbox och hit detection i alla spel de släppt de senaste åren.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
De bör fixa till det här innan release... Det finns ingenting som är mer irriterande.
Zh1nt0 (Daniel Matros) som är community manager på DICE har bekrävtat att dom är medvetna om detta felet och att det kommer fixas. Problemet verkar var att clienten av någon anledning bundlar ihop flera träffar och skickar till servern samtidigt vilket gör att man verkar dö på en träff, och det är inte så det är tänkt att fungera.
Vart hittade du den posten? Skulle du kunna länka den, tnx!
https://www.youtube.com/embed/YGaP5wTYLtQ
De bör fixa till det här innan release... Det finns ingenting som är mer irriterande.
#1 Måste vara så att motspelaren har en delay/fps drop som är väldigt kort, och gör att han "burstar" in 3-5 skott på samma ställe som dödar dig. Har dock inte någon aning om det verkligen är så, eller om det är en bugg med att spelet inte visar de första träffarna.
#2 Tror jag är att du är "bakom" väggen, alltså utan cover för motspelaren, imo är det lagg eftersom det är klientbaserat och inte serverbaserat (enligt videon). #3 har funnits i CoD serien hur länge som helst, jag tror att det är också relaterat till klientbasering utav spelare.
När jag tänker efter så har BF-serien aldrig haft jättebra hitbox
Jag önskar mest att Recon klassen får andra ansiktsuttryck, visst är det klockrent att alla campande prickskyttar har ögon som om de precis vaknat ur vinterdvalan och inte bryr sig om vart de hamnat men det är så otroligt störande att behöva se den dödströtta blicken varje gång man blir plockad på sig väg dit spelet verkligen händer
Nu har jag inte tillgång till internet så jag har inte kunat testat att spela. Men kan någon vänlig själv berätta om det är one hit kill på nära håll med prickskyttegevären, eller om det är som i spelen före Bc2?
Jag blev så sjukt trött på alla som sprang runt med SV98 och trodde att de var duktiga i Bc2...
Battlelog och Origin kan försvinna.. steam kom tillbaka och rädda spelet!
Jag har inga problem med Battlelog eller origin..
Inte jag heller. Haters gonna hate.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Zh1nt0 (Daniel Matros) som är community manager på DICE har bekrävtat att dom är medvetna om detta felet och att det kommer fixas. Problemet verkar var att clienten av någon anledning bundlar ihop flera träffar och skickar till servern samtidigt vilket gör att man verkar dö på en träff, och det är inte så det är tänkt att fungera.
Låter lovande. Men fixar det problemen med att man dör flera sekunder efter att man är ur skottlinje?
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
när det är open _beta_ så antar folk att det är så spelet kommer att vara, vilket är synd i och med det är en beta. Dock har även jag spelat detta och gillar o skjuta o springa runt lite, MEN JAG BLIR SÅ ARG!@#$ på alla dessa recon-typer anser att det förstör hela poängen med spelläget. inte så värst kul att va attacking med 90% recon som inte rör sig ur fläcken tills vi andra har ätit skott tills man förlorar.
Förutom de recon som fattat grejen och kör sniper-gevär utan scope, UMP eller hagelbössa och rushar de också - sätter ut sin grymma mobile spawnpoint.
Men ja. Det är för mycket snipers och campers. Spelare är helt enkelt för dåliga och för fega.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Det låter ju bra att de verkar ta åt sig av vad vanligt folk påpekar. Men frågan är hur mycket och inom vilka områden. Personligen hoppas jag de lyssnat på vad BFveteraner på det officiella BF3/PC forumet har att säga vilket skulle göra spelet mer likt sina föregångare vilket jag skulle föredra.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
när det är open _beta_ så antar folk att det är så spelet kommer att vara, vilket är synd i och med det är en beta. Dock har även jag spelat detta och gillar o skjuta o springa runt lite, MEN JAG BLIR SÅ ARG!@#$ på alla dessa recon-typer anser att det förstör hela poängen med spelläget. inte så värst kul att va attacking med 90% recon som inte rör sig ur fläcken tills vi andra har ätit skott tills man förlorar.
I nio fall av tio (eller fler) så är en öppen beta fullt representativ av vad den slutgiltiga produkten kommer att erbjuda. Det är ofta mycket buggar och mindre problem, och i detta fall även väldigt begränsat vad gäller banor och alternativ.
Men själva känslan och spelets aspekter i helhet förblir i regel oförändrad mellan öppen beta och release.
Jag råder ingen att döma ut ett spel helt efter en öppen beta, och buggar/tekniska problem skall man inte ens ta in i ekvationen, men gillar man inte själva spelet som sig är under öppen beta så lär man inte gilla den slutgiltiga produkten (och vice versa).
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."