Intrångsförsök mot Playstation Network

Inaktiv
Skrivet av tuckdragon:

Once you go ps3 you never go RROD.

xbox hade väl vart helt ok, om dom inte tog betalt för en tjänst som borde vara gratis (live).
och om inte konsolen enbart skapades för att för att försöka få hela spelindustrin att använda DirectX ist för OpenGL.
DirectX funkar endast på DirectXbox och windows. opengl funkar på windows och på allt annat mac,linux,wii,ps3 osv.

microsoft vet att spel är vikitgt för att hålla kvar användare på deras kassa operativsystem därför försöker dom få hela spelindustrin att använda DirectX så att man bara kan spela spelen på microsofts produkter.

TACK SÅ JÄVLA MKT XBOX ANVÄNDARE SOM HJÄLPER DOM MED DET!!

Det är alltid kul att se ps3 folk klaga på xbox varje gång nåt negativt händer Sony. Det känns bra för dig när du får smutskasta lite eller ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av BeachBum4fun:
Skrivet av tuckdragon:

Once you go ps3 you never go RROD.

xbox hade väl vart helt ok, om dom inte tog betalt för en tjänst som borde vara gratis (live).
och om inte konsolen enbart skapades för att för att försöka få hela spelindustrin att använda DirectX ist för OpenGL.
DirectX funkar endast på DirectXbox och windows. opengl funkar på windows och på allt annat mac,linux,wii,ps3 osv.

microsoft vet att spel är vikitgt för att hålla kvar användare på deras kassa operativsystem därför försöker dom få hela spelindustrin att använda DirectX så att man bara kan spela spelen på microsofts produkter.

TACK SÅ JÄVLA MKT XBOX ANVÄNDARE SOM HJÄLPER DOM MED DET!!

Det är alltid kul att se ps3 folk klaga på xbox varje gång nåt negativt händer Sony. Det känns bra för dig när du får smutskasta lite eller ?

Delar bara med mig av min åsikt, om man älskar att spela så borde man kunna lista ut vad det negativa med DirectX är, det är att microsoft äger det och att bara dom får använda det, och eftersom xbox har blivit den ledande konsolen så änvänder sig alla spelutvecklare av DirectX ist. vilket gör att folk som använder mac eller linux knappt får nå spel till sitt operativsystem, det är rätt enligt dig ?

Kolla:
http://www.youtube.com/watch?v=Ny2291cRdOs&feature=youtu.be
Och:
http://blinkenlights.blinkenshell.org/forum/topic318/

Inaktiv

Only on Ps3.. därför man betalar för Xbox live..

Inaktiv
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av BeachBum4fun:
Skrivet av tuckdragon:

Once you go ps3 you never go RROD.

xbox hade väl vart helt ok, om dom inte tog betalt för en tjänst som borde vara gratis (live).
och om inte konsolen enbart skapades för att för att försöka få hela spelindustrin att använda DirectX ist för OpenGL.
DirectX funkar endast på DirectXbox och windows. opengl funkar på windows och på allt annat mac,linux,wii,ps3 osv.

microsoft vet att spel är vikitgt för att hålla kvar användare på deras kassa operativsystem därför försöker dom få hela spelindustrin att använda DirectX så att man bara kan spela spelen på microsofts produkter.

TACK SÅ JÄVLA MKT XBOX ANVÄNDARE SOM HJÄLPER DOM MED DET!!

Det är alltid kul att se ps3 folk klaga på xbox varje gång nåt negativt händer Sony. Det känns bra för dig när du får smutskasta lite eller ?

Delar bara med mig av min åsikt, om man älskar att spela så borde man kunna lista ut vad det negativa med DirectX är, det är att microsoft äger det och att bara dom får använda det, och eftersom xbox har blivit den ledande konsolen så änvänder sig alla spelutvecklare av DirectX ist. vilket gör att folk som använder mac eller linux knappt får nå spel till sitt operativsystem, det är rätt enligt dig ?

Missförstå mig inte, jag föredrar och använder openGL och att spelen inte ska gå att göra lika snygga är bara mytbildning, id har alltid använt openGL (vilket gör dem till gudar oavsett hur de flesta tar emot rage).

Men, och det här är ett stort men, bara för du använder openGL blir din kod inte plattformsoberoende. Du behöver många andra API-anropp än bara de grafikrelaterade om du ska skapa ett spel (eller någon applikation för den delen). Men att använda openGl gör det mycket lättare att porta spel mellan plattformar.

Ett till men är att inga av dagens konsoler kan köra openGL nativt utan de använder wrappers och det gör att prestandan blir lidande så i stort sätt alla utvecklare (och alla trippel-A-titlar) använder de nativa API:erna som inte är öppna.

Medlem

Kul att läsa kommentarorna som kastar skit innan dom ens läst va de handlar om, att nån litar på nyheterna på en kanal som Rix Megapol är intressant också. Ungefär som att läsa nyheterna i en Ding ding värld. Dock jävligt illa av FZ att ni börjar ragga rubriker som inte stämmer överens med FAKTAN!
Att folk är helt jävla dumma i huvet och inte byter password är en annan femma

Inaktiv
Skrivet av delli:

Kul att läsa kommentarorna som kastar skit innan dom ens läst va de handlar om, att nån litar på nyheterna på en kanal som Rix Megapol är intressant också. Ungefär som att läsa nyheterna i en Ding ding värld. Dock jävligt illa av FZ att ni börjar ragga rubriker som inte stämmer överens med FAKTAN!
Att folk är helt jävla dumma i huvet och inte byter password är en annan femma

Tyvärr är det ju så att många som spelar sällan eller aldrig är inne på spelsigther, utan dom bara spelar och engagerar sig inte.
Det är den stora massan som läser oseriösa rescensioner, och tar till sig det som sägs på typ mix megapols nyheter som går på många felaktigheter.
Det bästa vore ju om en viss media inte fick uttala sig om något dom uppenbarlingen inte har nån koll på.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Allt går att hacka, bara om man kan, inget är 100% säkert. Men Sony borde ha uppgraderat sig väldigt mycket nu. Men det är fan inte Sonys fel att de blev hackade. Det är ju hackarna själva självklart. Kom igen nu, gå och dö era jävla hackare!

Medlem
Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Källkritik är jätteviktigt, och ibland går det för fort i journalisters iver att få ut ett budskap. Här är det dock "bara" rubriken som var missvisande, vilket rättades till så snart ni påpekat detta.
Men vi tar åt oss, vi ska vara något långsammare på avtryckarfingret nästa gång!

Jo, men det är ju inte direkt första gången detta händer, eller hur? Ska man verkligen inte kunna lita på det ni skriver, bara för att ni verkar ha svåra problem att klara av så simpla saker som att hålla sig till fakta, kolla källor, och låta bli att gång på gång ha rubriker baserade på simpel kvällsblaske-sensationalism?

Varför tror ni t ex att folk skriver att ni "gör en Aftonbladet, igen"?

Och varför viftar ni bara bort all kritik med kommentarer som "vi är för snabba på avtryckarfingret" och "vi är mänskliga"? Dåliga ursäkter för slarv och nonchalans är dåliga ursäkter.

Det är ingen raketforskning ffs; man kollar, tänker och kollar igen _innan_ man skriver...svårare än så är det inte.

Om ni nu ska föreställa lönetagande och seriösa journalister, så kanske det är dags att börja bete sig som det också?

Om ni vill vara en seriös sajt, så kanske ni ska fundera på vad era ständiga "tabbar" har för konsekvenser för besökarnas förtroende?

Kanske dags att ta den diskussionen internt och börja ställa lite krav på dom som skriver för er...för så jäkla svårt att skriva rätt saker på ett proffsigt sätt ska det ärligt talat inte behöva vara.

Missförstå mig rätt, jag gillar verkligen FZ och jag har besökt sajten ända sedan start...men denna dåliga trend måste upphöra, för er egen skull! Jag vet att jag låter som en jädrans gnällspik, men jag vill er faktiskt bara väl!

SE

EDIT: Vill än en gång understryka att jag inte skulle påpeka dessa saker om jag inte brydde mig. Än en gång: Det låter kanske hårt, men jag vill bara FZ väl!

123
Skriv svar