Battlefield 3 vs. Modern Warfare 3

Medlem
Skrivet av FUtech:
Skrivet av verifier:
Skrivet av Gh0me:

Vilka har förhandbokat sitt BF3 förresten?

Jag har varje morgon varit ute och sopat gatorna från klockan 07:03 tom 07:48 i 943 dagar för att få ihop tillräckliigt med pengar för att kunna köpa en ny dator som klarar BF3 (nästan) på max.

Så svaret är ja: Jag har förhandsbokat spelet.

Min dator: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1014848/maxad-bf3-dator

Om jag vore dig, för att inte bli jättebesviken med dina nya prylar, skulle jag ändra lite i listan.

GeForce GTX 560Ti
4 GB DDR2 ...minst
500W Nätagg

Varför floppy?

Kommer inte spelet på floppy?

signatur

Spelat sedan q2 :)

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av verifier:
Skrivet av Gh0me:

Jag har varje morgon varit ute och sopat gatorna från klockan 07:03 tom 07:48 i 943 dagar för att få ihop tillräckliigt med pengar för att kunna köpa en ny dator som klarar BF3 (nästan) på max.

Den kommer nog inte komma i närheten av max, tyvärr

...Om du nu inte kör på väldigt låg upplösning.

Det var en kille på sweclockers som plockade ihop den. Det står ju att den maxar BF3?

signatur

Spelat sedan q2 :)

Medlem
Skrivet av zyrax123:
Skrivet av Gh0me:
Skrivet av zyrax123:
Skrivet av Gh0me:
Skrivet av Grumbledock:

Bf 3 = usel grafik, små banor, CoD-inspirerat gameplay, massivt spawn-campande, obalanserade vapen, rejält nerdummat gameplay med HP-regen för spelare och fordon, färre spelare online än BF2, inga moddar, inga egna servrar, inget.
MW3 = samma skit som alltid, möjligtvis något bättre än föregångarna. Men till skillnad från BF3 är det inte ett blekt patetiskt skämt jämfört med föregångaren, har inte 1/2 av spelarna online, har inte tagit bort må¨nga älskade funktioner. Tyvärr, men MW3 må vara dåligt men det är iaf ett förväntat casual spel medan BF3 är årets största fail och över-hype. I came, I saw, you cried...

Trollar du eller?
Bf3 = usel grafik ?!?!
Små banor !?!?!
Var får du det här ifrån???

Man har la spelat betan? Det är fult som stryk, tråkigt, man ser ingen och bara dör hela tiden. Mer eller mindre ospelbart med dom tråkiga skit vapnen. Ingen cuztomazation eller nått vafan! KOM IGEN!
Mw3 kommer ta hem det med 3-4 gånger så många sålda ex!

Du kan ju inte på fullt allvar mena att du tycker Mw3 är snyggare än BF3. Säga vad man vill om hur bra spelen är men det är ju vida känt att grafiken ÄR bättre i BF3. Customization finns. Och jag ser inte vad felet är med vapnen. Är dem kanske för balanserade, eller för välarbetade, eller är problemet att ett vapen är superbra och de andra bara är utfyllnad. Vilket spel som säljer mest återstår ju att se, själv tror jag att BF3 hypen kommer ge resultat.

Hallå där nu får du sakna ner lite tror jag. Om BF3 ska bli stort måste dom fixa så det fugerar på pc. Hemskt dåligt att släppa en beta där i princip ingen med PC dator kan spela. IG i min böcker!

Sen krävs det inte mer än 2x AA för att mw3 ska bli snyggare än bf3 på ultra-mega-super-duper-high! Har man led skärm så har man antar jag

Ha kul med singel player kampanjen

Bortsett från det faktum att det du säger inte stämmer. Om du sätter mw2 på 2x AA så blir det inte snyggare än BF3. Speciellt inte eftersom att du helt enkelt kan sätta BF3 på 2x AA för att kompensera skillnaden. Sen att klaga på underhållning som inte är färdigställd och dessutom är gratis är ju bara befängt. En beta är ingen demo.
Jag beklagar men det verkar som om dina zigenare rymt från husvagnen.

Medlem
Skrivet av verifier:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av verifier:
Skrivet av Gh0me:

Det var en kille på sweclockers som plockade ihop den. Det står ju att den maxar BF3?

Ser jättebra ut även om man inte kan maxa. Fear not.

Medlem

Det var väldans va folk hade starka åsikter om detta

Alltid som casual spelare föredragit gameplay i bf spelen jämfört mot cod serien så därav mitt val samt det jag testat i beta,

Inget säger jag inte testar mw3 längre fram men inte just nu..

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av HeXXoR:

ojojoj, Ni och ert bf3........ Ni vet inte vad IW gör.. Dom gör bra spel som man gillar.... Ett spel behöver fan inte vara lixom som verkligheten, Mw2 är ett skit bra spel det är inte så bra grafik eller verkligt, Men det är ju KUL!

haha därför man köper båda!

Medlem
Skrivet av Frixzon:
Skrivet av HeXXoR:

ojojoj, Ni och ert bf3........ Ni vet inte vad IW gör.. Dom gör bra spel som man gillar.... Ett spel behöver fan inte vara lixom som verkligheten, Mw2 är ett skit bra spel det är inte så bra grafik eller verkligt, Men det är ju KUL!

Helt rätt

signatur

Dagens gamers är på tok för bortskämda och har för mycket fördomar!

Medlem
Skrivet av Gh0me:
Skrivet av verifier:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av verifier:
Skrivet av Gh0me:

Ser jättebra ut även om man inte kan maxa. Fear not.

Med dessa komponenter kommer du kunna maxa spelet i full hd, har själv prövat med betan.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1017480/2011-10-20

Medlem
Skrivet av Panzerjager:
Skrivet av Frixzon:
Skrivet av HeXXoR:

Helt rätt

Varför slösa pengar på två spel när bara ett är spelbart på pc och mac och ena är bara spelbart (bra) på mac?

Medlem
Skrivet av Jesper1230:

Om man kollar på olika internet affärer vilket som är mest förhandsbokat så vinner Battlefield 3 rätt stort!

Omöjligt, kommer kanske sälja 100k ex max!

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Groggo:

BF3 var det jag såg fram emot. Betan var Kattskit. Ren skit. Medal of Duty. (och kom inte och använd Beta argumentet. vi är så närma release så spelet kommer inte ändras mer än balans och småsaker)

Betan var ett par månader gammal kod, sluta komma med skitsnack, det är klart dem hinner fixa massor innan release.

Skrivet av Brandter:

Upplösningen påverkar ytterst lite oavsett. Men den där datorn kommer knappast upp i max, 460, I3 och 667 minne kommer du klara att köra spelet med, men inte långt.

Upplösningen påverkar massor, kolla på vilket grafikkortstest som helst.

Dom borde inte släppa något så här trasigt någonsin. Det är värra än dom andra buggiga BF spelen... Kanske patcha först släppa sen?

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Kuci:

Fordon, sjukt stora maps jämfört med extremt-små (shipment t.ex.) till "mellan" stora, "dålig" hitbox vs bra hitbox, spelar-antal, grafiken.

Finns nog fler men de är ett par

Som sagt, se bortom designen (bandesignen, spelarantal(i princip samma sak som bandesignen) och grafiken) så finns det inte så stora skillnader längre... Hitboxen vet vi ingenting om då vi inte spelat något utav spelen än,

Skrivet av zyrax123:

Du har ingen aning om vad du pratar om! DU ÄR LOST MANNEN! Sluta lek moral polis, alla vet vilket det bästa spelet är!

Om origin eller vad det heter bara fungera på mac är det ju klart vilket spel som vinner?! Får be EA att sluta bloat min burk, alla 4a spel som finns där börjar ta upp disk space!

Sen är MW3 bättre på alla plan OCH släpps via guld programet steam (som fungerar på både mac och pc)... Game, set match

Skrivet av zyrax123:

1: säkert, vi säger så
2: ser inte ut så va?
3: om man ändå inte ser dom spelar det ingen roll om skillstreaks finns eller ej
4: alla 3 skärmarna menar du eller bara en av dom?

Sluta lek duktig, du vet lika väl som jag att ett spel som bara fungerar bra på mac aldrig kommer slå på pc eller konsoll markanden. Logik vinner allt min vän, alltså MW3!

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen...

http://funny-pictures-blog.com/wp-content/uploads/2011/04/jus...

Typiskt en BoyFan Hoppas detta sega spel lever upp till dina "skyhöga" förväntningar, även om du kommer bli själv på att spela på PC^^

Medlem
Skrivet av zyrax123:
Skrivet av Jesper1230:

Om man kollar på olika internet affärer vilket som är mest förhandsbokat så vinner Battlefield 3 rätt stort!

I USA är det ca 100-200k förhandbokade redan och det är bara i USA

signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av verifier:

Det spelar ingen roll vem som sa det, inte ens ett GTX580 kommer maxa BF3, om man inte kör på lägre upplösning.

Skrivet av Frixzon:

Med dessa komponenter kommer du kunna maxa spelet i full hd, har själv prövat med betan.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1017480/2011-10-20

Nej, det kommer man inte kunna. I betan kunde man inte maxa spelet, det krävs starkare grafikkort för att maxa den skarpa versionen

Skrivet av zyrax123:

Typiskt en BoyFan Hoppas detta sega spel lever upp till dina "skyhöga" förväntningar, även om du kommer bli själv på att spela på PC^^

Jag orkar inte lägga ner mer energi på att svara på dina trollinlägg... Gå och lägg dig, för sjutton.

signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Moderator

Helvete va många idioter det finns här. COD är itne på något sett ett sämre spel, spelen är så olika i sina spelsätt att det borde inte ens gemföras.

Notera också att COD behöver heller inte mindre skill än att spela BF. Må vara FPS men två helt olika spel. För om vi säger det inte är någon skill alls... Sätt då en väldigt bra BF spelare mot bra cod spelare så ser vi hur det går. Kan göra åt andra hållet också, kommer inte gå bra för någon av dem.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Helvete va många idioter det finns här. COD är itne på något sett ett sämre spel, spelen är så olika i sina spelsätt att det borde inte ens gemföras.

Notera också att COD behöver heller inte mindre skill än att spela BF. Må vara FPS men två helt olika spel. För om vi säger det inte är någon skill alls... Sätt då en väldigt bra BF spelare mot bra cod spelare så ser vi hur det går. Kan göra åt andra hållet också, kommer inte gå bra för någon av dem.

Den som förnekar att vapnen är lätta att skjuta med(och döda) i cod kan ju inte vara helt frisk.

signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:

Den som förnekar att vapnen är lätta att skjuta med(och döda) i alla FPS kan ju inte vara helt frisk.

Fix'd

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Eottt:

Den som förnekar att vapnen är lätta att skjuta med(och döda) i alla FPS kan ju inte vara helt frisk.

Fix'd

Jo men det finns ju undantag.

signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Eottt:

Fix'd

Jo men det finns ju undantag.

Ja det är sant.

Medlem
Skrivet av papajoe:

Som en expert i ämnet sa så är det som att jämföra GT5 vs Forza 4

Need for speed: Arcade feeling game 10/10

GT5. Reality feeling game 10/10

MW3: Arcade feeling game 10/10

BF3: Reality feeling game 10/10

jag är med för reality känsla men kommer absolut testa båda innan jag dömer någon!

+1

Medlem

De kan båda bli totlat krossade av en 12 årig CS spelare.
Håller förövrigt med dig till 100%!

signatur

Moderator
Skrivet av Eottt:

Den som förnekar att vapnen är lätta att skjuta med(och döda) i cod kan ju inte vara helt frisk.

Men det är ju så svårt att använda ett vapen i ett spel eller hur? Du får det låta som det är en stor jävla inlärningskurva. Du vänsterklickar, så skjuter du.

Att t ex lära sig använda dem i t ex CS och dylikt är ju en sak, men att skjuta? Inte allt för svårt.

Skrivet av Panzerjager:

Tror att varje person vinner i sitt respektive spel faktiskt. Sedan har lär ju sig folk snabbare än andra så vem vet? Den där 12 åriga CS spelaren kanske blir snabbare bättre på BF 3 än hans utmanare och spöar han senare.

Men fortfarande VEM BRYR SIG? Tycker du COD är bättre? Good for you. Tycker du BF är bättre jamen.. GOOD FOR YOU. Ingen bryr sig om skillnaderna och varför gemför ni dem ens?

Jag hade kunnat förstå det om t ex det kommit säg.. Bad company 3 och Battlefield 3 samtidigt. Spelen har "Battlefield" i namnet. Spelen funkar rätt så likadant i gemförelse med COD som inte har något gemensamt annat än att man skjuter och kan ADS.

signatur

Testpilot & Twitter

Medlem
Skrivet av Eottt:

Men det är ju så svårt att använda ett vapen i ett spel eller hur? Du får det låta som det är en stor jävla inlärningskurva. Du vänsterklickar, så skjuter du.

Att t ex lära sig använda dem i t ex CS och dylikt är ju en sak, men att skjuta? Inte allt för svårt.

Skrivet av Panzerjager:

Tror att varje person vinner i sitt respektive spel faktiskt. Sedan har lär ju sig folk snabbare än andra så vem vet? Den där 12 åriga CS spelaren kanske blir snabbare bättre på BF 3 än hans utmanare och spöar han senare.

Men fortfarande VEM BRYR SIG? Tycker du COD är bättre? Good for you. Tycker du BF är bättre jamen.. GOOD FOR YOU. Ingen bryr sig om skillnaderna och varför gemför ni dem ens?

Jag hade kunnat förstå det om t ex det kommit säg.. Bad company 3 och Battlefield 3 samtidigt. Spelen har "Battlefield" i namnet. Spelen funkar rätt så likadant i gemförelse med COD som inte har något gemensamt annat än att man skjuter och kan ADS.

De jämför för att de kan, lite av en sport idag känns det som. Flamewars fanboys vs fanboys!

signatur

Medlem

Spelen är helt olika saker och fokusera på helt olika typer av gameplays (spelstilar).

Från mitt EGET perspektiv och erfarenhet av båda spelen (mulitplayer):

CoD:
Jag har alltid tyckt att CoD varit bra på att ha intensiva fighter där man nästan alltid måste skjuta inom 1-10 sec från att man startar och det blir action direkt. Dock är spelet så fruktansvärt enformligt och jag hade svårt att se "skillen" i spelet då det som räckte var antingen quickscope eller noobtube så var man framgångsrik. På grund av att de infört "perks" i spelet så fick jag känslan av att även i multiplayer så spelade du ditt "eget" spel; inget större fokus på teamplay. Banorna är väldigt små samt inte så många spelare, vilket är kanske varför spelet är så actionfyllt.

BF(2)3:
Battlefield har alltid upplevts som ett mer "mognare" FPS spel där teamplay och taktiker kommer in bilden för att vara framgångsrik som lag... precis man är ett lag. Det är inte action från start till stop, du måste röra dig längre avstånd för att ta dig från bas 1 till bas 2 tex om det inte finns fordon tillgängliga. Spelet är enormt med 64 spelare och stora banor både i luft och land utrymme. Allt i ditt lag måste ha ett samspel, allt från infanteri till helikoptrar... transporterings fordon, flygplan... alla vapen, fordon och klasser går att justera efter hur ditt lag är uppbyggt och vilken bana du spelar på. Är det en bana utan flygplan så kanske du ska justera helikoptern till anti-air vapen istället för air-to-ground för att kunna kontrollera luft utrymmet så att dina landfordon och infanteri kan få fritt fram.
Allt är uppbyggt runt teamplay och taktik... Där du som individ inte behöver ha en killstreak på 10 kills etc för att verkligen kunna bidra till ditt lag. En bra "medic" tex kanske har 1-9 i stats men ligger etta på listan för han har "reviviat" 30 personer och assisterar sitt lag / squad för att progressivt ta sig frammåt. Alla spelar en varsin roll i matchen.
BF3 är det mest realistiska FPS "krigs" spelet som finns just nu. Ingen annan är äns i närheten av samma nivå när det gäller grafik eller fysisk grafik motor.
Jag har altid kännt att BF(2)3, både spelat Alpha och Beta och märkt stor skillnad mellan bara dessa "versions". Kan med säkerhet säga att BF3 kommer bli ett fantastiskt spel.

Slutsats:
Man BÖR inte jämföra dessa spel eftersom de är 2 helt olika kategorier, ända som gör dom till liknande spel är "FPS". Men eftersom folk verkar vilja bevisa något så tänkte jag göra min åsikt hörd iaf

MW3 kommer utan tvekan sälja bättre än BF3, det vet vi nog alla. Dock så är BF3 ett mer väl utvecklat spel på alla sätt. MW3 är enklare och mer enkelt riktad spelstil, springa runt, skjuta allt du ser / kan, få kill streaks och använda roliga saker därefter. BF3 där man spelar som ett lag, talar via voip / commo rose, taktiker, fordon osv... Tror många äldre spelare kommer uppskatta BF3 mer än MW3 då MW3 kommer ha en betydligt yngre spelarbas. MW3 kommer vara ett MYCKE lättare spel att spela medans BF3 kommer vara betydligt mer avancerat då fler faktorer spelar in.

Allt handlar i slutändan om vad man gillar! Jag gillar BF3 för det kräver mer av mig som spelare, det är mångsidigt, stora banor, bättre grafik, mer realistiskt, och jag älskar hur det är uppbyggt runt teamplay.

Medlem

Håller med dig sskr, men anledningen till att COD blir så flame'at är för att:

2006 - Call of Duty 2 släpps av IW, helt underbart spel.
2007 - Call of Duty 3 släpps av Treyarch till konsoler, inte riktigt vad COD2 fans förväntade sig.
2008 - Call of duty 4, släpps av IW, gav FPS genre'n en ny standard.
2009 - COD WAW, släpps av Treyarch, kul med COD4 i ww2 miljö, men i övrigt inte mycket att hurra för.
2010 - CODMW2, släpps av IW, dom förnyar konceptet och lyckas göra ännu ett topp spel.
2011 - CODBO, släpps av Treyarch, håller inte riktigt måttet men det väloljade konceptet funkar för casuals.
2012 - CODMW3, släpps av IW (Efter BO försvann många betydelsefulla människor från IW), samma som innan, lite andra vapen banor killsstreaks mm.

Under alla dessa år har dom använt sig av samma koncept sen COD4, samma motor i princip då den endast har optimerats för att vara lite snyggare varje år.
Det är Activision vi snackar om, pumpade ut nytt Guitar Hero likt COD för att få ut så mycket pengar som möjligt, genom att ändra så lite som möjligt i spelen.

Därför är det flamewar, BF spelare anser att Activision har blivit skurkarna i spel-industrin som kör sönder en franschise tills dom hittar en ny och flame'ar COD spelare för att dom inte inser det (alternativt inte bryr sig om det).

Visst, EA är inte så mycket bättre men sen BF2 har EA låtit DiCE gjort olika sorts spel baserad på Battlefield franschise'n samt uppgraderat deras grafikmotor rejält.
Efter BF3 betat spelade jag Bad Company 2 i 10 minuter sen slutade jag, var för mycket som hade förbättrats.
Efter mina 15+ års erfarenhet av spel (och då menar jag inte endast spela utan även tagit reda på en hel del kring industrin) har EA valt att göra vissa spel (som EA SPORTS) relativt likadana utan att ändra mycket.
Medan utvecklare som ligger under dom har fått lite mer fria händer.

Och innan ni kallar mig en BF fanboy, så har jag spenderat ett antal hundra timmar på COD sen COD4 och har inte ens spelat BF2 i mer än 1 timme.

Som sskr sa, teamplay, skala och variation tilltalar mig mer än vad COD serien erbjuder.
Sen tycker jag att Activison driver vissa spelserier åt fel håll (som COD) där spel-industrin börjar gå tillbaka till Atari tiden, vilket jag inte tänker supporta, så detta år tänker jag inte köpa COD.

Dom får anstränga sig lite mer för att få mina pengar.

signatur

Ledare av den svenska APB Klanen

Besök www.eqbm.se för mer information!

Medlem
Skrivet av Jesper1230:
Skrivet av zyrax123:
Skrivet av Jesper1230:

Källa? Låter helt otroligt

Inaktiv

inget köp för mig. Tänker inte stödja eas mjölkning av alla lättlurade.....

Medlem
Skrivet av zyrax123:
Skrivet av Jesper1230:
Skrivet av zyrax123:
Skrivet av Jesper1230:

Källa? Låter helt otroligt

Detta är bara i USA
XBOX360 - 1,072,593
PS3 - 448,616
PC - 146,809

http://www.vgchartz.com/preorders.php

signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Måste vara FZ:s mest kommenterade artikel genom tiderna? Det anmärkningsvärda är att jag inte sett eller hört knappt någon hypa MW3. Knäpptyst förutom att det släppts trailers.

signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Moderator
Skrivet av Paddington:

Måste vara FZ:s mest kommenterade artikel genom tiderna? Det anmärkningsvärda är att jag inte sett eller hört knappt någon hypa MW3. Knäpptyst förutom att det släppts trailers.

Battlefield 3 recensionen lär få det. Om den har mest? Meh... Finns artiklar som haft fler.

signatur

Testpilot & Twitter

Skriv svar