Medlem

Jag bestämde mig för att köra med Black Knight Sword. Tyvärr så kan man bara uppgradera svärdet med Twinkling Titanite, så måste nog hitta ett annat svärd senare. Farmade souls (är level 53 nu) och uppgraderade lite ändå.

Begav mig av till Sen's Fortress och smiskade bossen på andra försöket. Damn it feels good. Anor Londo var en vacker syn också.

Medlem

Känns som man dör mer "orättvist" här än i demons souls.
Tycker också att man måste farma mer för att klara sig längre.

Men i övrigt så är det ett himla bra spel, men man får inte samma glädje som i Demon Souls


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

jag har inte haft några problem med annat än att förstå mig på vart man ska, har farmat lite för att kunna ha ett svärd jag gjorde av en bosssouls, som sen visade sig vara med +5 uppgradering (10 stenar som jag antar är max man får per game) sämre än +5 lightningvapen! DET är lite orättvist, men är på NG+ nu så får väl nöta vidare.


signatur
Medlem
Skrivet av Ladestam:

Känns som man dör mer "orättvist" här än i demons souls.
Tycker också att man måste farma mer för att klara sig längre.

Men i övrigt så är det ett himla bra spel, men man får inte samma glädje som i Demon Souls

Jag tycker personligen att Dark Souls är roligare, men det är främst för att världen inte längre är indelad i zoner. Däremot känns det svårare i överlag än Demons Souls.

Medlem
Skrivet av IronCouncil:
Skrivet av Ladestam:

Känns som man dör mer "orättvist" här än i demons souls.
Tycker också att man måste farma mer för att klara sig längre.

Men i övrigt så är det ett himla bra spel, men man får inte samma glädje som i Demon Souls

Jag tycker personligen att Dark Souls är roligare, men det är främst för att världen inte längre är indelad i zoner. Däremot känns det svårare i överlag än Demons Souls.

Jo visst är det mer roligt överlag, men mindre glädjerus över att besegra en boss.
Att det är en "öppen värld" är jättebra.

Det jag menar med att spelet är orättvist är att man kan spela en längre tid utan problem för att sedan möta fiender som är många och övermannar dig, placerade på ett sådant sätt att man måste springa till ett smalt ställe och döda dem en och en. (Om ni fattar)

Eller så är "svårighetsgraden" helt ojämn, man kan kötta igenom allt utan problem sen kommen en gubbe som slår huvudet av en med ett slag som man måste besegra. (Då blir det till att farma och försöka senare)

Tycker att detär lite fattigt med armor, någon som har några tips på bra armor som inte är för tung? (spelar som pyromancer/knight med massa end+str)

Samt, vilken ordning tycker ni är lättast att köra, dvs vart gick ni efter Undead Parish?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av IronCouncil:
Skrivet av Ladestam:

Känns som man dör mer "orättvist" här än i demons souls.
Tycker också att man måste farma mer för att klara sig längre.

Men i övrigt så är det ett himla bra spel, men man får inte samma glädje som i Demon Souls

Jag tycker personligen att Dark Souls är roligare, men det är främst för att världen inte längre är indelad i zoner. Däremot känns det svårare i överlag än Demons Souls.

Jo visst är det mer roligt överlag, men mindre glädjerus över att besegra en boss.
Att det är en "öppen värld" är jättebra.

Det jag menar med att spelet är orättvist är att man kan spela en längre tid utan problem för att sedan möta fiender som är många och övermannar dig, placerade på ett sådant sätt att man måste springa till ett smalt ställe och döda dem en och en. (Om ni fattar)

Eller så är "svårighetsgraden" helt ojämn, man kan kötta igenom allt utan problem sen kommen en gubbe som slår huvudet av en med ett slag som man måste besegra. (Då blir det till att farma och försöka senare)

Tycker att detär lite fattigt med armor, någon som har några tips på bra armor som inte är för tung? (spelar som pyromancer/knight med massa end+str)

Samt, vilken ordning tycker ni är lättast att köra, dvs vart gick ni efter Undead Parish?

Du får en jäkla massa armors lite senare i spelet. Vill du ha en lätt rustning så rekommenderar jag Silver knight armor som du hittar i anor lando.
efter Parish så tkr jag The Depths sedan Darkroot garden.

Medlem

"Citera" (Det blir för långt att citera på riktigt)

Blir o ta Capra Demon då, har haft jädra problem med han så jag körde igenom darkroot.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Det finns ett riktigt bra set i Demon Ruins precis vid ceaseless discharge bossen. Det är väldigt lätt samtidigt starkt för sin vikt. Det har dessutom höga resistance rates.

Själv tycker jag inte att farmandet har en särskilt stor roll i det här spelet. Du behöver egentligen inte ens farma någonting för att klara spelet om du är tillräckligt skicklig

Medlem

Okej vad skall man satsa på för vapen?

Kör pyromancer med Hög Vit+End, Har 16 str och 12 dex 10int.

Några tips? (Har drake Sword atm, men vill skaffa något som är säkrare när man får mer stats)
Typ Holy sword +++++
(Eller ja ni fattar, vad ska man uppgradera)


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

jag kör Havels armor för mycket poise som gör att du inte blir avbruten i dina slag (antar jag?:P) den finns i anor londo men väger som fan så har havels ring och en annan ring som ger + equipweight, stamina samt HP.

om du vill ha bra vapen (men kanske inte jättekul att det är så) ska du köra lightning eller fire. finns ett Lightning Spear +1 inne i Sen's Fortress om du letar runt där inne. dom har bra skada utan att ha scale så i praktiken räcker det med att du kan bära det. typ 10str, 11dex eller vad det är sen har det 444 skada på +5


signatur
Medlem

Kör själv med en Scythe med +4 eller 5 i lightning och har 550 i skada

Medlem
Skrivet av Elffors:

Kör själv med en Scythe med +4 eller 5 i lightning och har 550 i skada

jepp, jag har själv uchigatana, men funderar på typ en fire eller chaos scythe och liemannarmor


signatur
Medlem
Skrivet av pierreB:
Skrivet av Elffors:

Kör själv med en Scythe med +4 eller 5 i lightning och har 550 i skada

jepp, jag har själv uchigatana, men funderar på typ en fire eller chaos scythe och liemannarmor

Om du är ska vara en riktig lieman så bör du skaffa LifeHunt Scythe! Det är om du dödade Priscilla i painted world

Medlem
Skrivet av Kyroc:
Skrivet av pierreB:
Skrivet av Elffors:

Kör själv med en Scythe med +4 eller 5 i lightning och har 550 i skada

jepp, jag har själv uchigatana, men funderar på typ en fire eller chaos scythe och liemannarmor

Om du är ska vara en riktig lieman så bör du skaffa LifeHunt Scythe! Det är om du dödade Priscilla i painted world

jo det har jag, men frågan är - är den nått bra?


signatur
Medlem

Haha det kan jag inte riktigt svara på. Kan dock tänka mig att den är effektiv mot bossar då den har en bleed effect. Enda nackdelen skulle vara att du också får en bleed effect när du slår en fiende. Tror dock att du kan neutralisera det mesta av den genom att använda Bloodshield samt en ring.

Sen kan det alltid spekuleras om du inte bara vill ha en simpel bandits knife +5 lightning istället. Dock så är det inte särskilt liemans aktigt

Medlem
Skrivet av IronCouncil:

Känns som att jag spelar väldigt långsamt, är 20 timmar in och har just ringt i den andra klockan.

Fick f.ö. tag på en guide bok igår, den var riktigt nice

25H första playthrough, bara för att skryta
Blev dock lite besviken då FROM sa det skulle ta ca:60

Spelade en fullfjädrad pyro btw


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av IronCouncil:

Känns som att jag spelar väldigt långsamt, är 20 timmar in och har just ringt i den andra klockan.

Fick f.ö. tag på en guide bok igår, den var riktigt nice

25H första playthrough, bara för att skryta
Blev dock lite besviken då FROM sa det skulle ta ca:60

Spelade en fullfjädrad pyro btw

NÖRD!!!!!!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av IronCouncil:

Känns som att jag spelar väldigt långsamt, är 20 timmar in och har just ringt i den andra klockan.

Fick f.ö. tag på en guide bok igår, den var riktigt nice

25H första playthrough, bara för att skryta
Blev dock lite besviken då FROM sa det skulle ta ca:60

Spelade en fullfjädrad pyro btw

NÖRD!!!!!!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av IronCouncil:

Känns som att jag spelar väldigt långsamt, är 20 timmar in och har just ringt i den andra klockan.

Fick f.ö. tag på en guide bok igår, den var riktigt nice

25H första playthrough, bara för att skryta
Blev dock lite besviken då FROM sa det skulle ta ca:60

Spelade en fullfjädrad pyro btw

NÖRD!!!!!!

Eh ja! Dark Souls föfan.


signatur

Rwa?

Medlem

Hittat armor nu: Gold-Hemmed Black Armor (Helt nöjd med den)

Men okej angånde vapnen, jag funderar på att fixa Quelaag's Furysword, kan det vara en bra grej eller?
(Har ganska öppna val då jag kör med drake sword och endast har 16 str 12 dex vilket gör att jag inte speccat för något vapen ännu)

Som sagt kör pyromancer, kanske kasst att nästan bara göra fire damage? Men iaf så är det ASTRIST med ett vanligt uppgraderat ++ vapen. (Även om det är ett brinnande sådant)

Samt, efter att ringt klockorna, vad kan va bäst att gå då? Catacombs?
(Edit: Jag försöker inte klara spelet fort därför vill jag inte missa något även om det är oviktigt)

Gick med i Chaos Servant's Covenant btw... Verkade awesome.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Den som inte alls kan komma vidare kanske vill veta att IGN.com - har lagt ut lite tips och tricks på sin YouTube-kanal.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Hittat armor nu: Gold-Hemmed Black Armor (Helt nöjd med den)

Men okej angånde vapnen, jag funderar på att fixa Quelaag's Furysword, kan det vara en bra grej eller?
(Har ganska öppna val då jag kör med drake sword och endast har 16 str 12 dex vilket gör att jag inte speccat för något vapen ännu)

Som sagt kör pyromancer, kanske kasst att nästan bara göra fire damage? Men iaf så är det ASTRIST med ett vanligt uppgraderat ++ vapen. (Även om det är ett brinnande sådant)

Samt, efter att ringt klockorna, vad kan va bäst att gå då? Catacombs?
(Edit: Jag försöker inte klara spelet fort därför vill jag inte missa något även om det är oviktigt)

Gick med i Chaos Servant's Covenant btw... Verkade awesome.

Personligen kör jag också med Quelaag's Furysword, den fungerar riktigt bra för mig. Det som är missgynnande för dig däremot är att den scalar med stats. Därför även om det är lite tråkigare passar normala vapen med något element bättre för din karaktär då du har satsat på andra stats.

Efter att ha ringt klockorna ska du bege dig till Sen's Fortress och därefter Anor Londo. Jag kan däremot rekommendera att om du ej vill missa content bör du dra till Undead Asylum en andra gång. I din gamla cell hittar du nämligen en docka vid namnet Peculiar Doll. Dockan tillåter dig att hoppa in i Painted world när du väl kommer till Anor Londo. Det finns även en hemlig boss där nu

Medlem
Skrivet av Kyroc:
Skrivet av Ladestam:

Hittat armor nu: Gold-Hemmed Black Armor (Helt nöjd med den)

Men okej angånde vapnen, jag funderar på att fixa Quelaag's Furysword, kan det vara en bra grej eller?
(Har ganska öppna val då jag kör med drake sword och endast har 16 str 12 dex vilket gör att jag inte speccat för något vapen ännu)

Som sagt kör pyromancer, kanske kasst att nästan bara göra fire damage? Men iaf så är det ASTRIST med ett vanligt uppgraderat ++ vapen. (Även om det är ett brinnande sådant)

Samt, efter att ringt klockorna, vad kan va bäst att gå då? Catacombs?
(Edit: Jag försöker inte klara spelet fort därför vill jag inte missa något även om det är oviktigt)

Gick med i Chaos Servant's Covenant btw... Verkade awesome.

Personligen kör jag också med Quelaag's Furysword, den fungerar riktigt bra för mig. Det som är missgynnande för dig däremot är att den scalar med stats. Därför även om det är lite tråkigare passar normala vapen med något element bättre för din karaktär då du har satsat på andra stats.

Efter att ha ringt klockorna ska du bege dig till Sen's Fortress och därefter Anor Londo. Jag kan däremot rekommendera att om du ej vill missa content bör du dra till Undead Asylum en andra gång. I din gamla cell hittar du nämligen en docka vid namnet Peculiar Doll. Dockan tillåter dig att hoppa in i Painted world när du väl kommer till Anor Londo. Det finns även en hemlig boss där nu

Okaj najs... tycker för övrigt att ormsnubbarna bankar skiten ur mej.. jag får nog farma upp till ett najs vapen då innan jag drar dit.
Nån som vet var man kan farma?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

fixa dragon svärdet, köp dig en pilbåge och typ 50 pilar så du har, gå till bonfiren i Undead burg klättra upp för stegen (genvägen) så du kommer upp under bron där draken eldar friskt, gå ut så du är på undersidan (den vägen du gick till undead parish. ställ dig till höger direkt utanför dörren, dra fram bågen, dubbelfatta den, sikta på svansen som går som en pendel, släpp iväg pilen så den träffar, och försök få in nån pil till när han landar på bron. sen upprepar du det dära tills svansen ramlar av. voila! ett draksvärd á 200 dmg som funkar fint att smörja ormtyperna inne i Sen's fortress med. Lycka till.


signatur
Medlem
Skrivet av Ladestam:

Hittat armor nu: Gold-Hemmed Black Armor (Helt nöjd med den)

Men okej angånde vapnen, jag funderar på att fixa Quelaag's Furysword, kan det vara en bra grej eller?
(Har ganska öppna val då jag kör med drake sword och endast har 16 str 12 dex vilket gör att jag inte speccat för något vapen ännu)

Som sagt kör pyromancer, kanske kasst att nästan bara göra fire damage? Men iaf så är det ASTRIST med ett vanligt uppgraderat ++ vapen. (Även om det är ett brinnande sådant)

Samt, efter att ringt klockorna, vad kan va bäst att gå då? Catacombs?
(Edit: Jag försöker inte klara spelet fort därför vill jag inte missa något även om det är oviktigt)

Gick med i Chaos Servant's Covenant btw... Verkade awesome.

I mitt tycke sög Chaos servants, gentemot andra covenatner.
Vad jag fattade det som så var det inget speccielt man fick. (förutom första spelen man får när man joinar, men efter så värkar det värdelöst.)
Offra 30Humanity och få ett spell du kan köpa för 30 000.
inte värt helt enkelt.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Ladestam:

Hittat armor nu: Gold-Hemmed Black Armor (Helt nöjd med den)

Men okej angånde vapnen, jag funderar på att fixa Quelaag's Furysword, kan det vara en bra grej eller?
(Har ganska öppna val då jag kör med drake sword och endast har 16 str 12 dex vilket gör att jag inte speccat för något vapen ännu)

Som sagt kör pyromancer, kanske kasst att nästan bara göra fire damage? Men iaf så är det ASTRIST med ett vanligt uppgraderat ++ vapen. (Även om det är ett brinnande sådant)

Samt, efter att ringt klockorna, vad kan va bäst att gå då? Catacombs?
(Edit: Jag försöker inte klara spelet fort därför vill jag inte missa något även om det är oviktigt)

Gick med i Chaos Servant's Covenant btw... Verkade awesome.

I mitt tycke sög Chaos servants, gentemot andra covenatner.
Vad jag fattade det som så var det inget speccielt man fick. (förutom första spelen man får när man joinar, men efter så värkar det värdelöst.)
Offra 30Humanity och få ett spell du kan köpa för 30 000.
inte värt helt enkelt.

Sant.... men jag vill ju inte få ett ägghuvud nu :U
Vad är "bäst/roligast" tycker du då?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Ladestam:

Hittat armor nu: Gold-Hemmed Black Armor (Helt nöjd med den)

Men okej angånde vapnen, jag funderar på att fixa Quelaag's Furysword, kan det vara en bra grej eller?
(Har ganska öppna val då jag kör med drake sword och endast har 16 str 12 dex vilket gör att jag inte speccat för något vapen ännu)

Som sagt kör pyromancer, kanske kasst att nästan bara göra fire damage? Men iaf så är det ASTRIST med ett vanligt uppgraderat ++ vapen. (Även om det är ett brinnande sådant)

Samt, efter att ringt klockorna, vad kan va bäst att gå då? Catacombs?
(Edit: Jag försöker inte klara spelet fort därför vill jag inte missa något även om det är oviktigt)

Gick med i Chaos Servant's Covenant btw... Verkade awesome.

I mitt tycke sög Chaos servants, gentemot andra covenatner.
Vad jag fattade det som så var det inget speccielt man fick. (förutom första spelen man får när man joinar, men efter så värkar det värdelöst.)
Offra 30Humanity och få ett spell du kan köpa för 30 000.
inte värt helt enkelt.

Sant.... men jag vill ju inte få ett ägghuvud nu :U
Vad är "bäst/roligast" tycker du då?

Ägghuvud går att undvika, och dessutom är det inte permanent.
Personligen älskar jag Dark wraith, som jag kör på med min main, finna vapen och rustningar kan man få, dessutom en PVP covenant, så man får ett item som fungerar som invasion stenen, fast den är infinitive. har haft extremt roligt där.

Annars kan jag rekommendera Forest hunters. också en PVP covenant. och där får man en ring som gör att man kan bli summonad till skogen, när någon annan levande person kommer in. (alltså typ auto invasion, även om du är på ett annat ställe) du kan då även vara 2st som invade:ar.
Och sist men inte minst (lr kanske) Gravelord servant. där man använder ett speciellt item (Öga) som gör att i tre andras världar spawnar det BPs, om någon utav dessa personer dör får du 50%av deras själar.
Dessutom, om dem hittar vart du "la ut" ögat, kan dem söka revansch på dig, (i form av att dem invade:ar dig) och lyckas du döda en lr fler får du ett nytt öga, och kan göra om processen.


signatur

Rwa?

Medlem

off topic: fattar fan inte hur man använder varken magi, miracels, eller nått sånt, info tack, har köpt nån sorcerers catlyst men den tar en inte långt. Sak nummer , har fått en symbol efter jag skaffade drake sword, en sköld med pil upp, betyder den ökad defense eller att jag har för mkt skit i påsen, har droppat en hel del items atm och blir inte snabbare, min rolls ser mer ut som en jävla hösäck med ms

On topic: köttar runt i UD church med min warrior, lvl? ingen aning, har så jävla kul att jag inte ser på den siffrarn

Medlem
Skrivet av rocso:

off topic: fattar fan inte hur man använder varken magi, miracels, eller nått sånt, info tack, har köpt nån sorcerers catlyst men den tar en inte långt. Sak nummer , har fått en symbol efter jag skaffade drake sword, en sköld med pil upp, betyder den ökad defense eller att jag har för mkt skit i påsen, har droppat en hel del items atm och blir inte snabbare, min rolls ser mer ut som en jävla hösäck med ms

On topic: köttar runt i UD church med min warrior, lvl? ingen aning, har så jävla kul att jag inte ser på den siffrarn

Tråden handlar väll om Dark souls generellt så din första sak var helt "on-topic"
För att hjälpa dig lite.
Dem har tagit bort Item burden. Med andra ord du kan samla på dig hur mycket som helt i din "väska"

Anledningen att du rullar (kan man kalla der rulla? ser mer ut som en fett gris försöker göra framåtvålt) söligt är för att din item burden är <49,9%
Så här fungerar det. du har en Item burden som representeras i siffror (tryck på start sedan gå till equipment alternativt Character) exempel kan vara 35/72.
Vilket betyder att du har att du har equipment på dig för 35 stone/kg vad du nu vill kalla det. detta inkluderar Högerhand 1 och 2, vänster hand 1 och 2 och rustning. Alltså inte exempel pillar lr saker i din quick bar.
om din equip burden är 50% av dit totala eller mer, rullar och springer gubben långsamt.
är den från 25% till 49,9% rullar och springer du "normalt"
Är den under 25% rullar och springer du fort.

Hoppas det hjälper lite iaf.

Angående spells. du måste först ha en scroll. vilket du hittar i din inventory ifal du har.
Du måste sedan gå till en Bonefire, och välja "atune magic" kolla också så att du har tillräkligt med Fait/inteligence för att använda spellen (om du har för lite får du ett meddelande när du "equipar" det) sen måste du ha antingen en Cataclyst, talisman eller pyro flame equipat och valt (alltså du kan inte ha det i exempel Höger hand 2, och använda det vapnet du har i högerhand 1)
om du är osäker på vad för item du behöver använda för att kunna använda spellen. går det enkelt att kolla genom inventoryn.
Och om du ändå inte skulle se vad du behöver kanske detta ger lite inblick:
allt med eld att göra, fireball, combustion, firespray, eller vad dem nu kan hetta behöver du Pyro flame.

Hetter det något med Soul, exempel soul arrow och dylik behöver du en cataklyst. alltså offensiva spells som inte har med eld att göra. (med några få undantag.)

Eller är det något som en Heal, lr andra mer "support" spell behöver du en talisman.

Hoppas det hjälpte något
Är lite trött såhär på kvällen så ursäkta ifal ngt är slarvigt. fixar imorn isf


signatur

Rwa?

Medlem

Oh man, jag försöker ta mig in i Anor Londo (slottet). Gud vad jag hatar Black Knight Archers. Ni som varit där vet nog vad jag pratar om Har ni några tips på hur man tar sig förbi utan att falla ned?

Skriv svar