Detta innebär de olika grafikinställningarna i Battlefield 3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Finns det något alternativ som gör det möjligt att spela spelet med färg?

Medlem

Kör på Ultra och får aldrig under ligger väl runt 100fps +-20

dubbla 480gtx i 870/2200 och vatten.

Medlem

"Low - Liknande grafik som konsolerna, massor av saker avstängt"

Skrattade smått för mig själv eftersom man tänker på alla småkids som säger att konsolerna inte håller tillbaka PC-gaming.

Medlem

2 grafik kort och de dyraste komponenterna låter som väldigt overkill för detta spel.
jag kör med i5 2500K, radeon HD 6970 och 8 gig ram och kan köra spelet helt smärtfritt på ultra.
spel grafiken är äcligt bra, men kräver inte så pass mycket prestanda som det sades att det behövdes för ett tag sedan.

Medlem
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av Manley:

Gör SSD mkt skillnad?
Kortar inte det mer laddtider?

Annars kan jag ju vara glad för det också..

SSD kan nog hjälpa till om du ska göra mycket på hårddisken samtidigt, ladda hem, Spela in genom Fraps och filerna ska lagras på din hdd. Tror knappast du märker någon stor skillnad om du bara ska spela då det är grafikkortet,minnerna,processorn som sköter det mesta

Jag har en sdd till operativsystemet endast. funkar fint

Ok, tack för info..

Medlem

blir kul att se vad min nya setup har att visa då!

Medlem

hmmm flyter på brap å ultra fast jag har ett 580.

Medlem
Skrivet av erazerswe:
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av stormense:
Skrivet av Alusion:

två 6850 crossfire ultra tros??

Fungerar nog skitbra, Hade jag köpt mitt Nvidia GTX 590 endast för BF3 hade jag gråtit hela vägen till kronofogden. Köpte det för Crysis 2, Mafia 2 och få kanonflyt i Just Cause 2. Till GTA 4 PC hjälper visst ingenting.

varför? en GTX590 måste flyta hur bra som helst...

Jo klart det borde, men beror ju på hårdvara i övrigt också (cpu, minnen osv), bara för att man har ett jättebra grafikkort betyder det ju inte allt allt är frid o fröjd så att säga...

nej så klart inte. men nu pratar vi om just gtx590 kortet.... förstod inte riktigt vad han mena med att han skulle gråta om han hade köpt kortet enbart för bf3

Medlem

2x 470GTX borde göra susen, ligger ju strax efter 2x 560 kort.

edit: kör i 1680x1050...

Medlem

Meh ...Ultra no problem

Medlem

Blir nog medium för mig... dags för ny burk tror jag.


signatur

Gaming is a lifestyle!

Medlem

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111025/sammandrag-fran-ba...

Enligt recension här på FZ så kördes ju spelet på 2,67 GHz i7 med ett 6900-serien kort, och han påstår sig ha 60 fps på ultra i 1920*1080...

Känns inte det lite märkligt? För tittar man på kraven i denna artikeln så kan man dra två slutsatser:
* Spelet verkar inte CPU-bound (2,67 Ghz är ju inte direkt monsterprestanda idag)
* Oklarheter kring GPU-prestanda som behövs

Jag menar, om dom rekommenderar 2 stycken 560 eller 580 för 60 FPS i Ultra så borde det i min värld vara helt omöjligt att uppnå 60 fps med ett enskilt kort.

Jag spanar här för prestanda, vet inte hur rättvisande dom graferna är:
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Så, vem har rätt? Är kraven bara extremt överhypade i maskopi med hårdvarubranschen för att få folk att köpa nytt?

Medlem

Hur kan så många här i svedala spela? Jag kan hämta mitt i morgon på Webhallen.

Medlem

Whoohoo, kan lira på minimum (:
Geforce 8800 GT 512 MB RAM

Medlem

har fem sammansvetsade servrar som pixar använde när de framställde hitta nemo

Medlem

Kör dubbla Voodoo 2 SLI och en P2-266! Rockar på som fan på maxinställningar!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

fan vad pepp jag är på det här.. det är inte alls min grej att vara pepp på det här. Hoppas jag kan köra på medium med lite high oxå. I5, 8 gb ram, HD6850 och en SSD


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Dubbla 6950 här och flyter alla tiders i 1920 @ Ultra, som lägst ner till 50 fps typ.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av v1lle3:

Skulle tro att de syftar på 1080p
Den upplösningen borde vara standard vid det här laget.

Usch...

16:10 ska det vara till datorn. 1920x1200 och inte 1920x1080.

Det är fasen inte många pixlars skillnad på höjden, men man känner sig ju handikappad när man sitter framför en 16:9-skärm.

Det finns inte många 16:10-skärmar nu. De allra flesta är 16:9.
Jag märkte absolut ingen skillnad när jag bytte från det förstnämna till det andra.

Medlem

Kör på medium just nu med en i7 930 i 3.4 GHz och 5870 i crossfire, upplösning 2560x1440.
Det är med ett par gamla drivisar så det går säkert att få lite bättre.

Medlem

) )================================D


signatur

I'm the best around...

Medlem

Hur tror ni man kommer klara sig på två GTX470 i SLI, 12Gb Ram 1333MHz, I7 950 sockel 1366 i 1920*1080 upplösning?????

Medlem
Skrivet av DrBagguette:

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111025/sammandrag-fran-ba...

Enligt recension här på FZ så kördes ju spelet på 2,67 GHz i7 med ett 6900-serien kort, och han påstår sig ha 60 fps på ultra i 1920*1080...

Känns inte det lite märkligt? För tittar man på kraven i denna artikeln så kan man dra två slutsatser:
* Spelet verkar inte CPU-bound (2,67 Ghz är ju inte direkt monsterprestanda idag)
* Oklarheter kring GPU-prestanda som behövs

Jag menar, om dom rekommenderar 2 stycken 560 eller 580 för 60 FPS i Ultra så borde det i min värld vara helt omöjligt att uppnå 60 fps med ett enskilt kort.

Jag spanar här för prestanda, vet inte hur rättvisande dom graferna är:
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Så, vem har rätt? Är kraven bara extremt överhypade i maskopi med hårdvarubranschen för att få folk att köpa nytt?

de som har rätt är väl självklart de som nu har spelet och spelar det och där kan se vad som krävs och vilken prestanda i burken som krävs.
jag kan här och nu säga att 2 kort utav de nyare modellerna är totalt overkill då tex 1 radeon HD 6970 klarar spelet utan några som helst problem, finns ingen som helst poäng i att he in ett till kort i burken om man nu redan har 1 utav de nyare korten, så vissa recensioner stämmer inte alls med det som man upplever i verkligheten.

Medlem

Ska beställa 2st GTX560 TI. billigare och kommer maxa

Medlem

Som vanligt fattar jag inte varför man aldrig pratar om upplösningen? Är ju jätteskillnad på att köra Ultra i 1280 x 720 gentemot 1920 x 1200.

Medlem

antog att man utgick från max upplösning, men tydligen inte.
jag kör iaf på 1920x1200, fortfarande nemas problemas med 1 grafik kort.

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Kul att de endast nämner Nvidia-kort

Finns det något annat än Nvidia kort ... IGENLIGEN =D

Medlem
Skrivet av mangemani:

antog att man utgick från max upplösning, men tydligen inte.
jag kör iaf på 1920x1200, fortfarande nemas problemas med 1 grafik kort.

Maxupplösning är väl 2560 x 1600. Och det är det nog inte många som kör med procentuellt sätt.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Kör dubbla Voodoo 2 SLI och en P2-266! Rockar på som fan på maxinställningar!

Fan va nice jag lyckas haxxa igång spelet på min 386 DX cpu maskin, med 8 mb minne som driver windows 3.11 ^^...
Side note kunde även frapsa allt i 1080P genom att starta spelet i DOS

Skriv svar