Battlefield 3:s serverproblem ska vara lösta

Robot
Battlefield 3:s serverproblem ska vara lösta

Enligt EA/Dice har de löst nätverksproblemen som drabbat pc-spelarna av Battlefield 3. Ändå väljer man att i eftermiddag stänga ner servrarna under en timme för att förbättra stabiliteten.

#battlefield-3


Medlem
Battlefield 3:s serverproblem ska vara lösta

Har inte haft mkt problem om ens nått. Lite rubberbanding på vissa servrar annars mkt bra.

Har överhuvudtaget inte kunnat starta spelet. Känns ju jättebra att man är ärlig och köper spelen
i butik . Så går det inte att ens starta dem som i det här fallet . Det är att behandla sina kund som SKIT
säg va ni vill ... det är faktum. Skitdåligt hanterat. Finns inga som helst förmildrande omständigheter.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

När det handlar om något negativt med BF3 -> Skyll på EA
När det handlar om något positivt med BF3 - > Hylla DICE


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Kunde inte registrera först men dess har jag kunnat spela helt utan problem.

Medlem

Uruselt dåligt, hade aldrig hänt utan Origin.....


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Phobo:

Uruselt dåligt, hade aldrig hänt utan Origin.....

fast nu är det här mer standard än undantag med dice spel. Alla bf spel som jag kört på launch (alla sen bf2) så har det krånglat och varit omöjligt att logga in och registrera och det var utan origin. Origin är inte boven utan det är troligtvis ea. Dels har de pressat ut spelet någon månad för tidigt och dels för att de alltid underdimensionerar servrar.

Medlem
Skrivet av Phobo:

Uruselt dåligt, hade aldrig hänt utan Origin.....

EA pressar ut spelet innan det är klart och BC2 hade en värre start än BF3, utan Origin.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Phobo:

Uruselt dåligt, hade aldrig hänt utan Origin.....

EA pressar ut spelet innan det är klart och BC2 hade en värre start än BF3, utan Origin.

Erhm, du får tänka på att Origin fortfarande är en beta.. och EA pressar inte alls ut spelet.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

När det handlar om något negativt med BF3 -> Skyll på EA
När det handlar om något positivt med BF3 - > Hylla DICE

Kanske på grund utav att det denna gången har varit så att det mesta negativt har berott på EA och det mesta positiva har berott på DICE... Det är ingen sammansvärjning, jag lovar.

Galet besviken igår när man kom hem efter en jobbig dag i skolan och så går det inte ens att aktivera spelet.... Mycket tråkigt!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Moderator | Testpilot

"Bra, man får räkna me problem i början"
Man gör det ja, ska man BEHÖVA göra det? Nej.

Skit spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Idag har jag inte haft några problem alls! det var igår man vart "kickad" av en administrator och hade svårt att ansluta till servrar som använde sig av PB :]

Inaktiv

Varför inte ha någon form av kö system vid aktivering? inte första spelet som failar hårt på releasedagen, vore så mycket enklare

Medlem

Inte haft några problem bara när jag skulle aktivera specact då kunde ju ingen registrera sig.

Medlem

jag hade väll räknat med lite problem, men att inte ens kunna starta single player är INTE lite problem, jävla dåligt att EA:s registrerings server inte fungerade (jag antar att det var ea:s med tanke på att popupfönstrets ikon bestod av ett E och ett A

Medlem

inge problem what so ever. Jag tycker mycket av problem bakom PC kan faktist skyllas på den som sitter bakom sin PC och hur dom har behandlat sin PC.. här är en länk till en bild jag tycker förklarar det rätt bra.
http://www.killmydaynow.com/2011/04/random-funny-photos-part-...

Medlem

Jag blev helt jävla ÄGD.

Förhandsbokade Limited Edition, köade och hämtade mitt ex under Webhallens nattöppet, kom hem, och så blev det Gray ring of Death i ca 48 timmar (!!!) från första aktiveringsförsöket. Kunde INTE lira singleplayer, kunde inte göra ett skit.

Hade god lust att googla upp ett crack och få lira min betalda single player. Värt att köa i förtid om man ändå inte kan lira på två dagar. Otroligt besviken på jävla piss-Origin.

Medlem

Haha jag blir galen på alla som whinar i Battlelog forumet på spelkrascherna xD
Har sagt åt folk flera gånger att klocka ner grafikkortet med EVGA Precision eller MSI Afterburner, det funkade för mig och min kompis på en gång och spelet har inte kraschat en enda gång sen dess.

Men som vanligt så lyssnar ingen...


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av StrongBad:

När det handlar om något negativt med BF3 -> Skyll på EA
När det handlar om något positivt med BF3 - > Hylla DICE

När det handlar om BF3 = Strongbad är där och gnäller
När det handlar om COD = Strongbad är där och försvarar

Medlem
Skrivet av Yabba:
Skrivet av StrongBad:

När det handlar om något negativt med BF3 -> Skyll på EA
När det handlar om något positivt med BF3 - > Hylla DICE

När det handlar om BF3 = Strongbad är där och gnäller
När det handlar om COD = Strongbad är där och försvarar

Jag vet att du känner ett personligt vendetta mot mig sedan jag påpekat att du haft fel, men det här är ju bara löjligt. På vilket sätt gnäller jag här? Det är en allmän reflektion över hur människor rationaliserar sina egna argument. Något du själv borde se över, kanske?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Felet från EA: Att lansera en beta klient samtidigt som deras största spelsläppnågonsin, väldigt vågat måste jag säga, och med tanke det så tycker jag inte felen varit så farliga som dom kunnat vara

Medlem
Skrivet av StrongBad:

När det handlar om något negativt med BF3 -> Skyll på EA
När det handlar om något positivt med BF3 - > Hylla DICE

Måste säga att det i många fall har blivit så, speciellt gällande servern.

Medlem

Seriösa utvecklare hade erkänt att BF3-betan var FÖR buggig för att ens kunna lämna alfa-stadiet, men nu är det ju DICE och EA i en ondskefull allians vi har att göra med. Alla fanboys som skyddat EA/DICE med sitt eviga mantra att "en beta är en beta" fick precis vad de förtjänade. Fast de flesta fanboys saknar väl fortfarande insikten att releasen varit katastrofal på flera sätt och vis.

Jag undrar verkligen vart dessa eviga fanboys sätter ribban för hur många misslyckanden som är acceptabelt innan de surnar till? Om kravet från EA/DICE sida hade varit att man måste trycka upp en medföljande 25cm "joystick" rakt upp i mumindalen under spelets gång för att bevisa att man inte är AFK hade folk ändå köpt spelet.

Medlem

Kan ju dock påminna om vad som hände då Steam först släpptes och CS 1.6.
Tog väl några veckor innan man ens kunde ladda ner spelet eller starta själva steam.

Tycker dom lyckas bra för att just nu känns det stabilt och spela och starta spelet.

Dock så tycker man ju att vid detta århundrade så ska sånt här vara en självklarhet att det inte händer.

Medlem

Sitter med en dator som klarar bf3 utan några som helst problem men fortfarande så får jag crash to desktop efter 2 min gameplay. fucking skit. En del säger att man måste underklocka grafikkortet för att det ska funka ;S

Medlem

Älskar att göra 2 dagar troubleshooting när man köper nytt spel.. stött på neverending install grejen och när jag väl fixat det så var det "problem with your setup. please reinstall" vilket jag hittat en fix på som jag håller på med atm.

får se vad nästa fel jag hittar blir

Medlem
Skrivet av Amilo:

Sitter med en dator som klarar bf3 utan några som helst problem men fortfarande så får jag crash to desktop efter 2 min gameplay. fucking skit. En del säger att man måste underklocka grafikkortet för att det ska funka ;S

Pröva! Det fungerar perfekt för både mig och min kompis som hade precis samma problem. Det tar inte lång tid och är inte krävande för burken.

Jag använder EVGA Precision och spelet har inte kraschat en enda gång och jag använder 560 TI, det mest ostabila kortet till BF3


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Amilo:

Sitter med en dator som klarar bf3 utan några som helst problem men fortfarande så får jag crash to desktop efter 2 min gameplay. fucking skit. En del säger att man måste underklocka grafikkortet för att det ska funka ;S

Pröva! Det fungerar perfekt för både mig och min kompis som hade precis samma problem. Det tar inte lång tid och är inte krävande för burken.

Jag använder EVGA Precision och spelet har inte kraschat en enda gång och jag använder 560 TI, det mest ostabila kortet till BF3

Sitter med GTX 570, har underklockat det fast får ganska stort fps drop och det gillas inte ;/ innan låg jag på 60+ nu ligger jag runt 35 och det har tyvärr crashat trots att jag underklockade det

Medlem

Förutom Activation skiten så har det funkat riktigt bra!

Medlem
Skrivet av Javas:

Pröva! Det fungerar perfekt för både mig och min kompis som hade precis samma problem. Det tar inte lång tid och är inte krävande för burken.

Jag använder EVGA Precision och spelet har inte kraschat en enda gång och jag använder 560 TI, det mest ostabila kortet till BF3

Jag kör 2 GTX 560 TI i SLI och har inte haft några problem alls. En kompis med samma grafikkort hade krascher men det löste sig efter han installera senaste drivrutinerna till kortet.

123
Skriv svar