Dice: konsolerna huvudplattform för Battlefield 3

Medlem

Ähh, tjafs:)
Finns inget spel efter qw som är värt att spela på dator istället för konsoll.
Nu när man närmar sig 30 ska spel avnjutas i soffan på 90" med surround och en kall.
Satsa alla pengar på konsoll-utvecklingen tycker jag.

Medlem
Skrivet av Nyman:

Hehe, vilket jävla gnäll det blir.

Vad spelar detta för roll, spelet är ju helt underbart, har inte haft så kul i ett fps spel sen man loggade in på torget eller algonets Q1 servrar för första gången.

Tummen upp på det.

Medlem

1. Jag förstår att folk är upprörda, för vi som skriver här är entusiaster och vill ha det bästa. MEN, konsollversionerna har varit fokus de senaste åren, i princip utan undantag. Det är en del av vår vardag, en del av framtiden - från utvecklarnas sida handlar det (officiellt iaf) om piratkopiering. Det är bara att acceptera.

2. Alla företag ljuger hela tiden, det är det som är marknadsföring. Man lyfter fram vissa sidor, och döljer andra. Ibland är det till och med distributörens beslut (EA) att vissa saker ska påstås, ibland är det utvecklarnas.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Att ingen visst om något eller brydde sig INNAN Dice sa detta betyder att det gjorde ett jävligt bra jobb på pc delen, sitt inte och gnäll över ett spel som ni har längtat efter och nu sitter och spelar för att ha roligt (som spelen är till för) för att sedan byta tankar om att de bytte för att ingen bryr sig.

Medlem

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110303/dice-chefen-pc-spe...

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20101021/battlefield-3-beho...

Verkligen roligt att de pratar om att de är medvetna om att PC-spelare är rädd för att det ska konsolifieras, men ändå är det en hel del konsol över menyerna och annat. Vissa gameplay-saker är ju sämre i BF3 jämfört med BF2. Jag vet inte om det är att skylla på konsol, men jag kan inte direkt se någon annan anledning till varför det annars blivit försämringar från BF2 till BF3.

Kartan är ju verkligen skitdålig jämfört med tidigare, den klarar ju sig lite bättre för att man kan zooma, men det är ju inte like smidigt som i BF2.

Det tar tid att konfigurera sin klass, det känns som att det hade kunnat vara lättare att göra det, med t.ex. dropdown-meyner eller något. Visst, detta är rätt likt hur det var i BF2 (tror jag).

Det är problematiskt att signalera till folk att droppa medkits och ammoboxar. Det hade varit mkt bättre, som i BF2, att någon börjar blinka med ammo-symbol eller medkit-symbol när denna soldat ber om detta (genom commo rose). Varför har detta blivit sämre?

Jag gillade överblicken för squadsen man hade i BC2, att man kunde se alla som var med i alla squads, men det kanske är lite svårt då det är mkt fler spelare inblandade i BF3..

Det känns nästan som att man kan utgå ifrån att alla kommande spel som även ska släppas till konsol, kommer ha någon form av konsolifiering, oavsett vad företagen säger.

Medlem

Kom igen, hade inte vd:n uttalat sig hade ingen gnällt. Det är knappast som att spelkänslan har tagit skada av att även fungera på en konsol, snarare gjort den snabbare att hantera. Vad spelar det för roll om en knapp är några pixlar större än sitt estetiskt bästa? Det handlar om en pipeline som de gjort optimal för att kunna utveckla produkten så lätt som möjligt till alla plattformar.

Medlem

är väl ingen nyhet direkt, konsolspelen har varit i fokus dom senaste 5åren

Skrivet av Fugge:

Ähh, tjafs:)
Finns inget spel efter qw som är värt att spela på dator istället för konsoll.
Nu när man närmar sig 30 ska spel avnjutas i soffan på 90" med surround och en kall.
Satsa alla pengar på konsoll-utvecklingen tycker jag.

helt rätt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag var så himla hypad för battlefield 3, nästan en fanboy... Men efter att ha spelat betan så blev jag lite orolig. Och efter att ha spelat spelet i ca 12 timmar så är jag så himla besviken och helt less på spelet.
Spelet är toksnyggt (förutom ljuseffekterna som är så himla överdrivna) och har otroligt bra ljud och okej core-mekanik (vapenkänsla, hitboxes, och dylikt), men det känns verkligen som ett gammalt spel med ny förpackning. "Gameplay"-värdet är verkligen kört i botten.

*Saknar commander och därmed artilleri, uav och squadleader/commander-interaktionen.
*Saknar fordon som känns mäktiga och farliga, där en bra spelare kunde göra en stor insats i spelet i sin tank eller helikopter om inte motståndarna kontrade den väl.
*Saknar känslan i att kunna spela sniper, vill inte ha den mesiga, hybrida sniper/assault-rollen som de kallar för recon.
*Vill ha bort rocket-spammingen, anti-tank-vapen ska INTE vara ett pålitligt anti-infanteri-vapen.
*Saknar kartor där det blir bra fronter mellan lagen (gärna flera olika) och inte bara ett totalt kaos där lagen springer och byter kontrollpunkterna som yra hönor. (några banor i BF3 är okej på det avseendet, de flesta inte).
*Saknar en minimap som faktiskt är tydligt och som man förstår lätt.
*Saknar ett loadout-system där det går fort att byta vapen/utrustning på ett enkelt och smidigt sätt.
*Vill ha ett spel som inte försöker härma CoD...

Fyfan... ljuga så jävla mycket för fansen? Nej du... detta är tamefanimig inte tillåtet eller respekterat av mig. Nästa BF-spel väntar jag tills jag vet hur menyer och allt sånt shit är.

Inaktiv

Jag tycker det här är lite larvigt. Först är alla supernöjda och helt i extas sen säger någon på DICE att Pc inte var huvudplatform och då blir många arga och känner sig bedragna. Det är ju bara ett ord, det som ska värderas är hur spelar är inte hur det utvecklades.

Medlem

Jaha? Varför bry sig? På verkar väl knappast hur bra spelet är.

Medlem

Jävla svajkers!!! im truly dissapointed right now...

Medlem

"BE NICE TO WHITE PEOPLE, THE´VE HAD A HARD WEEK."

Medlem

Fantastiskt.

Nu när ni fått vädra er åsikt om det hemska företaget som varit elaka mot er kommer ni säkerligen gå vidare i livet och fortsätta njuta av det fantastiska spel BF3 faktiskt är. Om inte kan vi säkert leta fram en docka så ni kan få visa vart DICE gjorde er illa.

Herrejävlar vad löjligt att gå in i nerdrage över något sånt här. Det faktum att dom lyckas få till ett fruktansvärt bra spel som lirar fint och fungerar väl på tre olika plattformar förtjänar beröm inte dissar.

Medlem

Inte första gången DICE ljugit. Jag sa detta redan vid betan, nu fan fick jag det bekräftat

Satans BS företag.

Medlem

Hahah men snälla, väx upp. varför ska alla börja gråta över det här?
jag förstår inte vad alla blir så upprörda på, vad spelar det för roll om vilken konsol det främst är utvecklat för?
faktum är att spelet är jävligt bra till både PC och konsol.
om nyheten inte publicerats skulle alla ni lyckligt ovetande spela BF3 som vanligt utan några som helst problem men nu sitter alla och gråter över att de har förlorat förtroendet för DICE.

om man ska tänka faktiskt så om BF3 skulle blivit som BF2 (PC-spel med dålig konsolversion osv) så skulle det inte sälja lika bra då jag är ganska säker på att 3/5 av de 5 miljoner sålda ex var till konsol.
om ni inte har förstått det så behöver ett företag pengar för att överleva. och jag tror inte att DICE hade helt fria ramar heller, de fick ju antagligen riktlinjer av EA såsom vilken prioritet det ska utvecklas på osv.

jag tycker bara det är omoget att hålla på att gråta för det här; en oviktig detalj...

Inaktiv

Det är ju inte mer än att man blir besviken på DICE och deras bullshit. Inte nog med att det märks på menyerna, det märks på sp-läget, dvs alla actionsekveser med knappmatande för att komma förbi sekvensen och att BF3 tror att min joystick är en jävla konsolhandkontroll när jag ställde in den...


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Medlem
Skrivet av MrStalker:

Jaha? Varför bry sig? På verkar väl knappast hur bra spelet är.

This.

Innan ni läste om denna "nyhet" var det rätt få som klagade.
Det är bara att inse att vissa aldrig kommer nöja sig med något annat än ett "Battlefield II-2", oavsett hur fantastiskt och lättillgänglig Battlefield 3 faktiskt är.

Inaktiv
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av PcKaffe:

Hahahahhaha. Fan vad nöjd jag blir när spelet varenda PC fanboy skrikit om inte är så PC fokuserat som de försökt spy ur sig. Tack Dice för att ni gör min kväll <3

PS. kommer fortfarande inte köpa erat färglösa fps nr 24235235623.

Dags att växa upp.

Ja man kan ju tycka att de borde växa upp och sluta bry sig så jävligt om hur sakerna utvecklas och bara ha kul istället.

Att spelet är dåligt optimerat till PC är helt klart något att bli förbannad på. Klart man måste bry sig om hur spel utvecklas som PC spelare, då spel som utvecklats i huvudsak till konsol har en tendens att vara o-optimerat och dåligt till PC så ditt idiotiska argument når inte fram tyvärr.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Som företagsledare förstår jag deras focus, som PC gamer hatar jag dom för det!

men jag måste ändå tillstå att spelet är mycket bra, men det kunde vara djupare som BF2.

Medlem

dice är helt enkelt så uppköpta av EA så de inte har någon själ kvar.
vad ska vi göra frågar de EA, konsol men vi gör pc, spelar ingen roll vi säger hoppa så hoppa dice.
själlöst konsolskräp som plågar spelet.

Medlem
Skrivet av firsov:

PC versionen har fått lida pga av att det finns konsol spelare!
FPS på Konsol är inget annat än ett misslyckat försök som iq befriade människor gillar!

Helt jävla KLOCKREN! Nåt som jag försökt förklara för mina kompisar en längre tid! Suck!

Medlem
Skrivet av FunnyBoy:
Skrivet av firsov:

PC versionen har fått lida pga av att det finns konsol spelare!
FPS på Konsol är inget annat än ett misslyckat försök som iq befriade människor gillar!

Helt jävla KLOCKREN! Nåt som jag försökt förklara för mina kompisar en längre tid! Suck!

fps funka skit bra på konsol


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Förbannat kasst av DICE, tappar fan all respekt för dessa idioter nu. Blir till att "låna" spel av dom i fortsättningen.... Och inte fan blir det ett enda Origin-spel till.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av FunnyBoy:
Skrivet av firsov:

PC versionen har fått lida pga av att det finns konsol spelare!
FPS på Konsol är inget annat än ett misslyckat försök som iq befriade människor gillar!

Helt jävla KLOCKREN! Nåt som jag försökt förklara för mina kompisar en längre tid! Suck!

fps funka skit bra på konsol

Jo det funkar, men det är långt ifrån samma känsla att styra över vapnet med en jobbig analog spak än en mus, men om du gillar kontroll istället för mus så är det din sak!, Konsol e för spel som fifa och bilspel! Men inte för fps min vän!

Medlem

Alla som spelade Betan lär väl inte vara överraskade?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

5 miljoner ex * 400kr = 2000 miljoner.... whow!! ta det lite lungt 400kr är retailpriset i butik, sen ska butiken ha en del , distrubitören, Ea och sen Dice... samma problem i folks uppfattningen om musik branchen..."artisten" ska va' glad om dom får 5 kr per såld CD http://www.informationisbeautiful.net/2010/how-much-do-music-... samma princip geller nog spelbranchen

Medlem

Enkel lösning... sluta pirat kopiera å köp spelen så kanske utvecklarna vill börja satsa på PC igen

...antar att folk kommer säga att det inte är piratkopieringens fel och i så fall så får vi väl acceptera att PC:n är en död plattform. För få användare för det ska vara värt och utveckla till.

Medlem

Så när ska folk på FZ börja växa upp? Det lär inte bli under dom närmaste kvartalen i alla fall. Det är FAN gnäll hela jävla tiden, innan BF3 lanserades så var det "KOLLA GRAFIKEN, KOLLA VAD SNYGGA TEXTURER, ALLT ÄR SÅ BRA MED BF3 mm" Nu är det, "JAG HATAR DET HÄR SPELET, JAG SKA WHINA SÖNDER VARENDA TRÅD ANGÅENDE BF3" KÖR OCH VAR GLADA era sura töntar!

Så otroligt pinsamt att folk skyller på konsoler över sånt här, det är så roligt att kolla på så sura människor som tar sånt här som ett sånt stort problem, det är konsol marknaden som är hetast. Ni har inget annat att skylla på er själva om det "Ni som piratnerladdar såklart" . Självklart kan man pirat-nerladda till konsol också, men folk anser nog inte det som nödvändigt när typ varenda jävel som försöker koppla upp sig till PSN och XL blir automatiskt bannade. Konsoler har inte samma känsla som PC när det gäller FPS. Men det är fan spelbart i alla fall. Sluta gnäll och spela mw3 istället då, njut av den fina gamla grafikmotor som gjordes 2000. Call of Duty: Expansion 3. Lär er att vara nöjda nån gång! Tror ni inte kan bli det, skamligt.....

Skriv svar