Gran Turismo 6 är på gång

Robot
Gran Turismo 6 är på gång

De saker som är för stora att släppa som DLC till Gran Turismo 5 hamnar istället i uppföljaren, förklarar Kazunori Yamauchi.

#gran-turismo-6, #gran-turismo-5


Medlem
Gran Turismo 6 är på gång

Antar att detta utvecklas för nästa generation konsoler

Medlem

Mer bilar, men framförallt fler banor att lira på skulle inte sitta helt fel! Låter grymt med varannan månad också. Rätt pris på det och det kan vara klipp

Medlem

Inget illa menat nu. Men får jag bara fråga varför folk gillar "bil-spel"? Är det inte lite samma grej hela tiden. Race runt, vinn, välj bil osv. Jag är bara nyfiken, själv så tröttnar jag väldigt snabbt på dessa spel.

Medlem

Jo visst kan man tycka det. Precis lika mycket som jag tycker alla BF och COD spel är samma grej hela tiden. Spawna, försök ha ihjäl andra, dö. Repetera.

Tja, de flesta spel är ju "samma grej hela tiden", om man vill hårdra det. FPS "man bara springer ju runt och skjuter hela tiden", RPG "man bara dödar ju de där jävla tomtarna hela tiden" och så vidare, så vidare. Om en viss genre inte är ens kopp té så är det säkert lätt att missa "poängen", men... tja, alla kan inte gilla allt.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Jo visst kan man tycka det. Precis lika mycket som jag tycker alla BF och COD spel är samma grej hela tiden. Spawna, försök ha ihjäl andra, dö. Repetera.

Självklart! Jag bryr mig inte om vad du gillar för typ av spel. Jag är bara nyfiken som sagt! Vad är det som lockar med bil-spel?

Äh, Naxos var visst flinkare i tangentbordsfingrarna än mig.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Tja, de flesta spel är ju "samma grej hela tiden", om man vill hårdra det. FPS "man bara springer ju runt och skjuter hela tiden", RPG "man bara dödar ju de där jävla tomtarna hela tiden" och så vidare, så vidare. Om en viss genre inte är ens kopp té så är det säkert lätt att missa "poängen", men... tja, alla kan inte gilla allt.

Okej, nä självklart kan man inte alla gilla allt! Ville bara veta lite hur det låg till då jag inte gillar det alls. Inget "hatande" inte.

Medlem

Jag vill ha realistiskare motorljud....


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Skrivet av Craze:
Skrivet av Sebastian Lind:

Tja, de flesta spel är ju "samma grej hela tiden", om man vill hårdra det. FPS "man bara springer ju runt och skjuter hela tiden", RPG "man bara dödar ju de där jävla tomtarna hela tiden" och så vidare, så vidare. Om en viss genre inte är ens kopp té så är det säkert lätt att missa "poängen", men... tja, alla kan inte gilla allt.

Okej, nä jag självklart kan inte alla gilla allt! Ville bara veta lite hur det låg till då jag inte gillar det alls. Inget "hatande" inte.

Ingen fara, "Craze". Kommentarsfältet är trots allt till för att utbyta tankar och funderingar.

Medlem

Kommer väl 2025


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kommer väl 2015 med MASSA bilar, snart kanske med favoriter såsom Suzuki Alto 1.0, Chevrolet Cruze, Toyota Avensis 2.0D, Volvo V70 1.6 Drive!!!
Och sen ingen skademodell. GT är sååå långt efter Forza i känsla så de får verkligen jobba, detta gäller både 4 och 5an...

Inaktiv

Kaz skulle ju inte ta betalt för DLC?
Han sa att allt skulle ingå i skivan och att han inte tyckte om att folk skulle betala extra.

Greed. Jag gissar på att GT6 kommer till PS3. Relativt snart. Tänk efter nu, hur många har en PS3? Hur många har en PS4? Vad betalar mest att släppa ett spel till. Vilket ger fortast tillbaka avkastningen. De kommer göra en rockstar och utnyttja läget. Samma motor, något förbättrad såklart, med varierat innehåll.

If it ain't broke, don't fix it. PS4 kommer få GT7. Vi kommer aldrig behöva vänta lika länge. PS4 kommer vara bakåtkompatibel och utvecklarna kommer inte behöva lära sig att använda spus igen osv. Kunskapen finns där nu. PS4 kommer få spel mycket snabbare än PS3.

Medlem

Klart till Playstation 5 med Duke nuke em som valbar förare.

Medlem

Jag undrar vad det är för bil på bilden. någon som vet?

Medlem
Skrivet av Hootski:

Jag undrar vad det är för bil på bilden. någon som vet?

En Toyota ft-86 är det.


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem
Skrivet av Hootski:

Jag undrar vad det är för bil på bilden. någon som vet?

Ser ut att vara en moddad Nissan 350z

Medlem
Skrivet av Craze:
Skrivet av NaxoS:

Jo visst kan man tycka det. Precis lika mycket som jag tycker alla BF och COD spel är samma grej hela tiden. Spawna, försök ha ihjäl andra, dö. Repetera.

Självklart! Jag bryr mig inte om vad du gillar för typ av spel. Jag är bara nyfiken som sagt! Vad är det som lockar med bil-spel?

Det är nog lika givande att förklara som varför ett visst skämt är roligt.

Antingen gillar man eller inte.

Medlem

Får hoppas på ett Gran Turismo som skiljer sig lite från föregående då... 5:an skulle vara något av en revolution när man gick efter all den hype som byggdes upp. Men nej fan, det var inte mycket annorlunda jämfört med 4:an.

Medlem
Skrivet av Craze:

Inget illa menat nu. Men får jag bara fråga varför folk gillar "bil-spel"? Är det inte lite samma grej hela tiden. Race runt, vinn, välj bil osv. Jag är bara nyfiken, själv så tröttnar jag väldigt snabbt på dessa spel.

Det som lockar mig med bilspel så som Gran Turismo är att lära sig bemästra bilarna och att skala av de där få sekunderna på varvtiden. Det är väldigt mycket som väger in i bara 1 kurva, hastighet, vinkel in i kurvan, valet av däck, vägunderlag, när man ska bromsa inför kurvan och när i kurvan man ska börja accelerera. Att variera med dessa variabler är för mig det roliga i Gran Turismo, och att läsa historian bakom bilarna jag köper

Och så är det kul att spela med vänner. Jag och mamma hade jävligt kul med Gran Turismo 5 när det kom ut

Hoppas svaret var till lite mer nytta än "vi har olika smak" som verkar vara poängen på de andras svar till dig.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Här har vi ett riktigt svar! Tackar. Som sagt "I'm not a hater". Bara nyfiken, och tack för ditt svar!

Medlem
Skrivet av Kiriakis:
Skrivet av Hootski:

Jag undrar vad det är för bil på bilden. någon som vet?

Ser ut att vara en moddad Nissan 350z

Det är faktiskt en Nissan 370z

Medlem
Skrivet av HeadlessChild:
Skrivet av Kiriakis:
Skrivet av Hootski:

Jag undrar vad det är för bil på bilden. någon som vet?

Ser ut att vara en moddad Nissan 350z

Det är faktiskt en Nissan 370z

Det är faktiskt en Toyota ft-86


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

1
Skriv svar