Battlefield 3 är uppdaterat

Medlem

Lol, vad gör ni på DICE? Innan patchen så hade jag ca 2 bf3 krascher på ca 2timmars speltid, nu när jag lagt in patchen så kraschar de 2 första försöken!! Hur lyckas dom? Seriöst testar dom inte nånting innan dom släpper iväg patchar osv, hur vågar dom???

Spelat WoW i 5 år och inte haft en krasch, snacka om olika nivåer på programmerare!

Medlem

Fortfarande är chatboxen en hel blaffa som skymmer halva skärmen, är det någon som tycker det är snyggt designat? Har sabbat väldigt många frags + skymt sikten när fienden försvinner bakom chatrutan! FETT IRRITERANDE!!!!

Medlem

Trodde att patchen skulle göra mig lycklig igen... har fortfarande problemet att datorn fryser fast när jag spelar på Punkbuster servrar. Nån som vet om man kan fixa skiten på nåt sätt?

500 kr åt helvete

Medlem
Skrivet av hegu94:

Trodde att patchen skulle göra mig lycklig igen... har fortfarande problemet att datorn fryser fast när jag spelar på Punkbuster servrar. Nån som vet om man kan fixa skiten på nåt sätt?

500 kr åt helvete

Har du Realtek Onboard Sound på ditt moderkort? Prova disable onboard sound i BIOS och ta bort drivrutinerna för det. Sen kan du antingen installera ett ljudkort eller köra via grafikkortets HDMI Audio. Realtek Onboard Sound + Punkbuster = FAIL

För övrigt har patchen gjort att jag får FPS drops och stuttering. Fungerade finfint pre-patch.. Ibland älskar man DICE och ibland hatar man dem. Just nu finner jag inte ord för hur mycket jag HATAR dom. Först får dem en att älska ett spel. Sen fungerar det inte som det ska, så man får lösa alla problem själv med massa workarounds. Sen funkar spelet PERFEKT. Sen släpper de en patch som gör att spelet blir OSPELBART IGEN!!!!! Man borde byta hobby....


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Fy så arg jag var igår och besviken. Från att haft lite små problem med connections errors då och då men inte alls så ofta som jag läser/vet att många andra har så kom jag istället bara in på EN server igår efter 1 timmas försökande att joina alla möjliga olika servrar. Alone, med party, via server browser, via quickmatch. Allt möjligt provade jag. Kom tillslut in på EN server och vad hände då? Jo, ljudet var helt galet. Det var ett elektroniskt blipp bloppande diskanta hemska grejar som stack mig i öronen. Trodde mina hörlurar hade pajat så jag körde via högtalare istället men samma sak där.

Innan patchen-> Inga ljud problem.
Efter patchen-> Ljud problem!

Innan patchen-> nästan inga connection problem
Efter patchen-> Kan inte spela!

Bra jobbat DICE!

Medlem

Fan viken najs patch, vilket bättre flyt det blev i spelet, mycket bättre känsla i musen, spelet blev nu ännu bättre!!


signatur

Origin/BF3: SixtenBlixten

Medlem

hehehe.... nu sliter dom sig nog gråhåriga på Dice eller vilket føretag som nu skriver och kodar

Medlem

Ni som har problem med att ansluta till servrar och/eller EA online, prova att avaktivera UPnP i routern, hjälpte för ett antal personer igår.

Medlem

Det där satans eviga ryckandet när man rör musen (kameran) som fotsoldat är fortfarande kvar... Eller det folk kallat "stuttering". Inte när jag använder AA-torn, men just när man är fotsoldat och inte i ett fordon, rycker det. Hyfsat spelbart ändå, men det sabbar känslan otroligt mycket och gör att man inte vill återvända.

Från början tänkte jag växla spelandet mellan Skyrim och BF3... men det ser ut att bara bli Skyrim fram till nästa patch som förhoppningsvis löser skiten.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Vad roligt att de har massor av punkter som slipas på. Allt jag kräver är att input-lagg försvinner på PS3. Innan jag ser en fix på det bryr jag mig inte ett smack om allt annat som ändrats. Och om de missar det

då är det jävligt illa


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av dotque:

Sen vet jag inte om de jag mött fuskat eller inte men vissa mortars trycks se en trots att man inte skjutit med sin egen först! Kanske jag som missa någon MAV..

Jag vet varför: När du sätter ut din mortar, så blinkar den till på kartan som ett obemannat fordon (tänk en Vodnik utan förare). Det är väldigt kort, men om du redan tittar där med mortar så ser du vart den sattes upp och så är det bara att lobba en mortar dit (om man är snabb nog)

I övrigt är det drygt som fan med mortar och jag brukar ha med mortar enbart för counter-mortar. Annars kan MAV även skjuta sönder mortars.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Paddington:

Vad roligt att de har massor av punkter som slipas på. Allt jag kräver är att input-lagg försvinner på PS3. Innan jag ser en fix på det bryr jag mig inte ett smack om allt annat som ändrats. Och om de missar det

då är det jävligt illa

Haha, fix för konsollers input lag.
Good one. Riktig skämtare där!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Hur lång tid tar det nu till nästa patch?!
Jag antar att BF3 blir som BF2, några patcher i början sedan så tar det år emellan patcherna.

Medlem

fungerat helt utan problem för mig sedan patchen!

Skriv svar