Spela Battlefield 3 i 3D

Medlem
Skrivet av PingviN:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Och vad ska man ha för burk för att driva bf3 i 3d och inte dumma ner sig på low?

GTX580 borde klara det på medium.

GTX 560
i7 3.4Ghz
16 gig ram

Hade fel tidigare, tittade nu in-game. Allt på "high" utom Anti Aliasing Deferance (off), Ambient Occlusion (off). 1920x1080 120Hz. Nvidia 3D vision. Håller hela tiden över 40fps, oftast över 60.

Funkar fin-fint tycker jag, men har inte testat allt på Ultra, har knappast ett behov av det i ett FPS spel. Det är ju inte direkt så att man stannar för att beundra utsikten... Är faktiskt imponerad över kvaliteten på BF3 i 3D.

Skrivet av Faith101:
Skrivet av PingviN:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Och vad ska man ha för burk för att driva bf3 i 3d och inte dumma ner sig på low?

GTX580 borde klara det på medium.

GTX 560
i7 3.4Ghz
16 gig ram

Hade fel tidigare, tittade nu in-game. Allt på "high" utom Anti Aliasing Deferance (off), Ambient Occlusion (off). 1920x1080 120Hz. Nvidia 3D vision. Håller hela tiden över 40fps, oftast över 60.

Funkar fin-fint tycker jag, men har inte testat allt på Ultra, har knappast ett behov av det i ett FPS spel. Det är ju inte direkt så att man stannar för att beundra utsikten... Är faktiskt imponerad över kvaliteten på BF3 i 3D.

å fan


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

För dyrt att lägga till normala val?

Ja
Ja, senare
Kanske

Nej?

Medlem

Var är det egentliga 'nej'-alternativet? "Tveksamt" ligger nånstans mitt emellan, d v s osäker.

Ville ha ett "Haha, skämtar ni? Glöm 3D" val.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Conditioned:

Bra att dice verkligen vet vad som är viktigt. Så istället för att fixa alla hundratals saker som är åt helvete med detta spel lägger man till en ny feature. Många journalister som gillar detta förstås.

Det är ju inte omöjligt att det faktiskt sitter folk och kodar patchar till andra problem också, och att de som kodat 3D-stödet inte kan hjälpa till med de andra buggarna.

Exakt. Fan va jag hatar folk som inte kan förstå att alla inte kan göra allting enskilt. Sitter som IT-support här på jobbet, men inte betyder det att jag kan sitta hos HR och jobba inte...

Dumskallar hatar, framför allt sådana som inte har en aning om vad jag förstår och inte förstår.

Det är inte så många som jobbar på dice. Det finns ingen del av bf3 som inte är i behov av mkt förändringar. Sannolikheten för att de som jobbat på det här t.ex kunna ordnat flashlighten till patchen den 22:a eller något annat som är relevant för alla som spelar är överväldigande.

Medlem
Skrivet av Faith101:
Skrivet av huledule:

Lycka till att köra det maxat...

Funkar fint med ett nvidia 560 faktiskt. Kör på allt maxxat 1920x1080.

med 3d också?

Medlem

Kan inte heller uppfatta 3D effekten då min syn är kass. För mig går det bort...onödigt blurr

Inaktiv

Kanske uppfattas som väldigt bakåtsträvande men 3D har enligt mig endast varit värdelöst skit hittills. Både på film/bio och i spelsammanhang.

Men med tiden så kommer säkerligen tekniken att hinna mogna till sig lite.

Medlem

Kan de inte lösa problemet med FOV låst till 60 i spel innan de ger sig på 3D?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Kan de inte lösa problemet med FOV låst till 60 i spel innan de ger sig på 3D?

Den går att öka ända upp till 90 i menyn.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Ni som klagar är ju tydligen trasiga. klart 3D är framtiden. Ni gör ju allt alltid i 3D annars.

Medlem

Poänglös fluga för att lura snytta p12or att köpa ytterligare en meningslös monitor, ett par glasögon och ytterligare ett nytt grafikkort denna vecka.
Också ett bra sätt att sälja dåliga TV-skärmar med daterad teknik och stora problem medan man utvecklar nästa steg (OLED).

Hur du än gör så är 3D en ren förlust för dig, sämre bildkvalité och prestanda samt ytterst platt upplevelse med bara 2 bilder utan djup. Men, det fanns folk som trädde nylonstrumpor över sin TV och trodde de skulle få färg-TV, det finns folk som sitter med 3D glasögon och tror de ska få bättre bild/spelupplevelse, båda är lika vilse.
Skrattar gott åt folk som slänger ut sköna slantar på skit-skärmar med 3D när OLED ska presenteras i storlek och kvalité redan nästa år, många tusen på tippen för er. Ekonomiskt fattigare, men en lärdom visare, 3D är och förblir skit för casuals som inte fattar bättre ^^

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Poänglös fluga för att lura snytta p12or att köpa ytterligare en meningslös monitor, ett par glasögon och ytterligare ett nytt grafikkort denna vecka.
Också ett bra sätt att sälja dåliga TV-skärmar med daterad teknik och stora problem medan man utvecklar nästa steg (OLED).

Hur du än gör så är 3D en ren förlust för dig, sämre bildkvalité och prestanda samt ytterst platt upplevelse med bara 2 bilder utan djup. Men, det fanns folk som trädde nylonstrumpor över sin TV och trodde de skulle få färg-TV, det finns folk som sitter med 3D glasögon och tror de ska få bättre bild/spelupplevelse, båda är lika vilse.
Skrattar gott åt folk som slänger ut sköna slantar på skit-skärmar med 3D när OLED ska presenteras i storlek och kvalité redan nästa år, många tusen på tippen för er. Ekonomiskt fattigare, men en lärdom visare, 3D är och förblir skit för casuals som inte fattar bättre ^^


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Skrattar gott åt folk som slänger ut sköna slantar på skit-skärmar med 3D när OLED ska presenteras i storlek och kvalité redan nästa år, många tusen på tippen för er. Ekonomiskt fattigare, men en lärdom visare, 3D är och förblir skit för casuals som inte fattar bättre ^^

Tja, det är inte bara kontrast och färgåtergivning som är viktigt när det kommer till spelupplevelsen. Jag tar exempelvis halvdana skärmar i Eyefinity före en dyrare IPS-skärm när det kommer till spel.

Jag har testat att spela i 3D och det var rätt schysst i vissa väl fungerande titlar, men den sänkta ljusstyrkan förstör det för mig.

Gällande OLED så vet vi inte riktigt hur prisbilden kommer se ut, men om vi tittar tillbaka när platt-tv:n dök upp så lär de inte bli prisvärda första åren.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Får man 3D-ficklampsljus i fejjan då?


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Coolt!


signatur

May the force be with you.

12
Skriv svar